Vraťme Cimrmana národu

Quoted post


Nepřihlášený uživatel

#19

2016-07-16 07:23

Na sklonku svého dlouhého plodného života se Cimrman věnoval otázce skladování elektřiny. Dochované fragmenty a náčrt na zmuchlané staré rakouské mapě naznačují, že dospěl k myšlence kaskády přehrad s protiproudní akumulací. Podle některých indicií jeho projekt takřka prosákl na veřejnost kdesi v Čimelicích. Narazil však na hradbu neporozumění: "Chcete mi snad naznačit, že voda by dosáhla až k parku? Vory byste přendaval  výtahem přes zeď? Voda by se čerpala turbínou nahoru do přehrady? Pane Cimrmane, já Vám to řeknu na rovinu.... Že Sigismunda už znáte? Když jste od něj odcházel s bednou kokainového vína pod paží, držel si hlavu v dlaních a vzlykal? " ... Jardo, tohle já nemůžu. Je tam krásnej les."

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#21 Re:

2016-07-17 12:34:03

#19: -  

 Krásný les. S jeleny.  Máš představu, kolik zvěřiny se sní na takovém Konopišti?

Dívej. Tady máš propustku na celé povodí Vltavy, a už mi sem prosím nechoď, laureáte. Čekateli. Ceny. IG Nobelovy.


Nepřihlášený uživatel

#28 Re:

2016-08-09 10:04:41

#19: -   ... že Sigismunda Freuda už taky znáte?...

 


Nepřihlášený uživatel

#31 Re:

2016-08-28 06:39:03

#19: -  

 Po rozhovoru v Čimelicích Cimrman napřel své úsilí na projekt plovoucího lodního výtahu. Bohužel, od této myšlenky jej úspěšně zrazoval porybný Drchlík,  náhodný svědek potopení Cimrmanova zkušebního modelu. A tak se stalo, že lodní výtah, který neprolévá nazmar ani kapku vody, a navíc vystačí s běžným elektroměrem,  postavil o něco později šetrný skotský inženýr Tony Kettle od Robert Matthew Johnson Marshall architects, s použitím prvků stavebnice Lego své dcery. Skotům se tak podařilo nahradit 11 zdymadel, poháněných řekou,  a uvedli do provozu plavební kanál na centrální vysočině, přes tunely a mosty, napájený potokem.