Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi
Ivana |
/ #1792015-10-17 17:29Mám těžce zdravotně postiženou dceru (DMO-kvadruparéza + ostatní dg.) a integrovala jsem ji do běžné třídy ZŠ bez asistenta pedagoga. Od 5. třídy má asistenta, ale na veškeré prověrky, zkoušení a testy odchází ze třídy... V současné době je dceři 18 let a studuje v 5. ročníku šestiletého gymnázia. Už si nepamatuji počet dětí v 1. třídě, ale v 9. jich bylo 31... Dcera studuje bez úlev, tzn. zvládá učivo stejně jako ostatní. Pokud je zkoušena písemně, má na vypracování prověrky více času. Co dodat k integraci (inkluzi)...? Byla to první nejlepší "věc", kterou jsem pro ni mohla udělat. Když ji zpětně zhodnotím, musím přiznat, že to co zvládly děti úplně přirozeně v 1. třídě s mojí dcerou během 14 dnů po začátku školního roku, nezvládá středoškolský pedagog ani za 2 roky jejího studia. Samozřejmě, s citlivým přístupem učitelek ZŠ. Tím mám na mysli přístup k dceři, moc s pomůckami, jejím pomalejším tempem, prostě s úplně bežným školním životem. Soužití mojí postižené dcery se zdravými spolužáky bylo přínosem pro obě strany. Dcera se od nich mnoho naučila a oni se naučili mnoho od ní. Až tyto děti dospějí a zařadí se do pracovního a společenského života, nebudou mít problém s postiženými lidmi na vozíku. Ony se to už naučily... Nemyslím si, že je problém v dětech, ať ve zdravých nebo postižených, ale v pospělých. Ti neustále hledají důvody, proč neintegrovat, co by se mohlo pokazit, kdo by se víc omezoval, na koho by to mělo špatný vliv, co pedagog nezvládne, atd. Je jisté, že pro pedagoga je vyčerpávající mít ve třídě postižené dítě a také práce navíc. O to více by měla pracovat rodina. Byla jsem si vědoma, že pokud se vydám touto cestou, bude to dřina. Ano, byla to dřina a řehole, ale ničeho nelituji. Je naivní se domnívat, že s takovým dítětem se nemusí nikdo doma učit a dál ho rozvíjet. Díky včasné integraci (inkluzi) má ale dcera možnost prožít úplně normální život. V ZŠ měla kamarády, se kterými byla v kontaktu, chodili za ní na návštěvy (někdy i několikrát týdně), telefonovali si, občas spolu zašli do kina nebo ven. Bylo patrné, že ji berou jako normální zdravé chodící dítě, protože byli na ni zvyklí již od 1. třídy... Po absolvování ZŠ jsem se s dcerou musela přestěhovat z místa trvalého bydliště do úplně jiného kraje, protože integrace na SŠ v našem městě nebyla možná ze zcela trapných důvodů ředitelů škol, např. mi bylo řečeno, že pokud by vypukl ve škole požár, tak by dcera na vozíku ucpala schodiště... Co dodat? Tento argument mi sdělil vysokoškolsky vzdělaný člověk. V současné době musíme na gymnázium dojíždět, takže toho volného času na její vrstevníky moc není. A je pravdou, že pokud chce mít dcera ve škole slušné výsledky, musí se studiu věnovat. Mimochodem, vůbec neřeším, jestli občas dostane z nějakého předmětu čtyřku nebo pětku... Petici jsem podepsala, ale nee kvůli dětem, ale dospělým. Ti mají problém a stále cosi řeší. Domnívám se, že když dojde k integraci (inkluzi) včas, dostane dítě šanci na alespoň trochu normální život. Polemizuje se tu nad zrušením speciálních škol, ale co bude s těmito dětmi, až budou dospělé? Opravdu se absolventi speciálních škol zařadí do běžného života, nebo budou stát na okraji společnosti? Život není jednoduchý a jsem ráda, že to moje dcera poznala. Poznala to ale díky tomu, že jsem ji před 11,5 rokem integrovala do běžné ZŠ. |
|
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Informační bezpečnost, svobodné a férové volby
1060 Vytvořeno: 2024-05-06
Odmítáme ideologizaci nových RVP
5295 Vytvořeno: 2024-05-01
PETICE ZA SNÍŽENÍ NEMRAVNÉ VÝŠE MÍSTNÍHO KOEFICIENTU DANĚ Z NEMOVITOSTÍ VE ZLÍNĚ.
1170 Vytvořeno: 2024-05-06
Obnovení populace sysla obecného na letišti v Letňanech - záchrana národní přírodní památky navzdory PPF
181 Vytvořeno: 2024-05-09
Zachování Myslbekova kříže na hlavní budově AVU (Akademie výtvarných umění v Praze)
2673 Vytvořeno: 2024-05-11
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
806 Vytvořeno: 2024-04-15
Chceme zpět Orion Sandwich!
153 Vytvořeno: 2024-05-09
Lepší život pro koně z Ludvíkova
2793 Vytvořeno: 2024-04-26
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
4643 Vytvořeno: 2024-03-26
Zachování přechodu P391 přes železniční trať 149 Karlovy Vary – Mariánské Lázně v místní části Doubí, Karlovy Vary
82 Vytvořeno: 2024-05-14
PETICE PROTI STAVBĚ DEVULKANIZAČNÍ LINKY FIRMY SAAR GUMMI V MALÝCH SVATOŇOVICÍCH (AREÁL IDA)
29 Vytvořeno: 2024-05-13
Zachování soutěžního modelu, včetně "Republikového finále v rámci projektu Olympijský víceboj"
825 Vytvořeno: 2024-05-03
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
14830 Vytvořeno: 2023-10-30
Za odstranění nevkusného sousoší u přístavu Baťova kanálu Veselí nad Moravou
106 Vytvořeno: 2024-05-09
Prokeš na školní výet
12 Vytvořeno: 2024-05-16
Proti vyloučení Pavla Novotného z ODS
28 Vytvořeno: 2024-05-14
Petice za bezpečí a rozumný rozvoj oblasti Nad Čimickým údolím
182 Vytvořeno: 2024-04-24
Petice: Žádám o vyvěšení státní vlajky ČR na budově Národního muzea.
277 Vytvořeno: 2023-03-17
Ne útoku na Rafah. Otevřený dopis české vládě, prezidentovi ČR a zahraničním výborům PSP a Senátu ČR.
808 Vytvořeno: 2024-05-09
Petice proti stavbě větrných elektráren ve Studené Loučce
133 Vytvořeno: 2024-05-02