Rozvoj železničního spojení Hradec Králové - Pardubice
Rozvoj železničního spojení Hradec Králové - Pardubice / Oznámení / Buďme slyšet / Komentáře
Nepřihlášený uživatel |
#12018-03-06 22:49Dobrý den, pár slov z mého pohledu. U trati jsem vyrůstal, 15 m od ní máme zahrádku, už jen proto, že se stala součástí mého dětství, ji mám rád. Už do školky jsem jezdil s rodiči po městě na kole, později do školy a vůbec všude po Hradci. Tenkrát to ještě šlo... Aut jezdilo málo. Při mém studiu SŠ, předmětu doprava, jsem byl panem učitelem již tehdy obeznámen se záměrem výstavby koridorů v ČR a o potřebě zdvoukolejneni tratí...Ve světě již běžně vlaky jezdily rychlostmi 300-400 km/h. Pan učitel si pochopitelně v této souvislosti posteskl, že u nás, bývalé železniční velmoci s dosud nejhustší železniční sítí v Evropě, budeme stavět nové koridory, na pouhých 160 km/h. O stavu tehdejší silniční a hlavně dálniční sítě nemluvě... Hradec Králové býval salonem republiky, urbanisticky nadčasově řešen i z hlediska dopravy. Svého času byl druhý okruh města i hlavní nádraží, tedy jak doprava silniční, tak železniční, koncipována vně města. Logicky, aby obyvatelé nebyli dopravou obtěžováni. Již dávno jsou okruh, nádraží a tratě, městem pohlceny. Železniční doprava nezaznamenala takový nárůst a rozvoj a zájem veřejnosti, jako doprava silniční, individuální. Zatímco na silnicích, zejména okruhu města, je situace kritická, tak železnice, není doposud plně vytížena. Přijde mi tedy absurdní, ve schodkovém státním rozpočtu, investovat do druhé koleje, která by byla sice fajn, ale z pohledu dopravy, ji nikdo nepotřebuje tak, jako potřebuje město obchvaty silniční. A to pominu fakt, že chceme stavět druhou kolej na 160 přímo uvnitř města, bezprostředně od obydlí, hřišť... Není snad žádoucí, reagovat na aktuální situaci a aktuální potřeby společnosti? Poněkud přehodnotit plány z minulého století, s výhledem alespoň tak daleko, jako to uměli naši předci? Z bývalých hlavních dopravních tepen se dnes staly prakticky lokální, vnitroměstské. Ponechme je tedy k užívání občanům města. Zmodernizovat ano, ale stavět železniční koridory a dálnice či křižovatky dálničního typu přímo ve městě je veřejný zájem? Veřejný zájem byl a vždy bude tranzitní dopravu odklonit vně lidská obydlí... A to se v Hradci, někdejšímu salonu republiky, který šel ostatním příkladem, neděje. Pokud bychom chtěli situaci na železnici zlepšit, významně a rychle, tak je nutné stavět tam, kde to má praktický dopad zásadní, tedy především v Rosicích zdvoukolejnit most přes Labe, což požadují železničáři už dlouhodobě. Můj pohled je tedy takový, že se utratily miliardy tam, kde to je potřeba málo a další miliardy se budou utrácet tam, kde to je potřeba ještě méně, místo toho, aby se postavil jeden most a bylo po problému... Ptám se proč to nejde udělat s rozumem, vizí? Vlaků zatím nejezdí víc, nejsou ani rychlejší, a až jednou možná budou, tak jen bezvýznamně a hlavně, budou jako doposud poloprázdné. Cestujících ve vlacích nepřibude, jen proto, že pojedou v intervalu 20 minut místo 30, či pro 2 minuty ušetřené... násobně víc času posléze lidé promarní v zápach dopravy silniční.... A to pominu nechuť veřejnosti ke hromadné dopravě obecně... Proto jsem zatím proti zdvoukolejnění. Jde to proti zájmům občanů celého města, trpících nerešenou dopravou silniční. Je to doslova plýtvání miliardami tam, kde to není významně přínosné. Proto tuto petici nemohu podepsat a dvoukolejku v této podobě, podpořit. Navrhuji ušetřené miliardy využít mnohem efektivněji. Aleš Toman. |
JK |
#2 Re:2018-04-28 17:08Dobrý den. |
|
Petice za ukončení používání a prodeje zábavní pyrotechniky, petard, ohňostrojů i tzv. lampionů štěstí
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Otevřený dopis Mons. Janu Graubnerovi, arcibiskupovi pražskému, v souvislosti s prezentací knihy "Spiknutí".
3367 Vytvořeno: 2024-04-22
Lepší život pro koně z Ludvíkova
2163 Vytvořeno: 2024-04-26
Za odstranění komunistické výzdoby ve stanici metra Anděl v Praze
1953 Vytvořeno: 2024-03-19
Petice za změnu systému extraligy
1029 Vytvořeno: 2024-04-22
Petice proti zvýšení ceny na NU
413 Vytvořeno: 2024-04-22
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
3707 Vytvořeno: 2024-03-26
VETERÁNI PRO MÍR
144 Vytvořeno: 2024-04-24
Odvolání pana Ing. Zdeňka Zajíčka z Komise pro školství v Českém Krumlově
130 Vytvořeno: 2024-04-26
Za okamžité řešení „Zvýšení bezpečnosti ve městě Chebu“
358 Vytvořeno: 2024-03-27
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
13263 Vytvořeno: 2023-10-30
Státní vyznamenání pro Ludmilu Mojžíšovou
1156 Vytvořeno: 2024-04-10
Žádné větrné elektrárny v Kružberku!
88 Vytvořeno: 2024-04-26
Zachrana Kotaskové
81 Vytvořeno: 2024-04-23
Řád Bílého lva pro Jindřichohradečáka Františka Peltána
74 Vytvořeno: 2024-04-26
Za zachování Čajovny u Sýkorova mostu
396 Vytvořeno: 2024-04-07
Nová cesta pro obec Dolní Oldřiš
252 Vytvořeno: 2024-04-08
PETICE K PROJEVENÍ NESOUHLASU OBČANŮ SE STAVBOU GIGAFACTORY MEZI VĚŘŇOVICEMI A DOLNÍ LUTYNÍ.
3673 Vytvořeno: 2024-03-07
Petice za pojmenování nových ulic na Rohanském nábřeží podle postav z Rohanu v Pánovi prstenů
19695 Vytvořeno: 2024-03-05
Nesouhlas s kácením vzrostlých habrů v rámci rekonstrukce ulice Nemocniční v Šumperku
288 Vytvořeno: 2024-04-13
ZA ODVOLANÍ SOUDKYNĚ KAMILY PETRUSOVÉ Z OPATROVNICKÉ AGENDY OS PRAHA 6
74 Vytvořeno: 2024-04-18