petice proti 7.výzvě OPPA, která znemožnila spravedlivé posouzení

Jana Kölblová, Shambala o.s.

/ #22 OPPA - 7 výzva, naše zkušenost :)

2014-11-26 16:07

Dobrý den,

rovněž jsme podávali žádost do 7-mé výzvy OPPA. Nemyslím, že omezit výzvu časově byl špatný nápad. Co všek považujeme za diskriminační - byl výpadek serveru. Dle našeho IT experta totiž není pravda, že by všechni žadatelé měli stejné připojení, resp. stejně dlouhý výpadek. Naopak-  Ti co jsou napojení blíže k serveru - se odpojují jako poslední a pracují déle.

Měli jsme perfektně připravené dvě žádosti,ale pouze jedna se nám povedla finalizovat včas a to jsme se opravdu 29.9.2014 nehnuli od počítače, navíc jsme připojeni k LTE síti. Výpadky byly i více než 10-ti minutové hned od 9 hodiny ráno, kdy jsme začali zadávat žádosti. Žádosti jsme zadávali ze dvou počítačů - ze dvou různých emailových přihlašovacích různých adres a bylo krásně vidět, že když vypadla jedna z emailových adres-druhá byla ještě nějakou dobu funkční a obráceně.

Druhou žádost jsme finalizovali kolem 23 hodiny v noci a již jsme "to nestihli". Mezitím jsem velice aktivně mailovala s panem Vojtěchem Smrčkem ( mám archivované e-maily), rovněž jsem ve 14:14 napsala e-mail paní Paulíkové emial následujícího znění:


"Vážená paní Paulíková,

od 9 hodin ráno, se snažíme vyplnit žádosti v 7. výzvě OPPA. Žádosti máme precizně připravené ve Wordu i Excelu dle Vašeho manuálu k 7. výzvě tak – že stačí pouze nakopírovat předvyplněné údaje.Bohužel, přestože jsme na LTE internetu a závada není na straně poskytovatele internetu, nemůžeme z důvodu výpadků vašich serverů žádosti vkládat ani z jednoho počítače. Obáváme se, že někteří přístupy k serverům mají ( dle našeho náš IT experta záleží na průchodnosti linek k danému serveru..) a ostatní by tím pádem byli a jsou diskriminovaní, Zvláště když v této výzvě jde o to, kdo dříve finalizuje žádost.

V tuto chvíli se dokonce objevila obrazovka, že probíhá „mimořádná odstávka aplikace Benefit – od 6 do 13.hodin“…

Bohužel nikde není možno získat telefonní čísla na helpdesk systému Benefit.  Je 14.41, žádná odstávka nebyla hlášená a my  se již od 9.hodin marně snažíme vložit naše připravené projekty.

Prosím Vás o informaci jak budete danou situaci řešit.

Děkuji a přeji pěkný den"

 

Nicméně nám do dnešního dne na náš email nepřišla žádná odpověď.

Dále jsem aktivně komunikovala s firmou TESCO SW - z Olomouce, kteří ale k danému problému rovněž nesdělili nikdy žádnou uspokojivou informaci, kromě toho, že to úplně není jejich vina a že je chyba na serverech "někde v Praze".

 

Přestože jsem z celé situace rozladěná, zvláště z toho důvodu, že jsou na nás kladeny velké nároky při realizcích a administraci projektů pracovníky OPPA - strhávané položky z rozpočtů za banální překlepy, nemyslím si, že by se tato výzva měla rušit. Je lepší peníze vyčerpat, než se dohadovat.

Určitě je však důležité aby se podobné chyby neopakovaly a aby byli viníci opravdu potrestáni.

Rovněž zvažuji podat protest na Evropskou komisi - za diskriminace žadatelů, měli bychom v rámci  naší praxe ze Strukturálních fondů podobných "kiksů" vícero.

To považuji za efektivní obranu.

Jana Kölblová

Shambala o.s.

604920360