Odvolání vedení ZUŠ V. Kálika v Opavě

Komentáře

#8

Souhlasím

(Opava, 2017-06-24)

#24

Ve škole má panovat svobodný duch zvláště pak na škole uměleckéna, úcta k lidem a k tradicím, a o promlémech by se mělo otevřeně diskutovat a né šířit atmosféru strachu a vést školu diktátorským způsobem. Za amosféru na pracovišti je vždy zodpovědné vedení a tohle vedení jen sklízí, co zaselo. Ať žije odvaha, lidskost a svoboda!

(Opava, 2017-06-24)

#30

ZUŠ V. Kálika v Opavě navštěvuje již naše čtvrté dítě. Můžeme tedy porovnat "vývoj" v ZUŠ během posledních let. Petice plně vyjadřuje naše požadavky. Pokud by byla jiná možnost, naše děti by už přestoupily jinam. Nucená účast v orchestru, kde se podle nás chce zviditelnit hlavně vedení školy, znechutila našeho syna a na ZUŠ končí. Podobná situace je s klavírním seminářem, který syn navštěvuje jen s donucením, a i přes snahu vyučujícího se jedná o zbytečný předmět. Minulé vedení zohlednilo rozšířenou výuku HV na ZŠ Ilji Hurníka a žáci této školy se hudební nauky nemuseli nutně účastnit. Aroganci p. Konečného jsme sami zažili v tel. rozhovoru, kde nám vyhrožoval neuznáním omluvenek aj. Přitom nasazení naší dcery bylo dříve v případě smyčcového kvarteta mimořádné a mělo i pro ZUŠ přínos v umístění v uznávané mezinárodní soutěži. P. Bouček však další účinkování tohoto uskupení zastavil, aby zřejmě nekonkurovalo jeho orchestru.

(Opava, 2017-06-24)

#36

Podepisuji na základě osobních zkušenosti s jednáním vedení této ZUŠ.

(Opava, 2017-06-24)

#38

Podepisuji, protože takové tendence byly již za mé docházky. Je to omezování svobodné volby. Asi je to dnešní trend...

(Opava, 2017-06-24)

#42

Prohlašuji, že během doby, po kterou vede školu pan Bouček, došlo k radikální devastaci tradic, které tato ZUŠ představovala. Mikroklima ve škole je velmi nepříjemné a hlavně krajně neprofesionální. Úbytek žáků i kantorů je toho jasným důkazem. Své dítě bych škole se současným vedením nikdy, a to podtrhuji, nikdy nesvěřil. Věřím, že s novým vedením, které bude ctít tradice, morálku, etiku a zdravý rozum, tedy věci, ke kterým by mělo vzdělání vždy vést, snad ještě bude možné školu, kterou jsem po mnoho let hrdě reprezentoval, zachránit.
S úctou,
BcA.Michael Nosek, Dis.

(Opava, 2017-06-24)

#43

Podepisuji, protože před pár lety jsem školu sám navštěvoval, ale právě kvůli povinnosti navštěvovat pro mě nikterak zajímavý orchestr jsem se rozhodl odejít.

(Opava , 2017-06-24)

#49

Otto Rohowsky

(Opava, 2017-06-24)

#55

Děti mají právo vybrat si v čem se budou vzdělávat. Měli by dělat co je baví a nebýt omezováni vedením ani nikým jiným.

(Opava, 2017-06-24)

#56

Souhlasím

(Velké Hoštice, 2017-06-24)

#67

Byl jsem svědkem neférového chování a jednání vedení ZUŠ několikrát a ne jednou jsem byl sám obětí jejich počínání.

(Opava, 2017-06-24)

#69

P. ředitel a jeho zástupce de facto zlikvidovali smyčcový soubor. Ten teď má v repertoáru hity jako např.Boky jako skříň, Nafrněná apod.V podstatě jen dělají kulisu dechovému souboru. Svůj vlastní program nebo koncert, jak to bylo dobrým zvykem kdysi, soubor nemá.

(Opava, 2017-06-24)

#73

Souhlasím s názorem, že ještě před 5 lety měly smyčcové orchestry úroveň, nyní je ostudou, co pod vedením p. Konečného předvádějí a jak kazí dětem a rodičům vkus.
Mám radost a děkuji všem, kteří přispíváte do petice za odvolání vedení ZUŠ v Opavě, a blahopřeji vám za trefnou výstižnost boření a pohrdání tradicí a prací ostatních pány Boučkem a Konečným, skvěle jsi to napsala Jarko Bystroňová !!

(Opava, 2017-06-24)

#74

Podepisuji, protože nesouhlasím s počínáním dosavadního vedení ZUŠ V. Kálika... Já sám jsem členem Opavské cimbálové muziky, a tvrdím že pokud dosavadní ředitel základní umělecké školy prosadí jen své zájmy a své názory, tak v budoucnu vymýtí Opavský folklór v celé své šířce, a to si přiznejme že by to nebylo ideální. Plus... Pan ředitel ZUŠ zakládá skupiny které jsou k ničemu a děti i dospělí kvůli těchto skupin z umělecké školy odchází... Řekněte sami... na co je skupina která má koncert dvakrát do roka ?.. a na co je Cimbálka, která má desítky koncertů za rok ? a to nepočítám koncerty co mají své vlastní... Toto je přesně to nad čím by se vedení ZUŠ mělo zamyslet...

(Opava-Komárov, 2017-06-24)

#80

Ze ZUŠ V.Kálika vzešla řada skvělých hráčů. Ale také mnoho a mnoho lidí, kteří se zde naučili milovat hudbu a umění. V současné době zde není pěstováno ani umění, natož pak láska k němu, v prostředí, jaké zde bylo utvořeno současným vedením, to nelze. Způsob, jakým p.Bouček a p.Konečný instituci vedou, to, jak jednají s učiteli, rodiči i dětmi, je naprosto nepochopitelné, ostudné a nemůže to tak zůstat.

(Olomouc, 2017-06-24)

#82

Je mi moc líto, že škola odmítá spolupráci s ostatními zuškami, bojkotuje společné akce a uzavírá se do ulity. Učitelé často ani nevědí, co všechno se okrese či kraji děje.

(Opava, 2017-06-24)

#92

Souhlasím s výše uvedenymi důvody.

(Valašské Meziříčí, 2017-06-24)

#97

O těchto zmíněných problémech vím a vadí mi

(Opava, 2017-06-24)

#98

Mrzi me, v jake situace se moje ZUS naskytla, a nesouhlasim s rusenim studentskych souboru.

(Los Angeles, 2017-06-24)

#100

Byl jsem žákem pana Boučka (trombon) a později jsem hrál v "jeho" dechovém orchestru (než si ho pojmenoval podle sebe). Znám podrobně situaci, jeho chování k žákům i některým vyučujícím a nepříjemnou atmosféru, která na ZUŠ s jeho vedením přišla. Moje vzdělávání na ZUŠ bylo ukončeno, protože jsem již nechtěl hrát v dechovém orchestru. Jiný soubor jsem ovšem jako dechař již tou dobou k dispozici neměl.

(Opava, 2017-06-24)

#105

Měl jsem možnost jen několikráte nestranně pozorovat bez osobního kontaktu, velice nemanažerské, nepedagogické a autoritativní vystupování. Následek - demotivace všech zúčastněných.

(Oldřišov, 2017-06-25)

#106

Kirschnerová Gabriela

(Slavkov, 2017-06-25)

#113

Pan Bouček vyhodil mé dva učitele z bicích nástrojů hned za sebou, což mi na pár let znechutilo hru na bicí.

(Opava, 2017-06-25)

#120

Nelíbí se mi direktivní vedení a rušení hudebních souborů. A zavádění skupinové výuky je nepochopitelné a hlavně neefektivní.

(Opava, 2017-06-25)

#122

Slyším na vedení školy stížnosti ze všech směrů a považuji tento problém za důležitý.

(Opava, 2017-06-25)

#124

Podepisuji, protože znám vyučující na ZUŠ V. Kálika a jsem obeznámena s problémy a nesouhlasím s hloupými a nevzdělanými činy současného p. ředitele.

(Rožnov pod Radhoštěm/Opava, 2017-06-25)

#127

S vedením školy mám nemilé zkušenosti. Arogance a nevhodné chování je jedna z věcí, proč podepisuji tuto petici. To že se v hodinách HN píše písemka na zemi...to ať posoudí ČŠI. Myslím, že to není normální, aby prvňáčky nutili psát houslové klíče na zemi, když nemají ani správný úchyt pera nebo tužky. A mohla bych pokračovat. ....Když jsem se proti tomuto problému ozvala,po 14 dnech přišel na hospitaci pan zástupce, do hodiny mé dcery. Bylo to něco strašného. ..Jako učitelka v ZUŠ mohu posoudit, že tato hospitace byla cílená....

(Opava, 2017-06-25)

#129

Na této škole jsem působil rok a tři měsíce. Kvůli výše zmíněné aroganci pana Boučka a Konečného, jejichž práce je jen buzerace, lhaní a šikana, jsem se rozhodl dát výpověď i v době, kdy mi to způsobilo finanční nejistotu. Přeji všem současným pedagogům, aby po mnoha letech zažili klid a pozitivní pracovní atmosféru. Od pana Boučka jsem častokrát slýchával větu - pane Bučánku,ještě se máte hodně co učit... - Nápodobně...

(Vítkov, 2017-06-25)

#136

Podepisuji proto, že se neztotožňuji se současným vedením ZUŠ V. Kálíka a jeho vizí hudebního vzdělávání našich dětí. Atmosféra ve škole je k pláči, učitelé se vlastního ředitele bojí, povinné a pro děti smysl postrádající semináře jsou podporovány a orchestry, o které mají děti zájem, rušeny. Ze dvou mých dětí jedno dítě z v petici a mém komentáři uvedených důvodů letos své vzdělávání v ZUŠ ukončilo, druhé, jemuž schází jeden rok do ukončení 1. stupně, to nějak doklepe. Je smutné, do jakého stavu se nynějšímu panu řediteli podařilo tak fajn hudebku dostat. :-(

(Opava, 2017-06-25)

#143

Nesmět hrát na další nástroj. Nemožnost vybrat si dobrovolně jakýkoliv (nejen ze 4) orchestr, jenom pokud dítě chce do nějakého chodit. To jsou pro mě osobně neúnosné záležitosti.

(Opava, 2017-06-25)

#147

Škola s tak bohatou tradicí, na které vždy působilo a stále působí mnoho výborných pedagogů, si rozhodně zaslouží jiné vedení. Jistě by to přispělo také k obnovení komunikace a spolupráce s ostatními ZUŠ v okrese.

(Kravaře, 2017-06-25)

#154

Stoklasová

(Opava, 2017-06-25)

#161

Jsem měla tu čest řešit nelidský přístup pana ředitele a jeho zástupce.

(Dolní Životice, 2017-06-25)

#163

Podepisuji, protože mi záleží na budoucnosti ZUŠ V. Kálika v Opavě. Jsem absolventkou této školy kde jsem navštěvovala hodiny klavíru, sólového zpěvu a byla členem pěv. sboru Jeřabinka. Tato vynikající instituce mi dala natolik dobré základy, že jsem vystudovala hudební akademii a nyní se hudbě věnuji profesionálně. Tato škola, učitelé i žáci fungovala skvěle a v zájemné harmonii a já si přeji, aby tomu tak bylo i nadále.

(Vranov 67, 2017-06-25)

#173

Nelíbilo se mi jednání pana ředitele a jeho zástupce na schůzce s rodiči žáků ZUŠ, jejich způsob vedení školy se mi jeví jako bezohledně sebestředný a autokratický.

(Slavkov, 2017-06-25)

#185

Tuto petici podepisuji proto, aby se hledala cesta ne ke kvantifikaci činnosti dětí, k diplomům ze soutěží a naplňování ambicí manažérů, ale k radostnému tvoření a rozvoji dětí v oblasti umění. Také proto, aby učitelé nebyli stresování, za chybičky žáků, které nemohou ovlivnit.

(Hlubočec, 2017-06-25)

#189

Podepisují protože škola má byt pro žáky a ne žáci pro školu a pro osobní a zvrácené ambice pana ředitele. Doufám, že ředitelem už dlouho nebude

(Hradec nad Moravicí , 2017-06-25)

#191

Připojuji se k petici, protože nesouhlasím s absolutně nepedagogickým a arogantním jednáním vedení školy - ředitele a jeho zástupce. Přeji si, aby mé dítě chodilo do ZUŠ s radostí a chutí a ne se strachem z represe z jejich strany. Nynější stav je pro nás neudržitelný a dcera patrně docházku do ZUŠ ukončí.

(Malé Hoštice, 2017-06-25)

#192

Už se ke mně něco doneslo, ale teď teprve s hrůzou zjišťuji celý rozsah devastačních akcí současného vedení mé milované opavské ZUŠ a musím k tomu jen říct - rychle změnu, dokud je ještě čas na záchranu! Nejvíce mne vyděsily dvě jmenované písně na repertoáru školního orchestru. To je snad jen zlý sen...? Kde jinde by se měl dětem vytvářet hudební vkus a vztah k hudebním hodnotám, než na ZUŠ?

(Ostrava, 2017-06-25)

#195

Lidé na nesprávných místech dokáží napáchat hodně zlého. Chci se podílet na zastavení stystému pana ředitele, který školu boří sám sobě. Je to obrovská škoda.

(Opava, 2017-06-25)

#196

Souhlasím se všemi body petice, týká se mě (mých dětí) nácvik orchestrálních partů v individuální výuce, nelíbí se mi přetěžování dětí před vánočním koncertem jak dlouhými mimořádnými zkouškami, tak náročností samotných vystoupení (od 13:00 do 21:00 hod), dále postrádám soubor, který by interpretoval vážnou hudbu. Souhlasím s body, týkající se jednání vedení s pedagogy i rodiči. Dále nevstřícný postoj k účasti dětí na soutěžích, resp. k jejich přípravě na ně.

(Skřipov, 2017-06-26)

#199

Přidávám se k petici na základě svého ročního pedagogického působení na této škole, kde mě otřesné osobní zkušenosti s ředitelem (zvůle, arogance, hloupost) donutily školu opustit.

(Opava 1, 2017-06-26)

#200

Dejte volovi funkci...

(Opava, 2017-06-26)