Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč

fn

/ #4 Stanice Bubeneč a zastávka Podbaba

2014-03-26 09:35

Zdravím. Věc se má, pokud vím, asi tak, že přednost dostala vazba na prodlouženou tramvaj, která by měla zajistit i dopravu lidí od vlaku do samotných Dejvic, zejména ke školám, což 131 splňuje jen z menší části. Pro samotnou obsluhu přilehlé části Bubenče v rámci města funguje 131 vázaná na metro, a nově pomocí zastávek Zelená i na tramvaj, což by mělo dostačovat, i když jezdí plná. Předpokládá se zřejmě, že vlakem přijíždějí spíše studenti do škol v okolí Vítězného náměstí než lidi na Hanspaulku a do Bubenče. Jaká je skutečnost, to ponechám průzkumům.

Podle mě by bylo optimální v Bubenči zachovat alespoň zastavování městské linky vedené lehčími krátkými vlaky, v pracovní dny po 30 a mimo ně po 60 minutách, a umožnit tak například návrat od procházky Stromovkou s občerstvením v místním nádražním výčepu a možností posezení s výhledem na vlaky. Chápu, že pro těžší soupravy vlaků od Kralup by nebylo příliš přínosné zastavovat po tak krátké vzdálenosti.

Bylo by také možné zachovat stanici Bubeneč plnohodnotně a zastávku Podbaba postavit tam, kde kdysi stávala - při ústí Šáreckého potoka do Vltavy, kde by byla vazba na přívoz do Podhoří a dále autobus k ZOO a do Bohnic, potom také na autobus do Dejvic, a v případě prodloužení tramvaje z Podbaby do Suchdola i na tramvaj, akorát by nebylo možné využít obratiště Podbaba pro posilové spoje od vlaku do města.