Proti výstavbě AFI Karlín Business Centre


Nepřihlášený uživatel

#76 výstavba a doprava

2012-04-18 17:39

Kdo viděl i ostatní projekty, musí uznat že tento je z nich nejhorší. Že se zde bude stavět tomu i tak nezabráníme, ale chceme zde zejména bytový projekt a zeleň. Nikoli kanceláře, které již dnes doslova hyzdí Pobřežní ulici megalomanskými projekty, které vypadají jak betonové Ceaușescem vybudované předměstí Bucurešti před 40lety! O zvýšené dopravě a místu k parkování nemluvě. Kam se nacpe nových 1.000kusů aut, když jejich garáže mají mít 300míst a my Karlínští již dnes nemáme kde zaparkovat? Dobrá, i když jsem byl dosud odpůrcem modrých zón, je nejvyšší čas již dnes je zavést a hold budeme usilovat o ještě větší komplikovanost již dnes vzniklých jednosměrek. Zároveň více zeleně pro lokální obyvatele namísto nesmyslně zbouraných průmyslových hal. Nechce být Rumunsko, ale Praha pro lidi !!! 35let v Karlíně, Šaldova ul.- vjezd do karlína. Jakub Hloušek

Nepřihlášený uživatel

#77 Vydělávejte 2% denně

2012-04-21 15:30

Vydělávejte 2% denně ze své investice...vice info na http://just-been-paid-czech.webnode.cz
Spolecnost investuje do forexu a poskytujete ji svym vkladem kapital. Neni nutne investovat sve penize...lze investovat provize, ktere dostanete za to, ze privedete nove investory. Ale vubec neni nutne nekoho shanet. To je jen varianta pro nekoho, kdo by se bal investovat sve penize. Navic spolecnost poskytuje 10USD na vyzkouseni.

Nepřihlášený uživatel

#78

2012-04-22 13:32

Nesouhlasím ze vzhledem nové budovy!

Nepřihlášený uživatel

#79

2012-04-22 13:33

.

Nepřihlášený uživatel

#80

2012-04-22 13:35

!

Nepřihlášený uživatel

#81 Re: výstavba a doprava

2012-04-22 13:40


Nepřihlášený uživatel

#82

2012-04-22 13:41

V tom plně souhlasím sám koukám na tu příšeru ze svého okna!! Bydlím v Pobřežní a je to hrůza!!!
karlínák

#83 MC Praha 8

2012-04-22 19:14

Ten kdo povolil tuto výstavbu se dopustil "de facto"  zločinu na obyvatelích Karlína. Politici a obecní úředníci by si měli uvědomit že si lidé již nenechají líbit současnou "demokracii". A že na radnici jsou pro lidi a ne pro svůj zisk.
Proč jde městská část Praha 8 v Karlíně na ruku developerům a pod. A stále oddaluje zavedení parkovacích zon. ( Snadno domyslíme :-). ). Radnice P8 by si měla uvědomit že pouze stálí obyvatelé Karlína zde volí a na nich a na tom co udělají pro Karlín pozitivního závisí zda budou dále voleni.

Karlín potřebuje citlivou zástavbu na místě bývalých " brownfields ! a urychlené zavedení parkovacích zón.   Karlín není odstavné parkoviště pro návštěvníky centra Prahy. !!!!!!!!!!!!!!!!!! Karlín by měla být klidná rezidenční čtvrť, s kavárnami a restauracemi pro místní obyvatele, zaměstnance a jejich návštěvníky. Do Karlína může každý návštěvník  dojet   (ekologicky)  MHD ,  metrem či tramvají.


Nepřihlášený uživatel

#84

2012-04-25 13:52

Karlín začíná být obehnán hradbou megalomanských budov zastiňující ulice, výhledy, děsí mě to...

Tento příspěvek byl odstraněn autorem petice (Zobrazit podrobnosti)

2012-04-26 00:32


Tento příspěvek byl odstraněn autorem petice (Zobrazit podrobnosti)

2012-04-26 16:20


Nic není tak horké,jak vypadá

#87 Re:

2012-04-30 16:03

Já bych se raději zdržel soudu o tom,zda se jedná o zdařilou,či "plochou" architekturu.Sbor expertů řeší celkový urbanismus a jejich vyjádření se neomezuje jen na budovu samou! Čili sboru bych věřil! Je si také nutno uvědomit,kde Karlín byl před 10-15 lety?Jaka to byla zaplivana čtvrt a kde je v soucasné době! Za rozkvět je nutno bezpochyby poděkovat investorům a developerům,kteří svymi investicemi Karlín probudili,oživili a tím padem do Karlína i přitáhli lidi a nové služby!Nebýt investorů,nevzniknou v Karlíně budovy typu Corso,Palác Karlín,Futurama.... atd. Ano,je to smutné,ale Karlín pozvedly povodně a investoři! Musíme si to přiznat a nesdělovat veřejnosti nepravdy typu "Náš Karlín"!
karlíňák

#88 Re: Re: Nic není tak horké,jak vypadá

2012-05-01 13:49

Je třeba začít věci jako AFI apod. rychle řešit.  Již teď je skoro pozdě. Karlín by si měl zachovat svoji specifickou tvář a atmosféru. Není v zájmu Karlína budování velkých developerských projektů v historické zástavbě Karlína ani jejich obrovský rozmach na Rohanském nábřeží ( kde měli být odpočinkové a zelené zony).  Touto výstavbou se do budoucna stane z krásného Karlína "mrtvé město". Karlín je přitom historicky velice cenný a chráněn stejně jako Invalidovna.

Obyvatelé Karlína zcela správně bojují proti špatným rozhodnutí úředníků "od stolu" a proti zájmům developerů . Nedílnou součátí zástavby je diskuze s lidmi  kteří v Karlíně žijí  (Ti by měli být vždy - účastník řízení.), mají zde trvalé bydliště a jako tací jsou oprávněni voliči. ( To by si měla radnice napříč celým spektrem rychle uvědomit. Developři jim možná přispějí na volební kampaň ale  volit  je  nebudou. !!!!!!)

Již ted řeší Karlín díky buziness centrům problémy s velkým a zbytečným nárůstem dopravy a parkováním. V co nejkratší době by měla radnice zavést modro - žluté zóny jako v jiných městských částech a nebrzdit zavedení zón protože to není zájem developerů. Karlín je Karlín a ne staveniště pro velké administrativní celky a zejména není odstavné parkoviště pro kanceláře a návštěvníky Prahy.

 


Nepřihlášený uživatel

#89 Re: Re: Re: Nic není tak horké,jak vypadá

2012-05-01 14:08


Nepřihlášený uživatel

#90 Re: Re: Re: Nic není tak horké,jak vypadá

2012-05-01 14:12

Aaa

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2012-05-01 17:47


karlíňák

#92 Re: Re: Re: Re: Nic není tak horké,jak vypadá

2012-05-01 17:57

#89: - Re: Re: Re: Nic není tak horké,jak vypadá

Tzv. průzkum, který tenkrát radnice v Karlíně provedla byl spojen se senátními volbami což většinu lidí příliš nezajímá. Navíc to fikaně dali na pátek odpoledne, kdy normální poctivě  pracující člověk míří již na zasloužený víkend.

Ale a to zejména. Byla úplně jiná situace. Na Rohanském nábřeží nerostlo jedno bussines centrum za druhým,  nebyl zde žádný projekt AFI a dopravní zatížení bylo nižší.  S přibývajícími kancelářemi ( které chtějí ušetřit za placená stání která mají ve svých office centrech )  se situace neúnosně zhoršila. A vzhledem k zavedení zon na P3, P2 apod.  Středočeši a návštěvníci centra užívají Karlín jako odstavné parkoviště , blízko u metra a zadarmo.

Takže Karlín zóny dnes jednoznačně chce a potřebuje.

Google nebo firma "Méda Beda s.r.o. apod. "  klidně může mít pronajaty kanceláře v některém jiném prázdném office centru na Rohanském nábřeží, nebo v poloprázdných office centrech na Harfe či na Proseku. To záleží pouze a jen na jejich výběru( A po Praze jich je poloprázdných daleko víc.)

Stavba AFI by se měla přehodnotit jak to požaduje i tato petice. Karlín jako takový je památkově chráněný a třeba k tomu tak i přistupovat. Karlín je nutné začít chápat také jako součást kulturního dědictví našich předků.  V Karlíně jsme se těžce zbavily "brownfields" ( bývalé ČKD apod. )  , ale podobnými stavbami zde vytváříme brownfields pro budoucnost a to je špatně.


Nepřihlášený uživatel

#93

2012-05-02 18:37

Nesouhlasím s výstavbou Business Centra v Karlíně z mnoha důvodů, které tu již byly popsány. Po povodních v roce 2002 jsme byli všichni zděšeni zprávami o tom, jak Karlín stojí na pískovém podloží, které je pohyblivé a tudíž velmi nestabilní. Jak s tímto koresponduje výstavba tak velkého komplexu?
vybrat přezdívku

#94 Re: Karlín

2012-05-05 14:11

#75: karlíňák - Karlín Milý Karlíňáku, bydlím v Karlíně též. Narozdíl od Tebe modré zóny zásadně odmítám z důvodů, které uvádím výše. Co je to za logiku, separovat od sebe jednotlivé čtvrti, modré zóny jsou pouhým vysavačem peněz z lidí, kteří nezaparkují už nikde jinde, než ve své čtvrti před svýn domem a to ještě s velmi nejistým výsledkem. Provoz na komunikacích je řešen silničním zákonem, modré zóny jsou redundantní komplikací a mají diskutabilní opodstatnění snad jen v historickém centru Prahy.

 

karlíňák

#95 Re: Re: Karlín

2012-05-06 12:34

Karlín je dnes  jedna z historických částí centra Prahy

Modré zóny se musejí zavést. Zejména pokud chceme ( .. a to obyvatelé Karlína chtějí. Je to zejména nutné vzhledem k velkému pohybu dětí po Karlíně. Karlín tím bude i bezpečnější. ) snížit zbytečně velké dopravní zatížení Karlína. Neboť Karlín dnes funguje jako neplacené parkoviště pro veškeré návštěvníky Prahy vzhledem k tomu že je nejblíže k centru. ( Byl dokonce zpracován průzkum , který ukázal že 50% zaparkovaných aut v Karlíně není ani lidí co zde bydlí ani zaměstnanců kanceláří , ale  lidí co zde ráno zaparkují a metrem pokračují dále do centra.) . Od nového roku budou zony rozšířeny na P3 až na Jarov, zóny zavede také Praha 5 a Praha 6. Situace by byla neúnosná. Situaci také zhoršuje další necitlivá výstavba obrovský kancelářských komplexů v Karlíně.  Tyto komplexy by měli vystačit pro své kanceláře se svými parkovacími místy a zbytek zaměstnanců využít možností dopravy MHD. Karlín nemůže  donekonečna dělat neplacené parkoviště pro kanceláře a jejich zaměstnance, či návštěvníky centra Prahy.

Re. Co je to za logiku, separovat od sebe jednotlivé čtvrti

Městské části to od sebe v žádném případě neseparují. Po Praze zejména v centru kde jsou zony aplikovány je možno ekologicky cestovat metrem či tramvají, není nutné jezdit v širším centru Prahy autem

A pokud to někdo opravdu v některých případech potřebujetak to není také takový problém, protože dnes se budují také zóny smíšené, kde mohou přes den parkovat také nvštěvníci.

A nebo je možné zakoupit stíratelné modré karty pro jednorázové použití na dvě hodiny i celý den a pak parkovat v modré zóně. ( Tuto možnost má každý.)

 

 

Re: modré zóny jsou redundantní komplikací a mají diskutabilní opodstatnění snad jen v historickém centru Prahy.

Karlín je dnes součástí historického centra Prahy , je dokonce památkově chráněn. ( Což bohužel řada developrů  spolu s AFI nechce respektovat.)  Vzhledem k tomu že i veškeré okolní městské části P1, P2 P3 a P7 zony mají je opodstatňené a důležité zony v Karlíně neprodleně zavést.

Modré zóny jsou hlavně komlikací pro některé zastupitele a radní. Ti se snaží hájit zájem developerů, pronajímatelů kanceláří a office center a zóny co nejvíce oddalovat .

 

vybrat přezdívku

#96 Re: Re: Re: Karlín

2012-05-06 15:48

#95: karlíňák - Re: Re: Karlín

Modré zóny mají ve své podstatě xenofobní charakter. My tady bydlíme, jen my tady budeme parkovat a nikdo jiný. Pokud by byly nedejbože zavedeny ve všech obcích, pak s autem neodjedeme ani na chalupu bez nebezpečí hrozící represe.

Žijeme v civilizaci a do níž patří automobily právě tak, jako lidé, kteří je vyrobili. Znovu opakuji, že parkování řeší silniční zákon a modré zóny jsou jen nástrojem k dalšímu vysávání kapes občanů bez jakékoli záruky zaparkování. Kdo je obec? Její občané! Pak jsou jejich i obecní pozemky a komunikace, o kterých mají rozhodovat většinovým způsobem.

Separace čtvrtí je evidentní, neb zóna ulehčuje jedné na úkor sousední, ve které raší averze místních proti těm přespolním, kteří způsobili nárůst počtu parkujících aut v bezzónové oblasti. Jejich rušení považuji tedy za nanejvýš žádoucí, nikoli jejich rakovinné bujení.

Nedostatek míst k zaparkování způsobil samozřejmě nárůst počtu vozidel, dále vydávání stavebních povolení bez povinnosti vybudovat podzemní fremní parkoviště a současně bezohlednost mnohých jedinců, kteří zabírají svým vozem více místa, než je nezbytně nutné.

Regulace čehokoli je nejkratší cestou k vlastnímu omezení.

Netuším, odkud jsi milý Karlíňáku kopíroval výňatky pro podporu svých názorů, ale pokud se trochu nad celým problémem skutečně zamyslíš, musíš dojít k závěru, že zavání onou xenofobií.

Pokud chceme hledat cestu k cíli, nesmíme lpět na jedné cetě, ale hledat takovou, která vyhovuje lépe. Karlín už jednou zóny rozumně odmítl zrovna tak, jako Vršovice a je zcela irelevantní, že se tehdejších voleb zúčastnilo jen nějaké procento občanů. Chyba je na straně těch, kteří raději odjeli na své chalupy, kde zóny zcela určitě nemají.

 

karlíňák

#97 Re: Re: Re: Re: Karlín

2012-05-06 19:54

#96: vybrat přezdívku - Re: Re: Re: Karlín

Re: Modré zóny mají ve své podstatě xenofobní charakter

Potom má tento charakter celé centrum Prahy, řada českých i evropských měst.

Modré zony dnes běžně fungují v Budějovicých, Liberci a v řadě evropských měst.  Karlín dnes centrum města je a je třeba jej chránit. A zaparkovat v zonách může každý. Stačí využít smíšené zony, nebo zakoupit jednorázové karty do modrých zón.

 

Re: ne vydávání stavebních povolení bez povinnosti vybudovat parkoviště

V současné době veškeré stavby kancelářských budov nebo bytových celků musí mít vybudované zpravidla podzemní parkování. Ale je to zase " po česku".  Projekt  " Křižíkova EU"  tam byla většina garážových stání po kolaudaci objektu rozprodána jednotlivcům kteří v domě ani nebydlí a na byty tak zbyl jen určitý omezený počet míst .  I kancelářské budovy mají pouze omezený počet míst.  ( Např. Nová budova pojištovny na Rohanském nábř, u ulice Vítkova .  Počet pracovních míst 1 200,  míst k parkování cca 270.) A firmy pokud mají možnost zaparkovat po Karlíně zdarma, raději než placené garážové stání volí variantu postavit zdarma auta kdekoli kolem. ( Také proč by to nedělali když jim to Praha 8 umožňuje.  Jak budou zóny zaparkují do svých parkovacích míst , stejně jako jinde ve světě  :-)  . ) Přitom lidé kteří dojíždějí za prací mohou užít hlavní výhodu Karlína a to jeho výbornou dostupnost autobusem, tramvají či metrem.

 

Re: Pokud chceme hledat cestu k cíli, nesmíme lpět na jedné cetě, ale hledat takovou, která vyhovuje lépe. Karlín už jednou zóny rozumně odmítl

 

Karlín zony odmítl někdy v roce 2008 ( bylo to spojené nesmyslně se senátními volbami).  Radní spoléhají na to že lidé si pojedou raději zasloženě odpočinout na své chalupy po pracovním týdnu než řešit volby do senátu.  Ale hlavně byla jiná situace. Nestálo tolik office center na Rohanském nábřeží.  Nebyla zde realizace výstavby Bakalových " Hall 1 " a  " Hall 2"  ( osmipatrová kancelářská budova) v Pernerově ulici. V krátké době místo  skladů Datartu , vyroste další office park.  Nehledě na necitlivou a arogantní zástavbu navrhované AFI.

 

Re: modré zóny jsou jen nástrojem k dalšímu vysávání kapes občanů

Není tomu tak.  To je jen strašení lidí. Poplatky za užívání zon ( 700,- ročně) , nejsou v porovnání s nájmy, poplatkem za psi nebo současnou cenou energií pro uživatele nijak likvidační. Je paradox že dnes si mnozí obyvatelé Karlína aby mohli parkovat platí nájem míst v "office parcích" za daleko větší částky. Je třeba to vnímat jako nedílnou součást života v centru metropole.

 

Zpoplatněné zóny v centrech měst jsou dnes v řadě měst evropy a čech a je to stejně běžná záležitost jako platit za dálniční známku či odvoz odpadu.

Modré zony jsou běžné ve většině evropským i českých měst. A Karlín který zažívá nesmyslnou výstavbu "office parků" ač je památkově chráněn vzhledem k této situaci kombinaci žlutých a modrých zon potřebuje.  Žluté zony umožní zaparkovat i běžným návštěvníkům Karlína .  Firmy si najdou parkováníé v rámci svých "office parků ".  ( Je směšné že " VITRA" stále nabízí k pronájmu parkovací stání a její klienti stojí na ulici. )

Mimo jiné zony chce zavést:

Praha 3 Zavede je na Jarově.,  Praha 4 Prověřuje možnost zavést zóny podél trasy metraC.Praha 5 Zóny budou hlavně na Smíchově. Praha 6 Zóny budou v centrální části Dejvic, v Bubenči na Hradčanech a v Bělohorské ulici. Praha 9 V první fázi chce zóny ve Vysočanech. Poté na i Proseku.  Praha 11 Zóny chce zavést v okolí stanic metra na území městské části.

Praha 13 Rovněž chce zóny v okolí stanic metra.  Praha 18 Zóny chce primárně v okolí veletržního areálu, ale rozsah zón je ještě  otevřený. Klánovice . Radnice chce zóny ideálně na celém území, minimálně u železniční zastávky.



Ale a to hlavně . Zavedením modrých zón , dojde ke zklidnění dopravy v Karlíně , která neúměrně narostla a k její přirozené regulaci.  ( viz . také příspěvek obyvatele č. 76 výstavba a doprava).  Karlín dnes je centrum Prahy , které zažívá velký takřka nekontrolovatelný  rozvoj, jenž nerespektuje původní záměr vybudovaného Karlína z přelomu 19. století.  Nové projekty nerespektují ani to že jde o památkově chráněnou zonu.  Jsou nesmyslně velké a vysoké.  Je to jen zájem developerů. Tímto způsobem z karlína vznikne mrtvá čtvřť kanceláří. Rohanské nábřeží kde původně mělo vzniknout jakési odpočinkové centrum. Hřiště , park apod. Je podle nových plánů cílem další velké zástavby.

Je třeba bojovat za rozumnou zástavbu tak , aby místo starých " brownfields" - ČKD a pod.  A aby nám  zde nevznikly do budoucna nové moderní " brownfields".  Karlín byl původně budovám jako obytná čtvrt. Dnes je třeba tuto historicky a památkově cennou čtvrť chránit.

Opravdu nezbytnou a  důležitou věcí je regulace výstavby nesmyslných projektů typu AFI. V  zástavbě Karlína. Zástavbu je třeba řešit profesionálně  s ohledem na původní zaměření Karlína jako obytné čvrti a zejména s ohledem že se jedná o centrum Prahy které je památkovou zónou.

Doufám že na zatupitelstvo 9.5.2012 dorazí velké množství lidí aby radnici prezentovali názor občanů karlína na tuto výstavbu.

Radnice si musí uvědomit že  rozumný rozvoj Karlína a zavedení zon ( ke zlepšení života karlína), je v zájmu obyvatel Karlína. A řádní obyvatelé Karlína jsou voliči, kteří mohou projevit a také projeví svoji spokojenost  či nespokojenost se svojí radnicí v příštích volbách . A ty se každým dnem blíží .........

 

vybrat přezdívku

#98 Re: Re: Re: Re: Re: Karlín

2012-05-06 21:23

#97: karlíňák - Re: Re: Re: Re: Karlín

Ano, xenofobní charakter má tedy celé centrum Prahy a části, které zóny zavedly, či zavádějí. A celkem mne nezajímá, kde všude tato pitomost funguje a kde ji ještě chtějí zavést.

Je to v podstatě výpalné, s xenofobním podtextem. Pohyb po komunikacích a parkování dostatečně řeší silniční zákon, zpoplatněné rezidentní karty nezaručují skutečné zaparkování vozu. Je to jen doklad o zaplacení výpalného - odtažného. Je tomu tak.

Dovedu svých 700,- ročně upotřebit smysluplněji, než platit další a další poplatky korupčně hospodařícím městským částem, či magistrátu.

Pokud se toto modro-žluto-zelené rakovinné bujení nezastaví, bude zanedlouho cesta autem bez peněz na další a další poplatky nemožná. Po Praze se pohybuji převážně pěšky, či na kole, ale cestu s prarodiči k lékaři si na kole nějak představit nedokážu. Zato si dokážu představit, že v budoucnu bude pro mne cesta na kole, nebo pěšky nepřekonatelný problém, zrovna tak, jako pro všechny ostatní včetně Tebe. Zatím to jde, ještě ten čas nenastal. Ale blíží se, pár desetiletí uteče jako voda...

Poplatky za psy, za auto, za vedení konta, za vklad v hotovosti, za další a další věci až budeme platit poplatky za svou pouhou existenci. Každá koruna, kterou nevydám, je dobrá. Uvažovat musíme s nadhledem, ne lpět na okamžitém nabízeném řešení problému, které způsoví v budoucnu jen další komplikace. Nemám nejmenší iluze o tom, že na radnici sedí ti nejlepší z nás a doufat v křišťálovou mravnost a inteligenci je bláhovou utopií.

 

Nějak postrádám reakci na odstavec:

Separace čtvrtí je evidentní, neb zóna ulehčuje jedné na úkor sousední, ve které raší averze místních proti těm přespolním, kteří způsobili nárůst počtu parkujících aut v bezzónové oblasti. Jejich rušení považuji tedy za nanejvýš žádoucí, nikoli jejich rakovinné bujení.

 

Souhlasím však s obecným názorem, že poloprázddných kancelářských budov je v Karlíně už dost a není třeba stavět další, neboť vše nasvědčuje tomu, že AFI je pouhou pračkou na peníze. Nové domy staví dobrý hospodář tehdy, zaplnili-li se ty již postavené.

 

 

karlíňák

#99 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Karlín

2012-05-06 21:35

#98: vybrat přezdívku - Re: Re: Re: Re: Re: Karlín

Re: Separace čtvrtí je evidentní

Separace neexistuje. Vrámci  širšího centra lze pohodlně vyžívat veřejnou dopravu. Sám tak rád činím.  A návštěvy v zonách jsou ve stejném režimu jako již v zavedených zónách .

Varianta 1:  Návštěva může využít žluté ( smíšené) zony.

Varianta dvě : Návštěva nebo vy disponuje stíratelnými kartami , které lze uži kdekoli po určité časové období.   ( To praktikuji v nutných případech já, na Praze 1, a Praze 2. )

Zóny pro normální půldenní  návštěvy nejsou  žádná  překážka.  Zony jsou překážka pouze pro ty co zmíněnou oblast využívají jako odstavné parkoviště.

Re: Je to v podstatě výpalné

Potom toto praktikuje většina vyspělých evropských zemí v centrech svých měst.

Re: Souhlasím však s obecným názorem, že poloprázddných kancelářských budov je v Karlíně už dost

Je to tak a proti tomu je třeba bojovat.

Vybrat přezdívku

#100 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Karlín

2012-05-06 23:25

#99: karlíňák - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Karlín

Nechcete, nebo nemůžete chápat. To už zřejmě neovlivním.

Pracoval jsem na jednom projektu v Německu. Nikde žádná zóna, parkování volné, bezplatné, při nedostatku místa večer na chodníku ve druhé řadě. Všichni parkovali inteligentně tak, že nikoho nenapadlo parkovat jinak. Centrum bez aut, nebo jen krátkodobé zastavení. Ale širší centrum bez jakéhokoli omezení. Policisté neřešili malichernosti, centimetry, neodtahovali jak o život, jako tady. Vše vyřešeno srozumitelným dopravním značením.

To, co tady obhajujete, je, a to se už opakuji, pouze vysavač peněz z našich kapes. Po troškách, ale stále. Restrikce a záminky pro zbytečné platby občanů.

Z Karlína se stalo parkoviště právě proto, že zde stále platí holý silniční zákon, zatímco z okolních čtvrtí jsou auta vytlačována těmito zónami a hrozbami sankcí. Pokud se zavedou zde, problém se přesune pouze jinam. Ale to už vás trápit nebude, protože se splní váš modře pruhovaný sen a budete hrdě vlastnit kus plastu za 700,-Kč ročně. (bez záruky zaparkování)

Co praktikují jinde v centrech svých měst je jejich věcí. Já v centru nebydlím. Širší centrum je termín říkající, že do centra je to odsud kousek. Pro mne 15 minut pěšky. A jestli chtějí v evropských městech rovnat banány, nebo hranatit vejce, nad tím mohu jen lehce kroutit hlavou.

Také mám problém se zaparkováním, ale řešit to touto fantasmagorií by mne napadlo snad jen při naprosté absenci pochopení širších souvislostí. A jakýmikoli kartami disponovat z principu nehodlám! Pokud k tomu ale dojde, prodám a koupím byt v domě s vraty a dvorem a je mi zcela jedno, jestli nebude v Karlíně, i když mám tuhle čtvrť více než čtvrtstoletí rád.

P.S. pokuste se přemýšlet v intencích celé nedělitelné Prahy, případně ještě dále. Více pro vás nemohu udělat.