Petice proti rušení praktických škol

Quoted post


Anonymous

#333

2015-03-29 16:57

Je mi 15, trpím Aspergerovým syndromem. Jsem pro zvýšení počtu škol praktických, ale taky škol "vědomostních". Petice na ně je http://www.petice24.com/vytvoeni_vdomostnich_kol.

Odpovědi

GEPART A LEV
Nepřihlášený uživatel

#343 Re:

2017-01-19 12:53:27

#333: -  

 Konečně příspěvek na úrovni, děkuji za něj!

Mezi lidmi, a nejvíce mezi učiteli (protože učitelé jsou idioti), se žvatlá o tom, že "žák potřebuje dvojnásobek hodin matiky aby se naučil to a to" - velké hovno potřebuje žák!!!
Možná mentálně retardovaný žák potřebuje více hodin, ale typický žák nikoliv.
Typický žák chápe všechno, ale nestihne 50 příkladů v krátké 5 minutové písemce.
Navíc mnoho lidí, jako například lidé s aspergerovým syndromem, jsou rychle únavní, a pokud mají psát v jeden den pět písemek, tak to je opravdu HARD CORE, a na tu pátou písemku už se nedokážu soustředit, přestože učivo jsem pochopil ještě dřív, než jsme se ho vůbec začali učit.

Žel lidé a především učitelé jsou idioti. Za celou základní školu, ba ani na střední škole, se nikdy žádný učitel nezeptal žádného žáka co by potřeboval. A měla by to být povinnost se ptát žáků, co potřebují !!!
A když žák sám řekne, že na písemku je málo času (jakožto ne každý to řekně, protože se žáci arogantních učitelů bojí) , tak učitel arogantně odpoví, že si má rychlost natrénovat.
Copak se dá rychlost trénovat???
I slepice je v porovnání s učitelem génius!!!

GEPART A LEV

#344 Re:

2017-01-19 14:00:35

#333: -  

 OVŠEM, ikdyž souhlasím s vytvořením vědomostních škol, jak si je pojmenoval, tak se musím vyjádřit k seznamu, protože ne všechny položky seznamu se mi nelíbí - nelíbila by se mi plexisklo bunka 1.5 x 1.5 metru.
Proti šikaně se musí bojovat, ale ne takto.

Takže k tomu seznamu

Spočívaly by na následujících věcech:

- méně praktické a více teoretické výuky (např. místo 20 příkladů 1 typu na vypočítání jen 3)
SOUHLASÍM. Nepotřebuju milion příkladů na tom, abych učivo pochopil. Učivo vždy chápu hned - jen nedokážu vyvinout v písemkách hyper-rychlost.

- max. 15 žáků na třídu
SOUHLASÍM. Třídy by měli být rozhodně co nejmenší (co jen to dovolí finance státu) a navíc je důležité, aby se žáci rozdělovali do tříd podle jejich temperamentu. Je nežádoucí házet do jedné kupy žáky rozdílných temperamentů.

- pedagožky zkušené s lidmi s různými psychickými handicapy a akreditované na jejich specializovanou výuku
SOUHLASÍM. Žen ani psychologové nejsou ( a nechtějí být) odborníci na lidskou duši, natož pak učitelé.

- podstatně menší proklad předmětů (např. v 6. třídě 3 hodiny matematiky v pondělí hned po sobě a v žádný jiný den)
SOUHLAS. Vždycky mě sralo rychlé střídání předmětů, nehledě na to, že jsem měl těžkou brašnu, když bylo v jediný den hned 7 různých předmětů. Také s ohledem na domácí úkoly je těžké si vzpomínat hned na 7 předmětů, jestli v některém z nich nebyla domácí úloha - ale domácí úlohy by se měli správně zrušit a zhodnou se na tom úplně všichni psychologové, kteří mají úroveň a o lidské duši skutečně něco ví.
No a pokud nějaký žák nepochopil učivo ve škole, tak určitě jej nepochopí doma u domácí úlohy, kdy se nemá koho zeptat !!!

Je těžké po 45 minutách pln zážitků a otázek prostě zapípat - jako robot - a začít myslet na něco absolutně jiného.
Proč si musím každých 45 minut vyčistit hlavu???

- méně vyučovacích hodin a kratších (35 minut)
SOUHLASÍM. Ovšem nutno říci, jakou cestu propaguje stát - stát neustále počet hodin jenom navyšuje a navyšuje. A bez ohledu na to, že žáci v honinách spí (a co jiného by měli dělat, když je hodit tolik??? Prostě musí spát!!) tak ministerstvo a propaganda si vytrvale nechá své blbé "kdyby bylo méně hodin, tak žáci budou hloupí". Mraky vyučovacích hodin žákům žádnou chytrost nedávají, ale idiotům z ministerstva a politiky to nikdo nevysvětlí ani za milion let. Marná to snaha!!!
Takže bez ohledu na to, co by žáci skutečně potřebovali, tak je jisté, že se bude neustále navyšovat počet vyučovacích hodin.

- ve vybraný den předměty specializované na zájmy žáků (bez ohledu na třídu žáka, je li v 5. až 9. třídě)
SOUHLASÍM. Tzv všeobecné vzdělání, které považuje za užitečné zcela ignorovat zájmy a přirozené zaměření žáků, by se mělo zrušit.
Avšak vím, že se nezruší, dokud budou lidé od učitele až po ministra idioti.

- více teoretických a méně praktických testů
U nás moc praktických testů nebylo.

- alespoň 4 asistenti na vysvětlení látky a alespoň 2 asistenti sociální pro celou školu - přicházeli by do hodin podle aktuální potřeba, případně by o přestávkách pomáhali
NEVÍM JAK KDO - ALE JÁ JSEM NA VYSVĚTLENÍ LÁTKY NIKOHO NEPOTŘEBOVAL. Naopak , všechno jsem chápal daleko dříve, než ostatní.
* všechno - ne úplně všechno, byly věci, na které nemám přirozené zaměření, jako třeba dějepis. Ale to by se mohlo vyřešit neznámkovaným dějepisem a ne velkou kupou asistentů, kteří by mi stejně nemohli pomoci.

 

- 1 nebo více "boxových" místností po 15 boxech 1,5 x 2,5 metru (uzavřené, určené pro individuální práci šikanovaných a nespolečenských žáků, ohraničení průhledným plexisklem), pro každou takovou místnost 2 univezální asistenti
NESOUHLASÍM. Trpím klaustrofobií a 1.5 x 2.5 metru je příšerně malý prostor !!!
Šikana je hodně velký problém, ale mám své zkušenosti.
Když jela celá základní škola na lyže, tak v praxi samozřejmě neodjely na ty lyže všichni, protože pro mě ten sport moc není, ale - stalo se velké štěstí - všichni šikanátoři, ač jich bylo hodně, odjely na lyže. Ve škole žádní šikanátoři nezůstaly.
Tři třídy se musely sloučit do jedné, ale ta jedna byla obsazená dost, rozhodně nebyla prázdná.
Takže v každé škole, kde jsou 3 třídy v ročníku, není problém vytvořit 1 třídu, ve které nebudou žádní šikanátoři.
A nejde o to, aby měli všichni ve třídě stejné postižení, protože introverti nemají potřebu kohokoliv šikanovat.
Ale žel mezi lidmi dominují extroverti.

A mimochodem pojem nespolečenský žák je zavádějící. Aj introverti jsou společenští, pokud mají s kým, jenže oni ve škole nemají s kým.
A když se náhodou - setkají dva introverti, kteří jsou takříkajíc na stejné vlně, tak se je závistiví extroverti snaží okamitě rozdělit.
Extroverti sice mají hromadu přátel, ale současně jsou si tito extroverti moc dobře vědomi skutečnosti, že všichni jejich přátelé jsou stejně falešní, jako oni sami, a právě proto jsou extroverti tak závistiví.

Extrovert chce mtí za každou cenu co nejvíce přátel, i kdyby byly všichni falešní, s čímž extrovert vlastně počítá a je v kontaktu i se svými největšími přáteli opatrný.
A závistivost je zase další lidská vlastnost, která nemá přimo vazbu na extroverti, ale jelikož je většina lidí závistivých a současně většina lidí je extrovertních, tak se to velmi často překrývá a jsou závistivý extroverti.
A člověk může být na tom mizerně v milionech různých věcí a stačí jen jediná věc, ve které je na tom člověk naopak dobře, a okamžije mu někdo závidí a hodně závidí. A následuje pomsta ze závisti.

- minimalizace odpoledních vyučovacích hodin
SOUHLASÍM. To by potřebovali všichni žáci a to na všech stupních vzdělávání.

- v každém předmětu u každého testu pro každého žáka umožněná konzltace písemky s pedagogem
Přišlo by to vhod, někteří učitelé se vyjadřují totiž takovým způsobem, že to umožnuje dvojí výklad.

- "zvonění" řešené tichou vibrací strojkem na katedře, minimalizující záchvaty dětí s autismem a Aspergerovým syndromem apod.
Zvonení je hodně protivné, pravda, a já navrhují jej nahradit nějakou hezkou melodickou písničkou.
Samozřejmě rozhodně ne jakoukoliv písničkou, protože některé písně jsou hodně blbé a krom protivnosti z nich lidé dostávají epileptické záchvaty.

- žádná specializovaná učebna nesmí být třídou a musí být volná o větších přestávkách
U nás žádná specializovaná učebna třídou nebyla. Ale třeba v satelitních městečkách, no všude tam kde se v poslední době postavilo hodně domů, tak školy jsou kapacitně nedostačující.
Základní škola trvá 9 let, dříve to bylo 8 let a ten devátý ročník nikomu nechyběl. Je nutné zkrátit základní školu a potom se v přeplněných školách uvolní kapacity.

- minimalizace naléhání učitelů na žáky
SOUHLASÍM. Jenže učitelé mají obrovkou radost z toho, že se žáci cítí mizerně. Je nutné odbourat pedagogický sadismus, vyhodit mnoho učitelů, a nedostatek učitlů by se sám vyřešil zkrácením zbytečně dlouhé základní školy.

- školní psycholog k dispozici po celý týden, stejně jako výchovný poradce
SOUHLASÍM. My jsme neměli psychloga k dispozici vůbec. Ne, že by v našem regionu byly psychologové odborníkama na duši a mohli by pomoci - u nás v našem okrese jsou jenom nedoukové v oboru psychologie.

- výchovný poradce nesmí být třídním učitelem
SOUHLASÍM, ale opak je pravidlem.