Rodiče za lepší školství - nesouhlasíme s vizemi ministra Chládka

Petr

/ #49 Petice za odvolání ministra Chládka

2015-05-26 17:39

Nesouhlasím s peticí.

I když připouštím, že s některými body bych polemizoval.

Např. s tablety pro první třídu si nejsem tak jist, pokud nevím, jak by výuka měla vypadat a co by děti měly s tímto tabletem dělat. Zásadou je, že elektroniku a pokrok nelze vymýtit, je třeba ho ale citlivě do škol zavádět, přičemž prioritou musí být naučit žáka logicky a systematicky pracovat, samozřejmostí je zvládnutí matematiky a češtiny bez použití prostředků výpočetní techniky.

Jednotné přijímací zkoušky vítám, protože v současné době se nám dostávají na školy i ti, kteří tam nemají co pohledávat. Stejně tak je to s maturitami apod. Pokud se hlásím na školu, např. gymnázium, musí mi být jasné, že budu studovat i matematiku a budu z ní maturovat a pokud na to nemám, pak si musím vybrat pro mě přijatelnou školu atd. atd.

Nesmyslné je ale trvat na zachování soukromých škol, ty nepřináší nic pozitivního, hovoříme-li o středním a vyšším vzdělávání, neboť jejich jediným zájmem jsou finance, nikoliv naučit a vychovat vzdělaného člověka v oboru. Církevní školy, doufám, snad ještě mohou předávat alespoň morální kredit, úroveň těchto škol moc neznám.

Povinná školka - ano, to je k diskuzi, ale myslím, že to bylo řečeno tak, že to byla nutnost z "globálních" důvodů.

Preventivní prohlídky - nechápu proč by u preventivní prohlídky musel být rodič, myslím u dětí v ZŠ... u předškoláků bych to ještě chápal, ale v tomto případě nechápu. Čeho se bojíte?

Hodina tělocviku navíc a jiné údajně "chaotické nápady" - nevím proč by vadila hodina TV navíc, když, jak víme, řada dětí se téměř vůbec nepohybuje, sedí jen u PC...zajímalo by mě, zda vy petenti jste schopni tedy doma dítě udržet bez počítače a zajistíte mu dostatek pohybu... 

Jsem z učitelského prostředí a vím co se ve školách děje.

Kdo ví čeho jsou dnešní děti schopny - ne všechny, nechci bagatelizovat - ví, že je třeba naopak nasadit přísnější metr a ne spoustě flákačů, grázlů, dětí z "lepších rodin" a jiných jen zametat cestičky a nepřiměřeně je chránit, aby jim náhodou vě škole nedal někdo špatnou známku nebo, a to už by byl vrchol, že by třeba neprospěli.... Ukázka z minulého týdne, kdy finančně velmi dobře zajištěný známý si stěžoval, že jeho dítě také dostalo poznámku jako ostatní, protože opakovaně nedoneslo úkol a velmi se pohoršoval, že tato známá učitelka si to dovolila... A druhý, známá ve věku 45 let napodruhé neudlělala maturitu na nějaké nástavbě nebo co to bylo za školu, Pythagorova věta neví stále k čemu je,  čeština s odřenými zády....i když je mi jí líto, myslím, že takto by to mělo být a ne že povstanou petenti a budou žádat zjednodušení maturit apod. Podívejte se, kolik studentů letos neudlělalo  maturitu, 50%! Naše školství je špatné, je dobré, když se s tím někdo snaží něco udělat.

A proč to všechno píši? Abych poukázal na to, že jsou jiné problémy, které je třeba řešit. A to i na straně rodičů, což vy si vůbec nepřipouštíte...Škola slušnosti, morálce a dalším důležitým vlastnostem děti nenaučí, může pomoci, důležitá je však výchova v rodině, ne jen zametání cestiček tomu svému...

Z vaší petice je jasné, že vám nejde o zlepšení školství, žádné nápady nemáte, jen opět máte obavy, aby náhodou zrovna ten váš nepadl do té skupiny dětí, o které tady píši.

Navrhněte co by se mělo zlepšit, kterým směrem by se tedy mělo školství ubírat atd. Ale to co tady dnes je, to produkuje v řadě případů jen tupce a hlupáky, dnes se všichni honí jen za tituly, vůbec jim nevadí, že nic neumí, kdo má peníze, ten zaplatí dítěti soukromou školu, že nic pak neumí, to je nazajímá. Vidím to v praxi, někteří vysokoškoláci jsou vědomostně na úrovni studentů 1.-2. ročníků střední školy.