PETICE ministryni školství ZASTAVTE DEVASTACI SPORTOVNÍCH KLUBŮ


Nepřihlášený uživatel

/ #7 Re: Re:

2015-10-02 19:03

#6: Zdeněk Kubec - Re:  

 Pane Kubec ? Jste předsedou Krajské organizace ústeckého kraje ČUS ? Jste Referentem Sportovního centra sportu ? Řídíte referenty OS ČUS Ústeckého kraje  ? Jste členem VV ČUS za TJ/SK ? Jezdíte na VH ČUS jako delegát TJ/SK  hlasovat pro jejich blaho ? ČUS je spolkem TJ/SK a NSS, transformovala se a restrukturalizovala se  a vyrovnala se s minulostí. Podílela se na plánu rozvoje sportu v ČR (2015-2017) ? Lze ho vnímat jako koncepční a strategický materiál pro sportovní prostředí a s novelou zákona o podpoře sportu je jistě drobným krůčkem dopředu. ? TJ/SK od roku 2011 neustále poslouchají, že s  finančně podhodnoceným sportem, který vnímají všechny politické strany, vládní i nevládní je zapotřebí něco udělat. K tomu všemu má MŠMT vytvořenou programovou podporu, neinvestiční i investiční.  Neinvestiční programovou podporu mají  i samosprávné celky, kraje i řada obcí. Jen objem finančních prostředků pro jednotlivou programovou podporu je stále nízký a navíc se neustále bojuje o to kdo bude finanční prostředky  základním stavebním kamenům TJ/SK rozdělovat  - ČOV, střešní organizace, sportovní svazy ?  Stanovte těmto "distributorům" státních financí do sportu k jejich základním článkům TJ/SK jasně definovaná kritéria a podmínky a  proveďte zpětnou kontrolu jak s těmito prostředky bylo naloženo a při porušení stanovených norem proveďte senkce a je vymalováno !  Pak se  k základním článkům sportu peníze  určitě dostanou. Je to velmi jednoduchý lék.

Zastávám názor, že  sportovní činnost a vše co s ní souvisí je historicky založena na obrovském přesahu dobrovolné práce trenérů, organizátorů sportu ve sportovních spolcích  - tělovýchovných jednotách a sportovních klubech a tak tomu i bude. Ty jsou základním a zásadním stavebním kamenem sportovních svazů a zastřešujících sportovních organizací. TJ a SK se od roku 2011  potýkají s problémy zajištění provozu a údržby sportovních zařízení vybudovaných v 60.až 90. létech 20. století. Je na místě věnovat větší pozornost obnově této materiálně technické základny sportu.  V době , kdy je všeobecně známo značné podhodnocení financování sportu lze kvitovat snahy zajištění více zdrojového financování sportu ze SR, rozpočtů krajů a obcí, vytvoření stabilního financování sportovních klubů s důrazem na práci s mládeží a snaha podporovat dřívější OS dnes spolky působící v oblasti sportu a tělovýchovy. Investice do sportu a TV je investicí do zdraví, do zdravého životního stylu a investicí do výchovy a vzdělání všech vrstev a skupin obyvatelstva. Plán rozvoje sportu (2015-2017) je systémový a shoduje se na něm celé sportovní prostředí .  Pro TJ/SK jsou vyhlášeny nové dotační programy, m.j. pro SK/TJ obvyklá údržba a nový program VIII pro činnost SK/TJ. TJ/SK je asi jedno zda tolik žádané a potřebné finanční prostředky pro zajištění sportu dostanou přes svazy či střešní organizace, ale je a bude zásadní, aby se k těmto nejnižším článků vůbec dostaly ( od roku 2012 je stav alarmující), dále by bylo vhodné přidělovat prostředky podle jasně definovaných kritérií a ne selektivně. 

TJ a Sk by měla zajímat i jak je nakládáno s finančími prostředky,  které některé základní články (oddíly, kluby) dostávají, ze sportovního svazu na základě darovací smlouvy, přímo od NSS. Podle textu se jedná o finanční dar, který obdržel sportovní svaz od ČOV z prostředků, které ČOV získal na základě úpravy zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách a vzhledem k tomu, že ČOV na základě uvedené úpravy takové dary přijal a v budoucnu pravděpodobně takové dary přijímat bude. Pro rozdělování těchto prostředků a jejich čerpání schválil a vyhlásil ČOV Pravidla pro čerpání finančních příspěvků z prostředků darovaných ČOV ze strany loterijních společností , v nichž se mimo jiné hovoří o tom, že ekonomický ředitel ČOV provede výpočet pro každého jednotlivého příjemce podle následujících pravidel : a)  10% z limitu shromážděných darů bude použito pro financování vlastních aktivit a projektů ČOV  b)   39% z limitu shromážděných darů bude použito na poskytnutí příspěvků pro Fotbalovou asociaci České republiky a Český svaz ledního hokeje. Z toho pro : -  FAČR bude rozděleno celkem 31% z limitu shromážděných darů - ČSLH bude rozděleno 8% z limitu shromážděných darů         c)     51% z limitu shromážděných darů bude rozděleno - ve  výši  1% pro Český paralympijský výbor a jeho prostřednictvím mezi jeho členy - ve výši  47% na příspěvky mezi sportovní svazy – vyjma Fotbalové asociace České republiky a Českého svazu ledního hokeje - které budou v daném roce zařazeny při výpočtu výše státní dotace z Programu V – Organizace sportu mezi svazy TOP 62. -  ve výši 3% pro všechny ostatní sportovní svazy splňující požadavky těchto Pravidel.   Z částky podle písmene c), mezi sportovní svazy (vyjma FAČR a ČSSLH) budou příspěvky mezi jednotlivé příjemce rozděleny podle stejných kritérií, která používá Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy pro výpočet Programu V. – Organizace sportu s použitím čísel členské základny . vykázaných sportovními svazy za rok 2014 (35% úspěšnost, 10% počet mezinárodních sportovních federací, 20% celková členská základna, 35% členská základna mládeže). Procentuální podíl jednotlivých svazů vypočtený na základě těchto kritérií je následně zprůměrován s procentuálním podílem svazů na celkové částce dotací přidělených z Programu V. – Organizace sportu pro rok 2015. Maximální příspěvek na mládežnického člena a rok pro každý jednotlivý svaz je 2 500 Kč. Z částky podle písmene c)mezi ostatní sportovní svazy budou příspěvky mezi jednotlivé příjemce rozděleny podle tohoto klíče: 20% příspěvku činí fixní základ, 80% příspěvku tvoří podíl svazu dle aktivní členské základny do 19 let za rok 2014, jehož maximální výše může být 2 500 Kč na člena a rok pro každý jednotlivý svaz. Příspěvek pro každý jednotlivý svaz nesmí přesáhnout 15% celkové částky podle písmene c) bod III. Výsledná vypočtená částka příspěvku pro jednotlivého příjemce bude zaokrouhlena na celé tisíce Kč dolů. Po provedení výpočtu předloží ekonomický ředitel seznam příjemců se zaokrouhlenými vypočtenými částkami příspěvků ke schválení nejbližšímu zasedání výkonného výboru. Po schválení poukáže ČOV příspěvky na k tomu účelu zvlášť zřízené bankovní účty příjemců nejpozději do 15 následujících kalendářních dnů. Tímto okamžikem dochází ze strany příjemce k čerpání příspěvku. Příjemce může převést celý příspěvek nebo jeho část na právnické osoby, které sdružuje anebo na své základní články s odvozenou právní subjektivitou (dále jen „základní články“). Způsob rozdělení příspěvku mezi základní články je v kompetenci příjemce. Podmínky a kritéria, na základě kterých příjemce rozdělí část příspěvku mezi základní články, však nesmí mít diskriminační povahu. ČOV si vyhrazuje právo vyžádat si podmínky a kritéria k posouzení dodržení povinnosti podle předchozí věty. 

Jedná-li se o oněch zmíňovaných 400 mil. Kč, které má ČOV rozdělovat a rozděluje , není složité vypočítat kolik finančních prostředků má být k základním článkům sportu poukázáno. Jaká je skutečnost ? Kolik finančních prostředků např. poukázala FAČR "svojim klukům v trenkách" a kolika subjektům ? A vovovo..... tom tototoo.... vše je !