Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč


Nepřihlášený uživatel

#26

2014-04-07 11:59

Nádraží zachovat! Není potřeba, aby tu zastavaoval každý vlak, ale nechat zchátrat historickou budovu s příjemnou nádražní hospodou a v podstatě zrušit jednoduché vlakové spojení do této jinak špatně dostupné části Prahy je rozhodnutí od stolu bez znalosti místních poměrů. Pokaždé, když jsem ho využil, tak nastupovalo alespoň 10 - 20 lidí. To je víc než na většině malých zastávek vlaku v celé ČR. Někde by to stačilo i pro zřízení speciální linky!

Nepřihlášený uživatel

#27

2014-04-07 20:56

Nikdy není pozdě, naše historie se nedá jen tak vymazat, to by bylo příliš jednoduché a snadné. Zanechejme něco pro příští generaci, která po nás přijde - když tuto příležitost promrháme, bude nám to (ta generace) navždy vyčítat. Petr Čekal
Tomáš

#28 Realizované řešení je dobré!

2014-04-07 20:58

Ano, současné nádraží se dosti využívá, ale nová posunutá zastávka se bude využívat o mnoho více! Návaznost na frekventovanou MHD směr Dejvice je toho příslibem, okolo stávajícího nádraží nikdy frekventovaná MHD nepovede, protože je zkrátka mimo její havní trasy. Zastavování na obou místech je nesmysl, aby zůstala příměstská/městská železnice atraktivní a rychlá, nesmí být zastávka každých 500 metrů. Vezměte též na vědomí, že trať využívají i jiné než zastávkové vlaky a ty by byly tím dvojím zastavením také zdržovány (byla by menší propustnost trati). Přestavět současné nádraží do podoby 21. století s nástupišti v současné poloze by bylo o mnoho nákladnější - prostě ty moderní perony se tam nechtějí vejít, kvůli mostům se nedá posouvat kolejemi. Jestli opravdu chcete ty původní úzká nástupiště mezi kolejemi, tak nejste normální - zvlášť pro starší lidi, kočárky, případně vozíčkáře fakt super. Paradoxně nejjednoduší řešení, jak zachovat nástupiště na stávajícím místě, by bylo stávající železniční stanici zrušit a postavit místo ní pouze moderní zastávku, jenže tím omezíte kapacitu železnice a to není z mnoha důvodů dobře.
1, železniční stanice zůstane zachována pro přejíždění vlaků - k dispozici budou 4 koleje
2, nástupiště budou posunuta do nové polohy k Podbabě, podle mnohých do dopravně atraktivnějšího místa (sám začnu zastávku využívat, teď vlak staví na konci světa)
3, lidem, kteří to mají na současné nádraží blízko, přirozeně vadí posunutí nástupišť
4, nová nástupiště v Podbabě budou 220 m dlouhá a budou zde pravděpodobně zastavovat i rychlíky Praha-Děčín
5, současnou výpravní budovu nebude železnice potřebovat, provoz bude řízen dálkově, v současné době počítačů není tolik budov potřeba. Pokud jde o čekárnu, tak by byla dávno zavřená nebo zdemolovaná, pokud by ve stanici nesloužil výpravčí. O bourání nikdo nemluví, ale aby nakonec nebylo z důvodu havarijního stavu nutné, tak by bylo dobré vymyslet, jak budovu smysluplně využít.
JD

#29 NEJDE tady o BOURANI budovy, ale o ZACHOVANI DOPRAVNI OBSLUZNOSTI V UVEDENE OBLASTI !!!!

2014-04-08 12:18

NEJDE tady o BOURANI budovy, ale o ZACHOVANI DOPRAVNI OBSLUZNOSTI V UVEDENE OBLASTI !!!! Je jasne, ze mnoha lidem bude vyhovovat Podbaba (lepsi navaznost MHD), ale take spousta lidi prijde o dostupnost v Bubenci (ty stovky lidi co zde pracuji a nebo bydli budou chodit pesky stovky metru?)!

Jak pravil jeden znamy: […] důraz se musí klást na to, že dopravní obslužnost se musí zlepšovat a ne zhoršovat!!! ---- na tom musí mít zájem magistrát hl.m.Prahy i městská část Praha 6 a ROPID !!!
--- z toho vyplývá, že zastávky mají příbývat, ale existující FREKVENTOVANÉ zastávky nesmí být rušeny na úkor nově vznikajících !!!! --- když si lidé budou stěžovat na rušení zastávky Bubeneč, tak zastupitelé magistrátu nebudou pro zrušení... nebyli by příště zvoleni
Tomáš

#30 Prosím vysvětlete

2014-04-08 19:07

Prosím vysvětlete, jak to chcete provést? Místo dvou naprojektovaných kolejí postavíte nástupiště a budou dvě zastávky za sebou? Navrhněte nějaké řešení, které bude vyhovovat většině. Podle mě bude zastávka v Podbabě vyhovovat daleko více lidem, než kolika bude vadit zrušení současné zastávky v současné podobě. Dopravní obslužnost se tedy celkově zlepší (ovšem samozřejmě kromě těch, kteří pracují/bydlí v blízkosti současného nádraží. Na Ropid a úřady je potřeba tlačit aby zlepšili mizerné spojení linkou 131 náhradou za posunutá nástupiště, aby nemuseli lidé chodit stovky metrů.

Nepřihlášený uživatel

#31

2014-04-09 07:50

Jsem pravidelnou uživatelkou Bubenečské stanice i přilehlé nádražní restaurace. Žádám důrazně o zachování obého. Zastávka je velmi důležitá jak pro návštěvníky Stromovky, tak pro pacienty a zaměstnance přilehlách nemocničních zařízení!
JD

#32 Re: Prosím vysvětlete

2014-04-09 10:31

#30: Tomáš - Prosím vysvětlete

Proc by nemohly byt za sebou 2 zastavky a na nich nemohly zastavovat vlaky mestske linky S41 na Holesovice a Liben a vlaky z Kralup na Masarycku? Zvlaste kdyz zde tyto vlaky zastavovaly a zastavuji (ted kratkodoba vyluka S41 prave kvuli Podbabe)? Navic vzdalenost skoro jedno kilometru je dostatecna, aby se ospravedlnila zastavovani kratkych vlaku, zvlaste kdyz jsou hodne vyuzivany stovkami lidi v teto oblasti!!!! Jak jste sam psal, obsluha BUSem 131 je zcela nedostatecna. Spoj je dost nacpany a navic se s nim dostanu jen na Hradcanskou, kdyz potrebuji do centra!!!  Kdezto vlaky z Bubence jsem za 4 min v Holesovicich a nebo za 10 min v Libni a nebo na Masarycce!!!! Autobusem se za 10 min dostanu prave jen na tu Hradcanskou!!!!  Stovky lidi kazdy pracovni den jezdi z prace a do prace z Bubence prave do centra a pak dal!!!!!  Takze chceme, aby vlaky ZASTAVOVALY jak v Podbabe, tak BUBENCI! Zvlaste, kdyz se nadrazi NEBUDE bourat a 4 koleje take zustavaji (prvni kolej by mohla byt pro mestskou linku a ty zadni pro rychlovlaky a nakladni)!!! Jedine tak zustane zachovana dopravni obsluznost Bubence a nebude to velky krok zpet!!!

P.S. V nedavne minulosti na mestske lince S jezdily zlute vlacky Regionovy. Pak zrejme z financnich duvodu nasadily CD pantografy, ktere mely byt uz nejmene 10 let vyrazeny! Je to opravdu pro ostudu s tim jezdit (pocmarane interiery, rozrezane sedacky)!!!!


Nepřihlášený uživatel

#33

2014-04-09 11:18

Každý kdo zná Bubeneč a sleduje proudy cestujících tam vystupujících a nastupujících, ví že Bubeneč je nádražím velmi využívaným. Je jasnou ignorancí potřeb občanů zrušit zastavování v Bubenči dokonce vedle nemocnice! Na nádraží Bubeneč je i pěkný hostinec, oblíbený u železničních cestovatelů a místních občanů. Ten patrně také skončí! Nádraží Bubeneč je i východiskem pro turisty navštěvující Stromovku a muzeum odpadních vod či pro občany z Císařského mlýna! Vybudovat novou zastávku Podbaba a přitom jiným občanům naprosto zhoršit dopravní dostupnost je krok špatným směrem. Toto ví každé malé dítě, projektant s vysokou šklou a politik či úřední placený z daní občanů má holt jiný názor! Pakliže chce ROPID v Praze Sbahn musí zastávky budovat a ne rušit! Je s podivem, že jiné potřebné zastávky se nestaví či rozprodají soukromníkům -viz proskribované nádraží Vyšehrad, které padá doslova před očima. Že leží v oblouku (zvlášť v době vyspělé telekominace a inf.systému) je výmluva, která světí prostředky, to samé bývalá zastávka Vinohrady.


Nepřihlášený uživatel

#34

2014-04-09 11:34

Rušit věci, které slouží a jsou ku prospěchu lidí je nesmysl. Zrušené věci se jen těžko vrací zpět, někdy to ani nejde.
JD

#35 Zde se muzete podivat na nektere prispevky k Bubenci vytistene v deniku Metro

2014-04-09 13:31

Zde se muzete podivat na nektere prispevky k Bubenci vytistene v deniku Metro


Metro 7/4/2014:

https://copy.com/qihNsJaIndee




Metro 9/4/2014:

https://copy.com/2NaL0luBw84b
JD

#36 Foto nastupiste Bubenec kolem 17h

2014-04-09 14:19

Zde je obrazek z podzimu, kde je videt kolik lidi stava na nastupisti kolem 16-17hod, kdy cekaji na vlak S41 jedouci z Roztok pres Bubenec do Libne.

https://copy.com/HGixhMD9jSdA

Je treba si uvedomit ze mestska linka S41 jezdila 2x za hodinu a pak vlak z Kralup na Masarycku take 2x za hodinu! A vzdy tu stoji priblizne stejne mnozstvi lidi! Tedy jinymi slovy: Tudy projede na centrum od 15 hod do 17:30 asi 8-9 vlaku a vzdy nastoupi priblizne takovy houf lidi do vlaku! Stale se vam zda, ze ZRUSENI ZASTAVOVANI vlaku je pro tuto mnozinu lidi nedulezite? Neni to krok zpet? Co na to rikaji pracovnici ROPIDU? Mysleli na zdejsi lidi, kteri zde pracuji? Vsichni tito lide, ted maji chodit z Podbaby asi 10 az 15 min pesky (napr. do stanice BUSu nemocnice Bubenec)? Nechci slyset ze Podbaba bude mit lepsi navaznost na MHD! Pro zdejsi pracujici lid tato navaznost je "na houby", tady neni na co "navazovat"!!!
JD

#37 Jeste dalsi obrazky z Bubence

2014-04-09 14:40

Toto je jiny den na nastupisti Bubenec...

https://copy.com/ytgMu9WNlPZc

Timto jezdime:

https://copy.com/CoKAJWQtUr9C

Nepřihlášený uživatel

#38

2014-04-10 11:31

Jakákoliv nádraží se mohou rušit, jen když je k tomu vážný důvod. To ale není tento případ.

Nepřihlášený uživatel

#39

2014-04-14 09:11

V zastávce je i přijemné pození na zahrádce v létě, s dobrým pivem Podkováňkým.

Nepřihlášený uživatel

#40

2014-04-14 13:17

Důležitý dopravní prostředek pro dopravu do práce a zpět domů
mor

#41 Re: Realistický pohled

2014-04-14 18:58

#16: P - Realistický pohled

Vy jste určitě nějaký politik či úředník, který připravuje likvidaci vlaků nejen v Bubenči..


Nepřihlášený uživatel

#42

2014-04-15 16:46

Odmítám aby zmizela tato neopakovatelná část starého Bubenče. Jsem sice emigrant, ale na hranicích Dejvic a Bubenče jsem se narodil a žil do svých 30 let.
O to víc lpím na prostředí, kde jsem "hrál kuličky" jak říkal pan Werich.
JD

#43 Streda 16/4/2014 byla prekazka na trati => nadr. Bubenec

2014-04-17 11:34

Toto je obrazek ze vcerejska (16/04/2014) z Bubence, kde kvuli prekazce na trati nejezdily asi 3/4h vlaky. Je zde jasne videt, kolik lidi se nahromadilo za hodinu behem spicky (17h), takze stale si myslite, ze tato stanice je i pres vyluky a prekazky na trati nepouzivana a jeji zneprovozneni by nebyl krok zpet?

https://copy.com/lfFeuMAWpltO

Co na to rika ROPID a lide, kteri rozhodli o nadrazi Bubenec?
fn

#44 Re: Re: Stanice Bubeneč a zastávka Podbaba

2014-04-19 09:06

#10: - Re: Stanice Bubeneč a zastávka Podbaba

Nějaký věcný argument by nebyl?

fn

#45 Re:

2014-04-19 09:16

#39: -

Moje řeč. :-)

nvlik

#46 až teď jste si všimli, že vám berou nádraží ?

2014-04-21 08:00

Nevím jak stará je tato petice, každopádně měla by být starší než je. Projekt vzniku zastávky Praha-Podbaba je velmi dlouho známá věc a ikdyž se proti ni protestovalo, nemyslím si, že ty hlasy byly nějak hlasité. Mě příjde také lepší, aby vlaky zastavovaly na nádraží v Bubenči, ale pokud je projekt už v takové fázi kdy se Podbaba staví tak už je to naprosto zbytečné. Víte kolik našich společných peněz by se vyhodilo oknem ? A zastavovat i na zastávce i na nádraží je ekonomická sebevražda a to nepočítám drancování životního prostředí díky energii za brždění a opětovné rozjíždění vlaků. Nástupištní hrany v Bubenči a Podbabě budou od sebe vzdáleny cca 500 m !!! Vlak není tramvaj. Je to obrovská chyba, že se zastavování přesouvá do Podbaby, ale je na to moc pozdě. Tahle petice měla vzniknout v době kdy se psal tenhle článek: http://praha.idnes.cz/zeleznicni-zastavku-podbaba-nechci-lide-ji-nevyuziji-p0v-/praha-zpravy.aspx?c=A100903_1444237_praha-zpravy_ab . A jak se dočtete pán proti zastávce bojoval ještě pět let před tím, proč jste se nezapojili tehdy ?
nvlik

#47 Re: Re: Zdůvodnění proč bourat / nebourat.

2014-04-21 08:08

#21: Eda - Re: Zdůvodnění proč bourat / nebourat.

Reaguji pouze na tu čast o bezbariérovosti Bubenče. Ano, vybudování nové bezbarierové zastávky vyjde levněji, než přestavba Bubenče - to je jednoznačné. Mám s železnicí něco společného a můžu Vás ujistit, že se stále neví zda se budova zachová nebo ne. Víme, že veškeré technologie pro provoz dráhy se přesunou do té hranaté budovy vedle, která už jako technologická sloužila doposud s tím, že se tam přesune i dopravní kancelář. To kolejiště v Bubenči také zůstane, pouze zde přestanou zastavovat vlaky osobní dopravy.

JD

#48 Re: až teď jste si všimli, že vám berou nádraží ?

2014-04-24 06:07

#46: nvlik - až teď jste si všimli, že vám berou nádraží ?

Stale vam unika jedno, NEJDE nam o to aby se NESTAVELA Podbaba, ale jde nam o to, aby zustala vlakova obsluznost v Bubenci!!!!  Delka neni 500m ale  900 metru (s obchazeni podchodem to bude 1 kilometr) a to je rozdil!!!!  Rano lide tu ctvrt hodinku uciti, kdyz spechaji do prace!!!

 

 

JD

#49 Re: Re: Re: Zdůvodnění proč bourat / nebourat.

2014-04-24 06:09

#47: nvlik - Re: Re: Zdůvodnění proč bourat / nebourat.

O to jde, aby v Bubenci zastavovali alespon ranni a odpoledni vlaky !!!!


Nepřihlášený uživatel

#50

2014-04-25 06:44

Rozumím argumentu lepšího napojení na dopravní systém Prahy ze zastávky v Podbabě, nerozumím ale, proč by nemohla stanice nádraží Bubeneč v systému PID fungovat stejně jako následná zastávka Holešovice, kdy je výstup a nástup cestujících řízen průvodčím. Jistě by se v grafikonu našla mezera 3min. na tento způsob zachování provozu v nádraží Bubeneč.