Zajištění základních podmínek pro výuku dětí ZŠ Černošice

Alena Srbova

/ #5

2014-11-23 21:35

Musim prispet s odlisnym pohledem. Moje dcera chodila do Komenskeho, kde tedy vladne velice otevrena atmosfera, vstricna k rodicum i detem. Ucitele se snazi hledat i nove postupy, jak detem priblizit latku, venuji se eticke vychove. Je asi vice duvodu, proc to tam tak dobre funguje, vyborni motivovani ucitele, kteri dobre vyuzili vseho, co jim tato mala skola nabizi. Ovsem na hlavni skolu jsem mela od vetsiny znamych rodicu a jejich deti tak spatne! reference, ze jsem zvazovala, zda tam dcera ma navstevovat 2. stupen. Slysela jsem o velice nevyrovnane kvalite ucitelu, metodach vyuky a ziskavani kazne, ktere se pouzivaly pred triceti lety a nefungovaly ani tehdy. Pripada mi, ze pan reditel Moucha nechaval velkou volnost ucitelum a asi i diky tomu se ve skole citili dobre. Znamena to, ze na skole mohli bez problemu fungovat ucitele dobri, ale i ti mene dobri. Neslysela jsem nikdy dalsi vizi skoly, vzdelavani ucitelu, zavadeni novych postupu do vyuky. Zaci sice vyhravaji souteze, ale nesmime zapomenout, ze schopnosti a motivace deti v Cernosicich jsou taky dany specifiky mistni populace, oproti vetsine republiky zde zije velke mnozstvi rodicu, kteri maximalne podporuji skolni uspesnost svych deti. Takze jejich vysledky se nedaji jednoznacne pricitat jen skole.

Proces zmeny vedeni skoly se od pocatku setkaval s takovym odporem casti ucitelu, ze bylo skoro jasne, ze kterykoli novy "mimoskolni" reditel bude prijat s velkou neduverou, nevitan a kazdy jeho krok bude sledovan velmi kriticky. Rada ucitelu se jiz pred nastupem nove reditelky vyjadrovala negativne o dalsi budoucnosti skoly, aniz bylo cokoli konkretniho znamo. Detem nekteri ucitele otevrene ci "mezi radky" sdelovali, ze se situaci nesouhlasi, ze premysli o odchodu, ze nastanou problemy apod., coz povazuji za krajne neprofesionalni.

V soucasne chvili je situace velmi neprehledna, ale hlavne jsou slyset hlasy tech, kteri si zmenu neprali. Jak vypada prace pani reditelky nejsem z pozice rodice schopna posoudit po tak kratke dobe, ovsem vzhledem k negativnimu "prednastaveni" casti ucitelu, se obavam, ze reditelka je skutecne nevitana a jeji aktivity apriori nemohou ziskat podporu. A jestli se v tomto ovzdusi pokousi zavadet zmeny, jeste hure. 

To me ovsem jako rodice moc mrzi, protoze si preji, aby skola fungovala jinak nez doposud. Nechci, aby ucitele "trpeli" pod naporem novych zmen a preji jim, aby jejich spoluprace s reditelkou byla prijemna a efektivni. Nicmene se obavam, ze pokud cast ucitelu neni ochotna spolupracovat s novym vedenim, protoze jsou apriori nastaveni proti soucasnym zmenam a novemu vedeni, pak sami tito ucitele prispivaji k destabilizaci skoly.

Takze si myslim, ze jako rodice deti z teto skoly bychom meli zjistit vice informaci o tom, co se skutecne ve skole deje, a naslouchat i jinym hlasum, nez hlasum tech, kteri ted odchazeji.