Proti vzniku parkovacích zón v Praze 13

milan

/ #1 Důvody proč jsem podepsán pod touto peticí jsou:

2012-12-09 19:44

- Jedná se o sídliště na okraji města a nikoliv o střed města, kde jsou možnosti vzniku nových parkovacích míst omezeny.
- Možnost volného parkování je jedna z výhod okrajů měst, kterou nám chcete nyní zpoplatnit. Musíte si uvědomit, že automobily neslouží pouze k dopravě osob, ale také nákladů jako např. nákupy, které přepravujeme pravidelně z/do svého bydliště.
- Radnice Prahy 13 nepracuje na možnostech vzniku dalších parkovacích míst. V jednotlivých ulicích se najde jistě mnoho příležitostí k optimalizaci využití plochy a tím ke zvýšení počtu parkovacích míst. Jako příklad mohu uvést malé trávníky cca 2 x 2 m, které přerušují parkovací zálivy. Tyto trávníčky možná vypadaly hezky na papíře, ale v praxi nejsou funkční ani po estetické stránce, nemluvě o nákladech na jejich údržbu. Ne všechna místa na popelnice jsou využívána. Před některými domy jsou vzhledem k minimálnímu pohybu chodců zbytečně široké chodníky. Nejsou využívána všechna místa na placených parkovištích, ze kterých by se mohla opět vytvořit neplacená parkoviště. Jistě by šla využít další část Slunečního náměstí na parkování. Radnice by mohla podporovat výstavbu parkovacích domů za podmínek zachování stejného počtu neplacených míst, které stavba zabere. Při nové výstavbě, zejména obchodních prostor, by měla Praha 13 požadovat na investorech vytvoření celodenně využitelných neplacených parkovacích míst apod.
Náklady na tyto změny mohou být malé, protože někde postačí v první fázi pouze povolit parkování na chodníku nebo trávníku. Na druhé straně, pokud může Praha 13 investovat do zbytečných investic, kterých by asi každý z obyvatelů Prahy 13 mohl jmenovat několik (např. ukazatele, které místní obyvatele odkazují na místa, které každý zná a nikdo z jiné části Prahy je hledat nebude) jsem přesvědčen, že by neměl být problém, parkovací místa postupně vytvářet.
- Problém se zaparkováním je hlavně po 17.00 hodině, kdy parkovací místa určitě neobsazují návštěvníci Prahy, využívající blízkost metra, ale domácí obyvatelé ulic.
- Mnoho místních obyvatel parkuje před svým bydlištěm se služebním vozidlem, ne proto, že by ho jejich zaměstnavatel neměl kde zaparkovat, ale proto, že mají od zaměstnavatele povolenou tuto možnost, aby nemuseli ráno jet do firmy pro služební auto. Jejich zaměstnavatel nebude mít zájem a asi ani možnost, podle navrhovaných podmínek, pro ně parkování platit. Obdobná situace bude, pokud si obyvatel této lokality půjčí auto v půjčovně, nebo pro krátkodobé nájemce bytů, opraváře apod.
- Platit budou muset i návštěvy rezidentů. Tuto situaci znám od přátel, kteří mají staré rodiče v centru a například jim vezou nákup a následně jim chtějí pomoci s domácími pracemi. Pokud by došlo k vytvoření parkovacích zón, tak o tom, kdo je "cizí" by měl rozhodovat vlastník nebo uživatel bytu, byť sám žádné auto nevlastní nebo jich vlastní několik, a ne úředník. Na každý byt by měl být vydán bezplatně určitý počet parkovacích karet, aby si každý mohl rozhodnout, že dcera z Plzně nebo opravář pračky není pro něj "cizí" a může zde parkovat.
- Placená parkovací karta situaci s parkováním nevyřeší, protože stejně negarantuje to, že zaparkujeme.
- Kontroly parkování zahltí městskou polici. Pokud to bude svěřeno soukromé společnosti, tak vzniknou neúměrné náklady.