Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč
Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč
Honza |
#76 Re: Bubeneč + Podbaba2014-08-17 20:21Nádraží Bubneč jako osobní stanice, by šla zachovat pouze se třemi doravními kolejemi. Provoz na této trati neznám zas tak dobře, abych posoudil, jestli to stačí, či ne. Každopádně ostrovní nástupiště předepsaných rozměrů by se mezi 4 koleje asi určiě nevšlo. Určitě by se ale nějaký kompromis najít dal, jak to udělat, jen by to bylo složitější a dražší. Dnes už s tím nic nenaděláme, Bubenči už zbývá 10 dnů "života", dokonce i hospoda končí. Souhlasím, že staré autobusy a tramvaje jsou lepší (například modernizované T3R.P jou nejhezčí a nejlepší tramvaje co znám) ale pokrok nezastavíme a to nepohodlí a nespolehlivost nových vozidel je "daň z pokroku", jak se dnes hodně říká :-) |
nepřihlášený uživatel |
#77 Re: Realistický pohled2014-08-22 22:52Přesně tak, konečně trochu jasného uvažování. |
Pavel Beneš |
#78 Nádraží Bubeneč2014-08-28 08:46Kromě jiného je to nádherná stavba, kterou – pokud unikne zbourání – časem koupí nějaký gauner a buď ji zničí nějakou rekonstrukcí, nebo ji nechá spadnout. V Holandsku nebo Dánsku či Belgii je běžné, že příměstské linky staví každých 500 metrů, jsem z toho jen ještě otrávenější. Dneska jsem běžel Podbabou a zdálky slyšel, jak na novém nádraží zkouší rozhlas. V Bubenči bylo o to smutnějc… |
Nepřihlášený uživatel |
#792014-08-28 11:15Aspoň by se to měla zachovat jako skvělá stanice pro městskou dopravu pro lidi co Chtějí do Stromovky za rekreací sportem atd. Třeba o víkendu. Pomáhalo by to rozmanitosti města a relaxaci obyvatel. Jsem por zachování nejméně aspoň víkendového provozu na výlety - i nádražka by mohla se tak udržet jako osobité občerstvení pro výletníky ;) |
JuraJurátor |
#80 Re: Realistický pohled2014-08-28 11:25Pane není všechno realismus a prachy. Nejen chlebem, živ je člověk ;)
Můj komentář: Můj komentář
Aspoň by se to měla zachovat jako skvělá stanice pro městskou dopravu pro lidi co Chtějí do Stromovky za rekreací sportem atd. Třeba o víkendu. Pomáhalo by to rozmanitosti města a relaxaci obyvatel. Jsem pro zachování nejméně aspoň víkendového provozu na výlety - i nádražka by mohla se tak udržet jako osobité občerstvení pro výletníky ;) A tenhle se mi líbil: Kromě jiného je to nádherná stavba, kterou – pokud unikne zbourání – časem koupí nějaký gauner a buď ji zničí nějakou rekonstrukcí, nebo ji nechá spadnout. V Holandsku nebo Dánsku či Belgii je běžné, že příměstské linky staví každých 500 metrů, jsem z toho jen ještě otrávenější. Dneska jsem běžel Podbabou a zdálky slyšel, jak na novém nádraží zkouší rozhlas. V Bubenči bylo o to smutnějc…
|
Jura Jurátor |
#81 Re: Re: Bubeneč + Podbaba2014-08-28 11:31#76: Honza - Re: Bubeneč + Podbaba
#79 Aspoň by se to mělo možná zachovat jako skvělá stanice pro městskou dopravu pro lidi co Chtějí do Stromovky za rekreací sportem atd. Třeba o víkendu. Pomáhalo by to rozmanitosti města a relaxaci obyvatel. Jsem por zachování nejméně aspoň víkendového provozu na výlety - i nádražka by mohla se tak udržet jako osobité občerstvení pro výletníky ;) |
kp |
#82 S-bahn2014-08-30 10:38Vzhledem k tomu, že v posledních letech se konečně prosazuje správná tendence k využití železniční dopravy ve městě (tedy i ke vnitroměstské dopravě!) je rušení zastávky, navíc zastávky která je vzdálena 1 km od další nejbližší, zastávky, která je v dopravně téměř neobsluhované části města (1 autobusovou linku nepovažuji za nic moc a to zde nebydlím ani nepracuji) nesmysl. Je to zbytečný krok zpět, srovnatelný snad se zbouráním Denisova nádraží, pro mladší ročníky nádraží Těšnov, pro ještě mladší železničního nádraží které stávalo v blízkosti současné křižovatky ulic Na poříčí a Těšnov, pro mimopražské oblast v okolí stanice metra Florenc dříve Sokolovská. Toto nádraží bylo považováno za jednu z nejkrásnějších nádražních budov střední Evropy. |
Zk |
#83 Není místo pro nástupiště2014-08-30 20:56Je zajimavé jak tady většina obhájců stávajícího nádraží přehlíží fakt, že se do Bubenče prostě ke stávajícím 4 kolejím nové nástupiště nevejdou. To je ten hlavní důvod, proč tam vlaky nezastavují. 4 koleje jsou nutné, kvůli nákladům a přejíždět s vlaky od Holešovic až k budově a zpět, znamená snížit velmi rapidně propustnost tratě, což by vedlo mimo jiné k omezení osobních vlaků. Takže sice by jste měli blíže zastávku, ale vlak by jezdil místo každých 30 minut pouze např. každých 60 minut. Tomu říkáte zlepšení dopravní obslužnosti? |
Hanka |
#84 Re: Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat?2014-08-30 20:59#56: JD - Toto nam poslali z Ropidu! Cetli vubec o co nam jde? Co jim na to odepsat? Vážení, pravidelně (tedy denně) jezdím na této trati - nádraží Bubeneč jsem občas využívala, ale ne pravidelně a z Hradčanské jel autobus 131, který měl zastávku přímo před nádražím - ideální spojení. A tak se přiznám, že jsem nepochopila posunutí zastávky o pár metrů....? Dnes jsem (ze zvědavosti) použila novou zastávku Praha-Podbaba :-( Tramvají z Vítězného náměstí na konečnou - a jak dál... nikde žádné cedule, kde je nová zastávka?, tak jsem bloudila... Bylo po 20. hodině, už se stmívalo a já šla tmavou špatně osvětlenou ulicí, později bych se tam určitě bála... Musela jsem se zeptat na cestu lidí, které jsem potkala - vůbec to nemá návaznost na městskou dopravu... :-( Když jsem konečně našla cestu (uprostřed staveniště) byla jsem hrozně zklamaná... Asi dvoumetrový perón a zábradlí k nedokončenému asi podchodu, odpadkový koš, u kterého bylo hovínko od psa a to bylo všechno - hrůza! Světelná tabule - nesvítila, tak jsem tam stála a čekala... - ani žádný hlásič, abych věděla, jestli přijíždí ten správný vlak... Velké zklamání! přišlo ještě pár lidí, kteří použili tuto zastávku a jejich názor byl stejný! Nádraží Bubeneč je veliká škoda!
|
kp |
#85 Pražský S-bahn2014-08-31 06:45Pražský S-bahn
1/ Současný výsledný stav Nádraží Bubeneč » Praha-Podbaba 2/ Původní stav je možné si odvodit z poslední části Podbaba - Holešovice zastávka 6 minut. |
kp |
#86 S-bahn + restaurace + muzeum + knihovna + galerie2014-08-31 07:46Navrhuji zachování stanice / zastávky pro vnitroměstskou dopravu typu S-bahn (Kralupy - Praha - ...), rozšíření restaurace a zřízení muzea pražského železničního uzlu, knihovny a galerie s obrazy a fotografiemi s železniční tematikou, knihovna by měla nabízet mimo jiné historické i současné jízdní řády a mapy z celého světa. |
Nepřihlášený uživatel |
#872014-09-04 20:48Jde mi zejména o blízkost Stromovky. A o nádraží? Co budeme ukazovat potomkům? Užasnou architekturu nové - zdůrazňuji to slovo - ZASTǍVKY? Historie zahozena, krásno v hajzlu. V rámci logiky zrušme alespoň jednu ze stanic metra Můstek nebo Národní. Jsou cca 500 metrů od sebe. V čem je rozdíl? |
Nepřihlášený uživatel |
#882014-09-05 05:57Quo_vadis_české_železnice V posledních 20-ti letech a možná i víc než za totality, se všechny vlády snaží preferovat silniční dopravu před železniční. A v návaznosti na tyto nepochopitelné snahy se ruší i nádraží. Komunisté už tím začali, když v r. 1986 definitivně odstřelili budovu již provozně zrušeného nádraží Praha - Těšnov. Nedávno se řešila kauza o záchranu historické budovy v Ústí nad Orlicí. a naštěstí díky velkým snahám jednotlivců se budovu podařilo uhájit. Jedna strana mince jsou důvody čistě dopravní, kdy vedení českých drah, krajů apod. nechápou nebo nechtějí znát názory s cestovní nároky cestujících. Druhá strana mince je pak skutečnost, že se často jedná o budovy historické, které mají nejen historickou hodnotu často nevyčíslitelnou (jako již zmiňované bývalé nádraží Praha-Těšnov), ale i své genius loci které vnímají většinou právě cestující a bývalí zamněstanci toho kterého nádraží. Záverem bych podotknul, že jako společnost si stále nevážíme husté sítě železnic na našem území která byla převážně vybudovaná bez větší mechanizace za Rakouské monarchie a za první republiky. Mám na mysli zejména lokální tratě jejichž provoz jsou pro život jednotlivých regionů hodně důležité přestože vlády a vedení krajů si to nemyslí a všechny nutí používat silniční dopravu ať už individuální nebo autobusovou. Na hlavních tazích se trumfují různé dopravní společnosti která bude rychlejsí, kde mají lepší občerstvení apod. Ale stát by měl motivovat (a dotovat) tyto dopravní společnosti aby měly zvýšený zájem právě o lokální tratě. Všichni lobbisté za silniční dopravu jak "potrefená husa" hned tvrdí, že přece osobní přeprava na železnici na sebe nevydělá. Ano, to je pravda, ale tomu tak bylo v podstatě vždy. Dříve to bylo nastaveno tak, že nákladní železniční doprava vždy hospodařila tak, aby určitým procentem dotovala osobní přepravu.Jenomže když v našem státě od sebe oddělili osobní a nákladní přepravu a navíc vytvořili samostatnou SŽDC, tak to samozřejmě nemůže fungovat. Tyto okolnosti bych nazval přímo sabotáží garantovanou státem. Naše republika má ideální polohu pro tranzit kamiónové dopravy. Jenomže - klasika, všechny kamióny jezdí po silnicí které akorát ničí - viz D1. A právě i tato okolnost je součástí zmiňované státem cílené sabotáže, kdy stále není zájem o využívání železniční sitě a provozovat hojně autovlaky plné kamiónů. At již ze severu na jih nebo z východu na západ. Pokud budou ale o těchto skutečnostech stále rozhodovat hlupáci a sobci tak se razatních pozitivních změn nikdy nedočkáme... Pavel K. |
Honza |
#89 Podbaba/ Bubeneč2014-09-05 19:00V současné době je nástupiště v Podbabě velké provizórium. Panťák se k němu asi vejde, takže má zatím min. 80 metrů. Jedna z možností jak zachovat obě zastávky by bylo, že by ve směru do Prahy se zastavovalo v Bubenči a ve směru do Ústí v Podbabě. Tak by aspoň jedna cesta byla pohodlnější, ale v případě výluky koleje by to asi byl problém. |
JD |
#90 Video z CT12014-09-08 10:07Tady se podivejte na video, ktere odvisilala CT1
bylo tam receno, ze kdyz bude dostatecny zajem, ze se vlaky do Bubence mohou vratit! Tak zabojujme!!! |
Honza |
#91 Podbaba2014-09-11 18:24V úterý jsme zastavili v Podbabě s dvojitým žabotlamem a nevypadalo to, že bychom se nevešli k nástupišti, takže nástupiště bude mít cca 200 m už teď. |
|
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Otevřený dopis Mons. Janu Graubnerovi, arcibiskupovi pražskému, v souvislosti s prezentací knihy "Spiknutí".
3176 Vytvořeno: 2024-04-22
Petice za změnu systému extraligy
960 Vytvořeno: 2024-04-22
Petice proti zvýšení ceny na NU
401 Vytvořeno: 2024-04-22
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
3687 Vytvořeno: 2024-03-26
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
13251 Vytvořeno: 2023-10-30
Státní vyznamenání pro Ludmilu Mojžíšovou
1132 Vytvořeno: 2024-04-10
Za okamžité řešení „Zvýšení bezpečnosti ve městě Chebu“
341 Vytvořeno: 2024-03-27
OMLUVA ČESKÝCH OBČANŮ RUSKÉMU LIDU
90 Vytvořeno: 2024-04-19
PETICE K PROJEVENÍ NESOUHLASU OBČANŮ SE STAVBOU GIGAFACTORY MEZI VĚŘŇOVICEMI A DOLNÍ LUTYNÍ.
3664 Vytvořeno: 2024-03-07
Zachrana Kotaskové
79 Vytvořeno: 2024-04-23
VETERÁNI PRO MÍR
75 Vytvořeno: 2024-04-24
Za zachování Čajovny u Sýkorova mostu
378 Vytvořeno: 2024-04-07
Za nádraží Kladno, které bude součástí kladenské identity a skutečným centrem nové rozvojové lokality
1417 Vytvořeno: 2024-01-18
Petice za pojmenování nových ulic na Rohanském nábřeží podle postav z Rohanu v Pánovi prstenů
19678 Vytvořeno: 2024-03-05
Film Interstellar - po 10 letech zpátky do kin
258 Vytvořeno: 2023-08-01
ZA ODVOLANÍ SOUDKYNĚ KAMILY PETRUSOVÉ Z OPATROVNICKÉ AGENDY OS PRAHA 6
65 Vytvořeno: 2024-04-18
Nesouhlas s kácením vzrostlých habrů v rámci rekonstrukce ulice Nemocniční v Šumperku
255 Vytvořeno: 2024-04-13
Mánes umělcům! Výzva Nadaci českého výtvarného umění.
440 Vytvořeno: 2024-04-08
Proti záměru vedení Statutárního města Olomouc spojit kulturní instituce Moravskou filharmonii a Moravské divadlo v jednu instituci
2518 Vytvořeno: 2023-04-07
Výzva zastupitelstvu města Nymburka - neuzavírejte nevýhodné plánovací smlouvy
92 Vytvořeno: 2024-04-14