Obnova železniční dopravy na trati Rakovník-Kralovice-Mladotice
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#12 #11: Tom - Re:2015-06-10 13:43S ohledem na spádování...Jaká je spádovost Kralovic do Plas??? Snad do Plzně! řekl bych na obhajobu petice asi toto: Na konci roku 2006 se SŽDC konečně rozhodla, že s touto tratí něco udělá a začala uvažovat o jejím zprovoznění (Přípravná projektová dokumentace). Bohužel, přišly volby, noví ministři, noví náměstci a také pan ministr Bárta, který začal šetřit tím, že stopnul všechny projekty. Co na tom, že jsme na toto rozhodnutí doplácíme dodnes-nedokážeme vyčerpat miliardy EUR z evropských fondů na dopravu, právě proto, že nejsou připraveny projekty. Ale to jen na okraj. Co jsem však chtěl říci je to, že sama SŽDC by ráda obnovila tento úsek a to z ne z důvodu jak Vy uvádíte, aby se pár lidí vozilo z Kralovic do Mladotic, ale z důvodu využití potenciálu ve formě zachování spojení z Rakovníka (17.194 obyvatel) a Plzně (167 472 obyvatel). Navíc se měla trať z Kralovic do Mladotic opravit tak kvalitně, aby bylo možné spojení z Kralovic do Plzně pod jednu hodinu jízdy, což značně navyšuje potenciál. Samozřejmě s výhledem na další zlepšení po rekonstrukci taratě z Mladotic do Plzně. Jako plus mělo vzniknout nová zastávka Kralovice-Mariánský Týnec (spádovost poloviny Kralovic) a Trojeny-obec. Obě dvě zastávky by samozřejmě obsloužily cestující, kteří dnes na Plzeň nemohou jezdit ani vlakem, ani autobusem. Prosím pěkně, o jakých penězích se to bavíme: EU modernizace tratě dotuje až z 85%, (EU na rozdíl od nás železnice podporuje) takže ze státní kasy jde naprosté minimum a vznikne něco, co tady bude dalších 100 let. Navíc se musí počítat s tím, že obnova tratě by přinesla práci místním stavebním firmám a na DPH se část peněz opět vrátí do rozpočtu.
|
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#16 Re: #11: Tom - Re:2015-06-10 19:36:41"S ohledem na spádování...Jaká je spádovost Kralovic do Plas??? Snad do Plzně! řekl bych na obhajobu petice asi toto: " Špatně čtete, jasně jsem psal do Plzně. A kudy je nejkratší cesta? Rovnou přes Plasy, nikoli přes Mladotice...
A ke spojení Rakovníka s Plzní: malá sídla to rozhodně nejsou, ale víte vůbec, kolik lidí dojíždí mezi Rakovníkem a Plzní? A zda by za daných podmínek byla většina ochotna používat vlak? Já se obávám, že většina ne.
Jinak co se týče opravy trati "tak kvalitně, aby bylo možné spojení z Kralovic do Plzně pod jednu hodinu jízdy,", tak by to muselo být 45 minut jízdy, nikoli hodina! Za hodinu to zvládá bus z centra do centra, vlak v Kralovicích je na okraji města, to je dost podstatný aspekt!
Aspoň snad se vznikem zastávky Kralovice - Mariánský Týnec souhlas.
"EU modernizace tratě dotuje až z 85%" Ale EU nebude již dotovat celodenní a celotýdenní provoz v rozumné použitelné míře, ani ty obce, co požadují obnovu...A ten provoz za sto let bude stát stovky milionů a bude ho dotovat kraj, ale obcím už to bude jedno, za nimi náklady nepůjdou nebo absolutně minimální, přestože se bude financovat vožení vzduchu.
Jako konkurenceschopné si skutečně nepředstavuji obnovu úseku Mladotice - Kralovice, ale co by regionu mohlo pomoct, je novostavba Plasy - Kralovice. Ale obojí vzhledem k finančním nákladům není moc reálné. A mimochodem, pokud nevyjde návratnost investice, což v tomto případě je dosáhnout velmi obtížné, tak Vám EU žádných 85 % nedá, leda tak 0 %. EU nepolije peníze do jakéhokoli projektu, kde nevyjde ekonomické hodnocení, to není teorie, ale praxe. |
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Zachování Myslbekova kříže na hlavní budově AVU (Akademie výtvarných umění v Praze)
2163 Vytvořeno: 2024-05-11
Odmítáme ideologizaci nových RVP
4878 Vytvořeno: 2024-05-01
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
14732 Vytvořeno: 2023-10-30
PETICE ZA SNÍŽENÍ NEMRAVNÉ VÝŠE MÍSTNÍHO KOEFICIENTU DANĚ Z NEMOVITOSTÍ VE ZLÍNĚ.
855 Vytvořeno: 2024-05-06
Ne útoku na Rafah. Otevřený dopis české vládě, prezidentovi ČR a zahraničním výborům PSP a Senátu ČR.
773 Vytvořeno: 2024-05-09
Zachování soutěžního modelu, včetně "Republikového finále v rámci projektu Olympijský víceboj"
735 Vytvořeno: 2024-05-03
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
4587 Vytvořeno: 2024-03-26
Informační bezpečnost, svobodné a férové volby
336 Vytvořeno: 2024-05-06
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
540 Vytvořeno: 2024-04-15
Mánes umělcům! Výzva Nadaci českého výtvarného umění.
2046 Vytvořeno: 2024-04-08
Petice proti ukončení pracovního poměru pana učitele Ivana Kožíška
206 Vytvořeno: 2024-05-07
Petice za bezpečí a rozumný rozvoj oblasti Nad Čimickým údolím
164 Vytvořeno: 2024-04-24
Za odstranění komunistické výzdoby ve stanici metra Anděl v Praze
2555 Vytvořeno: 2024-03-19
Chceme zpět Orion Sandwich!
118 Vytvořeno: 2024-05-09
Lepší život pro koně z Ludvíkova
2765 Vytvořeno: 2024-04-26
Za ZACHOVÁNÍ původní výzdoby ve stanici metra Anděl v Praze
194 Vytvořeno: 2024-04-27
Za odstranění nevkusného sousoší u přístavu Baťova kanálu Veselí nad Moravou
83 Vytvořeno: 2024-05-09
Petice za zachování barokního mostu v Květnici
347 Vytvořeno: 2024-04-27
Sdružení minoritních akcionářů ČEZ, a.s.
3522 Vytvořeno: 2024-03-06
Obnovení populace sysla obecného na letišti v Letňanech - záchrana národní přírodní památky navzdory PPF
78 Vytvořeno: 2024-05-09