Kokorinska draha 076
Jan Infeld Nebuželský |
/ #1062014-10-16 14:39Obnova lokálky je ekonomicky nesmyslná. Trať v úseku Mělník - Mšeno je technicky ve velmi špatném stavu. Štěrkové lože je velmi znečištěné, na mnoha místech silně zahliněné nebo podmáčené. Valná většina dřevěných pražců se rozpadá, upeňovací prvky mnohde chybí. Tam kde jsou pražce betonové, je špatná držebnost upevňovadel. Téměř na celé trati jsou deformované a propadlé kolejnicové styky. Výjimkou nejsou ani sjeté hlavy kolejnic v obloucích a opotřebené srdcovky výhybek. Dle mého názoru je třeba z celého úseku dlouhého 24 km úplně snést a kompletně obnovit bezmála 22 km kolejového svršku, včetně vyčištění a doplnění štěrkového lože. K tomu je třeba opravit většinu odvodňovacích staveb, zejména propustků a vodotečí. Náklady na takovou opravu odhaduji přes 300 milionů Kč. Pokud by měla být zvýšena traťová rychlost, bylo by třeba většinu přejezdů vybavit přejezdovým zabezpečovacím zařízením, což by si vyžádalo další nemalé investice. Teď něco k provozu: na trati jezdí 6 párů vlaků denně, což je nějakých 105 000 vlakokilometrů ročně. Většina jízd je prováděna motorovými vozy řady 810 s hmotností 22t. Na poplatcích za použití dopravní cesty SŽDC vyinkasuje (a ČD tedy zaplatí 5,5 x 105000 + 35x 105 x 22 = 586 000. (5,5Kč/ vlkm, 35Kč/1000 tunokilometrů) Tato částka nepokryje ani v plné výši roční náklady na provoz (běžná údržba trati + plat tzv. dirigujícího dispečera + spotřeba el. energie) Motorový vůz řady 810 má kapacitu o něco vyšší, než autobusy běžně obsluhující dannou oblast. Je ale ve srovnání s nimi mnohem pomalejší, méně pohodlný, obtížně přístupný pro osoby se sníženou pohyblivostí nebo matky s kočárky, nepoměrně hlučnější a má vyšší spotřebu (cca 35 l nafty /100km, o víkendech nasazované jednotky 814/914 - tzv. Regionovy jsou na tom ještě hůř - spotřebují cca 45 l/100 km). Přitom průměrná obsazenost vlaků je ve srovnání s autobusy nízká. Výjimkou byl víkendový přímý cyklovlak z Prahy. O nevýhodnosti vlakové dopravy svědčí i výše dotace z krajského rozpočtu - tzv.úhrada prokazatelné ztráty dopravce, která u regionální vlakové dopravy začíná někde okolo 80 Kč na 1 vlakokilometr, kdežto u autobusů je to kolem 20 Kč/km i méně. Velkou nevýhodou této trati je, že až na výjimky (Lhotka- zastávka) jsou stanice a zastávky vzdáleny více než 300 m od centra obce, přičemž autobusy zajíždí až do centra a mnohdy zastavují na více místech v obci. K výše uvedenému jen doplněk. Ta trať je opravdu krásně trasovaná a já sám jsem se na ní něco najezdil. Obrovskou měrou se v době vzniku a následujících asi 50 let zasloužila o rozvoj a prosperitu oblasti, kterou dopravně obsloužila. Ale v této souvislosti je třeba si uvědomit, že po jejím zprovoznění zanikly desítky povoznických živností. Je to daň pokroku. Dnes podobným způsobem "válcuje" železniční dopravu doprava silniční. Zastavení provozu mě bude mrzet, ale jako pragmatik si dovolím tvrdit, že její oprava a provozování osobní dopravy je obrovský ekonomický nesmysl. Na závěr mám jednu otázku pro ty, kdo se pod petici podepsali: Ruku na srdce, kdo z vás ten vlak v posledním roce použil nebo jej používá pravidelně? |
|
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Informační bezpečnost, svobodné a férové volby
1271 Vytvořeno: 2024-05-06
Odmítáme ideologizaci nových RVP
5461 Vytvořeno: 2024-05-01
PETICE ZA SNÍŽENÍ NEMRAVNÉ VÝŠE MÍSTNÍHO KOEFICIENTU DANĚ Z NEMOVITOSTÍ VE ZLÍNĚ.
1246 Vytvořeno: 2024-05-06
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
894 Vytvořeno: 2024-04-15
Odmítáme puč na radnici města Hostivice
60 Vytvořeno: 2024-05-17
Zachování Myslbekova kříže na hlavní budově AVU (Akademie výtvarných umění v Praze)
2703 Vytvořeno: 2024-05-11
Obnovení populace sysla obecného na letišti v Letňanech - záchrana národní přírodní památky navzdory PPF
206 Vytvořeno: 2024-05-09
Nesouhlas s přístupem paní ředitelky Pallagyové s ovlivňováním dětí z 2.ZŠ Dobříš
19 Vytvořeno: 2024-05-17
Zachování přechodu P391 přes železniční trať 149 Karlovy Vary – Mariánské Lázně v místní části Doubí, Karlovy Vary
100 Vytvořeno: 2024-05-14
Chceme zpět Orion Sandwich!
171 Vytvořeno: 2024-05-09
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
14845 Vytvořeno: 2023-10-30
PETICE PROTI STAVBĚ DEVULKANIZAČNÍ LINKY FIRMY SAAR GUMMI V MALÝCH SVATOŇOVICÍCH (AREÁL IDA)
42 Vytvořeno: 2024-05-13
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
4656 Vytvořeno: 2024-03-26
PETICE K PROJEVENÍ NESOUHLASU OBČANŮ SE STAVBOU GIGAFACTORY MEZI VĚŘŇOVICEMI A DOLNÍ LUTYNÍ.
3721 Vytvořeno: 2024-03-07
Za odstranění nevkusného sousoší u přístavu Baťova kanálu Veselí nad Moravou
117 Vytvořeno: 2024-05-09
Zachování soutěžního modelu, včetně "Republikového finále v rámci projektu Olympijský víceboj"
832 Vytvořeno: 2024-05-03
Petice proti stavbě větrných elektráren ve Studené Loučce
140 Vytvořeno: 2024-05-02
Ne útoku na Rafah. Otevřený dopis české vládě, prezidentovi ČR a zahraničním výborům PSP a Senátu ČR.
814 Vytvořeno: 2024-05-09
Udržení lékařské péče pro děti a dorost v Podbořanech
381 Vytvořeno: 2024-04-29
Petice za bezpečí a rozumný rozvoj oblasti Nad Čimickým údolím
189 Vytvořeno: 2024-04-24