Kokorinska draha 076

Quoted post

Jan Infeld Nebuželský

#106

2014-10-16 14:39

Obnova lokálky je ekonomicky nesmyslná.

Trať v úseku Mělník - Mšeno je technicky ve velmi špatném stavu. Štěrkové lože je velmi znečištěné, na mnoha místech silně zahliněné nebo podmáčené. Valná většina dřevěných pražců se rozpadá, upeňovací prvky mnohde chybí. Tam kde jsou pražce betonové, je špatná držebnost upevňovadel. Téměř na celé trati jsou deformované a propadlé kolejnicové styky. Výjimkou nejsou ani sjeté hlavy kolejnic v obloucích a opotřebené srdcovky výhybek. Dle mého názoru je třeba z celého úseku dlouhého 24 km úplně snést a kompletně obnovit bezmála 22 km kolejového svršku, včetně vyčištění a doplnění štěrkového lože. K tomu je třeba opravit většinu odvodňovacích staveb, zejména propustků a vodotečí. Náklady na takovou opravu odhaduji přes 300 milionů Kč. Pokud by měla být zvýšena traťová rychlost, bylo by třeba většinu přejezdů vybavit přejezdovým zabezpečovacím zařízením, což by si vyžádalo další nemalé investice.

Teď něco k provozu: na trati jezdí 6 párů vlaků denně, což je nějakých 105 000 vlakokilometrů ročně. Většina jízd je prováděna motorovými vozy řady 810 s hmotností 22t. Na poplatcích za použití dopravní cesty SŽDC vyinkasuje (a ČD tedy zaplatí 5,5 x 105000 + 35x 105 x 22 = 586 000. (5,5Kč/ vlkm, 35Kč/1000 tunokilometrů) Tato částka nepokryje ani v plné výši roční náklady na provoz (běžná údržba trati + plat tzv. dirigujícího dispečera + spotřeba el. energie)

Motorový vůz řady 810 má kapacitu o něco vyšší, než autobusy běžně obsluhující dannou oblast. Je ale ve srovnání s nimi mnohem pomalejší, méně pohodlný, obtížně přístupný pro osoby se sníženou pohyblivostí nebo matky s kočárky, nepoměrně hlučnější a má vyšší spotřebu (cca 35 l nafty /100km, o víkendech nasazované jednotky 814/914 - tzv. Regionovy jsou na tom ještě hůř - spotřebují cca 45 l/100 km). Přitom průměrná obsazenost vlaků je ve srovnání s autobusy nízká. Výjimkou byl víkendový přímý cyklovlak z Prahy. O nevýhodnosti vlakové dopravy svědčí i výše dotace z krajského rozpočtu - tzv.úhrada prokazatelné ztráty dopravce, která u regionální vlakové dopravy začíná někde okolo 80 Kč na 1 vlakokilometr, kdežto u autobusů je to kolem 20 Kč/km i méně.

Velkou nevýhodou této trati je, že až na výjimky (Lhotka- zastávka) jsou stanice a zastávky vzdáleny více než 300 m od centra obce, přičemž autobusy zajíždí až do centra a mnohdy zastavují na více místech v obci.

K výše uvedenému jen doplněk. Ta trať je opravdu krásně trasovaná a já sám jsem se na ní něco najezdil. Obrovskou měrou se v době vzniku a následujících asi 50 let zasloužila o rozvoj a prosperitu oblasti, kterou dopravně obsloužila. Ale v této souvislosti je třeba si uvědomit, že po jejím zprovoznění zanikly desítky povoznických živností. Je to daň pokroku. Dnes podobným způsobem "válcuje" železniční dopravu doprava silniční. Zastavení provozu mě bude mrzet, ale jako pragmatik si dovolím tvrdit, že její oprava a provozování osobní dopravy je obrovský ekonomický nesmysl.

Na závěr mám jednu otázku pro ty, kdo se pod petici podepsali: Ruku na srdce, kdo z vás ten vlak v posledním roce použil nebo jej používá pravidelně?

Odpovědi

Jakub Kincl

#108 Re:

2014-10-17 07:42:01

#106: Jan Infeld Nebuželský -  

 Mě by jenom zajímalo když jseš tak chytrej že nesedíš ve vedení PS a vlády a nepočítáš takto všude?

Naštěstí je už rozhodnuto o modernizace a opravě tratě že bude, že se zmodernizuje a opraví.

Ještě jedna věc, neccheš si udělat čas a spočítat, co se všechno od roku 1989 rozkradlo,kde to skončilo když ti jdou počítat počty jedné lokálky a další počty nevidíš? Já ti to řeknu, biliony se rozkradli a krade se dál, pokud to nevidíš a dokážeš spočítat jednu lokálku, škoda, mohl bys počítat jinde... Příklad podívej na Mělníku po volbách, kamárád Mikeše Volf by neměl pořádné prachy a tak se narychlo zřizuje pro něj teplé místečko v podobě 2 místostarosty, který mít Mělník nemusí, spočítej kolik vyjde plat Volfa na jedno volební období a uvidíme, kde by se dalo šetřit, nevidíš to? Pak ti doporučuji navštívit očního lékaře...

Na jedné lokálce bys šetřil a jinde to vyhodíš a rozkradeš, nejseš náhodou spolumajitel čsad střední čechy jeden z trojice studenovský jakoubek ševčík a njde ti o to získat práci na autobus když je to tak výhodný s autobusem?

Ty lidi co to podepsali jsou fandy toho posledního, co se tu ještě nerozkradlo a co se zničilo vinnou někoho, kdo na to léta kašlal, tomu bys to měl spočítat...

Dělám v autobusové dopravě léta, a i ty autobusy nejsou nijak výhodné a podle jizdních řádů, které mam od r. 89 k dispozici tak zmizelo 70% spojů po okrese, vesnice jsou vylidněné a pokud to není kousek z vesnice do města, kde se dá sehnat slušně placená práce tak ta vesnice končí a neuživí se v ní obchod ani pohostinství, zrušením další lokálky a dalšíchlokálek připěje ještě k větší vylidnosti...

Nebužely, Borek, Vrutice můžu pokračovat, jede to obcí, ne mimo a i ten Živovnín či Kanina si to lidi dojdou, když bus žádný nejede...

Ale pokud chceš počítat tak být tebou, zruším vše protože žádná doprava na celém světě, ať autobusová nebo železniční po regionech si na sebe nevydělá a je dotovaná, takže lidi ať chodí pěšky nebo ať má každý auto, aspoň bude více bordelu v ovzduší, více nemocí v podobě rakovin a zaplatíš to chytráku ve zdravotnictví a nebo budeš opět počítat a zjistíš, že se ti nevyplatí platit zdraví lidem a necháš je chcípnout...

 

Miluju lidi, kteří umí spočítat tuhle lokálku a její provoz a jinde nevidí, co se rozkrádá, kde se krade ostošest a kde se peníze nás všech hromadně rozkrádají!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Láďa

#117 Re:

2014-10-19 12:38:18

#106: Jan Infeld Nebuželský -  

Musím s vámi buhužel nesouhlast , vámi vypočítané kalkulace jsou asi správné , ale nemyslím si že když se léta  do této tratě nic neinvestovalo , že by se mněla zrušit , ba naopak mněla by se kompletně zmodeznizovat  Souhlasím s Vaší větou "víkendový přímý cyklovlak z Prahy" to je ta správná věc , proč sem na Kokořínsko nepřivést turisty/ciklisty rovnou přímou linkou z Prahy , myslím si že by se vyplatil stejný vlak i v neděli (možna z rannějším časem příjezdu do Mšena ), a co přímý prázdninový páteční pozdně odpolední . Další věcí jsou špatně načasované odjezdy ze stanice Mělník , některé spoje jedou souběžně z autobusem . 

Tuto trať používám dost často pro turistiku a do cukrárny do Mšena . Je zde pěkně , tak nevím proč si budeme ničit přírodu autama (kterým vi bespochyby jezdíte dost často ) a devastovat silnice autobusama , kterýma sem již nikdy žádný turista nepřijede ( to vím z vlastní zkušenosti , neboť všichni turisté raději sednem na vlak).