D1 musí mít 3 pruhy v každém směru!


Nepřihlášený uživatel

#1

2014-07-28 11:24

3 pruhy v jednom smeru jsou na D1 opravdu nezbytne.
Aleš

#2 K čemu 3 pruhy?

2014-10-19 19:04

Tři pruhy by měly smysl pouze v případě, že by se důsledně kontrolovala a pokutovala bezdůvodná jízda ve středním pruhu, když pravý je prázdný. Za současného chování řidičů by nepomohly ani čtyři pruhy (jak je vidět tam, kde jsou - např.u Všechrom) - levé dva by byly přeplněné a pravé dva prázdné.


Nepřihlášený uživatel

#3 Re: K čemu 3 pruhy?

2016-11-26 21:39

#2: Aleš - K čemu 3 pruhy? 

 

Například by udržely na výši přepravní kapacitu komunikace v době, kdy probíhá údržba. 

   Je zřejmé, že dálnice musí být pravidelně udržována.

   Protože musí sloužit trvale.

   Ale musí sloužit také nepřetržitě.

Otázka je, kdy může být udržována. Zúžení na jeden pruh, nutné u dvoupruhové dálnice, je instantní kalamita. Vznikne cosi podobného francouzské horské stezce. Nebo hodně špatné okresce, dálnice nedálnice.  Rychlost ihned vzniknuvší zácpy poklesne na úroveň dostihového hada. A navíc nepředjedete. 

Dvouproudová dálnice je tedy z hlediska nutné údržby koncipována zcela chybně. 

Jeden manipulační pruh uprostřed může být pro zachování průchodnosti při servisních pracích užitečný tím, že alternativně může sloužit oběma směrům. Jen se musí patřičně přendávat prostřední svodidla. Dejme tomu na předpřipravené podpovrchové sokly.

Rozšíření o dva pruhy naráz přirozeně nabízí více muziky. Ale je dražší.  A pomalejší.

 Je proveditelné i postupné rozšíření. Napřed přidat jeden pruh, a pak teprv další. Tento plynulejší postup může nabízet  některé zřetelné výhody.


Nepřihlášený uživatel

#4 Re:

2016-11-27 12:35

#1: -  

 ...protože je nutné ji průběžně opravovat.