Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#12014-03-25 13:09Na nádraží Praha-Bubeneč vystupuje a nastupuje každé ráno a odpoledne několik set lidí, kteří zde dojíždějí do zaměstnání do okolních firem, úřadů, škol, nemocnice i nedaleké ČVUT. Není pro mě proto pochopitelný návrh na zrušení této navíc malebné stanice, kterou vybudovali naši předkové na úpatí skalního útvaru. Toto nádraží je třeba rovíjet a ne utlumovat. Níže uvedené důvody nevysvětlují, proč by motorové vlaky a Elefanty nemohly i nadále zastavovat ve stanici Praha-Bubeneč a přitom mohly zastavovat o cca 800 m dál v nově vybudované zastávce Praha-Podbaba. Změna koridoru přece nijak nedává důvod pro zrušení zastávky. Uváděné "důvody": zvýšení traťové rychlosti do 160 km/h (v této stavbě dosaženo max. VK 115 km/h), prostorová průchodnost pro ložnou míru UIC GC, tzn. průjezdný průřez Z GC podle ČSN 73 6320, minimální třída zatížení UIC D4 při rychlosti nejvýše 120 km/h, doplněné o realizaci úprav podmiňujících použití vozidel s naklápěcí technikou. Nedílnou součástí je zajištění a splnění základních parametrů Interoperability podle pravidel Technických specifikací interoperability (dále jen „TSI“) vydávaných a průběžně doplňovaných k vydaným Směrnicím evropského parlamentu (EP) a Rady EP pro dosažení Interoperability. Povinnost dodržet směrnice EP je dána jejich implementací do národní legislativy. Jedná se o Vyhlášku Ministerstva dopravy č.352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského žel. systému a Nařízení vlády č.133/2005, o technických požadavcích na provozní a technickou propojenost evropského železničního systému. Součástí stavby jsou i úpravy podle vyhlášky č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb. Cílem optimalizace traťového úseku Praha Bubeneč – Praha Holešovice, je vytvoření technických a provozních podmínek k zabezpečení přepravy podle výše uvedených a mezinárodně dohodnutých zásad, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a zlepšení kultury cestování v daném úseku. Optimalizací je plněn i další cíl spočívající ve vytvoření kvalitního systému železniční dopravy ČR, který by v integraci a návaznosti s železniční sítí sousedních států mohl obstát v konkurenci především se silniční dopravou. |
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#13 Re:2014-04-03 10:29:16#1: - Z nové zastávky bude řada těchto míst lépe dostupná, např. smerem k CVUT jezdi tram a bus, navic poloha nove zastavky a stare od sebe bude jen nekolik set metru, mozn nadelku vlakoveho nastupiste.
|
Eda |
#21 Re: Zdůvodnění proč bourat / nebourat.2014-04-07 07:26:39Tak tenhle článek je jasná manipulace. Říct v prvním odstavci že je proti bourání a dál opisovat kancelářská zdůvodnění je evidentní způsob jak někoho zblbnout ale k důvodům : - Zvýšení rychlosti na 160 - jasně po rekonstukci celé tratě je možné jet 160 na celém úseku od zastávky Bubenče až kde končí rozdělení kolejí k Podbabě. Kdo se díval na mapu je mu jasné, že se žádný vlak nevyřítí 160 km, protože to v Podbabě neubrzdí - To je blábol !!! Pokud budou chtít profilovou rychlost 160 musí platit v celém úseku to přeci nebrání aby vlak zastavil v Bubenči. - prostorová průchodnost pro ložnou míru UIC ... stejné jako v předchozím, musí platit pro obě místa a není důvod aby pro se rušila stanice a přesouvala se dál. - o realizaci úprav podmiňujících použití vozidel s naklápěcí technikou - myšleno Pendolíno ? Opět musí paltit pro celý úsek který musí zrekonstruovat. No a v Podbabě zastavovat určitě nebude. - Směrnicím evropského parlamentu (EP) a Rady EP pro dosažení Interoperability - Myslíte že by někdo v západní Evropě zacházel k památkami jako u nás? Možná proto máte divný pocit, když jedete za hranice, že si tam víc váží vlastní hystorie. Stanice v Bubenči byla postavena 1850 !!! Tak že jako komunisti odpálili jendo z nehezčích nádraží Těšnov, něčí zájmy nechají zbourat něco co funguje aby dál postavili levnou zastávku, kterou nemusí udržovat. - Povinnost dodržet směrnice EP je dána jejich implementací - to je blábol co ? - Vyhlášku Ministerstva dopravy č.352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského žel. systému - netušil jsem, že tahle trať je hlavní tratí evropského žel. systému. - bezbariérové užívání staveb - Jako že zastávka o 800 m dál bude bezbariérová ? Co brání aby Bubeneš byl bezbariérový? Možžná ale vybudování bezbariérové zastávky a zbourání jednoho nádraží bude levnější než bezbariérové úpravy stávajívího. Ale na to jsem v ČR vcelku dost hloupí abychom tomu uvěřili. - No a poslední odstavec je jak vystřižený z úvodníku mezinárodní situace na schůzi zahrádkářů za socialismu: "Cílem optimalizace traťového úseku Praha Bubeneč – Praha Holešovice, je vytvoření technických a provozních podmínek k zabezpečení přepravy podle výše uvedených a mezinárodně dohodnutých zásad, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a zlepšení kultury cestování v daném úseku. Optimalizací je plněn i další cíl spočívající ve vytvoření kvalitního systému železniční dopravy ČR, který by v integraci a návaznosti s železniční sítí sousedních států mohl obstát v konkurenci především se silniční dopravou." |
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Otevřený dopis Mons. Janu Graubnerovi, arcibiskupovi pražskému, v souvislosti s prezentací knihy "Spiknutí".
2952 Vytvořeno: 2024-04-22
Petice za změnu systému extraligy
853 Vytvořeno: 2024-04-22
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
3670 Vytvořeno: 2024-03-26
Petice proti zvýšení ceny na NU
396 Vytvořeno: 2024-04-22
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
13239 Vytvořeno: 2023-10-30
Státní vyznamenání pro Ludmilu Mojžíšovou
1093 Vytvořeno: 2024-04-10
Za okamžité řešení „Zvýšení bezpečnosti ve městě Chebu“
322 Vytvořeno: 2024-03-27
Petice za záchranu přírody (50 stromů) v CHKO Beskydy ❌Cyklostezka Lomná v Trojanovicích (720 metrů)
99 Vytvořeno: 2024-04-14
PETICE K PROJEVENÍ NESOUHLASU OBČANŮ SE STAVBOU GIGAFACTORY MEZI VĚŘŇOVICEMI A DOLNÍ LUTYNÍ.
3649 Vytvořeno: 2024-03-07
OMLUVA ČESKÝCH OBČANŮ RUSKÉMU LIDU
83 Vytvořeno: 2024-04-19
Zachrana Kotaskové
77 Vytvořeno: 2024-04-23
Nesouhlas s kácením vzrostlých habrů v rámci rekonstrukce ulice Nemocniční v Šumperku
247 Vytvořeno: 2024-04-13
PETICE ZA ZLEPŠENÍ PRACOVNÍCH PODMÍNEK KURÝRŮ ROZVÁŽKOVÝCH SLUŽEB
112 Vytvořeno: 2024-04-16
Mánes umělcům! Výzva Nadaci českého výtvarného umění.
436 Vytvořeno: 2024-04-08
ZA ODVOLANÍ SOUDKYNĚ KAMILY PETRUSOVÉ Z OPATROVNICKÉ AGENDY OS PRAHA 6
58 Vytvořeno: 2024-04-18
Za zachování Čajovny u Sýkorova mostu
362 Vytvořeno: 2024-04-07
Za nádraží Kladno, které bude součástí kladenské identity a skutečným centrem nové rozvojové lokality
1417 Vytvořeno: 2024-01-18
Petice za pojmenování nových ulic na Rohanském nábřeží podle postav z Rohanu v Pánovi prstenů
19669 Vytvořeno: 2024-03-05
Film Interstellar - po 10 letech zpátky do kin
253 Vytvořeno: 2023-08-01
Proti záměru vedení Statutárního města Olomouc spojit kulturní instituce Moravskou filharmonii a Moravské divadlo v jednu instituci
2510 Vytvořeno: 2023-04-07