PETICE s připomínkami k novému autobusovému dopravci na lince Děč

Doprava ÚK

#26 Re: Re:

2014-11-20 17:03

#19: Martina B. - Re:  

 V podmínkách výběrového řízení je povinnost integrace. Dopravci kraje to budou dodržovat. DP města Děčína však není dopravcem kraje.

Doprava ÚK

#27 Re: a

2014-11-20 17:07

#20: - a 

 Autobusy BusLine nebudou krátké, právě naopak, všechny budou garantované dlouhé, to dnes není, proto musí dnes být autobusů víc než bude stačit nově.

Doprava ÚK

#28 Re: Re: Re: Re: Re:

2014-11-20 17:21

#25: Michaela Jílková - Re: Re: Re: Re:  

Jako laik si nejspíš neuvedomujete, že tarifni systém musi být nahraný ve vsech strojcich dopravcu, na pokladnach, v přenosných pokladnách průvodčích apod. Zavedení Vámi popisovaného je velmi složité a znamená velké nároky na hardware. Odborníci na tarif a informacni systemy v dopravě toto nedoporucili. Kraj nemohl rozhodnout jinak. Proto bude systém nastaven takto. Rovné podmínky budou pro všechny. Možná někdy dojde ke změně a zase to nebude libit nekomu jinému....

Na anonymní diskusi je jedno, jaké používám jméno. A co Vaše, je pravé?

 

Hezký večer.

Michaela Jílková
Autor této petice

#29

2014-11-20 17:28

To si piště, že mé jméno je pravé. Já nemám důvod bát se zveřejnit své jméno. ;-)
Navíc těžko budu posílat petici pod cizím jménem. Pán bude vtipálek.
A ano, jsem laik, přesto trvám na tom, že petice může být v mnohém nápomocná, přestože některé věci se již zřejmě nezmění. Minimálně může pomoci dotlačit město Děčín k integraci. A nenávaznost jízdních řádů je také faktem, ne výmyslem.

Hezký večer i vám.

Doprava ÚK

#30 Re:

2014-11-20 18:05

#29: Michaela Jílková -  

 Tak ještě jednou. Smysluplnost petice Vam brát nechci, chápu to podobně jako Vy. Nežijeme už v době, kdy by společnost měla tupě přebírat nařízení shora. Akorát by bylo dobré před vznikem petice si lépe ověřit fakta. Třeba p. starosta z Jílového všechno potřebné ví a také se můžete obratit přímo na kraj. 

Ohledně integrace, Teplice a Ústí se dojednat podařilo. Alespoň nějaká nultá verze fungovat bude. S Děčínem se také už jedná, nultá verze snad vznikne během prvního čtvrtletí příštího roku. Ostatní velká města nejsou tak klíčová, nedochází k rozbití celkem fungujícího systému, ktery kraj toleroval roky. I když věděl, že se systémem IDS nebude kompatibilní.

Ohledně návazností, na rychlíky bude. Do Ústí bude levnější a rychlejší jet přes Libouchec. Budou tam garantované návaznosti. Pokud pripoj pres to ujede, ridic dostane citelnou pokutu. Návaznost na osobní vlaky je dána jízdní obou z Libouchce do Děčína. Pokud to pujde dobře, časem může dojít ke zrychlení spojů. Na lince U1 předpokládám také minutový posun a pak by to fungovat mohlo. Je však otázka, pro koho...

 

PS Jméno Michaela Jílková znám z televize, tak nevim... :-) 

Michaela Jílková
Autor této petice

#31 Re: Re:

2014-11-20 18:23

#30: Doprava ÚK - Re:  

 No, pan Maxa tedy nejste, ten totiž o mé existenci moc dobře ví. :-D
Z čehož vyplývá, že na kraj jsem se obrátila a výsledkem toho je tato petice. Fakta jsem si ověřovala na několika různých místech, ovšem pokud se neshodnou ani kraj s představiteli dopravce, je těžké si z toho vybrat. Nejdřív se totiž musíte domluvit mezi sebou. Tato aktivita totiž nevznikla z mého rozmaru, ale poté, co se lidé obraceli na kraj a on s nimi nekomunikoval, nebo všem posílal jednu okopírovanou odpověď, která často ani jejich otázky nezodpovídala.

Tak se pak nedivte, že jsou lidé naštvaní. Zbývá něco málo přes měsíc, informací je minimum, nikdo s cestujícími nekomunikuje. Nikdo neví, kde se budou kupovat průkazky (dle pana Maxy to ještě nevíte ani vy v Bus Line), odpověď, že "pravděpodobně na autobusovém nádraží" nás opravdu neuspokojuje. Všichni dělají mrtvé brouky, a kdyby se to nedostalo do DC Deníku a na FB stránky (i Libouchce ;-) ), mlčel byste i Vy.

A o tom to celé je.

Jílováček

#32 HELP

2014-11-20 20:06

Na vtipné rady odpovím primitivní otázkou. Proč bychom měli radostně zahodit téměř novou INkartu ČD(1000Kč) abychom naplnili přání pana rádce jenž nás vybízí k cestě autobusy do Ústí? Kde máme vystoupit ve stanici Povrly? Kde se budou dlouhé autobusy v Janově otáčet? Jak dlouho bude trvat nástup většího počtu cestujících za užití současného odbavovacího systému? Jakou kapacitu bude mít autobus který bude schopen současně bezpečně přepravit všechny studenty do Ústí. Budou mít možnost všichni pohodlně sedět a použít WC stejně jako ve vlaku? Další přístě.

Jílováček

#33 Re: Re: a

2014-11-20 20:25

#27: Doprava ÚK - Re: a 

 Máme to chápat tak, že v současnosti jezdí dva, případně více autobusů DP najednou? K popukání.


Nepřihlášený uživatel

#34

2014-11-20 22:28

V Praze si také můžete koupit jízdenku jenom na tři stanice nebo na půl hodiny, proč ne tady?

Kneprová

#35 Re: Re:

2014-11-21 00:05

#30: Doprava ÚK - Re:  

 Zdravím. Ohledně návazností na rychlíky....to myslíte které? Třeba ty do Prahy, které budou odjíždět o 6 minut dříve než stihneme dojet z Jílového?

Otázka další: proč žáci do 15 let nemohou využít slevu na týdenní/měsíční/čtvrtl. jízdné?


Nepřihlášený uživatel

#36

2014-11-21 03:21

jezdím z centra Děčína do Malšovic za prací... tady je situace obdobná...

Nepřihlášený uživatel

#37 Re: Re:

2014-11-21 10:38

#23: Doprava ÚK - Re:  

 Bohužel nemohu nesouhlasit ve městech jsou silnice udržované až černé ale mezi Arnolticemi a Labskou strání či Janovem v zimně ne mi jsme totiž CHKO a záložní vozidlo nemůže jezdit každý den


Nepřihlášený uživatel

#38

2014-11-21 10:47

souhlasím s jílováčkem kde se teda budou otáčet na Janově autobusy když ted to tam maj jen tak tak


Nepřihlášený uživatel

#39 Re: Re: Re: Re:

2014-11-21 10:51

#24: Doprava ÚK - Re: Re: Re:  

 jo a kolik to bude stát z Arnoltic do Děčína myslím tím měsíční když na ni mohu jen dvakrát denně


Nepřihlášený uživatel

#40

2014-11-21 11:52

Nový dopravce hlavně zdraží jízdné u nás to dělá rovnou o 100%, ale hlavně nebude návaznost na vlaky, tak si lidi pořiďte osla, který vás bude vozit.
Josef Laurinc , Ludvíkovice

#41 Re: Re: Re: Re:

2014-11-21 13:53

#24: Doprava ÚK - Re: Re: Re:  

 Vážený pane "Doprava ÚK" Vaše argumentace jízdného po Děčíně je sice zajímavá, ale ne tak docela pravdivá. Když už se tou cenou oháníte, přečtěte si ceník celý.."Jízdenka s výstupem do třetí zastávky od stanice nástupu pro osoby nad 15 let - 12,- Kč v hotovosti / 10,- Kč el.peněženkou."  A jízda po celém Děčíně je sice 20,- Kč , ale z peněženky pouze 15,- Kč.. Proč se musí platit cesta byť jednu zastávku 21,- Kč / 18,90 Kč, jen proto, že někdo nějak určil pásma.. Vaše další argumentace ohledně velikosti software je v dnešním světě počítačové expanze více než úsměvná.. Pochybuji, že cestující bude při nákupu jízdenky hlásit, že jede do pásma xy.. , ale vždy do stanice, takže doplnění databáze stanic o km pro výpočet jízdného, případně pro výpočet stanice výstupu by zvládl programátor třetí kategorie.. O nárustu velikosti programu se opravdu odmítám bavit, to jste nemohl myslet vážně.. Z Vašich odpovědí však spíše vyplývá nechuť nikoho nic měnit.. Zakázka se vyhrála za nejnižší cenu, teď musíme ty peníze dostat zpět.. A vy cestující, můžete být rádi, že jízdenka nebude začínat na 30,- Kč - tedy zatím..  Touto politikou totiž docílíte poze toho, že navýšíte počet lidí, potenciálních cestujícíh,  kteří začnou jezdit autem, protože to teď vyjde levněji, pohodlněji a časově nezávisle.. A teď se nebavím o návaznosti autobusů na vlaky, jiné autobusy, ani na délku tratí z jedné konečné na druhou..  O tom tu již bylo povídáno..


Nepřihlášený uživatel

#42

2014-11-21 17:00

Souhlas !
Janda

#43 Re: Re:

2014-11-21 22:48

#21: Doprava ÚK - Re:  

 Odpověď ve stylu: "To my ne, to oni, my jsme ti hodní, oni ti zlí. "


Nepřihlášený uživatel

#44 Re/40

2014-11-22 03:40

#40: -  

 Osla si nemusíme pořizovat. Toho už máne. Jen na něj zatím nesmíme ukázat. Vy to ale jistě nejste. Naopak.

Ludmila Schneiderová

#45 I ostatní linky budou mít problemy.

2014-11-22 09:48

Kazdý pracovní den jezdím do práce do České Kamenice. A jak menej dopravce tak je pekná blbost. Ani nezajistej ze lidi kteří koncej v práci v pul třetí a mají to na namestí cestu pesky 30 minut. že se dostanou autobusem do Benešova nad Ploucničí. Spátky musím jezdit vlakem. takze platím dvakrát. ráno za autobus 22 korun. A odpoledne vlakem se slevou za 23 korun. A od nového roku má autobus o 10 minut dřiv odjezd. A zaplatím 25 korun. Jen kvuly tomu ze pojede vesnicema kterýma ted nejezdí. A jak mám jistotu ze se v zime autobus nekde nesekne a nedorazím do práce včas.

Jednosduse mi vyhovuje autobus  který má přístí mesíc koncit.


Nepřihlášený uživatel

#46

2014-11-22 11:21

Ve dnech sobota a neděle není ráno připojení do Ustí n/L.Vlak ujíždí o několik min.

Nepřihlášený uživatel

#47

2014-11-22 15:16

Ve dnech sobota a neděle budeme muset povinně čekat celou hodinu cestou z práce na spojení do Jílového po příjezdu vlaku od Ústí. Je to jistě záměr jak DONUTIT cestující nosit své peníze novému dopravci aby on vyplnil finanční ztrátu po kolapsu smluv na západ od nás.

Turista

#48

2014-11-22 15:57

Tip na nedělní výlet. Vezměte si své maličké pevné kartičky a zdarma si zajedˇte prohlédnout novou centrální stanici BusLine u hlavního nádraží v Děčíně-Podmoklech. Najdete ji snadno. Stojí na chodníku na křižovatce.Prozatím tam chybí už jen jízdní řád.Zřejmě proto,že se ladí.Nebude osvětlen a jeho umístění pro čtení je diskutabilní. Kdo, komu při čekání na autobus bude překážet ukáže čas.Co je nové nemusí být vždy moderní. Stejně jako papírové průkazy na slevu do autobusu nového dopravce. Jo a tu druhou centrální zastávku pro opačný směr jsem zatím neobjevil. Možná to budou z počátku zkoušet jen jedním směrem.

Mates

#49 Výhody x nevýhody

2014-11-22 17:44

Hlavní problém je ten, že všechno je dělané typicky česky. Napůl. Místo aby se zavedl integrovaný systém, který by umožnil cestovat na jednu jízdenku více dopravními prostředky, tak se zavede sice jednotný tarif, kterému se dopravci přizpůsobí, ale vzájemná provázanost dopravců chybí. Jednodušší je to o to, že není třeba provádět finanční vypořádání mezi dvěma dopravci, jelikož platí že všechny tržby jsou dopravce, pro cestujícího tento systém nesystém ovšem žádné výhody nepřináší.

V případě Jílového a dalších měst v okolí Děčína tedy platí, že pro cestující, kteří chtějí využít i děčínskou MHD výrazně vzroste cena jízdného a to v některých případech až na dvojnásobek. Přitom při pohledu na navrhovaný jízdní řád do Jílového by člověk mohl vidět spoustu pozitiv (konečně návaznost v Libouchci na autobusy do Ústí, zkrácení přestupní doby v Děčíně na vlaky do Benešova nad Ploučnicí a Českou Lípu, zkrácení jízdní doby do Teplic, Mostu a možná i Prahy a to i přes přidání jednoho přestupu), ale negativum v podobě výrazného zdražení výrazně převýší veškerá pozitiva.

V této souvislosti by mě zajímalo, jak si lidé zvyknou na to, že do Ústí se bude jezdit přes Libouchec a ne přes Děčín a pak zejména to, zda si bude možno koupit např. měsíční jízdenku Jílové-Ústí, když jak spojení Jílové-Libouchec, tak i spojení Libouchec-Ústí bude zajišťovat stejná společnost....

Michaela Jílková
Autor této petice

#50 Re: Výhody x nevýhody

2014-11-22 17:52

#49: Mates - Výhody x nevýhody 

 Ale do Ústí přes Libouchec už se jezdí dlouhá léta, to není žádná novinka. Problém je především s návazností vlaků, kdy lidem budou vlaky ujíždět těsně před nosem. Popř. autobusy, pokud přijedou do DC vlakem. A lidé, kteří se potřebují dostat např. do Povrlů, jinak než vlakem přes Děčín jet nemohou.