Rozvoj železničního spojení Hradec Králové - Pardubice
Quoted post
Nepřihlášený uživatel |
#12018-03-06 22:49Dobrý den, pár slov z mého pohledu. U trati jsem vyrůstal, 15 m od ní máme zahrádku, už jen proto, že se stala součástí mého dětství, ji mám rád. Už do školky jsem jezdil s rodiči po městě na kole, později do školy a vůbec všude po Hradci. Tenkrát to ještě šlo... Aut jezdilo málo. Při mém studiu SŠ, předmětu doprava, jsem byl panem učitelem již tehdy obeznámen se záměrem výstavby koridorů v ČR a o potřebě zdvoukolejneni tratí...Ve světě již běžně vlaky jezdily rychlostmi 300-400 km/h. Pan učitel si pochopitelně v této souvislosti posteskl, že u nás, bývalé železniční velmoci s dosud nejhustší železniční sítí v Evropě, budeme stavět nové koridory, na pouhých 160 km/h. O stavu tehdejší silniční a hlavně dálniční sítě nemluvě... Hradec Králové býval salonem republiky, urbanisticky nadčasově řešen i z hlediska dopravy. Svého času byl druhý okruh města i hlavní nádraží, tedy jak doprava silniční, tak železniční, koncipována vně města. Logicky, aby obyvatelé nebyli dopravou obtěžováni. Již dávno jsou okruh, nádraží a tratě, městem pohlceny. Železniční doprava nezaznamenala takový nárůst a rozvoj a zájem veřejnosti, jako doprava silniční, individuální. Zatímco na silnicích, zejména okruhu města, je situace kritická, tak železnice, není doposud plně vytížena. Přijde mi tedy absurdní, ve schodkovém státním rozpočtu, investovat do druhé koleje, která by byla sice fajn, ale z pohledu dopravy, ji nikdo nepotřebuje tak, jako potřebuje město obchvaty silniční. A to pominu fakt, že chceme stavět druhou kolej na 160 přímo uvnitř města, bezprostředně od obydlí, hřišť... Není snad žádoucí, reagovat na aktuální situaci a aktuální potřeby společnosti? Poněkud přehodnotit plány z minulého století, s výhledem alespoň tak daleko, jako to uměli naši předci? Z bývalých hlavních dopravních tepen se dnes staly prakticky lokální, vnitroměstské. Ponechme je tedy k užívání občanům města. Zmodernizovat ano, ale stavět železniční koridory a dálnice či křižovatky dálničního typu přímo ve městě je veřejný zájem? Veřejný zájem byl a vždy bude tranzitní dopravu odklonit vně lidská obydlí... A to se v Hradci, někdejšímu salonu republiky, který šel ostatním příkladem, neděje. Pokud bychom chtěli situaci na železnici zlepšit, významně a rychle, tak je nutné stavět tam, kde to má praktický dopad zásadní, tedy především v Rosicích zdvoukolejnit most přes Labe, což požadují železničáři už dlouhodobě. Můj pohled je tedy takový, že se utratily miliardy tam, kde to je potřeba málo a další miliardy se budou utrácet tam, kde to je potřeba ještě méně, místo toho, aby se postavil jeden most a bylo po problému... Ptám se proč to nejde udělat s rozumem, vizí? Vlaků zatím nejezdí víc, nejsou ani rychlejší, a až jednou možná budou, tak jen bezvýznamně a hlavně, budou jako doposud poloprázdné. Cestujících ve vlacích nepřibude, jen proto, že pojedou v intervalu 20 minut místo 30, či pro 2 minuty ušetřené... násobně víc času posléze lidé promarní v zápach dopravy silniční.... A to pominu nechuť veřejnosti ke hromadné dopravě obecně... Proto jsem zatím proti zdvoukolejnění. Jde to proti zájmům občanů celého města, trpících nerešenou dopravou silniční. Je to doslova plýtvání miliardami tam, kde to není významně přínosné. Proto tuto petici nemohu podepsat a dvoukolejku v této podobě, podpořit. Navrhuji ušetřené miliardy využít mnohem efektivněji. Aleš Toman. |
Odpovědi
JK |
#2 Re:2018-04-28 17:08:04Dobrý den. |
Podporujeme Izrael v boji proti teroristům, postoj české vlády je správný
Výzva vládě k zabezpečení urgentní humanitární pomoci Gaze a dosažení dohody o příměří
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
Chcete něco změnit?
Bude-li člověk mlčet, nic se nezmění. Autor této petice se rozhodl něco změnit a jednat. Uděláte to samé? Zahajte sociální hnutí vytvořením petice.
Vytvořte vlastní peticiDalší petice, které by vás mohly zajímat
Zachování Myslbekova kříže na hlavní budově AVU (Akademie výtvarných umění v Praze)
2452 Vytvořeno: 2024-05-11
Odmítáme ideologizaci nových RVP
5028 Vytvořeno: 2024-05-01
Za změnu „ZÁKONŮ PRO KOČKU“
14777 Vytvořeno: 2023-10-30
PETICE ZA SNÍŽENÍ NEMRAVNÉ VÝŠE MÍSTNÍHO KOEFICIENTU DANĚ Z NEMOVITOSTÍ VE ZLÍNĚ.
889 Vytvořeno: 2024-05-06
Ne útoku na Rafah. Otevřený dopis české vládě, prezidentovi ČR a zahraničním výborům PSP a Senátu ČR.
788 Vytvořeno: 2024-05-09
Zachování soutěžního modelu, včetně "Republikového finále v rámci projektu Olympijský víceboj"
784 Vytvořeno: 2024-05-03
HUMANS FOR CEASEFIRE / žádáme příměří v Gaze a Izraeli
4605 Vytvořeno: 2024-03-26
Informační bezpečnost, svobodné a férové volby
398 Vytvořeno: 2024-05-06
Trest členům gangu týrající zvířata v Číně
585 Vytvořeno: 2024-04-15
Petice proti ukončení pracovního poměru pana učitele Ivana Kožíška
206 Vytvořeno: 2024-05-07
Mánes umělcům! Výzva Nadaci českého výtvarného umění.
2049 Vytvořeno: 2024-04-08
Petice za bezpečí a rozumný rozvoj oblasti Nad Čimickým údolím
168 Vytvořeno: 2024-04-24
Za odstranění komunistické výzdoby ve stanici metra Anděl v Praze
2558 Vytvořeno: 2024-03-19
Chceme zpět Orion Sandwich!
124 Vytvořeno: 2024-05-09
Za odstranění nevkusného sousoší u přístavu Baťova kanálu Veselí nad Moravou
89 Vytvořeno: 2024-05-09
Obnovení populace sysla obecného na letišti v Letňanech - záchrana národní přírodní památky navzdory PPF
84 Vytvořeno: 2024-05-09
Za ZACHOVÁNÍ původní výzdoby ve stanici metra Anděl v Praze
199 Vytvořeno: 2024-04-27
Petice za zachování barokního mostu v Květnici
348 Vytvořeno: 2024-04-27
Trest pro myslivce, který zastřelil devítiměsíční štěně
13791 Vytvořeno: 2024-02-20
Proti záměru vedení Statutárního města Olomouc spojit kulturní instituce Moravskou filharmonii a Moravské divadlo v jednu instituci
2663 Vytvořeno: 2023-04-07