Otevřený dopis ministryni školství proti násilné inkluzi

Kedarda

#251

2015-11-14 19:48

Pedagogickým ideálem je 1 učitel na 1 žáka, což by někdo mohl prohlásit také za segregaci. Jen některé předměty jako tělesná výchova by se propojovaly. To bychom také mohli zrušit oddělení jednotlivých tříd v rámci jedné školy a vyučovat páťáky společně s devítkami. Je a nebo není důvod tyto děti oddělit? V nesegregovaném, pseudosluníčkovém finále může sedět několik set žáků v jedné supermoderní aule, jen aby nějaký politický béčkař dosáhl na moment zvýšené pozornosti tím, že začal mrmlat něco o segregaci. Není ale segregací už sama škola? Proč nepošleme děti rovnou do života - na různá pracoviště, kde by byly vytvořeny studijní podmínky hned vedle tavící pece například? Není segregací už to, že nutíme ubohé děti, aby opouštěly milované domovy překypují milovanými počítači, na nichž se mohou svobodně realizovat? 

Typů škol by mělo spíše přibývat - například autisté by měli mít podmínky, které nejsou reálné ani na běžné škole ani v té Praktické. Nejsem odborník, ale je mi jasné, že ve společnosti, v níž NEUSTÁLE přibývá vědních oborů a současně i diagnóz psychických poruch, se společnost prostě diverzifikuje, což je jenom dobře. Cílem je uznání a využití jedinečnosti každé osobnosti, nalezení smysluplnosti života každého z nás. Nějaké hromadné vyučování by mělo existovat v ideálním finále naopak jen pro středovou hrstku průměrných. A i ta by se měla neustále tenčit. Já bych si považoval za pokrok, kdyby přibylo typů škol, byť v rámci jedné mateřské, základní.

Kamil

#252

2015-11-14 22:11

Nechápu, proč by měli být děti (ti nejzranbitelnější) rokujmými pošahaných psychopatů z ministerstva školství!


Nepřihlášený uživatel

#253

2015-11-17 12:20

Lidi dělejte něco, tahle inkluze je šílenství, to úplně zničí naše už tak nefungující školství!!!§


Nepřihlášený uživatel

#254

2015-11-18 09:50

Podepsala jsem petici, ale: všechno i tak, jak to dosud bylo, závisí na osobách, konstelacích a možná i finančních možnostech. Dovedu si představit obě varianty "v pohodě" i "v nepohodě" pro dotyčné děti. Proto nebuďme lhostejní a všímejme si - a pokud máme možnost, pomozme těm, kteří se nemohou bránit sami.

Nepřihlášený uživatel

#255

2015-11-19 09:00

S peticí plně souhlasím. Mám 3 děti (ze 6) zaměstnané ve školství, kteří mohou potvrdit, že se učitelům velmi špatně (až na úkor vzdělávaných dětí) učí děti s rozdílnou schopností se vzdělávat. Také z vlastní zkušenosti (chodila jsem do dvoutřídky na vesnici, kde byla pomalu polovina dětí romského původu a později na osmileté gymnázium včetně zakončení studia na ČVUT Praha) toto mohu potvrdit.
A nezapomínejme, že vztahy mezi dětmi a jejich sociální cítění mohou a nejvíce ovlivňují rodiče, jen velmi málo mohou ovlivnit učitelé. Nezaměňujme tedy role, podpořme rodiny s dětmi, a tím i porodnost, neboť ve větší rodině se přirozeně dítě motivuje k empatii a dobrosrdečnosti a potlačuje jeho sobectví! Buďme vděčni za to, že nám bylo dáno více schopnopstí, ale nezneužívejme toho - buďme solidární s těmi, kdo takové schopnosti nemají, kteří naopak dostali do vínku spoustu omezení a těžkostí a podpořme je tím, že jim vytvoříme podmínky, jak se zájmem získají aspoň nějaké dovednosti, které budou moci dále v životě rozvíjet. Podpořme manuální zručnost dětí, neboť i řemesla jsou důležitá. Nemusí mít polovina našeho národa vysokoškolské vzdělání, neboť tím ho ve světě automaticky degradujeme. To je úlohou našich zákonodárců, volme je tedy s uvážením a nenechme se ovlivnit jejich líbivými slovy. Volme kvalitní lidi, kteří mají srdce na pravém místě! Buďme slušní a chtějme to především od svých zástupců! Nováková

Nepřihlášený uživatel

#256

2015-11-20 17:02

Petici podepisuji: Mám celoživotní praxí jako učitelka na odborném učilišti textilním, na mateřské škole, na 1.i 2. stupni základní školy, na gymnáziu a v letech 1990-96 jako ředitelka základní školy, těsně spolupracující se sousedící školou zvláštní. Vychovala jsem 4 vlastní děti, sleduji vývoj svých 11 vnuků. Souhrn mých životních zkušeností mě rozhodně vede k podpoře zachování praktických škol pro svobodnou volbu rodičů a dítěte v souběhu s doporučením psychologů, případně lékařů. Integrace absolventů praktických škol do společnosti není problémem samotných praktických škol, ale dalších navazujících systémů ve společnosti. Eva Rajmonová

Nepřihlášený uživatel

#257

2015-11-20 17:38

Petici podepisuji: Mám za sebou 53 let práce v oboru výchovy a vzdělávání (ČJ, HV, NJ, AJ na ZŠ, redigování odborného časopisu pro HV, odborná činnost pro HV ve VÚP a v České společnosti pro hudební výchovu, mj. právě i pro zvláštní školy, dále soukromé vyučování hudby a vzdělávání dospělých). Spolu s manželkou jsme vychovali 4 syny a sledujeme vývoj 11 vnuků. Na základě těchto zkušenosti jsem přesvědčen, že zavádět inkluzi základního vzdělávání jako jedinou cestu bez možnosti svobodné volby rodičů i dítěte a bez respektu ke stanovisku pychologů a lékařů je scestné. Vnímám tendenci zcela zrušit dnešní praktické školy jako úlitbu politické "korektnosti" EU, která je ovšem jen politickým pokrytectvím, jež zcela zákonitě může vést jen k celospolečenským škodám, jak už to tak pokrytectví má ve svém "genotypu". Radko Rajmon
Tomáš

#258

2015-11-20 22:00

Měli jsme na základce ve třídě chronického propadlíka a byla s ním sranda, jak se do něj učitelka snažila nahustit tu nejprimitivnější látku a on to pořád nechápal. Smáli jsme se a měli jsme z toho druhé vánoce. Byli jsme rádi, když se učitelka věnovala mu na úkor nás, ale bylo to proti našemu dobru. Každá taková situace, která brzdí výuku, brzdí celou naši společnost, neb ty nedovzdělané děti, které díky tomu opouští školy, jednou budou řídit tuto zemi. Školy jsou od toho, aby člověka něčemu naučily, což v případě namixovaných tříd různě intelekčně zdatnými dětmi zajišťovat nemohou.


Nepřihlášený uživatel

#259

2015-11-23 11:32

Inkluze je krok zpátky, který vrátí naše školství o celé století dozadu. Místo abychom se postiženým dětem věnovali co nejlépe ve speciálních školách, naženem je mezi normální žáky, kde nemají vhodné podmínky a nedokážou se v takovém prostředí něco naučit a ještě budou brzdit výuku. Fakt blbec, kdo tohle vymyslel.

verka

#260 Re: Nesmyslné argumenty

2015-11-24 06:09


Nepřihlášený uživatel

#261

2015-11-24 09:13

Podepsáno, snad to k něčemu bude

Joska

#262

2015-11-24 20:15

Mám dvě vnučky postižené a neumím si představit zařazení té mladší do normální školy.Zpočátku jsme to zkusili ale absolutně nestíhala látku jako většina ostatních,proto jsme ji nechali přeřadit a zlepšila se i její psychika a je to šťastný člověk.

Ty nápady našich politiků a úředníků vedou pouze k čím dál horší úrovni vzdělanosti našich dětí.Asi dostali za úkol dostat úroveň dolů na úroveň škol v USA.

Kdyby se spíš snažili zajistit právě v těchto speciálních a praktických třídách individuálni přístup k žákům podle toho jak zvládají látku.Protože v tom je jediný problém,že míra postižení dětí je rozdílná a pak z nedostatku specialních pedagogů ti ,kteří jsou na tom relativně lépe postupují pomalu podle těch ,kteří jsou na tom nejhůř.

Ale to nikoho nezajímá,radši nás v TV budou vyzývat ke sběru víček,posílání darů a podobně.Prý proto,že nejsou finance ale ty být ani nemohou když většina zisků jde do zahraničí,z toho co tady zbude tak rozdáme církvi,úředníkům a teď ještě migrantům.Kdyby se snížily stavy úředníků na všech ministerstvech na polovinu,tak budou hned peníze aspoň pro děti a důchodce.Zásadní vliv to však bude mít na snížení administrativy s dopadem až do obcí,neboť sami zbývající úředníci zruší ty nesmyslné vyhlášky,výkazy,hlášení a pod. protože ve stávajícím rozsahu by to nebyly schopni zpracovat.


Nepřihlášený uživatel

#263

2015-11-25 07:55

Mám s inkluzí zkušenosti takové, že se poskytuje v přeplněné třídě pomoc slabým žákům, práce asistenta s nimi narušuje mnohdy vyuč. a vyučujícímu nezbývá čas na šikovné žáky k rozvíjení jejich talentu.... 1 učitel na 28 žáků, když v pomoc. školách byli školení vyučující na malý počet.

Nepřihlášený uživatel

#264

2015-11-26 14:11

Po přečtení většiny zdejších komentářů je mi jasné, že většina veřejnosti (včetně pedagogů a asistentů, jejichž názor má váhu) je stejného názoru jako já - odmítá inkluzi, protože to je zcela nesmyslný a nemorální projekt z hlav naivních hlupáků, kteří měli mít dávno papíry na hlavu, neb jejich mozek je zbraň hromadného ničení. Škoda, že úředníci z MŠMT se hlasem lidu a zdravého rozumu neřídí. Prostě jim někdo z Bruselu pohrozí tytyty a hned vymýšlí podobné nesmyslné chujoviny, jen aby se svým trhlým chlebodárcům zavděčili, následků nedbaje. A pak to tady tak nemá vypadat. Mohl by se nějaký atentátník odprásknout přímo v budově MŠMT, ona by to žádná škoda nebyla. Teda chudák vrártný, kantýnská, sekretářky a uklízečky, zbytek vem čert.

Vlaďka

#265

2015-11-28 19:15

Pracuji s mentálně postiženými lidmi již 11 let a vím, že každé z dětí potřebuje naprosto individuální přístup, spoustu času a trpělivosti, musí mít pocit, že pro něj má paní učitelka dost prostoru. Metody výuky i obsah učiva jsou naprosto odlišné, mezi dětmi bez postižení budou bez šance. Asistent tam nepomůže. Nejvýš budou děti objektem šikany a posměchu. Jistě - integrace ano, ale s citem a s rozumem.


Nepřihlášený uživatel

#266

2015-11-29 08:30

Petici jsem podepsal a podepsal bych i některé z níže uvedených. Zajímalo by mě ale jedno - co se dále s těmito peticemi děje a jak jsou vlastně využívány.
To, že budou viset někde na veřejnosti dostupných stránkách na internetu nemá myslím žádný dopad. Jsou předávány někam, kde to má smysl a mohly by případně být použity jako nástroj pro vypsání referenda či jako konkrétní nástroj nátlaku na politiky, kteří jediní můžou reálně něco změnit?

Nepřihlášený uživatel

#267

2015-11-29 15:35

Přikláním se k zachování těchto škol.Můj vnuk navštěvuje také takovou školu a neumím si představit ,že by chodil do normální školy.

Nepřihlášený uživatel

#268

2015-12-01 21:19

Zachovejte Praktické školy, jen tam se dostane postiženým a méně nadaným dětem dostatečná péče, v základních školách nemají šanci!!


Nepřihlášený uživatel

#269

2015-12-02 14:24

Paní ministryně s rádci by si měla laskavě m.j. uvědomit,že i ve výkonech
jednotlivých druhů koní jsou přece jen jisté diference: valach x pony. A nepodléhat .

Anonymous

#270

2015-12-07 08:19

Pečuji o své dva syny trpící diagnózou DMO. Jeden z nich byl integrován do běžné ZŠ, protože má lehké postižení, spíše tělesné. Je dobře, že je umožněno některé děti integrovat, ale rozumě. Není možné integrovat všechny zdravotně postižené děti. Můj druhý syn má těžké zdravotní postižení. Dochází do Speciální školy. Nikdy bych nechtěla, aby tomu bylo jinak. Pokud se tyto školy zruší, skončí to tak, že děti s těžkým postižením zůstanou doma. Opravdu není možné tyto děti integrovat. Rodiny, které pečují o takto těžce postižené to odnesou nejvíce. Už takto pro ně stát vytvořil špatné podmínky. Nemají žádnou dovolenou, právo na lékaře....A momentálně jim hrozí, že skončí i možnost vzdělávání. Alena Hutařová

Nepřihlášený uživatel

#271

2015-12-07 09:17

Pěkně to shrnul Václav Klaus ml.

U nesmyslů v českém školství zatím lidé nejsou rozzuření, jasná mlčící většina kantorů se nedokáže sjednotit. Lidi na středních školách nezajímá inkluze, na základkách se nestarají o maturity, různé typy škol bojují mezi sebou o různé zbytky „od panského stolu“ a politickým vlivem to převálcují vysoké školy.

Má se ve školách hlavně učit? Tedy hlavní je výsledný souhrn znalostí a dovedností statisíců absolventů? Nebo je hlavní „získat kompetence k celoživotnímu vzdělávání“ a „rozvíjet osobnost člověka, aby byl vybaven sociálními způsobilostmi“. Náš školský zákon odpovídá jasně. Správně je za b).

Je role kantora přežitá? A mělo by jít jen o jakéhosi mediátora a pouštěče aplikací moderních technologií? A proto teď už nebude ve třídě učitel a žáci, ale učitel, tři asistenti, psycholog, mediátor a čertvíco ještě.

Když jsme tedy u té slavné plošné inkluze, tady prosím pěkně nejde o to, že by nemocné děti nemohly chodit se zdravými (to jde s trochou vůle snadno a nepotřebujeme na to rozhodnutí Evropského soudu vůči České republice), tady jde o děti, které z důvodu nižšího intelektu potřebují jednodušší a pomalejší výuku. Jak mi poslala jedna paní učitelka, co učí sedmáky: „Ve třídě děti řeší úlohu: Náklaďák vyjede z místa A rychlostí 50 km/h za půl hodiny za ním vyrazí auto rychlostí 100 km/h…  

Někomu to jde snadno, někdo se s tím moří a pak tam je integrované (nebo inkludované) dítě, které ne zcela přesně chápe, co to je padesát.“ Tak tohle je plošná inkluze povznášející všechny ve třídě.

Patří do škol ideologie (evropanství; gender; ekologismus; boj proti xenofobii)? Nebo je naším vzorem sekulární, liberální školství prvorepublikového typu (politika v žádné podobě do škol nepatří; všichni žáci jsou si rovni, nijak se nerozlišují – jediným rozlišením je prospěch a chování). Zde je dle školského zákona správně za a). Chce to většina voličů (rodičů a žáků)? Ptá se jich někdo?  


Nepřihlášený uživatel

#272

2015-12-07 13:20

Zrušení či omezení praktických škol je v příkrém rozporu se zájmy dětí, rodičů i pedagogů, nikdo si ho nepřeje s výjimkou tzv. neziskovek, které se snaží přisát k veřejným financím bez ohledu na následky. Na konci bude spousta nešťastných rodin hendikepovaných dětí, speciálně vzdělaných pedagogů bez využití, praktické školy skvěle lidsky materiálně vybavené bez žáků a desítky let usilovné práce lidí a vynaložených veřejných prostředků a peněz sponzorů odepsané kvůli obyčejnému lidskému hyenismu, schovanému za rádoby odborné anglosaské pojmy, vytržené z nám zcela cizího právního a společenského prostředí, z prostředí které rozhodně není modernější či demokratičtější než je to naše, postavené na kontinentální evropském právu. Odmítám násilnou inkluzi a veškeré snahy o probíhající plíživou privatizaci sociálních služeb, která s touto problematikou úzce souvisí. Ing. Miroslav Vetyška.

Nepřihlášený uživatel

#273

2015-12-10 11:06

připojuji se k těm,kteří si přejí, aby zůstaly zvláštní školy M.ŠÍSTKOVÁ Plzeň

Nepřihlášený uživatel

#274

2015-12-10 19:21

Jsem bytostně přesvědčen, že tenhle projekt stejně nakonec skončí fiaskem. Proč si proboha ta partička neumětelů bere za své rukojmí děti, které za nic nemohou?

Karel

#275 Re:

2016-01-28 16:42

#251: Kedarda -  

 Promiňte, ale hned první věta je nebetyčká pitomost. Dál pak argumentuje proti falešnému cíli: vždy jsou samozřejmě omezení (velikost třídy, školy, ...), ale to nemá se segregací nic společného. Stejně tak vznik různých škol, jak o tom mluvíte v druhém odstavci, nikdo neomezuje, opět to nemá s inkluzí nic společné ...