Petice proti rušení praktických škol

Marcela

/ #280

2012-11-15 21:17

Integrace podle představ ministerstva nefunguje. Mluvím za II. stupeň – bez problémů to nejde. Mám ve třídě tři integrované žáky. Dva žáci mají vozíček, jeden žák se učí podle osnov speciální školy, jeden žák má problémy se sebeovládáním. Máme asistentku a ve třídě dalších 14 žáků. Nejlepší žáci jsou už na gymnáziu. Jaký přínos má pro žáka šeptanda s asistentkou o pohoří v ČR, když já u tabule povídám o zeměpisné síti, kterou on vůbec nemá v osnovách? Jak se má asistentka věnovat dalším žákům? Jak je možné, že úvazek asistentky je nižší než počet hodin žáků? Na víc asistentů nejsou peníze. Asistentka nemá ani plný úvazek – nejsou peníze. Učitel dělá tři přípravy na jednu hodinu – zadarmo. A to nemluvím o změně chování žáků v pubertě. Děti v tomto věku začínají mít svůj názor na věc. Jsou méně tolerantní. Sama si nedokážu představit, jak dotáhneme do devítky. Jak vyřešíme opakování ročníku? Jiná skupina spolužáků – nové prostředí, nové vztahy…. Zapomněla jsem, praxe nikoho nezajímá.