Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč


Nepřihlášený uživatel

#51

2014-05-05 09:04

Pravda je taková, že při projektování modernizace nádraží v Praze-Bubenči (projektovalo se ještě dávno před zavedením městské linky, tj. před více než 10 lety - tolik času totiž trvá než se seženou všechna povolení, absolvuje se několik různých odvolání apod.) nebylo možné z důvodu omezeného prostoru ponechat stávající 4 koleje a k tomu ještě vybudovat nástupiště. 4 koleje jsou potřeba kvůli nákladní dopravě, když se tak mluví o tom, jak mají kamiony zmizet na koleje... Nástupiště už nemohou být nízká a úzká, jako v Bubenči dnes jsou, ale musí být bezbariérová, tj. vysoká a i široká. No a oba požadavky dohromady se tam prostě nevtěsní. Aby se odstřelil kus skály i se zahrádkou, to by se asi také potlesk nesklidilo, resp. by se asi nesehnalo potřebné povolení, jak už to tak u nás bývá. Čistě technicky by šlo postavit jedno nástupiště u nádražní budovy, třeba pro tu městskou linku. Ale to je provozně dost komplikace. Jednak by na té krajní koleji zrovna nesměl stát nákladní vlak (a k tomu tam ta kolej vlastně je) a jednak by ve směru z Prahy osobní vlak musel jet "do protisměru". Asi tak čistě laicky pro vysvětlení, jako byste chtěli na dálnici zajet do odstavného pruhu v protisměru.
Osobně mi je této situace líto, také zde občas nastupuji nebo vystupuji (a poloha zastávky v Podbabě mi je osobně k ničemu), ale chápu, že to asi nešlo moc jinak.

Nepřihlášený uživatel

#52 Podbaba je lepší

2014-05-07 15:15

.. a pro koho ne, ať lobbuje za změnu 131.

Nepřihlášený uživatel

#53 Re: Re: Re:

2014-05-15 14:42

#14: JD - Re: Re:

Děkuji za linky.


Nepřihlášený uživatel

#54

2014-05-17 06:55

Nesmysl měnit něco co funguje. Zastaralá budova nebrání k tomu aby zde vlak nemohl nadále zastavovat.

Nepřihlášený uživatel

#55

2014-05-25 08:46

za me, ze zruseni zastavky bubenec teda zadna radost, a to bydlime na druhe strane prahy .... byla to velmi prijemna zastavka pro zazivani Prahy jinak - perfektni pristup s detmi ke stromovce, ke kamaradum kolem hradcanske k narodni technicke knihovne - nemyslím, že rušná křižovatka podbaby to nahradí. Kdykoli koukam na tuto část prahy, nestačím se divit, proč nemohou být alespoň rekreační zastávky Bubenci a u ulici V podbabě (dokonalá návaznost na přívoz). 4 koleje nejsou ani na rade zastavek Praha-Kolin - i když chápu, že směr na drážďany má taky velkou prioritu

JD

#56 Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

2014-05-27 07:51

Vážený pane Dxxxxxx,

v rámci modernizace traťového úseku Praha-Bubeneč - Praha-Holešovice bude zrušena železniční stanice Praha-Bubeneč pro osobní dopravu s tím, že pro výstup a nástup bude od září tohoto roku cestujícím sloužit nově zřízená zastávka Praha-Podbaba (tento termín se vztahuje k jednokolejnému provozu; plné zprovoznění zastávky se předpokládá v prosinci letošního roku). Tato zastávka cestujícím poskytne veškerý komfort, jakým dnes disponuje moderní železniční doprava. Budou zde zřízena dvě boční nástupiště s výškou nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice, čemuž jsou uzpůsobeny elektrické jednotky zajišťující vozbu vlaků na lince S4, tedy jednotky CityElefant (řada 471) a jednotky řady 451 a 452, které mají ve stejné výšce podlahu, a bude tedy zajištěn plně bezbariérový nástup do vlaků. Bezbariérový bude přístup i na obě nástupiště, což bude přínosem nejen pro cestující s omezením pohybu, starší cestující, maminky s kočárky, ale i pro běžné cestující. Hlavním důvodem přemístění zastávky je umožnění přestupu nejen na autobusové, ale i tramvajové linky, které končí v tramvajové smyčce Podbaba. Přestupní vazby tak budou daleko výhodnější než v případě železniční stanice Praha-Bubeneč, kam zajíždí pouze autobus linky 131. Dalším důvodem pro změnu místa zastavení vlaků linky S4 je hustota zástavby, která je vyšší právě v lokalitě Podbaby. Ve výsledku se tedy nejedná o to, že by se zrušila spolu se zrušením železniční stanice Praha-Bubeneč pro osobní dopravu možnost výstupu a nástupu v této lokalitě, nástupiště budou posunuta cca o 800 metrů.



Do budoucna se tak s Prahou-Bubenčí jako tarifním bodem neuvažuje, byla by zde špatně, nejen ekonomicky, odůvodnitelná výstavba nových nástupišť v místech s podstatně nižším potenciálem, když necelý kilometr (cca 800 metrů) od tohoto místa bude sloužit cestujícím nová zastávka s komfortním přestupem na MHD. Problémem je také fakt, že s ohledem na dnešní stavební normy a prostorové poměry v železniční stanici Praha-Bubeneč by bylo velice problematické, ne-li nemožné tato nástupiště vystavět. Dopravní obslužnost v oblasti stávající stanice Praha-Bubeneč je a bude zajištěna v dostatečné míře autobusovou linkou 131.



S pozdravem a přáním hezkého dne


Miloš Jelínek
Zástupce vedoucího odboru marketingu
ROPID, Regionální organizátor Pražské integrované dopravy
Rytířská 10, PRAHA 1

tel. organizace ROPID: +420 234 704 511
tel. zákaznické centrum: +420 234 704 560



Zpracoval: Ing. Miroslav Valenta



>Dobrý den,

>vzhledem k tomu, že se od nového grafikonu plánuje pouhé projíždění železniční stanicí >Praha->Bubeneč, tak jsem se rozhodla o záchranu této železniční stanice. Protože ji nejen já, >ale i řada dalších lidí hojně využíváme a velmi nám zrychluje cesty do zaměstnání a do centra, >tak jsem se rozhodla sepsat petici na její zachování. Ke dnešnímu dni je na petici již 530 >podpisů - to znamená 530 lidí, kteří tuto stanici využívají a nechtějí jí jen projíždět! To je >docela dost, nemyslíte? Na toto množství hlasů byste určitě měli vzít zřetel a přehodnotit vaše >rozhodnutí touto železniční stanicí pouze projíždět. Bubeneč je oblast s velmi slabou dopravní >obslužností a zrušení této železniční zastávky tuto obslužnost ještě více omezí. V blízkosti >této železniční stanice se nachází nemocnice, škola, Úřad průmyslového vlastnictví ČR, Kanadská >ambasáda atd. atd. Nově budovaná zastávka Praha-Podbaba bude také jistě přínosná, ale od těchto >lokalit bude příliš vzdálená pro pěší dostupnost. Zachování obou železničních zastávek >(zastavování vlaků) by tak bylo jedním z prvních, dlouho očekávaných kroků ke zvyšování počtu >vlakových zastávek na území Prahy, o němž představitelé hlavního města tak rádi hovoří.



>Děkuji za zvážení rozhodnutí a za jeho přehodnocení směrem k podpoře dopravy ve městě.



>Text petice:



>Železniční stanice Praha Bubeneč vznikla v roce 1850, před 164 roky. Leží na frekventované trati >mezi Masarykovým nádražím a Kralupy nad Vltavou. V její bezprostřední blízkosti se nachází >významné objekty, jako je kupříkladu Léčebna dlouhodobě nemocných, Úřad průmyslového vlastnictví >ČR, Stará čistírna odpadních vod a další. Stanice Praha Bubeneč zajišťuje dopravní obslužnost >nejen zaměstnancům těchto institucí, ale i obyvatelům Bubenče. Přímá návaznost na bus č. 131 pak >umožňuje rychlé spojení do centra obyvatelům Hanspaulky, kteří mají jinak dopravu do centra >velmi komplikovanou a dlouhou. Proto žádáme o zachování železniční stanice Praha Bubeneč s >možností nástupu a výstupu cestujících v této stanici.



>odkaz na petici: http://www.petice24.com/zachovejme_zeleznicni_stanici_praha_bubenec



>odkaz na forum: http://www.petice24.com/forum/90070 (50 názorů + obrázky)

J.S.



P.S. Tento mail bude odeslán na ROPID, Magistrát hl. m. Prahy, Úřad městské části Praha 6, Správa železniční dopravní cesty - Oblastní ředitelství Praha, Generální ředitelství Českých drah
Vybrat přezdívku

#57 Re: Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

2014-05-27 07:56


Nepřihlášený uživatel

#58 Re: Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

2014-05-27 08:56

#56: JD - Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

Jak budou obslouzeni vozickari v Bubenci (maminky s kocarky, ktere by chtely do Stromovky)? Pojedou asi s vozickem 800m z Podbaby ?!?!... Vubec jsou jako hlusi a jako by necetli o co nam jde! Melou si stale svoje...

P.M.

#59 Mestska linka S41

2014-06-06 09:36

Zajimavy dopis jednoho ze zamestnancu UPV tykajici se soucasne situace v okoli nadrazi Bubenec...

Vážené kolegyně, vážení kolegové,

ač nečlen OO, přesto si dovoluji předat jeden námět, o němž se domnívám, že by se mohl týkat většího počtu zaměstnanců Úřadu.

Zaměstnanci Úřadu, kteří dojíždějí, resp. kteří byli zvyklí dojíždět do zaměstnání železniční "městskou linkou" S41 Praha-Libeň - Praha-Holešovice - Praha-Bubeneč - Roztoky u Prahy, mi jistě dají za pravdu, že nedodržování jízdního řádu vlaky této linky se v poslední době stává neúnosným. Jen za poslední dva týdny jeden (možná i nejeden, nevím) z ranních spojů této linky několikrát nejel vůbec, jednou ukončil jízdu z Prahy-Libně již v Praze-Holešovicích, ve všech případech bez jakékoli kompenzace pro postižené cestující. Podotýkám, že uvádím pouze případy, kdy jsem byl postiženým cestujícím já osobně; zkušenosti některých mých kolegů, využívajících i spoje v jiných časových polohách, jsou jistě obdobné.

Každý, i kdyby uvedenými spoji nikdy necestoval, jistě snadno pochopí, že náhradní doprava prostředky MHD v případě zrušení některého ze spojů výše uvedené linky musí být nutně spjata s podstatným zdržením, obvykle s pozdním příchodem do zaměstnání a z toho plynoucími riziky postihů. Pro srovnání: jízdní doba Praha-Libeň - Praha-Bubeneč uvedeným spojem (samozřejmě pokud by dodržel stanovený jízdní řád) činí 10 minut, zatímco prostředky MHD (metro, tramvaj, autobus) činí jízdní doba Nádraží Libeň - Nádraží Bubeneč cca 37 až 42 minut. V praxi pak dochází často k paradoxní situaci, že mne cesta z Kolína do Prahy-Libně trvá srovnatelnou nebo i kratší dobu než následná cesta z Libně do Bubenče.

Vzhledem k tomu, že individuální, v podstatě ojedinělé (většina cestujících je s popsanou situací zřejmě "spokojena") připomínky z řad cestujících se zcela míjejí účinkem (na ČD, na ROPID i na SŽDC jsem v této a v podobných souvislostech psal několikrát a nikdy jsem se nedověděl nic více, než že všichni zúčastnění zaměstnanci dopravce jednali plně v souladu s platnými předpisy, a tudíž že je vlastně vše v naprostém pořádku, v lepším případě jsem se dočkal formální omluvy za vzniklé obtíže), dovoluji si navrhnout pádnější postup, kdy by se do této situace nějakou formou pokusil vložit Úřad jakožto zaměstnavatel, který by se postavil za své zaměstnance. Optimální by bylo najít společný zájem i s dalšími podniky a institucemi v okolí a spojit své síly.

Možná jsou moje představy naivní, nicméně se domnívám se, že mj. právě v této věci by odborová organizace, má-li zájem hájit práva zaměstnanců Úřadu, mohla učininit více než několik jednotlivců.

Omlouvám se za Vaše zdržení.

S pozdravem

Ing.P.M.

Nepřihlášený uživatel

#60 Re:

2014-06-30 11:54

#1: -

nevím proč sejedná o nově zbudovanou zastávku:praha-podbaba,když by se jednalo jenom o znovu obnovení této zastávky,a nebo už všichni zapomněli?


Nepřihlášený uživatel

#61 Re:

2014-07-02 08:18

#3: -  

 

Klára

#62 Dostupnost do zaměstnání

2014-07-07 10:10

Hezký den, přikláním se pro zachování zastávky v Bubenči - jezdím z Olovnice a pracuji v ulici na Zátorce a dostupnost k ambasádám je od vlaku i tak nic moc (bus na Hradčanskou) a posunutí zastávky na Podbabu mi spojení ráno přesouvá do narvané tramvaje Podbaba-Hradčanská a odpoledne podobně nebo bych musela na Masaryčku.
emu

#63 zbytečnost

2014-07-07 18:26

Vážení, nechtěli byste, aby vlak zastavovat každých 100 metrů, aby to měl každý co nejblíž? Co na tom, že z Kralup by pak cesta do Prahy trvala 2 hodiny. Hlavně že má každej zastávku za barákem. Ale to je klasika, každej by chtěl rychlou MHD, ale zároveň aby mu to stavělo skoro doma před vchodem. Lidi, to nejde. Těch pár stovek metrů si dojdete. Desítky lidí to možná budou mít dál, ale tisíce lidí co tu denně projíždějí budou zase o to v práci rychleji. Jsem rád, že zdravý rozum vyhrál a vlakem se bude dál pořád jezdit slušně, a ne aby to stavilo na každém patníku.

Nepřihlášený uživatel

#64 Re: Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

2014-07-15 07:06

#56: JD - Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

Dobrý žvást z ROPIDu, kde tamní extrémní šotouši hrající si s veřejnou dopravou jako s modelovými vláčky, tramvajemi a autíčky zjevně ani nevědí, co sami jinde publikují: je zajímavé, že v 1. návrhu nového jízdního řádu SŽDC/ČD pro období 2014/2015, který nabídli k připomínkám = viz:

http://www.ropid.cz/data/Galleries/134/164/d2086_1_navrh_Praha_2014.pdf

je v tabulce pro "Městskou linku" tarifní bod Praha-Bubeneč zachován (sice zatím bez časových údajů, tedy s projížděním, ale to jistě není definitivní stav) - problémem je jen to, že u staniční budovy v Bubenči má být vybudován pouze jediný krátký "služební" perón u krajní (služebně třetí) staniční koleje, k němuž se regulérně nevejde víc než krátké vozidlo (tedy rozhodně ne ani trojdílný "žabotlam"), ale je zřejmé, že aspoň pro nedělní provoz "Městské linky" krátkými motorovými vozy legalizovatelné řešení nalézt lze (v Podbabě by pak ovšem musely vlaky "ML" směr Roztoky jezdit od protisměrného perónu = bližšího k zastávkám MHD).

Kdyby ti darmožrouti na Magistrátu HMP a na ROPIDu, kteří jsou z našich daní dobře placeni za své rádoby organizování VHD, místo plýtvání milionů na takové rozmařilosti, jako jsou různé "čakovické motoráčky", apod., přispěli ČD na nákup nových moderních vozidel délkově umožňujících regulérně zastavovat u zmíněného krátkého perónu v Bubenči, na jaká přispívají mnohé kraje v ČR, mohla by tam "ML" (a třeba i vybrané vlaky z / do Kralup) klidně zastavovat i v pracovní dny - pro ty papaláše je ale zjevně důležitější vyrábět penězovody z veřejných rozpočtů do kapes jejich kamarádíčků ...


Nepřihlášený uživatel

#65

2014-07-17 22:45

Zrejme se provozovani tohoto vlakoveho spojeni nezda dosti rentabilni  ministerstvu dopravy, ale pro lidi z okrajovych casti Prahy je to nejrychlejsi spojeni do centra Prahy.


Nepřihlášený uživatel

#66

2014-07-24 11:51

Doprava v Praze kolabuje, přes budování stále nových a nových magistrál, tunelů, rychlostních okruhů. Jedinou šancí na rychlejší dopravu je tak metro a také železnice. Ta může spojovat řadu městských čtvrtí, kudy prochází. Jaký význam železnice pro dopravu ve městě má, ukázala povodeň v Praze v roce 2002. Nebýt železnice, městská doprava by bývala zkolabovala zcela. Ovšem aby železnice takto Pražanům i návštěvníkům města sloužit mohla, musí být přinejmenším zachovány všechny dosavadní stanice a zastávky. Z tohoto hlediska je snaha zrušit nádraží Praha-Bubeneč činem jasně protispolečenským.

Nepřihlášený uživatel

#67

2014-07-25 08:38

Tato zastávka nikomu nepřekáží ale naopak. Poskytuje pohodlnou dopravní dostupnost do přilehlé lokality, která je spíše skromně pokryta jinými prostředky MHD.

Nepřihlášený uživatel

#68

2014-07-25 11:40

Krasne romanticke nadrazi ze starych casu. Na okraji u vstupu do zadni casti Stromovky, prorodiny a sportovce. Ve svete na zapad od nas by si neco takoveho hyckali.

Nepřihlášený uživatel

#69 Re: Zastavovani alespon nekterych vlaku mestske linky S41 a S1 v prac. dny

2014-07-30 14:31

#5: - Zastavovani alespon nekterych vlaku mestske linky S41 a S1 v prac. dny

Dobré odpoledne,

když se bude otevírat vlaková zastávka Podbaba, tak je potřeba, aby tramvajová  linka 5 byla také navýšena  z 1 na 2 vozy, aby cestující se v pohodě dostali ,do města,posadili se a zloději neměli možnost okrádat cestující . Přes střed města je již také dost obsazená, to platí i o tramvaji 6

Příjemné odpoledne

Honza

#70 Re:Zajímal by mne konkrétní důvod PROČ musí být zrušena železniční stanice Praha-Bubeneč ?

2014-08-02 15:26

#3: -

Dobrý den,

důvod je nejspíše jednoduchý - peníze. Jestliže je z dopravních důvodů nutné zachovat stanici Praha - Bubeneč, vybudování mimoúrovňových nástupišť s bezbariérovým přístupem, by bylo mnohem dražší a složitější, než postavení 2 bočních nástupišť v předsazené Podbabě, když výhodnost Podbaby je zdůvodnitelná "návaznost na tramvaj", návaznost na zdejší supermarket atd. Rozhodně stavba zastávek na obou místech je mimo realitu.


Nepřihlášený uživatel

#71

2014-08-13 12:42

Železniční stanice Praha Bubeneč, je stanice zásadního významu, v minulosti dokonce s mezinárodním provozem. Obsluhuje nejen již zmíněné blízké firmy a instituce ale i tisíce obyvatel Bubenče a Dejvic a nová zastávka Praha Podbaba v tomto nemůže stanici Praha Bubeneč buď nahradit vůbec, nebo jen částečně. Navíc se ještě poměrně nedávno uvažovalo o tom (a správně), že odtud budou vycházet 2 linky "pražského S bahnu".
Role stanice Praha Bubeneč v systému pražské městké a příměstské dopravy je proto nezastupitelná.

Nepřihlášený uživatel

#72

2014-08-15 11:11

Kromě toho,že toto nádraží je už pomalu historická památka, tak spoustě lidí odpadne možnost pohodlnější dopravy do práce a třeba i do stromovky. Nevidím jediný rozumný důvod proč se nádraží nemohla zachovat obě - těch pár minut o kolik by jízda byla delší už by jistě nikoho nezabilo. Myslím, že v tom je zase nějaké svinstvo na kterém si někdo pěkně namastil kapsu a toho, kdo o tom rozhodl bych velmi ráda potkala v temné uličce někdy v nočních hodinách (a to jinak jsem proti násilí)! Rozumný důvod pro zrušení našeho nádraží není! Nebo že by si někoho podmázl přímo Kaufland, aby to tam měli blíž?!? Že už teda nezavedli nějaké sběratelské šílenství jako jiné obchodní řetězce - když jsou ochotni podplatit aby se jim postavila železniční (no a vlastně i tramvajová) stanice přímo pod nosem (o té konečné tramvaji si myslím také svoje)! Ještě by to tam mohla začít také projíždět 131 ze Zelené pak nahoru na Santinku - abychom z toho také něco měli. Vlak do Bubenče zjednodušoval cestu spoustě lidí a teď se budou muset rvát v zapařeném autobuse (v těch nových totiž nejsou ani otevírací okna - také nevím který „inteligent” tohle vymyslel - ale přála bych mu tam v létě projezdit celý den, totéž platí o tamvajích, kde se nedá dýchat, protože to nemá pořádná okénka, která by se dala otevřít). Protest píšu i z osobních důvodů, protože pár minut ve vlaku bylo daleko příjemnějších něž hnusné moderní tramvaje a autobusy, kde je na omdlení, protože nemají pořádná okna!!!!! Jenže tady už také vládnou mafiáni a lidí se nikdo neptal - oni mají peníze - oni rozhodují. To jsme to dopracovali! A potom ještě slyším nějaké nažehlené blbečky (nebo narkomany-teď nemusí do práce a můžou veřejně fetovat) nadávat na komunisty a je mi na zvracení ještě víc než z toho nedýchatelného vzduchu v moderních spojích. Tenkrát tu byl alespoň nějaký pořádek - dnes si každý mafián koupí cokoliv!
Kraken
Nepřihlášený uživatel

#73 Souhlas:

2014-08-15 11:40

Ta rádoby modernizace v některých místech není vhodná. Bubeneč patří ke koloritu a nechápu, které prase mohlo odsouhlasit jeho zrušení (nejspíš hodně podmazané). Co tam ty dobytci chtějí postavit? Nějakou hernu nebo kavárnu nebo jinou pračku peněz? 

 

Kraken

#74 Re: Re:Zajímal by mne konkrétní důvod PROČ musí být zrušena železniční stanice Praha-Bubeneč ?

2014-08-15 11:47


Nepřihlášený uživatel

#75

2014-08-15 19:36

Celou dobu se hovořilo jen o zřízení zastávky Podbaba. Nyní to doplnili nesmyslem zrušit žst. Bubeneč