Zajištění základních podmínek pro výuku dětí ZŠ Černošice

Občan

#1 Starostovy starosti

2014-11-22 23:11

Na vás sere pes. Starosta má starosti tak akorát o Ukrajinu. Sice by ji nenašel ani na mapě, ale alespoň pověsí její vlajku.


Nepřihlášený uživatel

#2

2014-11-23 09:15

Destrukce hodnot ktere po leta budoval Pan reditel Moucha(ps: starosta populista mu nesaha ani po kotniky) je vic nez sokujici!!! Nechapu!!! Pane starosto jako majitel firmy , poveril byste jejim vedenim radeji zkuseneho zamestnance nebo nekoho uplne noveho? Za sebe odpovim,ze prvni moznost je spravne. Pokud toto nechapete asi byste mel zvazit vase dalsi pusobeni ve vedeni mesta. Mnoha lidem by se velice ulevilo!

Nepřihlášený uživatel

#3

2014-11-23 14:49

Všechny moje děti chodily v Černošicích do ZŠ. Znám poměry před i po výměně vedení, kterou považuji přinejmenším za velmi nešťastnou. V současnosti školu navštěvuje můj vnuk, jsem tedy informovaná o dění v černošické ZŠ a její rychlý a smutný pád z vychvalované a svým způsobem prestižní školy někam na dno, za ty nejslabší v regionu mi rozhodně není lhostejný. Vedení města, jako zřizovatel, by se nad svojí politikou mělo urychleně zymyslet.

Nepřihlášený uživatel

#4

2014-11-23 21:08

Bohužel se musím připojit, asi na jiných školách by se nestávalo, že ve školní družině nevědí, že jim celý měsíc chybí dítě a ani neinformují rodiče, bylo zvykem, že žák musel přinét písemnou omluvenku, nyní vastně stačí nepřijt, uvědomuje si někdo ve škole, že za děti zodpovídáte?

Alena Srbova

#5

2014-11-23 21:35

Musim prispet s odlisnym pohledem. Moje dcera chodila do Komenskeho, kde tedy vladne velice otevrena atmosfera, vstricna k rodicum i detem. Ucitele se snazi hledat i nove postupy, jak detem priblizit latku, venuji se eticke vychove. Je asi vice duvodu, proc to tam tak dobre funguje, vyborni motivovani ucitele, kteri dobre vyuzili vseho, co jim tato mala skola nabizi. Ovsem na hlavni skolu jsem mela od vetsiny znamych rodicu a jejich deti tak spatne! reference, ze jsem zvazovala, zda tam dcera ma navstevovat 2. stupen. Slysela jsem o velice nevyrovnane kvalite ucitelu, metodach vyuky a ziskavani kazne, ktere se pouzivaly pred triceti lety a nefungovaly ani tehdy. Pripada mi, ze pan reditel Moucha nechaval velkou volnost ucitelum a asi i diky tomu se ve skole citili dobre. Znamena to, ze na skole mohli bez problemu fungovat ucitele dobri, ale i ti mene dobri. Neslysela jsem nikdy dalsi vizi skoly, vzdelavani ucitelu, zavadeni novych postupu do vyuky. Zaci sice vyhravaji souteze, ale nesmime zapomenout, ze schopnosti a motivace deti v Cernosicich jsou taky dany specifiky mistni populace, oproti vetsine republiky zde zije velke mnozstvi rodicu, kteri maximalne podporuji skolni uspesnost svych deti. Takze jejich vysledky se nedaji jednoznacne pricitat jen skole.

Proces zmeny vedeni skoly se od pocatku setkaval s takovym odporem casti ucitelu, ze bylo skoro jasne, ze kterykoli novy "mimoskolni" reditel bude prijat s velkou neduverou, nevitan a kazdy jeho krok bude sledovan velmi kriticky. Rada ucitelu se jiz pred nastupem nove reditelky vyjadrovala negativne o dalsi budoucnosti skoly, aniz bylo cokoli konkretniho znamo. Detem nekteri ucitele otevrene ci "mezi radky" sdelovali, ze se situaci nesouhlasi, ze premysli o odchodu, ze nastanou problemy apod., coz povazuji za krajne neprofesionalni.

V soucasne chvili je situace velmi neprehledna, ale hlavne jsou slyset hlasy tech, kteri si zmenu neprali. Jak vypada prace pani reditelky nejsem z pozice rodice schopna posoudit po tak kratke dobe, ovsem vzhledem k negativnimu "prednastaveni" casti ucitelu, se obavam, ze reditelka je skutecne nevitana a jeji aktivity apriori nemohou ziskat podporu. A jestli se v tomto ovzdusi pokousi zavadet zmeny, jeste hure. 

To me ovsem jako rodice moc mrzi, protoze si preji, aby skola fungovala jinak nez doposud. Nechci, aby ucitele "trpeli" pod naporem novych zmen a preji jim, aby jejich spoluprace s reditelkou byla prijemna a efektivni. Nicmene se obavam, ze pokud cast ucitelu neni ochotna spolupracovat s novym vedenim, protoze jsou apriori nastaveni proti soucasnym zmenam a novemu vedeni, pak sami tito ucitele prispivaji k destabilizaci skoly.

Takze si myslim, ze jako rodice deti z teto skoly bychom meli zjistit vice informaci o tom, co se skutecne ve skole deje, a naslouchat i jinym hlasum, nez hlasum tech, kteri ted odchazeji.


Nepřihlášený uživatel

#6 Re: M. Capková

2014-11-23 22:06

#5: Alena Srbova -  

 Možnost udělat si bližší představu o dění ve škole měli všichni rodiče na poslední Školské radě. Z řad učitelů ji přišlo vyjádřit svůj pohled 24, což je většina pedagogického sboru. Ti co tam nebyli si musejí počkat na zveřejnění zápisu z této ŠR. 


Nepřihlášený uživatel

#7 Re: Re: M. Capková

2014-11-23 22:35

Dekuji za info, ano vim, byla jsem tam nasledne na schuzi s rodici a moc novych konkretnich veci, o tom, jake presne zmeny probihaji a jak probihaji, jsem nezjistila.


Nepřihlášený uživatel

#8 Re: Lucie Janášová

2014-11-23 22:56

#5: Alena Srbova -  

 Vážená paní Srbová,

za sebe, jako rodiče ,mohu říci,že můj zájem o dění ve škole ovlivnily mé děti,které chodí domů nespokojené,což dřív nebylo.Děti vypráví,jak jim nepřišel do hodiny žádný suplující učitel  apod.Je tam obrovský zmatek a to by nemělo být.

I já jsem nesouhlasila s nástupem paní Lisnerové do této školy na základě mnou zjištěných informací o této osobě ještě před jejím nástupem.Člověk,který má více pracovních míst nemůže nikdy dělat jednu věc pořádně.Dala jsem paní ředitelce šanci ji poznat a šla na všechna setkání,která pro rodiče byla uspořádána.Paní ředitelka umí výborně mluvit,ale to je asi vše.Mne tedy nepřesvědčila.Možná je výborná pro marketing školy,ale školu jako takovou nemůže zvládat,už jen pro svojí nepřítomnost ve škole a dále nezvládáním práce s počítači,což je v dnešní době základ.

O dění  ve škole se spolu se svými kolegyněmi zajímáme už celý měsíc.Hovoříme s ostatními rodiči o situaci v ostatních třídách a věřte mi,že je toho hodně ,co se ve škole děje,nebo i neděje.

Vše jsme již přednesly na zastupitelstvu a požádaly ŠR o schůzku.Tam jsme předaly písemnou formou naše dotazy a teď čekáme na odpovědi.Na ŠR přišlo vyjádřit svoji nespokojenost  24 učitelů a mezi nimi i ti,co ( zatím) neodcházejí.

Toto je má zkušenost a je na každém,aby si udělal svou vlastní.

Děkuji Vám za Váš názor.

 

Adriana Matýsková

#9 Re: Re: Lucie Janášová

2014-11-24 14:50

#8: - Re: Lucie Janášová 

 Musím říct, že ani jeden člověk v diskusi si nepoložil otázku, kdo konkrétně dostal školu do stavu, ve kterém je ? Nemyslím si, že je hlavním vyníkem nové vedení školy.  Pakliže je učitel profesionál, neodchází v průběhu školního roku, ať se mu líbí jeho nadřízený či nikoliv. Povolání učitele je především poslání a osobní averze, ctižádost by neměly být faktory, které ovlivňují jeho rozhodování. Já hlavní problém spatřuju v tom, že na sebe narazily dva principy, starý konzervatívní a nový / řekla bych jiný/ přístup ke vzdělávání. Pakliže se to některým pedagogům nelíbí, ano ať odejdou, ale ne během roku, to je velmi neprofesionální. To, že je ve škole chaos je pravda, ale není se čemu divit, když je tam taková atmosféra a nedostatek lidí....Nesepisujte petice a dejte možnost vedení, aby se s tím popralo a ukázalo, zda je schopné či nikoliv...Já petici rozhodně nepodepíšu, neb nechápu absolutně účel petice. Zdraví rodič dítětě v ZS Černošice.

Veronika Zirklová

#10 Re: Re: Re: Lucie Janášová

2014-11-24 17:13

#9: Adriana Matýsková - Re: Re: Lucie Janášová 

 Dobrý den, asi byste se měla s pedagogy setkat. Vypadají o pár let starší. Nemyslím, že by to bylo tím, že něco nového nechtějí přijmout. Ono jim to "nové" ani nebylo vysvětleno. Petice není za odstoupení nového vedení, ale za okamžitou nápravu hlavně organizačních a systémových chyb.


Nepřihlášený uživatel

#11

2014-11-24 18:15

Vina za tento stav je jednoznacne na strane mesta jako zrizovatele! Mel sem moznost studovat na teto skole za pana Mouchy a jsem za to rad. Dalo mi to hodne stejne jako ostatnim. Nehlede na prospech a kazen :-D. Vse fungovalo. Nejen diky rodicum, ale hlavne kvuli fungujici skole. Ucitele meli urcite volnost, ale ku prospechu zaku. Drive fungujici ucitelsky sbor se z mnha duvodu zacina hroutit. Je v zajmu nas vsech tomu zabranit :-D
M. Křížová

#12 Re: Re: Re: Lucie Janášová

2014-11-24 18:49

#9: Adriana Matýsková - Re: Re: Lucie Janášová 

 Asi moc zdraví rodič nejste, když napíšete tyto věty.Chtěla bych vidět Vás na místě učitelů. Možná Vám asi přijde normální, že v jedné třídě se sejde více ročníku na rozdílný předmět, jelikož vedení školy absolutně nemá přehled kde se co učí.Další, že paní ředitelka je ve škole jen dva dny v týdnu a takhle bych mohla pokračovat dál. Učelem petice je, aby se konečně do školy vrátil pořádek a řád, nejen pro učitele, ale hlavně pro NAŠE děti.


Nepřihlášený uživatel

#13 Komentář

2014-11-24 19:51

Dobrý den,

měl jsem pocit, že se na schůzce s rodiči řeklo, že školská rada projedná sebrané připomínky od učitelů i od rodičů, sepíše je a předloží zřizovateli i ředitelce k vyjádření a také k návrhu řešení palčivých bodů a tepre pokud by odpověď nebyla uspokojivá, tak budou pokračovat případné další kroky. Proto mi tato petice příjde minimálně jako "uspěchaná".

Adriana Matýsková

#14 Re: Re: Re: Re: Lucie Janášová

2014-11-24 20:43

#12: M. Křížová - Re: Re: Re: Lucie Janášová 

 Musím jen vysvětlit, že zdraví je v mé předchozí větě slovesem, nikoliv přídavným jménem....nepříjde mi stejně jako Vám normální, že se v jedné třídě sejde více ročníků na rozdílný předmět. Ale důležitý je důvod, proč se tak děje....

Alena Srbova

#15 Re: Re: Lucie Janášová

2014-11-24 21:35

#8: - Re: Lucie Janášová 

 Dobry den

 Mozna je to otazka ocekavani a hodnot, ktere clovek v teto zalezitosti ma. Ja jsem napr. ochotna tolerovat chaos, ktery vznika, kdyz dochazi ke zmene vedeni. A zejmena za techto okolnosti nastupu reditelky nejsem prekvapena, ze k nemu dochazi. Podstatnejsi pro mne je, ze se skola chysta nejak menit zpusob vzdelavani. Frontalni zpusob vyuky, memorovani, hodnoceni, ktere je postavene striktne na znamkach, to vsechno jsou metody vyuky, ktere povazuji za nefunkcni pro tuto dobu, nepripravi deti dobre na svet kolem, kde se musite predevsim rychle orientovat, vedet, kde hledat informace, umet se v nich vyznat, logicky premyslet, protoze vse se velice rychle meni. A cernosicka skola ma v tomto smeru rezervy. Ja si nemyslim, ze to jsou zasadni rezervy, myslim, ze cernosicti ucitele jsou schopni a mohou prinaset neco noveho. Mnozimz nich to koneckoncu delaji. A mam dojem, ze nova reditelka chce skolu v tomto smyslu co nejvice podporit a posunout ji vice smerem k modernim metodam vyuky. Coz je pro mne jako rodice zasadni.

Samozrejme druha vec je, jak dlouho ma "chaos" trvat a jakym zpusobem se pak bude se pak bude implementace zmen zavadet. Z meho pohledu je prilis brzy hodnotit zmenu plus jak zaznelo na skolske rade, pani reditelka bude pozadana, aby soucasnou situaci vice vysvetlila a pracovala s ni. Takze uvidime.

Dalsi vec: nerozumim, co presne mate na mysli tim, ze reditelka ma vice pracovnich mist. Muzete to nejak upresnit? Taky jsem se chtela zeptat na to nezvladani prace na pocitaci, jak uvadite. Priznavam, ze mi uplne neni jasne, co tim myslite.

 

Dekuju moc za reakci

Alena Srbova

M. Capková

#16 Re: Re: Re: Lucie Janášová

2014-11-24 22:14

#15: Alena Srbova - Re: Re: Lucie Janášová 

 Dobrý den paní Srbová!

To Vám mohu asi objasnit nejlépe já, jako dosavadaní zaměstnanec. Paní ředitelka i zástupci zápolí s prostou manipulací s počítačem a projektorem poradu co poradu a předvedli to i na schůzce s rodiči. Na začátku roku jsme to všichni chápali, nyní je to již hořké. 

Pracovní úvazky paní ředitelky jsou lehce dohledatelné na internetu. 

Osobně nejen jako učitel, ale i jako rodič mohu říci, že je velký rozdíl v proklamovaných metodách a v jejich reálném používání a uplatňování. 

Musím se otočit zpět na vedení školy za pana Mouchy. Měl své mouchy, jako každý z nás, netvrdím, že byl dokonalý. On ale málo co deklaroval, prostě to mlčky dělal. Nebral to jako nic co by se muselo vykřikovat, když zařazoval novinky a dával nám k nim prostor. Zároveň nás vedl ke kritickému zhodnocování využitelnosti. Kritické myšlení byla také vlastnost oceněná inspektory na místním sboru jako velké plus. Máme ho učit děti. Jak, pokud bychom ho sami neměli? Jenže nyní Ti, co zapochybovali o využitelnosti některých novinek pro své předměty (asi uznáte, že málo která metoda je využitelná plošně pro vše a všechny), byli označeni plošně za nepružné, líné a kdo ví co ještě.

Chaos ve škole je organizačního charakteru a organizace je odpovědností vedení. Systém rozvrhů, dozorů atp má sloužit žákům a učitelům ke klidu na práci. Nikoliv, že oni slouží jemu aby se nezřítil! 

Stav ve škole by se dal přirovnat asi takto: Je  to jako kdybyste ve sklárně chtěla začít vyrábět novou metodou vánoční ozdoby a nejdříve to slíbila zákazníkům, pak obchodníkům, pak to zavedla do výroby a pak teprve organizovala směny a proškolovala zaměstnance. 

maminka Ema

#17

2014-11-24 22:23

Mám dvě děti - jedno je již bohudíky ve škole v Praze. Když jsme před léty přicházeli do Černošic, co se mi velmi líbilo, byly veskrze dobré reference na zdejší školu. Škola fungovala dle mého soudu velmi dobře, starší dcera byla skvěle připravená na přijímací zkoušky a na gymnáziu je již čtvrtým rokem a jako jedna z mála dětí neměla žádné potíže s tím, že by něco neměla probráno, že by nějaké učivo neznala.

Chápu, že se vedení města snažilo najít novou alternativu (ať už důvodem bylo cokoli), ale s politováním musím konstatovat, že se to tedy oipravdu nepovedlo. Škola ztrácí jak na pověsti, tak na kvalitě a je to veliká škoda, protože jednou ztracená či snížená pověst se zpět získává nesnadno. Ať se již vedení nyní bude snažit jakkoli. Doposud provedené změny mne jako rodiče opravdu netěší. Dá se říct, že teď už snad ani není podstatné, kdo na tom všem nese jaký podíl, ale je důležité, aby došlo k nalezení nějaké schůdné cesty z tohoto chaosu, na který nejvíc doplácí naše děti. Jenže v současné situaci - nevím nevím. Takže jen doufám, že i mé druhé dítě bude co nejdříve z této školy pryč. A to je mi opravdu líto.


Nepřihlášený uživatel

#18 Re: Re: Re: Lucie Janášová

2014-11-24 22:41

#15: Alena Srbova - Re: Re: Lucie Janášová 

 Dobrý den,

zde naleznete veškeré činnosti,které paní ředitelka vykonává.http://www.csm-praha.cz/cs/rndr-jana-markova/

Paní ředitelku,naleznete ve škole pouze pondělí a čtvrtek,kdy vyučuje čj na 2.stupni na což,dle jejího vzdělání, nemá aprobaci.I na to jsme se ptali ŠR,čekáme na odpověď.

Máte pravdu v tom, že je to otázka toho, co kdo očekává.Já jsem zastáncem klasického známkování, ale jinak proti změnám, které budou k užitku, nic nemám.Pro mne je nejdůležitější,aby mé dítě umělo základní věci spočítat bez kalkukačky a tudíž používalo svůj vlastní mozek . Aby četlo knihy a používalo k tomu svojí fantasii.Takže opět mozek.A vědělo,kde se píše jaké i/y.Co se týká informovanosti a orientace žáků,musím říci,že děti se díky počítačům orientují  a informují velmi dobře.Rozhodně lépe,než my v jejich věku.A otázka logického myšlení je spíše dětem buď dána nebo ne.To posuzuji dle svých dětí,jeden ho má lepší a druhý horší.

Naše škola byla vždy nejlepší v okolí a rozhodně je oproti např.škole v Dobřichovicích a Radotíně napřed.Tyto školy například ještě stále nemají zavedený program Bakalář,tudíž se rodiče spoléhají pouze na žákovské knížky a třídní schůzky.

A ještě odpověď  na nezvládání práce na počítači:Já sama jsem byla svědkem,kdy na setkání zástupců z řad rodičů dětí s paní ředitelkou dne 3.9.. obsluhoval dataprojektoty a počítač pan učitel Vodička,protože paní ředitelka nevěděla co s tím.A také, když došlo na řešení rozvrhů a paní ředitelka nám měla odpovědět,proč jsou rozvrhy tak špatně sestavené,sdělila nám,že je ještě ani neviděla. Rodiče po ní chtěli,aby se tedy podívala na webové stránky a mohla nám rovnou konkrétně odpovídat,ona prohlásila,že to nejde.Přitom však byla připojena na internet.Možná se mýlím,ale svůj názor jsem si vytvořila dle svých poznatků a rozhodně jsem tuto informaci samozřejmě slyšela i od jiných.

Rozhodně respektuji i Vaše názory,ale natolik si vážím práce učitelů v této  škole,že je mou povinností je podpořit.Pro mne je důležité moto: spokojený učitel,spokojené dítě.

Děkuji za Váš příspěvek .


Nepřihlášený uživatel

#19 Re: Re: Re: Re: Lucie Janášová

2014-11-25 00:15


Nepřihlášený uživatel

#20

2014-11-25 08:07

abcdef abcdef

Vážení, 

 

jsem znechucen aktivitou a peticemi hrstkou "oprávněných" zástupců rodičů a "zkušených" učitelů, kteří se prezentují jako zachránci poměrů na místní ZŠ. Novému vedení vytýkají chyby, které převzali po starém vedení a jsou možná součástí "dětských nemocí" každého nového projektu nebo snahy uklidit chlív po starém vedení.

 

Nevím, jestli nové vedení postupuje správně, ale vím, že měli málo času něco ukázat. A to ještě za atmosféry, kdy jim do všeho žvaní zmocněci? rodičů ( kdo odbornice na školství Valtrovou, Janášovou a spol. takovým mandátem pověřil? ) a kdy odpovědní a zkušení ( kdo učí dlouho, učí dobře?, výborně! ) učitelé zaprodaji  své milované žáky za uraženou ješitnost a odejdou uprostřed školního roku. 

 

Tento příspěvek vkládám anonymně a to nemám anonymy rád! Jsem k tomu však donucen protrpěnou zkušeností, kdy učitelé neustále vtahují žáky do jejich sporů. Mé dítě je jedním nich a  nevěřim, že by to zkušení učitelé nechali bez odezvy.

Buřt

#21 Moje řeč

2014-11-25 08:54

souhlas s předchozím příspěvkem.


Nepřihlášený uživatel

#22 Re:

2014-11-25 10:42

#5: Alena Srbova -  

Paní Srbová, velice děkuji za váš názor, plně se s ním ztotožňuji. Myslím, že je nás více, jen se lidé s podobným názorem věnují jiným aktivitám, než vysedávání nad internetovými diskusemi.

Nepřihlášený uživatel

#23

2014-11-25 21:27

Dobrý večer,

rád bych promluvil směrem k organizátorům této petice: pokud přehlédnu fakt, že v této době se již do debaty vložila školská rada, která by měla (dle informací na schůzce s rodiči) zkonsolidovat zaznělé připomínky a předložit je k vyjádření dotčeným stranám, tak musím ale zdůraznit, že zvolená forma tohoto webu "Petice24" neumožňuje vyjádřit negativní postoje, pouze podepsat tuto petici. Ale dle mého názoru by mělo jít hlavně o to, shromáždit informace, jak se i jiní rodiče staví k situaci ve škole, nejen ti, kteří jsou ochotni podepsat tuto petici (tedy alespoň jsem doufal, že Vám o to jde). Vezměte tedy prosím v potaz, že tato platforma je nereprezentativní a nevypovídá o celkové náladě mezi rodiči. Já např. souhlasím s tím, aby se situace zlepšila, ale na druhou stranu jsem si velice dobře vědom toho, že situace v černošické škole nevznikla v posledních dvou měsících, a zásadně podporujuji myšlenku nechat vedení "v ochranné lhůtě" dokud si nesednou ty odchody a příchody učitelů a dokud se situace "neuklidní", do té doby bych velmi doporučoval "nehoupat s loďkou" a nechat vedení, ať ukáže svůj potenciál tyto letité problémy vyřešit. A že to není úkol na pár měsíců, je snad nasnadě...

 


Nepřihlášený uživatel

#24

2014-11-25 21:41

Velmi bych doporučoval, kdyby svůj názor vyjadřovaly jen ty strany (a učitelé), kteří "nehodili flintu do žita" pod záminkou, že to nejde již vydržet, a tak podobně... Zkrátka: kdo odchází, ať již mlčí a  nekalí vodu, neboť svůj postoj svým rozhodnutím k odchodu vyjádřil dostatečně jasně...


Nepřihlášený uživatel

#25

2014-11-25 21:44

Také souhlas s příspěvkem #20, sláva, že zazněl také jiný názor. Lépe bych to nenapsal.