Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč

Honza

#76 Re: Bubeneč + Podbaba

2014-08-17 20:21

#72: -  

 Nádraží Bubneč jako osobní stanice, by šla zachovat pouze se třemi doravními kolejemi. Provoz na této trati neznám zas tak dobře, abych posoudil, jestli to stačí, či ne. Každopádně  ostrovní nástupiště předepsaných rozměrů by se mezi 4 koleje asi určiě nevšlo. Určitě by se ale nějaký kompromis najít dal, jak to udělat, jen by to bylo složitější a dražší. Dnes už s tím nic nenaděláme, Bubenči už zbývá 10 dnů "života", dokonce i hospoda končí.

Souhlasím, že staré autobusy a tramvaje jsou lepší (například modernizované T3R.P jou nejhezčí a nejlepší tramvaje co znám) ale pokrok nezastavíme a to nepohodlí a nespolehlivost nových vozidel je "daň z pokroku", jak se dnes hodně říká :-)

nepřihlášený uživatel

#77 Re: Realistický pohled

2014-08-22 22:52

#16: P - Realistický pohled 

 Přesně tak, konečně trochu jasného uvažování.

Pavel Beneš

#78 Nádraží Bubeneč

2014-08-28 08:46

Kromě jiného je to nádherná stavba, kterou – pokud unikne zbourání – časem koupí nějaký gauner a buď ji zničí nějakou rekonstrukcí, nebo ji nechá spadnout. V Holandsku nebo Dánsku či Belgii je běžné, že příměstské linky staví každých 500 metrů, jsem z toho jen ještě otrávenější. Dneska jsem běžel Podbabou a zdálky slyšel, jak na novém nádraží zkouší rozhlas. V Bubenči bylo o to smutnějc…


Nepřihlášený uživatel

#79

2014-08-28 11:15

Aspoň by se to měla zachovat jako skvělá stanice pro městskou dopravu pro lidi co Chtějí do Stromovky za rekreací sportem atd. Třeba o víkendu. Pomáhalo by to rozmanitosti města a relaxaci obyvatel. Jsem por zachování nejméně aspoň víkendového provozu na výlety - i nádražka by mohla se tak udržet jako osobité občerstvení pro výletníky ;)
JuraJurátor

#80 Re: Realistický pohled

2014-08-28 11:25

#16: P - Realistický pohled 

 Pane není všechno realismus a prachy. Nejen chlebem, živ je člověk ;)

 

Můj komentář:

Můj komentář
Aspoň by se to měla zachovat jako skvělá stanice pro městskou dopravu pro lidi co Chtějí do Stromovky za rekreací sportem atd. Třeba o víkendu. Pomáhalo by to rozmanitosti města a relaxaci obyvatel. Jsem pro zachování nejméně aspoň víkendového provozu na výlety - i nádražka by mohla se tak udržet jako osobité občerstvení pro výletníky ;)

A tenhle se mi líbil:

 
Kromě jiného je to nádherná stavba, kterou – pokud unikne zbourání – časem koupí nějaký gauner a buď ji zničí nějakou rekonstrukcí, nebo ji nechá spadnout. V Holandsku nebo Dánsku či Belgii je běžné, že příměstské linky staví každých 500 metrů, jsem z toho jen ještě otrávenější. Dneska jsem běžel Podbabou a zdálky slyšel, jak na novém nádraží zkouší rozhlas. V Bubenči bylo o to smutnějc…
Jura Jurátor

#81 Re: Re: Bubeneč + Podbaba

2014-08-28 11:31

#76: Honza - Re: Bubeneč + Podbaba 

 

#79

Aspoň by se to mělo možná zachovat jako skvělá stanice pro městskou dopravu pro lidi co Chtějí do Stromovky za rekreací sportem atd. Třeba o víkendu. Pomáhalo by to rozmanitosti města a relaxaci obyvatel. Jsem por zachování nejméně aspoň víkendového provozu na výlety - i nádražka by mohla se tak udržet jako osobité občerstvení pro výletníky ;)
kp

#82 S-bahn

2014-08-30 10:38

Vzhledem k tomu, že v posledních letech se konečně prosazuje správná tendence k využití železniční dopravy ve městě (tedy i ke vnitroměstské dopravě!) je rušení zastávky, navíc zastávky která je vzdálena 1 km od další nejbližší, zastávky, která je v dopravně téměř neobsluhované části města (1 autobusovou linku nepovažuji za nic moc a to zde nebydlím ani nepracuji) nesmysl. Je to zbytečný krok zpět, srovnatelný snad se zbouráním Denisova nádraží, pro mladší ročníky nádraží Těšnov, pro ještě mladší železničního nádraží které stávalo v blízkosti současné křižovatky ulic Na poříčí a Těšnov, pro mimopražské oblast v okolí stanice metra Florenc dříve Sokolovská. Toto nádraží bylo považováno za jednu z nejkrásnějších nádražních budov střední Evropy.

Zk

#83 Není místo pro nástupiště

2014-08-30 20:56

Je zajimavé jak tady většina obhájců stávajícího nádraží přehlíží fakt, že se do Bubenče prostě ke stávajícím 4 kolejím nové nástupiště nevejdou. To je ten hlavní důvod, proč tam vlaky nezastavují. 4 koleje jsou nutné, kvůli nákladům a přejíždět s vlaky od Holešovic až k budově a zpět, znamená snížit velmi rapidně propustnost tratě, což by vedlo mimo jiné k omezení osobních vlaků. Takže sice by jste měli blíže zastávku, ale vlak by jezdil místo každých 30 minut pouze např. každých 60 minut. Tomu říkáte zlepšení dopravní obslužnosti?

Hanka

#84 Re: Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?

2014-08-30 20:59

#56: JD - Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat? 

 Vážení,

pravidelně (tedy denně) jezdím na této trati - nádraží Bubeneč jsem občas využívala, ale ne pravidelně a z Hradčanské jel autobus 131, který měl zastávku přímo před nádražím - ideální spojení. A tak se přiznám, že jsem nepochopila posunutí zastávky o pár metrů....?

Dnes jsem (ze zvědavosti) použila novou zastávku Praha-Podbaba :-( Tramvají z Vítězného náměstí na konečnou - a jak dál... nikde žádné cedule, kde je nová zastávka?, tak jsem bloudila... Bylo po 20. hodině, už se stmívalo a já šla tmavou špatně osvětlenou ulicí, později bych se tam určitě bála... Musela jsem se zeptat na cestu lidí, které jsem potkala - vůbec to nemá návaznost na městskou dopravu... :-( Když jsem konečně našla cestu (uprostřed staveniště) byla jsem hrozně zklamaná... Asi dvoumetrový perón a zábradlí k nedokončenému asi podchodu, odpadkový koš, u kterého bylo hovínko od psa a to bylo všechno - hrůza! Světelná tabule - nesvítila, tak jsem tam stála a čekala... - ani žádný hlásič, abych věděla, jestli přijíždí ten správný vlak...

Velké zklamání! přišlo ještě pár lidí, kteří použili tuto zastávku a jejich názor byl stejný!

Nádraží Bubeneč je veliká škoda!

 

kp

#85 Pražský S-bahn

2014-08-31 06:45

Pražský S-bahn
Malé porovnání jízdních dob z Bubenče po zrušení nádraží s předchozím stavem!
(Údaje čerpány z idos.cz - výstupy prakticky nebyly upravovány)
/omlouvám se je to poněkud rozsáhlé/


Cesta z Bubenče do Sedlce:

1/ Současný výsledný stav


Praha,,Nádraží Bubeneč » Praha-Sedlec
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
31.8.Nádraží Bubeneč >7:21xBus 131 NP
Zelená NP 7:23 7:26 Tram 5
Podbaba NP 7:27 Přesun asi 3 min
Praha-Podbaba O >7:36 Os 12110 S !
Praha-Sedlec O 7:387:39
Celkový čas 17 min, vzdálenost 4 km, cena 36 Kč / IN50 30 Kč / IN25 33 Kč

2/ Původní stav - Protože z této aplikace nelze získat informace o spojení z již zrušené zastávky, vyhledal jsem ho ze zastávky PŘEDCHOZÍ!!!
Praha-Holešovice zast. » Praha,Sedlec
DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje
31.8.Praha-Holešovice zast. O >7:44 Os 9630 1.2. NPP K !
Praha-Sedlec O 7:51>
Celkový čas 7 min, vzdálenost 7 km, cena 18 Kč / IN50 9 Kč / IN25 14 Kč

Původně méně než 7 minut nyní 17 minut!

Porovnání obou spojení - výsledkem je více než zdvojnásobení jízdní doby! A to porovnání vychází s jízdní dobou z PŘEDCHÁZEJÍCÍ zastávky!

Na ilustraci opačného směru jsem musel jít trochu složitě, nadvakrát, protože idos mi opakovaně tvrdil, že spojení prostě neexistuje.

1/ Současný výsledný stav

Nádraží Bubeneč » Praha-Podbaba
DatumOdkud/Přestup/KamPříj.Odj.Pozn.Spoje
31.8.Nádraží Bubeneč >7:21xBus 131 NP
Zelená NP 7:23 7:26 Tram 5
Podbaba NP 7:27
Celkový čas 6 min, vzdálenost 1 km, cena 24,- Kč
Přesun asi 3 min (Překopírováno z prvního zde uvedeného spojení.)
Praha-Podbaba » Praha-Holešovice
DatumOdkud/Přestup/Kam Příj.Odj.Pozn.Spoje
31.8.Praha-Podbaba O >8:06 Os 6903 1.2. NPP K
Praha-Holešovice zast. O 8:12>
Celkový čas 6 min, vzdálenost 4 km, cena 14 Kč / IN50 7 Kč / IN25 11 Kč

2/ Původní stav je možné si odvodit z poslední části Podbaba - Holešovice zastávka 6 minut.

Původně méně než 6 minut nyní 6+3+6=15 minut! Pozor v tom NENÍ započítáno čekání na vlak v zastávce Podbaba!!!

Porovnání obou spojení - výsledkem je opět nejméně více než zdvojnásobení jízdní
doby! A to porovnání vychází s údajem z PŘEDCHÁZEJÍCÍ zastávky!

Závěrečné shrnutí:
Za stovky milionů korun všech co platí daně přinesli úředníci jediným škrtem pera občanům Bubenče výrazné zlepšení v cestování vlakem především na krátké vzdálenosti (například v rámci města) se doba jejich často každodenního cestování prodloužila na více než dvojnásobek v případech kdy spoje na sebe budou dobře navazovat, v opačném případě může být situace ještě podstatně horší. Mimo jiné jim přibyly i dva přestupy. Jen tak dál!

kp

#86 S-bahn + restaurace + muzeum + knihovna + galerie

2014-08-31 07:46

Navrhuji zachování stanice / zastávky pro vnitroměstskou dopravu typu S-bahn (Kralupy - Praha - ...), rozšíření restaurace a zřízení muzea pražského železničního uzlu, knihovny a galerie s obrazy a fotografiemi s železniční tematikou, knihovna by měla nabízet mimo jiné historické i současné jízdní řády a mapy z celého světa.


Nepřihlášený uživatel

#87

2014-09-04 20:48

Jde mi zejména o blízkost Stromovky. A o nádraží? Co budeme ukazovat potomkům? Užasnou architekturu nové - zdůrazňuji to slovo - ZASTǍVKY? Historie zahozena, krásno v hajzlu. V rámci logiky zrušme alespoň jednu ze stanic metra Můstek nebo Národní. Jsou cca 500 metrů od sebe. V čem je rozdíl?

Nepřihlášený uživatel

#88

2014-09-05 05:57

Quo_vadis_české_železnice
V posledních 20-ti letech a možná i víc než za totality, se všechny vlády snaží preferovat silniční dopravu před železniční. A v návaznosti na tyto nepochopitelné snahy se ruší i nádraží. Komunisté už tím začali, když v r. 1986 definitivně odstřelili budovu již provozně zrušeného nádraží Praha - Těšnov. Nedávno se řešila kauza o záchranu historické budovy v Ústí nad Orlicí. a naštěstí díky velkým snahám jednotlivců se budovu podařilo uhájit. Jedna strana mince jsou důvody čistě dopravní, kdy vedení českých drah, krajů apod. nechápou nebo nechtějí znát názory s cestovní nároky cestujících. Druhá strana mince je pak skutečnost, že se často jedná o budovy historické, které mají nejen historickou hodnotu často nevyčíslitelnou (jako již zmiňované bývalé nádraží Praha-Těšnov), ale i své genius loci které vnímají většinou právě cestující a bývalí zamněstanci toho kterého nádraží. Záverem bych podotknul, že jako společnost si stále nevážíme husté sítě železnic na našem území která byla převážně vybudovaná bez větší mechanizace za Rakouské monarchie a za první republiky. Mám na mysli zejména lokální tratě jejichž provoz jsou pro život jednotlivých regionů hodně důležité přestože vlády a vedení krajů si to nemyslí a všechny nutí používat silniční dopravu ať už individuální nebo autobusovou. Na hlavních tazích se trumfují různé dopravní společnosti která bude rychlejsí, kde mají lepší občerstvení apod. Ale stát by měl motivovat (a dotovat) tyto dopravní společnosti aby měly zvýšený zájem právě o lokální tratě. Všichni lobbisté za silniční dopravu jak "potrefená husa" hned tvrdí, že přece osobní přeprava na železnici na sebe nevydělá. Ano, to je pravda, ale tomu tak bylo v podstatě vždy. Dříve to bylo nastaveno tak, že nákladní železniční doprava vždy hospodařila tak, aby určitým procentem dotovala osobní přepravu.Jenomže když v našem státě od sebe oddělili osobní a nákladní přepravu a navíc vytvořili samostatnou SŽDC, tak to samozřejmě nemůže fungovat. Tyto okolnosti bych nazval přímo sabotáží garantovanou státem. Naše republika má ideální polohu pro tranzit kamiónové dopravy. Jenomže - klasika, všechny kamióny jezdí po silnicí které akorát ničí - viz D1. A právě i tato okolnost je součástí zmiňované státem cílené sabotáže, kdy stále není zájem o využívání železniční sitě a provozovat hojně autovlaky plné kamiónů. At již ze severu na jih nebo z východu na západ. Pokud budou ale o těchto skutečnostech stále rozhodovat hlupáci a sobci tak se razatních pozitivních změn nikdy nedočkáme... Pavel K.
Honza

#89 Podbaba/ Bubeneč

2014-09-05 19:00

V současné době je nástupiště v Podbabě velké provizórium. Panťák se k němu asi vejde, takže má zatím min. 80 metrů.

Jedna z možností jak zachovat obě zastávky by bylo, že by ve směru do Prahy se zastavovalo v Bubenči a ve směru do Ústí v Podbabě. Tak by aspoň jedna cesta byla pohodlnější, ale v případě výluky koleje by to asi byl problém.

JD

#90 Video z CT1

2014-09-08 10:07

Tady se podivejte na video, ktere odvisilala CT1

 

http://goo.gl/HtyTpG

 

bylo tam receno, ze kdyz bude dostatecny zajem, ze se vlaky do Bubence mohou vratit! Tak zabojujme!!!

Honza

#91 Podbaba

2014-09-11 18:24

V úterý jsme zastavili v Podbabě s dvojitým žabotlamem a nevypadalo to, že bychom se nevešli k nástupišti, takže nástupiště bude mít cca 200 m už teď.