Zachovejme železniční stanici Praha-Bubeneč


Nepřihlášený uživatel

#1

2014-03-25 13:09

Na nádraží Praha-Bubeneč vystupuje a nastupuje každé ráno a odpoledne několik set lidí, kteří zde dojíždějí do zaměstnání do okolních firem, úřadů, škol, nemocnice i nedaleké ČVUT. Není pro mě proto pochopitelný návrh na zrušení této navíc malebné stanice, kterou vybudovali naši předkové na úpatí skalního útvaru. Toto nádraží je třeba rovíjet a ne utlumovat. Níže uvedené důvody nevysvětlují, proč by motorové vlaky a Elefanty nemohly i nadále zastavovat ve stanici Praha-Bubeneč a přitom mohly zastavovat o cca 800 m dál v nově vybudované zastávce Praha-Podbaba. Změna koridoru přece nijak nedává důvod pro zrušení zastávky.
Uváděné "důvody":
 zvýšení traťové rychlosti do 160 km/h (v této stavbě dosaženo max. VK 115 km/h),
 prostorová průchodnost pro ložnou míru UIC GC, tzn. průjezdný průřez Z GC podle ČSN 73 6320,
 minimální třída zatížení UIC D4 při rychlosti nejvýše 120 km/h, doplněné o realizaci úprav podmiňujících použití vozidel s naklápěcí technikou.
Nedílnou součástí je zajištění a splnění základních parametrů Interoperability podle pravidel Technických specifikací interoperability (dále jen „TSI“) vydávaných a průběžně doplňovaných k vydaným Směrnicím evropského parlamentu (EP) a Rady EP pro dosažení Interoperability. Povinnost dodržet směrnice EP je dána jejich implementací do národní legislativy. Jedná se o Vyhlášku Ministerstva dopravy č.352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského žel. systému a Nařízení vlády č.133/2005, o technických požadavcích na provozní a technickou propojenost evropského železničního systému.
Součástí stavby jsou i úpravy podle vyhlášky č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb.
Cílem optimalizace traťového úseku Praha Bubeneč – Praha Holešovice, je vytvoření technických a provozních podmínek k zabezpečení přepravy podle výše uvedených a mezinárodně dohodnutých zásad, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a zlepšení kultury cestování v daném úseku. Optimalizací je plněn i další cíl spočívající ve vytvoření kvalitního systému železniční dopravy ČR, který by v integraci a návaznosti s železniční sítí sousedních států mohl obstát v konkurenci především se silniční dopravou.

Nepřihlášený uživatel

#2

2014-03-25 22:36

Chápu, že stanice Praha-Podbaba bude mít lepší propojení tramvajemi k metru Dejvická, ale souhlasím, že se tím zhorší dopravní dostupnost už tak špatně obsluhované části Dejvic kolem současného nádraží Praha-Bubeneč. Byl bych pro, aby v Bubenči alespoň některé spoje nadále zastavovaly.

Nepřihlášený uživatel

#3

2014-03-26 07:16

Dobrý den,Zajímal by mne konkrétní důvod PROČ musí být zrušena železniční stanice Praha-Bubeneč ?

Uvést konkrétní důvody a kdo přesně usiluje o toto zrušení ?

Luděk Erben
fn

#4 Stanice Bubeneč a zastávka Podbaba

2014-03-26 09:35

Zdravím. Věc se má, pokud vím, asi tak, že přednost dostala vazba na prodlouženou tramvaj, která by měla zajistit i dopravu lidí od vlaku do samotných Dejvic, zejména ke školám, což 131 splňuje jen z menší části. Pro samotnou obsluhu přilehlé části Bubenče v rámci města funguje 131 vázaná na metro, a nově pomocí zastávek Zelená i na tramvaj, což by mělo dostačovat, i když jezdí plná. Předpokládá se zřejmě, že vlakem přijíždějí spíše studenti do škol v okolí Vítězného náměstí než lidi na Hanspaulku a do Bubenče. Jaká je skutečnost, to ponechám průzkumům.

Podle mě by bylo optimální v Bubenči zachovat alespoň zastavování městské linky vedené lehčími krátkými vlaky, v pracovní dny po 30 a mimo ně po 60 minutách, a umožnit tak například návrat od procházky Stromovkou s občerstvením v místním nádražním výčepu a možností posezení s výhledem na vlaky. Chápu, že pro těžší soupravy vlaků od Kralup by nebylo příliš přínosné zastavovat po tak krátké vzdálenosti.

Bylo by také možné zachovat stanici Bubeneč plnohodnotně a zastávku Podbaba postavit tam, kde kdysi stávala - při ústí Šáreckého potoka do Vltavy, kde by byla vazba na přívoz do Podhoří a dále autobus k ZOO a do Bohnic, potom také na autobus do Dejvic, a v případě prodloužení tramvaje z Podbaby do Suchdola i na tramvaj, akorát by nebylo možné využít obratiště Podbaba pro posilové spoje od vlaku do města.

Nepřihlášený uživatel

#5 Zastavovani alespon nekterych vlaku mestske linky S41 a S1 v prac. dny

2014-03-26 12:30

Mohly by zastavovat alespon vlaky -> mestske linky v pracovni dny, kolem 7-9 hodiny a pak kolem 15 az 17h, kdy je nejvetsi pocet cestujicich z teto oblasti. Nastupujicich ci vystupujich je v tuto dobu nekolik desitek lidi z kazdeho vlaku!!!! Lidi sem hodne jezdi do prace (LDN, Urad prumysloveho vlastnictvi, Cisticka odpadnich vod, servisy a tiskarna z Papirenske ul., pak ruzne instituce ze Sibirskeho namesti). Dale sem jezdi lidi na ambasady (napr. Kanada atd.)

Nepřihlášený uživatel

#6

2014-03-27 10:24

Každý den jezdím do zaměstnání na ÚČOV a zastávka Bubeneč je pro všechny dojíždějící na trati Děčín - Praha nenahraditelná.
Zrušením této zastávky bude dojíždění zase obtížnější. Páni manažeři určitě do zaměstnání nedojíždí vlakem!!!
Prostě vše pro pracující !!!

Nepřihlášený uživatel

#7

2014-03-27 11:00

Nejčastější zprávy jsou Co se dá v této republice jěště více pohnojit.

Nepřihlášený uživatel

#8

2014-03-28 09:11

Pravidelně dojíždíme za malými vnoučaty, vypomáháme s hlídáním a často i s vnoučaty cestujeme. Z této stanice bez problémů dojdeme na Puškinovo náměstí. V případě zrušení stanice by cestování bylo mnohem komplikovanější.
Mnoho lidí s dětmi používá tuto stanici pro návštěvu Stromovky nebo i ZOO. Bez problémů si celá rodina může sebou vzít kola.

Nepřihlášený uživatel

#9

2014-03-28 13:24

nerušit, rychlé spojení např. Praha Libeň nebo na opačnou stranu ve srovnání s veřejnou městskou dopravou

Nepřihlášený uživatel

#10 Re: Stanice Bubeneč a zastávka Podbaba

2014-03-28 21:41


Nepřihlášený uživatel

#11

2014-03-29 16:48

Myslím si, že plánované zrušení železniční stanice Praha - Bubeneč je chyba. Bude vybudována nová zastávka Praha - Podbaba, dobrá. Bude mít poměrně pohodlnou návaznost na tramvajovou dopravu, nicméně bude poměrně nepříjemně odsunuta od poměrně hustě osídlené oblasti Bubnů, kde nyní funguje železniční stanice Praha - Bubeneč. Dnes, když se ve velkých aglomeracích zastávky především budují, přijde mi tento krok poněkud zcestný a krátkozraký.


Nepřihlášený uživatel

#12

2014-04-03 07:11

Bydlim od nadrazi Bubenec 3 minuty pesky, maj jej bliz nez metro. Kazdy tyden z nej vyrazim bud ven z Prahy do prirody smer Roztoky nebo naopak do centra na Masarycku ci Holesovice.

Nepřihlášený uživatel

#13 Re:

2014-04-03 10:29

#1: -  Z nové zastávky bude řada těchto míst lépe dostupná, např. smerem k CVUT jezdi tram a bus, navic poloha nove zastavky a stare od sebe bude jen nekolik set metru, mozn nadelku vlakoveho nastupiste.   

 

JD

#14 Re: Re:

2014-04-03 13:14

#13: - Re:

Bude to daleko asi 900m, pokud se pujde podchodem, tak to bude asi 1km, tedy 15 min chuze. Tedy dost podstatny casovy usek pro cestujici, kteri se musi dostat vcas rano do prace. Kazda ctvrt hodinka dobra... Jinak by byla pravdepodobne asi zrusena  autobusova zastavka BUSu 131 u nadrazi Bubenec. Take restaurace s letni zahradkou bude zavrena, kdyz nebudou zastavovat vlaky...  Proste to pujde od desiti k peti v teto oblasti. Pochybuji, ze propoji vyse zminene nejakym autobusem...

 

Jak bylo receno ve zminene oblasti pracuje stovky zamestnancu: Nemocnice - LDN, Zakladni skola, Urad prumysloveho vlastnictvi, Ekotechnicke muzeum, tiskarny, opravny a autobazary, ruzne ambasady (Kanada), bytove jednotky nad nadrazim, cestujici navstevujici Stromovku, instituce blizkeho Sibirskeho namesti atd...  Kazdy den u rannich a odpolednich vlaku CEKA minimalne kolem 30-50 lidi !!!!  Myslim, ze je nesmysl nezastavit a neobslouzit cestujici! Vzdyt jak zname pripady z TV, ze existuji autobusove linky, kdy nastoupi jen 1 clovek za den a stale tyto spoje jezdi!!!! Proc tedy se rusi ZASTAVOVANI vlaku, kdyz nadrazi je vyuzivane a bude stat a nebude se bourat (dokonce bude i obsluha - vypravci CD)? Chce to nejak sdelit ROPIDu, ze je to nesmyslnne rozhodnuti, aby prehodnotili sve stanovisko v grafikonu a vlaky nechaly zastavovat !!!!

 

Kdyby nekoho zajimalo, jak bude vypadat nova stanice Podbaba a kde vlastne bude stat, tak se muze podivat :

 

http://www.praha.eu/jnp/cz/home/doprava_v_praze/automobilova/nadrazi_v_podbabe_je_realne.html

 

http://praha.idnes.cz/zeleznicni-zastavku-podbaba-nechci-lide-ji-nevyuziji-p0v-/praha-zpravy.aspx?c=A100903_1444237_praha-zpravy_ab

 

 

 

 

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2014-04-04 09:54


P

#16 Realistický pohled

2014-04-04 10:09

Nová zastávka Podbaba bude pro mnohé plnit funkci úplně stejně, jako dnes Bubeneč, např. pro ČOV bude vzdálenost zhruba stejná, totéž platí pro obyvatele oblasti mezi stávajícím nádražím a Podbabou. Pokud jde o hustotu osídlení, jak někdo zmiňuje, určitě je větší v podbabě, kde jsou činžáky a nové sídliště, zatímco kolem nádraží je spíš vilová čtvrť.

Bubenečské nádraží je sice malebné, ale poměrně špatně dostupné - úzký chodník jen na jedné straně frekventované ulice nebo po schody. Zastávka autobusu 131 je jen ve směru na Hanspaulku, kdo vystoupí z vlaku a chce na autobus směrem na Hradčanskou, musí jít kus pěšky jedním nebo druhým směrem. Nová zastávka v Podbabě bude pro dopravu určitě pohodlnější a více využívaná. Vlakem z Bubenče jezdím pravidelně, ale "desítky" lidí tam teda fakt nevídám, reálně tak kolem 20, a to ve špičce (nebo o víkendu ráno, když jedou skauti na výlet), určitě ale přinejmenším část z nich bez problémů (a možná raději, jako já) využije novou zastávku v Podbabě. Nádražní hospoda je pajzl, do kterého se neodvažuju vstoupit, ale fakt, že v Bubenči přestanou zastavovat vlaky, asi běžné klientele nijak vadit nebude ...

No a dost vytížená autobusová linka 131 si možná aspoň trochu ulehčí.


Nepřihlášený uživatel

#17

2014-04-04 11:22

Budeme to mít dál do školy. Takhle nám jezdí vlak hned pod školu a jsme tam o hodně rychleji.

Nepřihlášený uživatel

#18 Re: Re: Stanice Bubeneč a zastávka Podbaba

2014-04-04 23:10


Nepřihlášený uživatel

#19 Re: Realistický pohled

2014-04-04 23:12

#16: P - Realistický pohled

kolik vám za ten blábol zaplatili??

vw

#20

2014-04-06 19:36

Chápu smysl zastávky Podbaba, ale nechápu, proč městské linky nemohou nadále stavět na Nádraží Bubeneč. Již tak špatná dostupnost této části Bubenče se ještě zhorší. Těžko si představit, že lidé z okoli Sibiřského náměstí a Stromovky budou chodit pěšky do Podbaby.
Eda

#21 Re: Zdůvodnění proč bourat / nebourat.

2014-04-07 07:26

#1: -

Tak tenhle článek je jasná manipulace. Říct v prvním odstavci že je proti bourání a dál opisovat kancelářská zdůvodnění je evidentní způsob jak někoho zblbnout ale k důvodům :

- Zvýšení rychlosti na 160 - jasně po rekonstukci celé tratě je možné jet 160 na celém úseku od zastávky Bubenče až kde končí rozdělení kolejí k Podbabě. Kdo se díval na mapu je mu jasné, že se žádný vlak nevyřítí 160 km, protože to v Podbabě neubrzdí - To je blábol !!! Pokud budou chtít profilovou rychlost 160 musí platit v celém úseku to přeci nebrání aby vlak zastavil v Bubenči.

- prostorová průchodnost pro ložnou míru UIC ... stejné jako v předchozím, musí platit pro obě místa a není důvod aby pro se rušila stanice a přesouvala se dál.

- o realizaci úprav podmiňujících použití vozidel s naklápěcí technikou - myšleno Pendolíno ? Opět musí paltit pro celý úsek který musí zrekonstruovat. No a v Podbabě zastavovat určitě nebude.

- Směrnicím evropského parlamentu (EP) a Rady EP pro dosažení Interoperability - Myslíte že by někdo v západní Evropě zacházel k památkami jako u nás? Možná proto máte divný pocit, když jedete za hranice, že si tam víc váží vlastní hystorie. Stanice v Bubenči byla postavena 1850 !!! Tak že jako komunisti odpálili jendo z nehezčích nádraží Těšnov, něčí zájmy nechají zbourat něco co funguje aby dál postavili levnou zastávku, kterou nemusí udržovat.

- Povinnost dodržet směrnice EP je dána jejich implementací - to je blábol co ?

- Vyhlášku Ministerstva dopravy č.352/2004 Sb., o provozní a technické propojenosti evropského žel. systému - netušil jsem, že tahle trať je hlavní tratí evropského žel. systému.

- bezbariérové užívání staveb - Jako že zastávka o 800 m dál bude bezbariérová ? Co brání aby Bubeneš byl bezbariérový? Možžná ale vybudování bezbariérové zastávky a zbourání jednoho nádraží bude levnější než bezbariérové úpravy stávajívího. Ale na to jsem v ČR vcelku dost hloupí abychom tomu uvěřili.

- No a poslední odstavec je jak vystřižený z úvodníku mezinárodní situace na schůzi zahrádkářů za socialismu: "Cílem optimalizace traťového úseku Praha Bubeneč – Praha Holešovice, je vytvoření technických a provozních podmínek k zabezpečení přepravy podle výše uvedených a mezinárodně dohodnutých zásad, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a zlepšení kultury cestování v daném úseku. Optimalizací je plněn i další cíl spočívající ve vytvoření kvalitního systému železniční dopravy ČR, který by v integraci a návaznosti s železniční sítí sousedních států mohl obstát v konkurenci především se silniční dopravou."

Eda

#22 Další Těšnov v malém jako za komunismu

2014-04-07 07:33

Dne 16.3.1985 komunisté odpálili jedno z nejhezčích nádraží střední Evropy. Tak jen pro připomenu to se v Praze dokázalo:
V místech bývalého nádraží Praha-Těšnov míval na konci 16. století zahradu přírodovědec a lékař císaře Rudolfa II. Tadeáš Hájek z Hájku. Později tudy vedly městské hradby s Poříčskou branou. Po jejich zboření vyrostla reprezentativní budova osobního nádraží Rakouské severozápadní dráhy. Návrh nádražní budovy byl dílem architekta Karla Schlimpa, profesora architektury na vídeňské technice. Nádraží bylo otevřeno v roce 1875 a bylo považováno za nejkrásnější nádražní budovu ve střední Evropě. Na stavbě železniční společnost nešetřila a vybudovala ojedinělou novorenesanční budovu. Průčelí bylo pojato jako monumentální triumfální brána. Portál, jímž se vcházelo do odjezdové dvorany, završovalo sousoší Austrie, chránící Orbu a Průmysl.. Objekt měl bohatou štukovou, malířskou a sochařskou výzdobu, hlavně v duchu antiky a renesance. Odjezdovou halu zdobily malované znaky měst, jimiž vedla Severozápadní dráha. V pravém křídle byly čekárny, restaurace a reprezentační salon. Nádraží dostalo při svém vzniku název Severozápadní. V roce 1919 bylo přejmenováno na Denisovo nádraží po Ernestu Denisovi, profesoru pařížské Sorbonny a příteli českého národa. Na začátku 70. let 19. století pobýval v Praze, kde ho Jaroslav Vrchlický vyučoval češtině. Tento francouzský historik se zabýval českými dějinami a za první světové války propagoval samostatný český stát. Pro nacisty i komunisty byl název samozřejmě nepřijatelný. Proto bylo za okupace nádraží přejmenováno na Vltavské (Moldau Bahnhof), po válce pak na Praha-Těšnov. Pražané mu ale dál říkali "Deniska".

Nepřihlášený uživatel

#23

2014-04-07 07:55

Stavět nové nádraží a bourat staré je samozřejmě nesmysl. Jenže když postavím cokoli na zelené louce, můžu nejdříve čachrovat s pozemky, pak s výběrovým řízením a na závěr s dotacemi z EU. Uvědomme si, že stavba se bude nacházet na území Prahy 6, jedné z nejzkorumpovanějších částí Prahy. Z logiky věci tedy vyplývá, že nové nádraží bude a žádná petice na tom nic nezmění.

Nepřihlášený uživatel

#24 Re: Re:

2014-04-07 08:36

#13: - Re:

Cca jeden kilometr, to je docela dost.


Nepřihlášený uživatel

#25 Re: Realistický pohled

2014-04-07 08:39

#16: P - Realistický pohled

131 že si ulehčí? Budou jí jezdit ti lidé, kterým nová zastávka na podbabě vyhovovat nebude. Stačí se podívat jak strašně narvané jsou ty autobusy teď, při výluce.