Petice proti rušení praktických škol
USA - náš vzor |
/ #149 Matematika inkluzivní školství – záměrně nařízený chaos.2012-10-25 14:32 Profituje z toho Scio apod. Potvrdilo se mi mé tušení, že s výukou matematiky v USA není něco v pořádku a česká paní učitelka mé dcery se podivovala, že mé dítě, ač evidentně bystré a chytré, nemá žádné aritmetické dovednosti. Ukázala jsem učitelce v česku sbírku papírů s americkými domácími úkoly, které dcera nosí domů ze školy, i školní pracovní sešit, aby viděla, jak probíhá výuka matematiky v americké škole. Byla překvapena, když viděla domácí úkoly mé dcery, které se nezaměřovaly na nácvik matematických operací, ale každý den dítě seznámily s nějakým náhodným matematickým tématem. Jeden den desetinná čísla, druhý den vystřihování obrázků připomínajících geometrické tvary z časopisů, třetí den operace se zlomky a jiný den kreslení úseček (bez pravítka). Paní učitelka řekla, že je to docela chaotické, že nevidí nikde žádnou logickou posloupnost výuky, podivovala se nad pro malé děti abstraktními tématy. SYSTEMATICKÝ NÁCVIK MATEMATICKÝCH DOVEDNOSTÍ NABÍZEJÍ ZA PENÍZE DOUČOVACÍ CENTRA V té době jsem pracovala v doučovacím centru, kde se matematika učí docela systematicky. Matematické koncepty se neprezentují v náhodném a málo logickém pořadí jako ve školách, ale důraz je naopak kladen na posloupnost. Dokud žák nezvládne operace s celými čísly, nepokročí k číslům desetinným, zlomkům a procentům, i kdyby byl v deváté třídě Paní učitelka řekla, že učím své dítě evropským způsobem, tedy důraz na dril a systematický nácvik matematických operací, ale že v USA se učí trochu jinak, např. podle tzv. každodenní matematiky (Everyday Math). A přestože mi možná ten systém nedává smysl, jsem-li zvyklá na strukturovanou výuku, každodenní matematika je přitažlivá, jemná, nenutí děti k nezáživnému drilu, ale něžně je seznamuje s nejrůznějšími matematickými koncepty, nejlépe každý den jiné téma, aby se děti nenudily. Na můj dotaz, jak má dítě vyřešit slovní úlohu se zlomky, když nezná pojem společný jmenovatel, nezná pravidla dělitelnosti a neumí násobilku, mi odpověděla, že každodenní matematika se možná jeví chaotická a spousta dětí tomu, co se v ní učí, opravdu vůbec nerozumí, ale jde o to, že se s tématem seznámí a jednoho dne se všechno hezky propojí, dětem najednou všechno docvakne, všechno začne dávat smysl, České pracovní sešity ji zaujaly snad jen tím, že byly tak kompaktní, ale nelíbilo se jí, že jsou barevné a že mají ilustrace. To prý odvádí pozornost od výuky. Na můj dotaz, proč děti ve škole nemají pracovní sešity nebo učebnice, které by si nosily každý den domů, mi řekla, že to souvisí s americkou kulturou a výchovou a řekla mi, ať se podívám, jak to vypadá v šatně před třídou, kde se na zemi povalují bundy, kabáty, svačiny, obědy, papíry s domácími úkoly a výkresy. Řekla mi, že americké děti nejsou vedeny k tomu, aby se staraly o své věci a škola nic nezmůže. A že kdyby děti dostaly pracovní sešity, do týdne by je polovina dětí ztratila. Že učitelé každý den dětem do aktovky dají papír s domácím úkolem a doufají, že děti druhý den papír přinesou zpátky do školy Instinktivně jsem tušila, že matematika prezentovaná v chaotickém pořadí a bez nácviku počítání nemůže fungovat a nevěřila jsem, že jednoho dne se má dcera probudí a bude zázračně umět násobit i dělit, protože o násobilce kdysi dávno slyšela. Drtivá většina dětí, se kterými jsem pracovala v doučovacím centru, se takového zázraku taky nedočkala. |
|
Petiční reklama
Propagujte zde
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Je nutné, aby byl vyvinut tlak na Čínu a její vytvoření zákonů na ochranu zvířat. Vyjma ohrožených druhů tam zvířata (divoká/toulavá zvěř i domácí mazlíčci) nemají absolutně žádná práva. Existuje gang (mnoho členů je odhaleno, není však nikdo kdo by je potrestal), říkají si "Love cat community". Výraz láska/milování využívají namísto slova mučení. Cílí na odchyt koček a jejich týrání nemyslitelnými způsoby. "Hra na přetahovanou" s vlastními střevy Ukřižování Trhání částí těla Polévání kyselinou...
Petiční reklama
Propagujte zde
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Obracíme se na vás opět jako občanky a občané, lidé dlouhodobě se angažující v podpoře lidských práv, kteří jsou silně znepokojeni humanitární katastrofou v Gaze, která v posledních dnech eskaluje. Naše první výzva z 6. 2. vzbudila potřebnou debatu. V této souvislosti oceňujeme vůli českých představitelů brát v potaz humanitární principy mezinárodního práva. Jsme rádi, že se Česká republika spolu se všemi státy EU kromě Maďarska připojila k „požadavk...
Petiční reklama
Propagujte zde
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
PETICE Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“ ze dne 31. 10. 2023 dle čl. 18 Listiny základních práv a svobod a zákona č. 85/1990 Sb. o právu petičním ve znění pozdějších předpisů, požadující prosazení změny legislativy, která zajistí právní ochranu kočky domácí (Felis catus) v úrovni běžné v ostatních vyspělých státech EU. Adresovaná: Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky, Ministerstvu zemědělství ČR, Ministerstvu životního prostředí ČR, Státní veterinární správě, Svazu měst a obcí ČR, Asociaci k...
Petiční reklama
Propagujte zde
Podpořit petici "Petice proti rušení praktických škol" v tomto seznamuPodporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Publicista a politolog Bohumil Doležal se rozhodl reagovat na prohlášení 11 občanů, jež se jmenuje "Výzva ke změně postoje české vlády ke krizi na Blízkém východě". Tento text ignoruje podstatu současného dění na Blízkém východě po napadení Izraele teroristickým hnutím Hamás a vyzývá českou vládu, aby de facto stát Izrael v jeho legitimním úsilí zradila a nadále mu odepřela podporu. Bohumil Doležal vystoupil se svým osobním stanoviskem, které zde přinášíme. Protože toto stanovisko považujeme za...
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Zachování Myslbekova kříže na hlavní budově AVU (Akademie výtvarných umění v Praze)
2735 Vytvořeno: 2024-05-11
Informační bezpečnost, svobodné a férové volby
1505 Vytvořeno: 2024-05-06
Odmítáme ideologizaci nových RVP
5595 Vytvořeno: 2024-05-01
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
988 Vytvořeno: 2024-04-15
PETICE ZA SNÍŽENÍ NEMRAVNÉ VÝŠE MÍSTNÍHO KOEFICIENTU DANĚ Z NEMOVITOSTÍ VE ZLÍNĚ.
1288 Vytvořeno: 2024-05-06
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
14857 Vytvořeno: 2023-10-30
Zachování soutěžního modelu, včetně "Republikového finále v rámci projektu Olympijský víceboj"
839 Vytvořeno: 2024-05-03
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
4694 Vytvořeno: 2024-03-26
Obnovení populace sysla obecného na letišti v Letňanech - záchrana národní přírodní památky navzdory PPF
217 Vytvořeno: 2024-05-09
Zachování přechodu P391 přes železniční trať 149 Karlovy Vary – Mariánské Lázně v místní části Doubí, Karlovy Vary
114 Vytvořeno: 2024-05-14
Odmítáme puč na radnici města Hostivice
111 Vytvořeno: 2024-05-17
Chceme zpět Orion Sandwich!
174 Vytvořeno: 2024-05-09
Ne útoku na Rafah. Otevřený dopis české vládě, prezidentovi ČR a zahraničním výborům PSP a Senátu ČR.
819 Vytvořeno: 2024-05-09
PETICE ZA ZRUŠENÍ POVINNÝCH TELEVIZNÍCH A ROZHLASOVÝCH POPLATKŮ
19800 Vytvořeno: 2021-12-22
Společně proti nenávisti, společně proti tmě
71 Vytvořeno: 2024-05-17
PETICE PROTI STAVBĚ DEVULKANIZAČNÍ LINKY FIRMY SAAR GUMMI V MALÝCH SVATOŇOVICÍCH (AREÁL IDA)
56 Vytvořeno: 2024-05-13
Petice za bezpečí a rozumný rozvoj oblasti Nad Čimickým údolím
199 Vytvořeno: 2024-04-24
Petice proti stavbě větrných elektráren ve Studené Loučce
146 Vytvořeno: 2024-05-02
Petice: Žádám o vyvěšení státní vlajky ČR na budově Národního muzea.
281 Vytvořeno: 2023-03-17
Lepší život pro koně z Ludvíkova
2802 Vytvořeno: 2024-04-26
Petice.com
Poskytujeme zdarma hosting pro on-line petice. Vytvořte profesionální on-line petici díky našim výkonným službám. Naše petice jsou každý den uvedeny v médiích, takže vytvoření petice je skvělý způsob, jak upoutat pozornost veřejnosti i těch, kteří o daných věcech rozhodují.