Kokorinska draha 076

Z.P.

/ #109

2014-10-17 08:09

J.Kincl> ááá, J.I.N. (Jáchym&Stroj?) se trefil! On totiž přesně vystihl, co se do této dnes již zbytečné, byť krásné, lokálky musí investovat a co to přinese. Navíc to napsal s rozvahou, což se o vašem příspěvku, plném gramatických chyb a urážek, ale prostém jakýchkoliv relevantních faktů, říci nedá.

Vy a vám podobní tu totiž jenom řvete, že chcete lokálku zachovat, ale ať to zaplatí někdo jinej. To je ale v Česku bohužel poměrně běžným jevem - odstrašujícím příkladem je zcela zbytečná původní budova nádraží v Ústí n.O., kterou si podobní řvouni vydupali, a teď jí nikdo nechce, stála už miliony na úpravách projektu, další miliony bude stát na zbytečně propálené energii.

Lokálka je sice hezká, ale provozně drahá - pro 25 lidí se fakt nevyplatí jezdit vlakem. To, že tu kdosi psal, že vlak je levnější než bus - to je taky hezká ukázka otáčení faktů. To, že on zaplatí míň (navíc na "slevovou kartu") neznamená, že vlak je levnější. Je to podobné jako tvrdit, že nachlazení je dražší než operace srdce, protože za acylpirin musím dát deset korun, zatímco operujou mě "zadarmo".

Ať se řádně udržují tratě, které mají dopravní význam. Pokud chce někdo (nějaký spolek) udržovat lokálku, o kterou stát nemá zájem, ať jí od státu odkoupí (za korunu, už se to párkrát povedlo) a udržuje si jí sám. Schválně, kdo z přítomných by (opravdu, nejen zde v diskusi) byl ochotný na provoz takovéto lokálky přispívat řekněme aspoň tisícovkou měsíčně? (Přičemž skutečné náklady by byly o několikřádů výše.)