Petice proti rušení praktických škol
Quoted post
Violet |
#7 NENENE2012-10-12 22:49Učím 20 let, můžu tedy srovnávat. Ve třídách je zhruba stejný počet žáků, ubývá ovšem sumárum vědomostí, které mají děti vstřebat. (Co zvládli žáci 5.ročníku před 15 lety, nezvládají dnes žáci o dva roky starší!) A přesto - v každé třídě běžné základní školy (nemluvím o školách výběrových, soukromých apod.)je několik žáků, kteří učivo nejsou schopni zvládnout v běžné lhůtě a přiměřeném tempu. Začíná začarovaný kruh, ve kterém se učitel snaží dokola vysvětlovat stále stejnou látku (aby bylo možné se v učivu posunout o kousek dopředu) a ve kterém jedny děti brzdí vzdělávání druhých, kteří učivo zvládnou a je možné s nimi pracovat podle časového plánu, který si učitel na začátku školního roku připravil. Důsledky jsou zřejmé - neadekvátní množství pozornosti učitele věnované těm "pomalejším" a nedostatek času na ty, kteří by na tuto pozornost měli zcela jistě také nárok, ale nemají "šanci". Nemluvím o dětech s diagnostikovanou dyslexií apod. Žáci, kteří nemohou učivo ZŠ zvládnout, mívají i výchovné problémy, protože jak jinak vyniknout...? Od kamarádky, která učí na speciální škole, vím, že ty samé děti jsou v jim odpovídajícím kolektivu klidné, snaživé a veselé. Tak proč se místo rušení speciálních škol nedělá propagace systému jejich vzdělávání, návaznost na učňovské obory apod? Je opravdu nutné, aby měla většina budoucí generace maturitu, zatímco dobrých řemeslníků bude jako šafránu? A ještě jedna otázka - co bude s učiteli, kteří dnes na speciálních školách učí? Budou se muset "rekvalifikovat" na učitele ZŠ? A jsou učitelé ze "základek" dostatečně vzděláni ohledně vzdělávacích potřeb a možností dětí se speciálními potřebami? Anebo prostě "stát" oznámí, že jsou všichni žáci stejně schopní naučit se cizí jazyk, matematiku či zpěv, a vy se, učitelé věčně rebelující, jděte se svým vzděláním a názory klouzat, k tomu vás totiž stát nepotřebuje...??? Nechci se toho dožít!!! |
Odpovědi
Lucka |
#46 Re: NENENE2012-10-18 09:52:46Paní Violet, s názorem celkem souhlasím, ale jako pedagog byste mohla vědět, jaký je rozdíl mezi zš praktickou a zš speciální a neplést si pojmy s dojmy. Změna se týká jen zš praktických nikoliv speciálních- kde jsou primárně zaměřeny na děti se středně těžkou mentální retardací ( a nižší) a jinými formami a kombinacemi zdravotního postižení. A k českému základnímu školství obecně bych řekla, že je nadměrně náročné. Pokud je dítě nadané, učivo zvládá bez problému vstřebávat, má štěstí na brilantní pedagogy a ne nepružné zkostnatělé struktury před důchodem, tak se učí dobře. Ale v ostatních případech to je neštěstí. Ve výukovém procesu jsou také důležité nátura a přístup pedagoga, což ne vždy je radost. Ale vše souvisí se vším, takže někde změny začít musejí, ale kde? |
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
13932 Vytvořeno: 2023-10-30
Odmítáme ideologizaci nových RVP
3193 Vytvořeno: 2024-05-01
Zachování soutěžního modelu, včetně "Republikového finále v rámci projektu Olympijský víceboj"
214 Vytvořeno: 2024-05-03
Mánes umělcům! Výzva Nadaci českého výtvarného umění.
1887 Vytvořeno: 2024-04-08
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
296 Vytvořeno: 2024-04-15
Sdružení minoritních akcionářů ČEZ, a.s.
3495 Vytvořeno: 2024-03-06
PETICE ZA SNÍŽENÍ NEMRAVNÉ VÝŠE MÍSTNÍHO KOEFICIENTU DANĚ Z NEMOVITOSTÍ VE ZLÍNĚ.
66 Vytvořeno: 2024-05-06
Lepší život pro koně z Ludvíkova
2716 Vytvořeno: 2024-04-26
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
4101 Vytvořeno: 2024-03-26
Za odstranění komunistické výzdoby ve stanici metra Anděl v Praze
2440 Vytvořeno: 2024-03-19
Petice na podporu ředitelky MŠ Průhonice- Bc. Anny Jirátové
29 Vytvořeno: 2024-05-07
Informační bezpečnost, svobodné a férové volby
31 Vytvořeno: 2024-05-06
Trest pro myslivce, který zastřelil devítiměsíční štěně
13732 Vytvořeno: 2024-02-20
Petice proti jízdě na koni po Praze v kočáře.
239 Vytvořeno: 2024-05-02
Petice za bezpečí a rozumný rozvoj oblasti Nad Čimickým údolím
19 Vytvořeno: 2024-04-24
Za ZACHOVÁNÍ původní výzdoby ve stanici metra Anděl v Praze
122 Vytvořeno: 2024-04-27
Petice za zachování barokního mostu v Květnici
277 Vytvořeno: 2024-04-27
Zavření obchodů ve všechny státní svátky
12 Vytvořeno: 2024-05-07
Petice za pojmenování nových ulic na Rohanském nábřeží podle postav z Rohanu v Pánovi prstenů
19778 Vytvořeno: 2024-03-05
Otevřený dopis Mons. Janu Graubnerovi, arcibiskupovi pražskému, v souvislosti s prezentací knihy "Spiknutí".
3505 Vytvořeno: 2024-04-22