SEBRALI JSTE NAM AUTOBUS - VRATTE NAM AUTOBUS 123
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#31 Odpověď ROPIDU2013-01-10 11:37Jelínek Miloš (jelinek.milos@ropid.cz) RE: 08035/12 F Linkové vedení (podnět z webu) 2. 1. 2013, 10:27:06 Komu: KaniaPetr69@seznam.cz Kopie: Havlová Marie g Vážený pane Kania, prověřovali jsme Vaši připomínku ke zkrácení linky 123. Tato linka byla v úseku Kavalírka - Anděl vedena více než 2 km v přímém souběhu s tramvajovou tratí v Plzeňské ulici (roční úspora ze zkrácení linky činí cca 5 mil. Kč). K návrhu na zkrácení autobusové linky 123 do trasy Kavalírka - Šmukýřka napomohla také tramvajová trať v Plzeňské ulici, která má dostatečnou kapacitu. Při rekonstrukci tramvajové trati byl zrušen podchod a nahrazen přechodem pro chodce se světelnou signalizací, který na jednu stranu neznamená bezkolizní křížení chodců a vozidel, na druhou stranu odpadl večer temný kout, který museli používat chodci mezi chodníky nebo při cestě z nebo na nástupní ostrůvek tramvaje. Pro hůře pohyblivé osoby odpadla bariéra v podobě schodů podchodu. Matky s kočárky i starší nebo hůře pohybliví občané tak mají k dispozici přestupní uzel se signalizovaným přechodem pro chodce přes komunikaci Plzeňská, který propojuje tramvajové i autobusové zastávky. Blízkost tramvajové a autobusové zastávky přitom nabízela nynější řešení v tomto uzlu. Linka 123 byla původně provozována pouze v trase z Kavalírky na Šmukýřku. Po dokončení linek metra v centru města a jejich prodloužení do nejzatíženějších okrajových částí Prahy došlo k uvolnění části autobusů, vázaných na napaječových linkách k metru. Tehdejším standardem se tak stalo přímé spojení k metru ze zástavby na celém území Prahy (vyjma málo osídlených oblastí, svým charakterem připomínajícím samoty - například z údolí podél radotínských lomů a čtvrti Zadní Kopanina). V současné době jsou však požadavky na úsporu autobusové dopravy a efektivnější využití všech kapacitních kolejových systémů města (železnice, metro, tramvaj), které mají dostatečnou kapacitu a nabídku spojů. Díky zkrácení trasy bylo možné vyhovět požadavku zdejších obyvatel a zkrátit intervaly linky 123 o víkendu (kromě neděle večer) ze 30 na 15-20 minut. Přes zastávku Kavalírka jezdí 3 tramvajové linky (9, 10 a 16) celodenně a celotýdenně, linka 4 je posiluje v pracovních dnech. Nabízejí mnohem větší souhrnnou kapacitu, než linka 123. Pravděpodobnost, že si cestující na Andělu v dopravním prostředku sedne, nebo alespoň pojede "kulturněji", je mnohem větší u tramvaje, než u jednoho autobusu, který byl navíc využíván i cestujícími jedoucími pouze na Klamovku nebo Kavalírku. Nyní linka 123 obsluhuje pouze místní oblast Cibulky a Šmukýřky. Dodáváme, že ukončení linky na Kavalírce muselo být řešeno také v souvislosti se sociálním zařízením pro řidiče, které se nachází u manipulační zastávky od Šmukýřky. Co se týče návazností linek 167 a 123, zde se je koordinovat nějakým způsobem neplánuje, neboť alespoň v určitých obdobích jsou navrhnuty koordinace a přestupy na/z některých spojů tramvajových linek na Plzeňské ulici, jelikož páteřní dopravou po této ulici jsou právě tramvaje. Linka 167 je ve špičkových obdobích na hranici své kapacity a není příliš vhodné, aby byla přetěžována cestujícími, kteří jedou pouze v úseku Anděl - Kavalírka, kde je dostatečná nabídka tramvajovými spoji. Samozřejmě je také jasné, že není možné vyprojektovat návaznosti z každé soupravy tramvaje na každý autobus 123, neboť nemají shodné intervaly. Po Plzeňské ulici projede ve špičce pracovních dní za 1 hodinu cca 38 tramvajových souprav, zatímco během této doby linka 123 jede pouze 6x. Tedy některým cestujícím vyjde přestup na kratší dobu, některým na delší dobu. Realizované dopravní opatření v síti autobusů Pražské integrované dopravy na území hlavního města bylo provedeno na základě provedených přepravních průzkumů. Bylo využito přestupního tarifu PID, jehož možnosti byly zvýšeny v roce 2011, kdy byly zrušeny jízdenky s omezenou přestupností, které znemožňovaly hlubší optimalizaci provozu linek. Cílem opatření bylo především omezení souběhů autobusových linek a dle schválených Zásad dopravní politiky hl. m. Prahy je preferována páteřní kolejová doprava z důvodů ekologických, ekonomických i z pohledu zhodnocení realizovaných investic do kolejové infrastruktury. Právě omezení souběhů bylo hlavním důvodem pro zkrácení linky 123. Pro usnadnění přestupu byly v říjnu 2012 upraveny přestupní vazby mezi tramvajemi a linkou 123 a vylepšena návaznost o víkendu a ve večerním období. Tramvajová linka 16, která je přednostně navázána na autobusy linky 123, nabízí dostatečnou kapacitu pro cestující z oblasti Cibulky. Na základě žádosti MČ Praha 5 byl instalován přístřešek na zastávce Kavalírka ve směru z centra. Dodáváme ještě, že z Cibulky je možné v pracovních dnech využít každou cca 1 hodinu přímou vlakovou linku S65 do zastávky Praha-Smíchov Na Knížecí. Obdobně i v opačném směru. Tržby z jízdného pokrývají cca 26 % nákladů na zajištění dopravní obslužnosti na území Prahy. Zbývající část je kryta na základě smluvních vztahů s dopravci z rozpočtu hl. m. Prahy včetně slev nařízených státem. V současné době, kdy je pražský rozpočet maximálně napjatý, musí město sáhnout k optimalizačním opatřením v síti veřejné osobní dopravy, tak aby bylo možné zajistit potřebný rozsah dopravní obslužnosti. Proto je potřeba na některých místech se souběžnými druhy doprav upřednostnit jeden z nich. Z nucených úspor se tak o cca 4 % snižuje potřebná provozní dotace. Rozpočet hlavního města Prahy počítá pro rok 2013 se snížením dotace v kapitole Doprava o několik set milionů korun a je nezbytné úspory hledat. O prodloužení linky 123 do zastávky Na Knížecí se tak na základě koncepce projektování dopravy, sítě linek, rozpočtu hl. m. Prahy a výsledků dosavadních přepravních průzkumů neuvažuje. Litujeme, že Vám nemůžeme podat příznivější zprávu. ROPID provádí v oblasti ověřovací přepravní průzkumy, na jejichž základě je i nadále situace sledována a vyhodnocována. S pozdravem a přáním příjemného dne Miloš Jelínek Zástupce vedoucího odboru marketingu ROPID, Regionální organizátor Pražské integrované dopravy Rytířská 10, PRAHA 1 tel.: +420 234 704 534 mobil.: +420 602 473 414 |
Odpovědi
Nepřihlášený uživatel |
#32 Re: Odpověď ROPIDU2013-01-10 20:50:31Popis |
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Otevřený dopis Mons. Janu Graubnerovi, arcibiskupovi pražskému, v souvislosti s prezentací knihy "Spiknutí".
3314 Vytvořeno: 2024-04-22
Lepší život pro koně z Ludvíkova
1533 Vytvořeno: 2024-04-26
Za odstranění komunistické výzdoby ve stanici metra Anděl v Praze
1609 Vytvořeno: 2024-03-19
Petice za změnu systému extraligy
1022 Vytvořeno: 2024-04-22
Petice proti zvýšení ceny na NU
413 Vytvořeno: 2024-04-22
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
3704 Vytvořeno: 2024-03-26
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
13262 Vytvořeno: 2023-10-30
VETERÁNI PRO MÍR
120 Vytvořeno: 2024-04-24
Za okamžité řešení „Zvýšení bezpečnosti ve městě Chebu“
352 Vytvořeno: 2024-03-27
Státní vyznamenání pro Ludmilu Mojžíšovou
1150 Vytvořeno: 2024-04-10
Odvolání pana Ing. Zdeňka Zajíčka z Komise pro školství v Českém Krumlově
97 Vytvořeno: 2024-04-26
Zachrana Kotaskové
81 Vytvořeno: 2024-04-23
PETICE K PROJEVENÍ NESOUHLASU OBČANŮ SE STAVBOU GIGAFACTORY MEZI VĚŘŇOVICEMI A DOLNÍ LUTYNÍ.
3670 Vytvořeno: 2024-03-07
Za zachování Čajovny u Sýkorova mostu
387 Vytvořeno: 2024-04-07
Nová cesta pro obec Dolní Oldřiš
247 Vytvořeno: 2024-04-08
OMLUVA ČESKÝCH OBČANŮ RUSKÉMU LIDU
101 Vytvořeno: 2024-04-19
Nesouhlas s kácením vzrostlých habrů v rámci rekonstrukce ulice Nemocniční v Šumperku
284 Vytvořeno: 2024-04-13
Petice za pojmenování nových ulic na Rohanském nábřeží podle postav z Rohanu v Pánovi prstenů
19688 Vytvořeno: 2024-03-05
Řád Bílého lva pro Jindřichohradečáka Františka Peltána
52 Vytvořeno: 2024-04-26
Žádné větrné elektrárny v Kružberku!
50 Vytvořeno: 2024-04-26