Odvolání vedení ZUŠ V. Kálika v Opavě

Komentáře

#202

Stran bodu 4. skončil můj starší syn návštěvu ZUŠ ( hodiny kytary ) na podzim 2016, jelikož mu bylo vytýkáno až vyhrožováno stran absence návštěvy hudební nauky a obdobných předmětů. Přitom je to gymnazista, má méně volného času, a před 6 -10 lety 4 roky docházel na hodiny klavíru včetně hudební nauky. Vyhrožováno vyloučením ( stran obdobné absence ) bylo rovněž i synovci, jež nyní ukončil 1.cyklus klavíru. Jiří Gilík

(Opava 6- Kylešovice, 2017-06-26)

#203

Plně souhlasím se všemi body. Nevidím důvod, proč by mělo vedení zůstávat na svém místě. Znechucují práci pedagogům i dětem. Moje dcery docházely do ZUŠ za starého vedení i za nového. Rozdíl byl opravdu obrovský. Fandím této škole a vynikajícím pedagogům. Nevidím důvod, proč by mělo vedení zůstávat.

(Opava, 2017-06-26)

#205

Profesně i lidsky neomluvitelné!

(Opava, 2017-06-26)

#206

Podepisuji, protože si dobře pamatuji krásné koncerty smyčcových orchestrů v opavském Minoritu, Muzeu, Knihovně P. Bezruče atd., jejich sedm vystoupení na ČT 2 na koncertě vítězů Concerto Bohemia, koncertovali v celé reppublice a v mnoha zahraničních zemích. Jejich dirigentka Naďa Hanousková s mužem pořádali v Opvě festival s hosty studentského a dětského orchestru ze zahraničí. P. Hanouskové sebrali soubory a to za práci s nimi měla vyznamenání od města Opavy. Její orchestry hrály krásné a klasické kusy a mají za sebou plno kvalitních koncertů a také nahrávek. Veřejnosti je líto zmizení kvalitní hudby ze ZUŠ V. Kálika a vzpomíná na dobré časy před nástupem vedení Boučka s Konečným.

(Ostrava, 2017-06-26)

#207

Souhlasím

(Hradec nad Moravicí, 2017-06-26)

#213

Souhlasím s peticí. Osobní zkušenost mám s přezkoušením, resp. postupovými zkouškami - tedy jakýmsi trestem za neúčast v orchestru či v nauce.

(Oldřišov, 2017-06-26)

#215

Dobrý den, také já jsem absolventem opavské ZUŠ, která směrovala moje profesní zaměření. Patnáct let jsem pedagogem působícím ve středním (konzervatoř) i základním uměleckém vzdělávání. Z toho více než dvě třetiny doby s praxí vedoucího pracovníka, tudíž jsem podrobně obeznámen s procesy řízení školy.

Udivuje mne, kolik právě procesních přešlapů a pochybení, a stejně tak jaká forma a manažerská úroveň je současnému vedení školy umožněna a tolerována, byť v našem školství jsou funkční kontrolní mechanismy, kterými disponují příslušné instituce.

Mrzí mne, v jakém duchu a v jaké atmosféře pracovního prostředí se musí kolegové pedagogové připravovat a hlavně realizovat výuku dětí.

Mrzí mne, že způsob komunikace vedení školy s rodiči žáků dospěl až k nutnosti sepsání této petice.

Zároveň mne mrzí, ale i dráždí a především znepokojuje způsob jednání a učiněné mnohé kroky současného vedení školy (mimochodem vzešlého z řadových kolegů pedagogů), které doslova kazí reputaci a mohou být zdrojem ohrožení i pro jiné školy. České základní umělecké školství je unikátním fungujícím systémem v konfrontaci s principy uskutečňování uměleckého vzdělávání jiných evropských zemí. Tuto jedinečnost a potřebu výrazně propaguje a vyjadřuje jí podporu svým nadačním fondem (viz www.nfkozena.cz) operní pěvkyně Magdaléna Kožená, která je – zdůrazňuji - světově uznávanou umělkyní. A s ní i tisíce pedagogů působících ve školách po celé zemi. Neustále budujeme tzv. „pí ár“ ZUŠ, máme sice základní umělecké školství zakotveno ve školském zákoně a v dalších právních předpisech, máme RVP, ŠVP, ale musíme mít na zřeteli také jistou křehkost existence ZUŠ a vůbec uměleckého školství v celém systému vzdělávání v České republice.

(Opava, 2017-06-26)

#220

Kolovratová Lucie

(Lesní Albrechtice 45, 2017-06-26)

#221

Kolovrat Petr

(Lesní Albrechtice 45, 2017-06-26)

#224

Darek Král

(Praha, 2017-06-26)

#225

Jsem bývalým žákem ZUŠ v Opavě, shodou okolností jsem začínal ve třídě pana Boučka. Od dob, co se pan Bouček stal ředitelem, jsem vystřídal 4 učitele asi za tři roky a ve hře na nástroj jsem se nikam neposunul. Kvalitní pedagog s vysokoškolským titulem a dlouholetou praxí, který nastoupil na místo pana Boučka, dostal po půl roce výpověď a na jeho místo nastoupila "učitelka", která v té době měla asi o tři roky více než já a sotva dostudovala konzervatoř. Dále jsme byli nuceni pod přímou výhružkou ukončením studia chodit do orchestru a na hodinách nacvičovat orchestrální party místo opravdového cvičení na nástroj. Kdo toto nechtěl akceptovat byl nucen "dobrovolně" ukončit studium. S panem zástupcem Konečným mám také negativní zkušenosti. Z vážných důvodů jsem se předem omluvil, že nepřijdu na zkoušku orchestru. Poté jsem v den zkoušky, kdy jsem šel z klasické hodiny a pro důvody v předchozí omluvě jsem spěchal ze školy, potkal pana Konečného na chodbě. Okamžitě jsem byl napaden sprostými slovními útoky před v šatně čekajícími rodiči. Byl jsem nazýván různými sprostými výrazy, bylo mi vyhrožováno atd.

(Opava, 2017-06-26)

#228

Jsem učitelkou v jiné ZUŠ 21 let a momentálně i 6 let zástupkyní ředitelky. Moc dobře této situaci rozumím a své kolegy - učitele plně podporuji. Osobní ambice v těchto funkcích vedoucích pracovníků nikdy nepřináší nic dobrého. Držím jim palce!
Hájková

(Ostrava, 2017-06-26)

#236

znám situaci ve škole a situaci kantorů vnímám jako neudržitelnou, bez respektu vedení školy a změn se kantoři nemohu dále kvalitně věnovat výuce

(OPava, 2017-06-26)

#237

Jsem odchvanec opavské dnes Zušky a praktiky ředitelství se mi vůbec nelíbí.....

(Opava, 2017-06-26)

#244

Protože to tak cítím.

(Ostrava, 2017-06-26)

#246

Přeji si, aby moje dcera byla v pohodě a aby měla dobré hudební vzdělání.

(Opava 5, 2017-06-26)

#247

Nejsem spokojena s tímto vedením!

(Opava, 2017-06-26)

#256

Kotzmundová Pavla

(Háj ve Slezsku, 2017-06-26)

#258

Podepisuji protože s naprostou většinou bodů uvedených v petici zcela souhlasím.

(Opava, 2017-06-26)

#259

Souhlasím s většinou připomínek v této petici, a to na základě vlastní zkušenosti čtyřnásobného rodiče

(Opava, 2017-06-26)

#260

Souhlasím s uvedenými body. Měla jsem možnost porovnat vedení ZUŠ předešlým panem ředitelem a úroveň školy jde v současné době dolů. Proč nebyl vyslán jediný žák na Mozartovy děti? V Ostravě si s Janáčkovou filharmonií 15.6.2017 zahráli, kromě žáků Jihomoravského kraje, žáci ZUŠ Krnov, Háj ve Slezsku, Kopřivnice ..... Z Opavy nebyl nikdo !!!!!!!! Pro nadané žáky by to byl nezapomenutelný zážitek a odměna za několikaletou práci.

(Opava, 2017-06-26)

#261

Pan ředitel nedodržuje dohody, zbavuje se schopných učitelů s vysokoškolským vzděláním a vlastním názorem.

(Opava, 2017-06-26)

#268

Podepisuji, protože plně souhlasím s obsahem petice.

(Opava, 2017-06-26)

#274

Je smutné a politování hodné, jak se situace v opavské zušce vyhrotila....

(Opava, 2017-06-26)

#285

Souhlasím

(Opava - Kylešovice, 2017-06-26)

#288

Rozhodla jsem se vyjádřit svůj názor k situaci v ZUŠ Opava. Byla jsem u konkurzu pana Boučka a svým hlasem jsem přispěla k jeho jmenování.
Na opavské škole jsem působila 44 let a za tuto dobu jsem spolupracovala se šesti řediteli. Jakkoliv byl každý jiná osobnost, nestalo se, že by se nastupující ředitel snažil shodit ze stolu práci svého předchůdce. Škola zůstávala stále významnou kulturní institucí přesahující rámec kraje. Předpokládala jsem, že po nástupu nového ředitele bude i nadále panovat tvůrčí atmosféra, ve které se cítí dobře děti i učitelé. Spokojený a vyrovnaný pedagog je schopen předávat žákům své vědomosti a také je mravně formovat.
Od nástupu bylo zřejmé, že má pan Bouček jiné představy o fungování školy. Probíhaly změny s důrazem na bezchybné administrování, které je jistě také nezbytné, ale ze školy se začala vytrácet tvůrčí atmosféra. S příchodem zástupce ředitele Konečného se situace zhoršila. Z chodeb mizely důkazy úspěchů předešlých let. Byly to fotografie z uměleckých zájezdů žáků školy, tabla úspěšných žáků, dětské výtvarné práce. Zmizelo spojení s kulturní Opavou. Z přízemí, kde se děti, rodiče i učitelé dovídali o kulturním dění ve městě zmizely veškeré informace a zůstaly bílé zdi. Opavská ZUŠ se dostávala do izolace. Vedení přestalo podporovat kontakty s ostatními ZUŠ v okrese.
Při tvorbě nového ŠVP jsem upozorňovala kolegy kytaristy na to, že ne všechno co nám vedení doporučuje, povede ke zkvalitnění výuky. Jako bývala krajská metodička jsem byla u zrodu nových osnov a dobře jsem si uvědomovala, kolik práce bylo za tím dostat kytaru na úroveň, která ji právem náleží.
Spoustu změn, které nevedly ke zkvalitňování výuky bych mohla doložit.
Do školy jsem přestala chodit s chutí a opravdu svobodná jsem se cítila jen ve třídě s dětmi. Měla jsem důchodový věk , proto jsem ze školy odešla.
Teď, když se situace v opavské ZUŠ tak vyhrotila, cítím, že bych neměla stát stranou, protože vím, že v atmosféře strachu a nedůvěry se nedá trvale dobře pracovat.
Jarmila Bystroňová
Kravaře 26. 6. 2017

(Kravaře, 2017-06-26)

#290

Naprostá likvidace tradice...

(Jezdkovice, 2017-06-26)

#292

Podepisuji se. Skřontová

(Dolní Životice, 2017-06-26)

#293

Z osobní zkušenosti mohu potvrdit naprostou aroganci, téměř nulovou komunikaci při řešení chodu výuky, ignorace a nezájem potřeb žáků a učitelů, nulová návaznost na tradice. Je neskutečné kolik si stačili tito pánové vyrobit během krátké doby nepřátel a kolik pohrdání, demagogie a nevraživosti kolem sebe šíří. Na požádání dokáži vyprávět dost osobních hořkých historek.

(Opava, 2017-06-26)

#296

Nelíbí se mi, že klavírní oddělení má po skončení hudební nauky pouze možnost vybrat si mezi klavírním seminářem a sborovým zpěvem. Dále se mi nelíbí, že v případě, že by syn pokračoval ve hře na klavír a jako druhý nástroj měl varhany, tak by musel mít další 2-hodiny ke každému nástroj (klav. seminář a ještě něco dalšího) ačkoli se jedná o podobné klávesové nástroje.

(Filipovice 17, 2017-06-27)

#299

Jsem odchovancem LŠU Opava a pamatuji různé etapy a epochy této školy, dal jsem si tu práci a přečetl všechny komentáře, zjistil jsem, že jména podepsaných jsou mnohdy odchovanci školy nebo lidé kteří v ní i učili. Tedy zasvěcení do problému..... nelehko se mi četlo o praktikách vedení ZUŠ V. Kálika, oba pány Boučka i Konečného osobně znám a budu držet palce aby tato petice přispěla k jejich odchodu !!! Budu doufat, že se podaří obnovit tradice této hudebky a změní se vše k lepšímu jak pro žáky tak i kantory kteří zde učí. Aby toto místo bylo opět místem kde se hudba učí, hraje, provozuje s radostí. David Herman

(Brno, 2017-06-27)

#301

Arogantní, až despotické vedení a neochota pana ředitele, naslouchat hlasům zaměstnanců a zákonných zástupců žáků, vedoucí k zdravotním problémům učitelského sboru, zásahům RZS, vyhrožování rebelům atp. (doporučuji zažalovat šikanu na pracovišti, bossing a vyhrožování zaměstnancům pod psychickým nátlakem se soudně nařízeným posudkem z oblasti psychiatrie) se negativně přenáší do výuky a dětem je hudba systematicky znechucována do neudržitelné míry. Postoj pana ředitele k regionálním a národním tradicím a hodnotám, jak je uvedeno v ŠVP ZUŠ VK Opava, je v zásadním rozporu jak s článkem 3.1 ŠVP - Zaměření školy, tak se zájmy zákonných zástupců a zřizovatele. Snažit se postavit mimo uznávanou souborovou hru soubor, který vyhrál krajské kolo celostátní soutěže a reprezentuje MS Kraj (zřizovatele) po celém světě jakožto nositel Slezské a Moravské národní kultury, je naprosto nepřijatelné. Nemyslím si, že je pan ředitel svou osobností vhodným vedoucím pracovníkem. Z lidského hlediska se na tu práci nehodí, protože svým konáním spíše demotivuje zaměstnance a nechová se vstřícně ke svým zákazníkům. Takto se ředitel ve své funkci profilovat určitě nemá. Jako úředník se, podle veřejně dostupných informací, chová korektně, na správu financí a dokumentace je určitě schopným pracovníkem. To je ale pro roli ředitele málo. Nemluvě o skutečnosti, že se jedná o školské zařízení, tzn. jde především o naše děti. Jejich zájmy jsou naprosto přehlíženy a to zřizovatel musí neodkladně řešit. Ředitel musí řídit, rozvíjet a motivovat a ne řídit, zabíjet a demotivovat. To je zásadní rozdíl.

(Opava, 2017-06-27)

#303

Zejména nesouhlasím s nekompromisní likvidací folklorní tradice v Opavě.

(Opava, 2017-06-27)

#304

souhlasím s touto peticí v plném rozsahu

(Hlavnice 1, 2017-06-27)

#307

Děti mají právo na kvalitní výuku

(Ostrava, 2017-06-27)

#308

Podepisuji , protože souhlasím s názory autorů petice a s názory podepsaných .

(Opava, 2017-06-27)

#313

souhlasím se vším, co se píše v petici

(Opava, 2017-06-27)

#317

Zelenka Petr

(Opava , 2017-06-27)

#318

Myslím, že by si Opava zasloužila sociálně zralou a méně patologickou osobnost, která pracuje pro žáky, pro učitele, pro město, a ne pro sebe a úředníky. Nynější vedení ZUŠ (konkrétně tandem Bouček-Konečný), rozložilo svobodného tvořivého ducha školy a vyměnilo ho za diktát poslušnosti a nekritickou buzeraci. Prostředí znám z vlastního 3-letého působení. Mám srovnání se zuš na které působím nyní. Moc bych Opavě přála silnou, schopnou a vyváženou osobnost s jasnou vizí a velkým lidským a uměleckým potenciálem.

(Opava, 2017-06-27)

#322

Podepisuji, protože mám pocit, že někteří ředitelé a pod. spíše propagují zánik ZUŠ, než jejich rozvoj. Bohužel, je jich v kraji víc.

(Ostrava, 2017-06-27)

#334

V ZUŠ mám dvě vnučky a problémy ve škole cítím dlouhodobě.

(Březová, Lesní Albrechtice 62, 2017-06-27)

#337

Kramářová Pavlína

(Opava, 2017-06-27)

#355

Jsem bývalou žákyní této školy. Vzpomínám na ni velmi ráda a vždy v dobrém. Přála bych si, aby i ostatní děti mohli v ZUŠ prožít krásné chvíle, jako já. Děkuji

(Vratimov, 2017-06-27)

#359

Na velmi úspěšné ZUŠ v Opavě jsem učila v letech 1968 - 2011, celkem 42 let, v době hluboké totality. V tomto komunistickém období vládla na tehdejší LŠU demokracie. Dnes v demokracii panuje na ZUŠ v Opavě, kvůli panu řediteli Boučkovi a zástupci ředitele Konečnému, hluboká totalta. Vše, co vytvořily předešlé generace učitelů a žáků (před tímto vedením) má být zapomenuto a zrušeno. Učitelé se svými žáky velmi dobře reprezentovali LŠU, později ZUŠ v Opavě, nejen na úrovni okresu, kraje a celé naší republiky, ale také v zahraničí, kde sklízeli velké umělecké úspěchy.
Ředitel a jeho zástupce Konečný vedou školu od desíti k pěti. Členové učitelského sboru se psychicky hroutí. Rodiče jsou rozladění a odhlašují, nebo vůbec nepřihlašují své děti do ZUŠ Opava (mám důkazy). To není ta naše ZUŠ, kterou jsme my učitelé a naši žáci po léta vytvářeli a milovali. Prosím kompetentní osoby, aby pomohly a zřídily pořádek.

Jarmila Prusková -
učitelka akordeonu -
vedoucí akordeonových souborů -
zakladatelka swingového akordeonového orchestru Rytmus v Opavě

(Opava, 2017-06-27)

#361

Jsem nespokojený žák ZUŠ

(Opava, 2017-06-27)

#364

podepisuji protože znám dokonalé výsledky bývalého vedení a výuky na této škole, jejíž žáci se umístili na předních místech českých i mezinárodních soutěží

(Praha, 2017-06-27)

#370

Hm, děkujeme, odejděte :-(

(Krnov, 2017-06-27)

#378

Jsem pro tvořivý a ondividuální přístup

(Opava, 2017-06-27)

#379

...

(Hradec nad Moravicí, 2017-06-27)

#385

Podepisuji, protože současnému vedení ZUŠ se daří poměrně úspěšně likvidovat umění jako takové, kulturní hodnoty a tradice na Opavsku, mnohaletou práci významných osobností, které na této ZUŠ působily (pan Štěpán Kotek, Naďa Hanousková,...), práci současných kvalitních pedagogogů a v neposlední řadě i mezilidské vztahy a zdraví samotných učitelů.

(Opava, 2017-06-27)

#390

Něco je třeba změnit pro děti.

(Opava, 2017-06-28)

#397

J

(Příbor, 2017-06-28)