Protipetice na zrušení rally!

Kontaktujte autora petice

Téma diskuze bylo automaticky vytvořeno Protipetice na zrušení rally!


Nepřihlášený uživatel

#201

2012-11-15 19:36

Kdo aspoň trochu rozumí pravidlům rally, tak se přidá....
Radek

#202 Re: Re: Re: TV Nova a Petlach

2012-11-15 20:29

#197: guru - Re: Re: TV Nova a Petlach

Vím a nereagoval jsem na tebe ! Ale na tu slepici co patří do kuchyně a ne šířit poplašné zprávy. ;-)

xseb

#203 Re: :)pokud se budou lidé dál tak chovat a stát kde nemají prd to pomůže !a bude se to opakovat !

2012-11-15 21:25

xseb

#204 Re: a váš názor to je ůplná hovadina !!!!! dejte se dohromady

2012-11-15 21:27


Nepřihlášený uživatel

#205 http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=14602&fb_action_ids=3445973166754&fb_action_types=og.likes&fb_

2012-11-15 21:29

xseb

#206 To jsou názory odborníků !!! ne nějakého debila !! kterého nikdo nezná !

2012-11-15 21:31

Radek

#207 Re: To jsou názory odborníků !!! ne nějakého debila !! kterého nikdo nezná !

2012-11-15 22:12

#206: xseb - To jsou názory odborníků !!! ne nějakého debila !! kterého nikdo nezná !

Přesně tak ! Jen je tu trošičku problém, to jsou špičkoví jezdci a z jejich pohledu to je absolutně bezproblémový úsek. Jsou vyježdění z daleko náročnějších tratí a za daleko nebezpečnějších situací. Při stavbě trati je potřeba se dívat očima těch co končí na chvostu výsledkových listin.

Podle mého názoru tam jezdecká chyba byla, ale to není v žádném případě příčina toho co se stalo, to ani náhodou ! Bohužel případnou technickou závadu už dnes nikdo neobjeví (utržené levé přední kolo, defekt levé přední gumy).

juha

#208 Re: názor dopravního experta

2012-11-16 13:02

#7: tomáš - názor dopravního experta

To tedy dopravní experte trochu blábolíte. Že jste rallye nezakázal, když jste byl vysoce postavený policat?! Ve Vaší éře také lidé při rallye umírali. To můžete zakázat veškerý provoz, kde se zabíjí podstatně více lidí. Je to smutné, že při zábavě přicházejí lidé o život, ale to se při adrenalinových sportech stává. Zvláště, když se nakupí chyby.

Michelin

#209 Lidi proberte se

2012-11-16 15:00

Mediální masáž opět na některé méně oduševnělé jedince skvěle zafungovala. Rušit Rally? Vždyť je to jedno z nejhezčích odvětví motosportu.A dát Rally na okruhy? :D LOL Vždyť je to právě kombinace terénu a běžných komunikací, která ho dělá krásným a rozmanitým, na rozdíl třeba od neskutečně nudné formule. A omezovat v atmb závodech rychlost? Ehm.. no to snad ani nemá cenu komentovat. Nechápu ani hysterické útoky na posádku vozu.. mnohé gumy, si asi neuvědomují, že ve stopadesáti km rychlosti a letu vzduchem se auto neovládá moc snadno. A jinak, ať už má jeden nebo druhý z nich jakékoli máslo na hlavě, nechci se jich zastávat, ale s touto nehodou to přeci vůbec nesouvisí. Někteří schizofrenní trotlové už snad i nabývají dojmu, že ti dva "zmetci" do diváků najeli autem schválně. Nezbývá než ťukat si na čelo. Myslím, že Kvůli nejednoznačným bezpečnostním pravidlům nese za tuto smutnou událost odpovědnost z poloviny pořadatel a z poloviny i diváci.. ale chápu, je dost těžké si to přiznat. Pozůstalým upřímnou soustrast :(
Reja

#210 Re: :P

2012-11-16 16:40

#3: smurf - :P

Ono je spíš o tom, že ti bezmozci jsou na obou stranách a každý se cítí být stejěn silný, jestliže se do Relly dokáže přihlásit někdo kdo nejel 5 let nebo 20 letý týpek se silným autem, tak je jasný, že průser je i někde jinde než na divácích.  Těch mrtvích je zkrátka moc a když je něčeho moc, tak je toho příliš

guru

#211 Bezpečnost rally v číslech - holá pravda

2012-11-16 17:41

Bezpečnost rally v číslech
I v době, kdy vládnou diskusi kolem bezpečnosti rally pochopitelné emoce vyvolané z velké části zkreslenými informacemi v médiích, je dobré uvést pravdivá fakta.

Za posledních zapamatovatelných a dohledatelných 25 let – ano, opravdu 25 let, ale dost možná i 30 let – zemřelo na českých rally 11 diváků při pěti incidentech. Některá média uvádějí 15 diváků, ovšem tam počítají i akce, které nemají s rally nic společného.

Například exhibiční jízdy veteránů. Z těchto 11 úmrtí se všechna, kromě jediného, stala v pro diváky zakázaných místech, která byla vždy zřetelně označena. Ve všech dosavadních případech, s otázkou poslední tragické události v Lopeníku, zde byli diváci vědomě a vědomě také podstupovali riziko. Nikdy, byť opět částečně s výjimkou posledního mimořádně nešťastného případu, se nejednalo o žádné náhodné přihlížející. Vždy to byli lidé, kteří se aktivně přišli podívat právě na rally. Za tuto dobu desítek let zhlédlo českou rally kvalifikovaným odhadem 20 až 30 miliónů diváků.

Jednotlivá úmrtí se udála takto:

Od druhé poloviny 80. let až do roku 2001 žádný(!) mrtvý divák. Je to až s podivem, protože divácká návštěvnost, rychlost vozů i počet soutěží byly už tehdy (zejména v 90. letech) velmi podobné jako dnes. Přitom bezpečnostní opatření byla na daleko nižší úrovni, podobně jako dodnes v řadě zahraničních států. Ani největší pamětníci a znalci nevědí o žádném úmrtí diváka na území České republiky v tomto období.

2002 – 1 mrtvý divák na Rallyšou Blovice. Muž, přibližně 25 let. Divák, který se riskantně vracel po trati závodu z jiného místa, kde sledoval rally. Stál nebezpečně na výjezdu ze zatáčky před plotem a neměl kam utéci.

2008 – 2 mrtví diváci na Pražském rallysprintu. Muži, 26 a přibližně 30 let. Stáli riskantně u trati na vnější straně zatáčky ve vypáskované zakázané zóně, aby měli lepší výhled.

2009 – 3 mrtví diváci. Otec, syn a jeho kamarád, kteří si v zakázané zóně za skokem zrovna fotili projíždějící vozy. Předtím byli ostatními diváky a pořadateli důrazně upozorňováni, aby toto místo opustili.

2012 – 1 mrtvý divák na Barum rally Zlín, muž, 54 let. Stál v povoleném prostoru, ve velmi rychlém divácky atraktivním místě. Vůz se po nehodě zcela neočekávaně odrazil a změnil směr, po čemž zasáhl přihlížejícího diváka. Příčinou byla nešťastná náhoda. 4 mrtvé divačky na Rally show Uherský brod, ženy, 20, 18, 18 a 7 let – v šetření policie. Vše zatím nasvědčuje tomu, že stály v zakázaném prostoru ve společnosti kamaráda pořadatele, který je odtud nevykázal.

Nyní pro porovnání divácká návštěvnost rally: Největší rally (Barum, Bohemia, Šumava a další) u nás každou každoročně navštěvují desítky až stovky tisíc diváků (jenom Barum rally pravidelně navštěvuje 250 tisíc diváků, Bohemii, Šumavu a ostatní cca 100 tisíc). Menší rally navštěvuje 5 – 10 tisíc diváků. Ročně to dělá přibližně 1 milion diváků z Čech, ale i ze zahraničí. Za 25-30 let je to při konstantní oblibě rallysportu zhruba výše zmíněných 20-30 milionů diváků. Z toho 11 mrtvých, ve 4 z 5 tragických událostí po pobytu v zakázané označené zóně.

Nyní pro další porovnání: Na hudebních festivalech zemřel za tuto dobu podobný počet lidí. Podobně nešťastné události se stávají na tuning-party, zde navíc často vinou alkoholu. Lidé umírají často při jiných zábavách a sportech, například při vodáctví, cyklistice – po desítkách až stovkách ročně. Desítky tisíc zbytečných a nevinných mrtvých v běžném silničním provozu, kterému se člověk na rozdíl od rally nemůže bezpečně vyhnout, nikoho příliš nevzrušují. Opravdu je zde někdo, kdo může považovat rally ve světle těchto faktů a čísel, i přes tragičnost případu z Lopeníku, za neúměrné riziko pro naši společnost? Pakliže ano, nesvědčí to o zdravém úsudku tohoto národa.
guru

#212 Zakazovat rallye je nesmysl, říká závodník, jenž sám prožil na trati tragédii

2012-11-16 18:00



Čtyři měsíce uplynuly od tragédie, kdy při Bohemia rallye zemřel navigátor Bohuslav Ceplecha. Za volantem havarovaného Mitsubishi Lancer Evo IX tehdy seděl Martin Semerád, který z nehody vyvázl se zlomenou klíční kostí. Během nadcházejícího víkendu se poprvé vrátí do závodů. Pojede exhibiční Setkání mistrů na okruhu v Sosnové. Akce se uskuteční jako Memoriál Bohuslava Ceplechy, na jehož počest dvaadvacetiletý závodník nyní zveřejnil šestiminutové video pod názvem One day my way, které mapuje cestu už neexistující posádky za vítězstvím v Rallye Krkonoše 2012. "Jde o připomínku jednoho z nejkrásnějších dnů, které jsme s Bohoušem prožili," říká Martin Semerád v rozhovoru nejen o letní tragédii, ale i současné situaci v automobilovém sportu.



Je zveřejnění videa z průběhu soutěže počínaje ranním vstáváním, přes navigování, dění v servisu až po závěrečnou oslavu záměrně načasované právě směrem k Setkání mistrů?
Původně jsme snímek chtěli zveřejnit den po Bohemia rallye. Jenže po tehdejších událostech pochopitelně nikdo neměl náladu ukazovat video na oslavu našeho úspěchu. Po dlouhé úvaze jsme vše trošku upravili a pojali snímek jako vzpomínku na jeden z nejkrásnějších dnů našeho společného závodění.

Během víkendu znovu usednete do závodního vozu. Poprvé od červencové tragédie. V jakém rozpoložení do soutěže v Sosnové půjdete?
Nemohu říct, že bych se těšil. Jde o první krok zpátky. Uvidím, jestli mě budou dusit vzpomínky. Pokus bych nazval takovým sterilním, protože pojedu na okruhu, bez spolujezdce. Následně jsem měl v plánu účast na Pražské sprintrally, ale po tragédii v Uherském Brodě během minulého víkendu byla zrušena. Tudíž mě čeká závod na Slovakia ringu, kde vedle sebe budu mít spolujezdce. A pak se uvidí. Bohouš zemřel při sportu, v němž jsme se chtěli pokusit být nejlepší. Proto chci zkusit návrat.

V Sosnové vás čeká první start od červencové Bohemia rallye. Čím jste dobu bez závodů vyplnil?
Někteří kluci, které postihla stejná tragédie, se snaží hned závodit. Já jsem do auta nemohl. Trošku jsem se odtrhnul. Zajišťoval jsem kurzy sportovní jízdy, více se ponořil do studia marketingu na škole a byl hodně s přítelkyní.

Zmínil jste zrušení Pražské sprintrally, nepojede se ani podobná soutěž ve Slušovicích. Jde o rozhodnutí vedení federace v reakci na tragédie při závodě v Uherském Brodě, kde zemřely čtyři dívky po havárii jedné z posádek. Jak se na situaci díváte?
Smrt mladých lidí je strašná věc. Chápu, že společnost je zaskočená a vnímám averzi, která panuje po dění při domácích soutěžích v letošním roce (pozn. red.: při Rallye Český Krumlov a Bohemia rallye zemřel navigátor, během Barum rallye a Rallye show v Uherském Brodě zemřelo po havárii soutěžního vozu celkem pět diváků). Jenže každá z nehod měla jiné důvody. A co se nyní strhlo, je hon na čarodějnice. Zrušení dvou soutěží je vítězstvím určitých médií. Sám jsem prožil bezprostředně strašnou tragédii, ale zakazovat rallye je nesmysl! Nelíbí se mi postoj některých odpovědných lidí. Jenom ukojili vlka, který se chtěl nažrat.

Co vám nejvíce vadí? Jaké je tedy podle vašeho mínění řešení, aby se tragédiím při automobilových závodech předešlo?
Náš sport je nebezpečný. Je třeba mezi lidmi učinit ještě větší osvětu. Ale nyní veřejné mínění utváří i média, která dosud o rallye zásadně neinformovala. Ten sport ignorovala! Teď najednou zjistila, že existují automobilové soutěže, ale jejich zpravodajství je naprosto neobjektivní! Reportéři mnohdy vůbec netuší, o čem mluví. Snaží se i za cenu lží vytvořit poutavou zprávu pro lidi. Chápu zlobu veřejnosti. Nechci poučovat nebo kritizovat. Ale snaha ničit sport lákající pravidelně na závody desetitisíce lidí je naprosto zcestná. Vždyť je třeba vidět i druhou stranu. Soutěžní vozy zajišťují technický vývoj aut a součástek posléze používaných v běžném provozu. A používají je i právě ti lidé, kteří nyní volají po zákazu rallye. Naprosto nesmyslně!

Po smrti Bohuslava Ceplechy jste přišel s plánem založit nadaci, jež bude pomáhat rodinám postiženým tragédiemi v automobilových soutěžích. Podařilo se myšlenku realizovat?
Ještě ne a moc mě to mrzí. I kvůli nynější situaci. Byrokratických záležitostí potřebných k uvedení nadace do provozu je třeba neskutečné množství. Ale do konce prosince se snad všechny formality podaří vyřídit a od nového roku bude vše fungovat. Zatím jsme u příležitosti závodu v Sosnové udělali aukci různých předmětů. Jsem příjemně překvapený, jak lidé pozitivně reagují a jsou ochotní pomáhat. Každopádně doufám, že až nadační fond uvedeme do chodu, bude potřeba jen minimálně.

V Sosnové bude startovat i Craig Breen, jehož postihla stejná tragédie jako vás o měsíc dříve. Jeho navigátor zemřel v červnu při soutěži na Sicílii. Ale Breen závodil dál a nakonec vybojoval titul mistra světa třídy SWRC. Hovořili jste spolu o podobném osudu?
Byli jsme v kontaktu prostřednictvím emailu. Byl nadšený z vidiny, že může přijet na akci, která se pojede jako Bohoušův memoriál. On zvolil jinou cestu, chtěl závodit kvůli Garethu Robertsovi, jenž při závodě na Sicílii zemřel. A vyhrát pro něj. Jsem rád za jeho přítomnost v Sosnové.
hhaallyy

#213 Lopeník

2012-11-16 20:14


Řekne-li se Lopeník, zřejmě se na dlouhou dobu lidem z české kotliny nevybaví nic jiného, než čtyři zmařené mladé dívčí životy. A taky hysterie a hyenismus některých sdělovacích prostředků jak proti organizátorům automobilových rally, tak i směrem k účastníkům oné obrovskou tragédií provázené soutěže. V tomto směru se zejména vyznamenal prý nejčtenější bulvár a největší a druhá největší soukromá televizní společnost v zemi. No, a pozadu za nimi nechtěli moc zůstat ani ti další. Z pohledu toho, co předvedli, nemohu je označit jinak, než jako takynovináře. Alespoň já to tak cítím.

Ale pěkně od začátku, jak se říká. Jsem vášnivým příznivcem automobilových soutěží. Sám se aktivně již řadu let výhradně ve svém volném čase podílím na organizaci Valašské rally. Prošel jsem přitom řadou pozic. Od traťového komisaře, přes vedoucího rychlostní zkoušky, tiskového mluvčího až po tajemníka rally a sekretáře sportovních komisařů. A proto, nebo i snad právě proto, taky mě ona obrovská tragédie z Lopeníku zasáhla. Obrovsky! Zejména proto, že, snad si to mohu dovolit tvrdit, pořadatelé v celé republice kladou otázku bezpečnosti diváků až na první místo!

Nehodlám se zabývat nyní tím, co všechno se v této oblasti příprav rally ze strany jejich organizátorů děje. Určitě se v tomto směru snažili udělat maximum i organizátoři uherskobrodské rally. Okolnosti a především reakce mě ale nutí poukázat na neobjektivnost a amatérismus mnohých sdělovacích prostředků, které lidské a sportovní tragédie z Lopeníku nevyužily k ničemu jinému, než ke svému zviditelnění. A nutno se vší vážností dodat, že pisálkové při tom neprokázali nic jiného, než svou naprostou neznalost problému. Což bych jim za jiných okolností snad i prominul. Ale oni se ukázali zejména jako hyeny v lidském rouše a plně předvedli, co to znamená tvrdit: člověk člověku vlkem!

Tady je několik příkladů:

V některých mediích bylo uváděno, že se jednalo o amatérskou rally. Co to je za tvrzení a terminus technikus? Seznámili se autoři těchto tvrzení se startovní listinou? Pokud ano, pak podle nich Kresta, Valoušek a spol jsou amatéři? No sbohem hodiny! A navíc soutěž byla povolena Federací automobilového sportu (FAS). To znamená, že všechny posádky, to znamená jezdec i spolujezdec, musejí mít platnou jezdeckou licenci. Jezdci s touto licencí se pak podle řádů FAS nesmí amatérských soutěží účastnit.
Na TV Nova vystoupil s komentářem k události dle reportérky zkušený závodník rally. Jakýsi Jan Petlach. V rally se pohybuji téměř dvacet let. A ani s použitím dostupných historických záznamů z různých automobilových rally jsem toto jméno nikde neobjevil. Lze takto zneužívat jména k neobjektivnímu hodnocení situace? V Uherském Brodě startovali opravdu zkušení jezdci, jako například, jak už jsem uváděl, Roman Kresta, Pavel Valoušek a další. Proč media s žádostí o vyjádření se k nešťastné a nanejvýš tragické události neoslovila hvězdy českého rallysportu a vybrala si nějakého komparsistu, jehož snímala tak, aby mu nebylo v podstatě vidět do obličeje?
Podobně se zachovaly i lidovky.cz, které uvedly názor prý zkušeného jezdce Josefa Pomajbíka. Ale ani toto jméno se v žádných seznamech jezdců rally podle mých zjištění nenachází.
A další důkaz amatérismu v podání prý profesionálů. Reportéři TV Nova a TV Prima označili řidiče, který je pod tragédií nesporně, ale zcela jistě nechtěně podepsán, za nezkušeného. Poukazují přitom na to, že tento jezdec nikdy nebodoval. Na každém ze závodů v ČR startuje v průměru tak sto posádek. V každé soutěži boduje prvních patnáct. Znamená to, že ostatní jsou nezkušení? Michael Bartončík jezdí soutěže od roku 2002. A během své kariéry dokázal být ve třídě, kde startoval, celkově i čtvrtý. To je nezkušenost?
Ani jedna reportáž se nezmínila o tom, a nemohu si myslet než že záměrně, že v místě tragédie byly umístěny informační tabule s nápisem zakázaný prostor. Tato sdělení jasně vymezují místa, kde se diváci nesmí zdržovat. Je ironií osudu, že na tuto skutečnost poukázal pouze otec nebohých dívek.
V reportážích nebylo ani zmíněno, že děvčata stála pouhý metr od silnice, kde auta projížděla velkou rychlostí. Ono šlo o závod na uzavřené trati. Lidský instinkt jasně říká, že od takových míst raději dál. Nemohu přece spoléhat na to, že auto má brzdy.
Z dostupných informací vyplývá, a tvrdí to i zraněný pořadatel, že dívky na tragickém místě pobývaly spolu s ním. A to i přesto, že ten je měl ze zakázaného prostoru vykázat! Neučinil tak! Následně auto ve velké rychlosti dívky smetlo. Nejde mi o to poukázat na nevinnost posádky. Tragédie se stala. Ale je potřeba hledat a najít skutečné příčiny a okolnosti. Zejména proto, aby se takové neštěstí neopakovalo, respektive, aby možnosti jeho vzniku byly maximálně eliminovány. Automobilové soutěže jsou přece postaveny na tom, že posádka soutěžního vozidla projede daný uzavřený úsek co nejrychleji. Každá posádka nastupuje do soutěže s vědomím, že tento sport je nebezpečný. Nikdo ovšem nejde do závodu s tím, aby zabíjel sebe nebo dokonce druhé, diváky. Zejména z tohoto pohledu je smutné, velmi smutné, že media o tragické události v Lopeníku neinformovala objektivně. Je to o to smutnější, že se sdělovací prostředky honily za senzacemi už ve chvílích, kdy tekla krev, respektive v době, kdy ani nevyschla. Postavit kariéru na lidském neštěstí je nelidské a hodně nechutné, ba až hnusné.
A ještě jednu poznámku: v souvislosti s uherskobrodskou tragédií vzpomínala media i další rally, při nichž, bohužel, umírali lidé. Mezi nimi i Valašskou rally. Před několika lety totiž zemřeli v průběhu rychlostní zkoušky u Kopřivnice tři diváci. Ale už jaksi oni takzvaní profinovináři zapomněli uvést, asi jim to tak, zejména těm z bulvárů, vyhovovalo, že do zakázaného prostoru, kde k tragédii došlo, vstoupil i přes několikeré varování pořadatelů opilý divák, který si vzal s sebou dva chlapce. Jeden z nich byl jeho syn. A než bylo možné sjednat nápravu, neštěstí bylo na světě.
Ale ono pomoct pořadatelům v osvětě ve vztahu k divákům je fádní, nepřináší adrenalin. Pro tyto pisálky je totiž příjemnější a finančně i výnosnější kritizovat, popisovat tragédie a přiživovat se na lidském neštěstí.

Sobota 10. listopadu se stala dosud nejtragičtějším dnem v dějinách motoristického sportu. Toho českého určitě. A nelze si než přát, aby tak tomu bylo navždy a nic podobného se již neopakovalo. Inteligentní sdělovací prostředky tomu mohou rozhodnou měrou napomoci. Těch, které jsou v České republice ochotny v tomto směru pořadatelům automobilových rally napomoci, je však, věřme, že jen zatím, žalostně málo. Místo toho bulvár posílá pořadatele rally prostřednictvím jedné z českých celebrit do pr*dele a většina sdělovacích prostředků svými výmysly a polopravdami veřejnost mate. A to není fér! Vždyť i organizátor RallyShow v Uherském Brodě dělal všechno pro to, aby ji připravil dokonale. Informovanost veřejnosti byla standardní a odpovídala, podle mých informací, daným regulím. Obce o akci věděly a svým způsobem se na její přípravě i podílely.

Ale dnes, alespoň mně to tak připadá a informace některých sdělovacích prostředků tak i vyznívá, jakoby o ničem nevěděly. Ono je snazší něco kritizovat a zakazovat než pomáhat.

Ale opusťme uherskobrodskou tragédii a podívejme se na problematiku české rally z obecného hlediska. Tedy, alespoň z těch, podle mého úsudku nejzávažnějších aspektů. Těm, kteří jsou předem rozhodnuti bezuzdně kritizovat a budovat svou pisálkovskou kariéru na neseriózním popisování nešťastných událostí, následná slova asi nepomohou. Ale přesto:

Objevují se kritiky na průjezdy rychlostních zkoušek obcemi. Já si ale myslím, že průjezdy v obcích jsou bezpečnější, než v otevřeném prostoru. Byť se to může zdát být nelogické. Vždyť podvědomá vlastnost jezdce, že mohu vlítnout do domu, přerazit oplocení, přeletět přes obrubník a podobně je natolik silná, že se řidič závodního speciálu snaží jet v maximální možné míře s respektem a rezervou.
V zahraničí problémy ve spolupráci organizátorů a orgánů samosprávy neznají. Jejich spolupráce je pro český automobilový sport, respektive rally, příkladnou. A čeští organizátoři po ničem jiném netouží. Proč to zejména v zemích zpoza Šumavy jde a u nás jsou pořadatelům, i za významné pomoci sdělovacích prostředků, házeny klacky pod nohy? Ale to by se musel změnit mimo jiné a především přístup takzvaných hlav tohoto státu. Ty ale mají jiné starosti. Především se zajímají o to, jak naplnit svou kapsu. Nějaké naplňování zákona o podpoře sportu je, jak to tak vypadá, pranic nezajímá. Smutné! Žalostné! A tak organizátorům není co závidět ve vztahu k tomu, co všechno si musí vyslechnout a kolik dokumentace musí nashromáždit, aby rally vůbec mohli uspořádat. A opět nemohu jinak, než se obrátit do zahraničí, kde například spolupráce policie s pořadateli je z pohledu českých organizátorů science fiction. Ano, policie tam rally neřídí. Ale aktivně organizuje pořádek kolem rychlostních zkoušek.
Realita v české kotlině? Vyšetřování poslední tragické události při rally ještě ani zdaleka neskončilo a z úst některých ministerských úředníků už zaznívají hlasy o možném zrušení organizováni rally v České republice. O tom, jak pomoci organizátorům v jejich zejména z byrokratického hlediska náročné práci ani slovo. A totéž platí v souvislosti s nápomocí při informování a nebojím se uvést i výchově veřejnosti. Nejen v oblasti rally, ale i motorismu obecně. Doporučuji nakouknout do Švédska a dalších zemí Skandinávie.
A vedle obecné spolupráce orgánů a organizací státní správy a samosprávy je v Česku ještě jeden zásadní problém. A tím je divák, respektive rádobydivák. Ono to, podle mne, úzce souvisí se současnou morální situací v zemi Karla IV. Rallysport má v ČR obrovskou diváckou základnu. Zatímco fotbal hrají jeho aktéři v naprosté většině v nejlepším případě před poloprázdnými tribunami, kolem tratí rychlostních testů se u nás pohybují desítky tisíc diváků. A tím se rizika samozřejmě zvyšují. A, bohužel, mezi fanoušky rally, mám na mysli ty pravověrné, se vloudí i ti, kteří nerespektují nic a nikoho. Pro sledování průjezdu vozidel si vybírají naprosto nevhodná místa. A to i ta, která pořadatelé řádně označili. Je snad zřejmé, proč jsem zmiňoval symbiózu mezi pořadateli a policisty v zahraničí, což tam ve svém důsledku vede ke značné eliminaci vzniku mimořádných událostí za účasti diváků.
A ještě jeden problém z jejich řady vypíchnu. V podstatě s tím takzvaně diváckým úzce souvisí. Stánky s občerstvením kolem tratí rychlostních zkoušek. O jaký druh občerstvení jde především, snad připomínat nemusím. Česká specifikace. Podpis pod tímto nešvarem? V nejednom případě obce. A to i přesto, že organizátor rally usiluje o to, aby kompetentní jejich provoz v blízkosti tratí rychlostních testů nepovolovali. Ale příjem do obecní pokladny nad rozumem v mnoha případech vítězí. A to i přes vědomí povolovatelů stánkového prodeje, že něčím ostřejším posilněný divák odcházející od zdroje občerstvení je pak pro rally velkým rizikem a magnetem pro přivolání nebezpečné situace.
Těch problémů je ale, samozřejmě, víc. Tím, který organizátorům ubírá snad nejvíce sil, je doslova bezbřehá byrokracie. Kdo to nepoznal snad ani neuvěří. Ve snaze podat veřejnosti objektivní informace i z tohoto úhlu pohledu připravuji text, který problematiku přípravy rally a spolupráce s úřednickou mašinérií ukáže v plné nahotě.

1

#214 z jiného soudku, ale týká se to nás všech bez ohledu na rallye

2012-11-16 20:21

Kdo tuto morální a etnickou "spravedlnost" může napravit, když ne vláda, která to dopustila?
..Dovolím si vložit e-mail, který se šíří po Čechách (smekám před statečností autorky):

Několik málo slov k Varnsdorfu, Novému Boru a Šluknovu.
Zaráží mě, kolik lidí dělá, že se jich tento problém netýká a vrcholem všeho je, když někdo dokáže normální původní obyvatele odsuzovat za to, že již nevědí kudy dál a zoufalými pokojnými protesty chtějí na problém, který se týká úplně všech obyvatel naší republiky, upozornit.
Ve Šluknovském výběžku se nedělo nic mimořádného, co se týká severu Čech (jen krádeže, loupeže, bordel, rasistické útoky na původní obyvatelstvo) a nikdo se o to nezajímal, až dokud procikánské cenzuře neutekla rádoby senzacechtivá zpráva o "mačetovém masakru". Samozřejmě, že o cikánech v původní zprávě nepadlo ani slovo, ale každý pochopil, o co vlastně šlo. Češi nikdy nebyli a ani nejsou žádní rasisté (viz třeba vztah k rákosníkům).
Nikdo ale nemá rád příživníky a parazity.Naopak, každý rád pomůže potřebným (viz. solidarita třeba při povodních).Pokud ale máme trvale živit někoho, kdo nepracuje, dělá bordel, krade a má se lépe než ten, kdo ho živí, pak je asi opravdu "něco shnilého ve státě českém".
A pokud se tento příživník odvděčuje tím, že své živitele přepadá, okrádá, uráží a zesměšňuje za podpory vlády, justice a médií, pak zákonitě každého soudného člověka tento stav musí jednou přestat bavit!!!!
No a tak jsme se nakonec všichni stali "rasisty".
"Rasisty" jsme proto, že chceme, aby zákony platily pro všechny stejně? Aby menšina nebyla protěžována na úkor většiny? A když nasraní, cikány terorizovaní obyvatelé vyjdou do ulic, tak je za výsměchu a křepčení "nepřizpůsobivé menšiny" zmasakrují ozbrojené složky, které si tito řádní občané platí proto, aby je chránily?

A cikáni? - množí se jak králíci a na sever Čech se brzy nevejdou....
Nebude to dlouho trvat a brzy budete mít nové, nepřizpůsobivé sousedy i vy, kterých se dění ve Šluknovském výběžku momentálně netýká. Pak bude pozdě litovat, že se vás "Varnsdorf" netýkal. Pamatujte, že ve "Varnsdorfu se bojuje i za Prahu!!!"

P.S.: Kdo nežil v Chomutově, Mostě, Litvínově, Teplicích, Ústí a teď i "Šluknovu", tak o cikánech nic neví. Že u vás na vesnici, žijí Horváthovi a jsou slušní, pracují a jsou čistotní? Tak to nejsou cikáni!!!
A vy o cikánech stále nic nevíte! Až půjdete po chodníku a banda malejch černejch smradů vám veřejně ve dne a na hlavní ulici bude dlažební kostkou rozbíjet přední sklo vašeho nového auta a vy budete dělat, že to není vaše, protože se budete bát, že vás obstoupí a některý z těch smradů vám zezadu píchne do zad kudlu, protože "to je jeho naturel" a mladistvé není možné potrestat!!!!
Až se budete bát vybrat peníze z bankomatu, protože budete vědět,že je cikáni hlídají a budou vás sledovat až do míst, kde vás oberou a budete rádi, že jste to přežili, pak možná pochopíte, co to jsou naši menšinoví spoluobčané.
Vyjádřete prosím podporu Varnsdorfu. Pošlete prosím dál tento e-mail, aby se lidé dozvěděli, co se ve Varnsdorfu děje a něvěřili lžím v novinách a lžím z úst vládních představitelů.
Vrcholem je proslov policejního rady Kubiceho a neuvěřitelný a skandální proslov Klause. Policejní rada Kubice a jeho pražské gestapo chránilo cikány a masakrovalo Varnsdorfáky.

Bc. Budínová Michaela
Krajský úřad Ústeckého kraje
Odbor školství, mládeže a tělovýchovy
tel.: 475 657 267 fax: 475 657 616
e-mail:
budinova.m@kr-ustecky.cz

Nepřihlášený uživatel

#215

2012-11-16 20:24

Je mi velmi líto této nešťastné tragédie, čtyř lidských životů a neumím si představit smutek rodičů a blízkých. Sám otec přiznal, že v daném místě bylo pořadateli umístěno označení zakázaný prostor. To je v naprostém souladu s mezinárodními sportovními řády FIA. Celé toto opatření znamená, že v daném místě po celé délce otevřeného prostoru až za první pevnou překážku nesmí nikdo stát, protože je to v daném místě nebezpečné. Pokud je místo označeno těmito cedulemi, tak se již nedává žádná páska, protože diváci by stáli hned u ní, což postrádá smysl, protože v daném místě nemají stát vůbec. Plot není obvykle brán za pevnou překážku. Tím je myšlen terénní val, zeď domu apod. Pokud stojíte před touto pevnou překážku, nemáte v případě podobné havárie kam utéct. Proto je logické, že je povoleno stát až za touto překážkou případně na ní. Bohužel v tomto případě bylo vše v pořádku při kontrole bezpečnostních činovníků, i při průjezdu prvních závodních vozů. Poté se však do zmíněného zakázaného prostoru nekontrolovaně dostalo několik mladých lidí, podle všeho s kamarádem pořadatelem, který měl dané místo na starosti. A pak ..... jen smutek :-(

4P - prosíme, poslouchejte pokyny pořadatelů.
Tak zní název několik let propagované osvěty pro diváky automobilových závodů. Toto instruktážní video bylo vytvořeno Autoklubem České republiky. Jeho cílem je informovat motoristické fanoušky a obyvatelé obcí, v jejichž regionech se jezdí jakékoliv automobilové soutěže o tom, jak bezpečně sledovat automobilové závody. Sledujte prosím názorná doporučení a rady. Je to pro dobro všech lidí, kterých se automobilové závody dotknou. Tím jsou myšleni nejen pravidelní fanoušci, kteří bezpečnostní zásady závodů znají a respektují je, ale především občané, jež se na takovém závodě vyskytnou náhodně, prvně a nebo se kolem jejich domova závod jede. Málokdo odolá své zvědavosti, a povětšinou se na tento atraktivní sport i přes celodenní omezení podívá ze svého domácího území i jako fanoušek naprosto jiných sportů. Podstatou osvěty je seznámení všech přihlížejících o místech bezpečných pro sledování závodů, o místech nebezpečných - zakázaných, o místech, kde není z logiky věci rozumné stát. Pokud Vás někoho osloví pořadatel, nebo skupina diváků, že stojíte na špatném, málo bezpečném místě, respektujte prosím jejich radu a přesuňte se na bezpečné místo. Všichni Vám rádi poradí, které místo je to správné. Zkušenosti pravidelných fanoušků jsou na úrovni zkušeností pořadatelů. Při tom dbejte na pohyb svých dětí, kamarádů, domácích mazlíčků a sledujte závod tak, aby jste v případě vybočení vozu z trati byli schopni ihned reagovat.Automobilové závody všeho druhu jsou nádherným, atraktivním sportem, zároveň však nebezpečným. Mějte toto na mysli, a chraňte své zdraví a životy, aby jste se mohli s radostí příště zase přijít podívat. Nešťastných událostí se v poslední době odehrálo několik, a je na nás všech, abychom toto riziko zmenšili na co nejmenší možnou míru. Špatné souhry okolností a nešťastné náhody se nevyhýbají nikomu z nás ani v běžném životě, a proto udělejme vše proto, aby se v automobilových závodech ta smůla již odvrátila. Zodpovědnost za to nějakým dílem neseme všichni, kdo se pohybujeme podél tratí těchto závodů.

odkaz na video : http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sJ7pI0MPSPI
Lena

#216

2012-11-17 08:32

Kdyby tam zemřel někdo z Vašich příbuzných, asi by jste nedělali tuhle nesmyslnou petici, která je stejně k ničemu.....

Nepřihlášený uživatel

#217 Re:

2012-11-17 13:08

#216: Lena -

Jako ta vaše, teď se vám tyto řeči hodí, protože se to stalo zrovna při rally


Nepřihlášený uživatel

#218 Re: ty demente už se dej do hromady !

2012-11-17 14:14

Denny

#219 .................!

2012-11-17 15:32

Tak OK,zrušíme soutěže ale z tím i fotbal a hokej,protože tam se bohužel taky umírá.Dále Všechny dopravní prostředky a vše co je nebezpečné a způsobuje ztrátu na životech.Dále HLUPÁKY,ty jsou snad nejnebezpečnější!!!!!!!!!!!!!Jo a práci!(padání mostů,atd.ale žádnej rádoby pisálek nenapíše ZAKAŽME
STAVĚNÍ MOSTŮ!

Nepřihlášený uživatel

#220

2012-11-17 16:55

se zrusenim ci nepovolovanim rallye zasadne nesouhlasim ale chci se vijadrit ke zranene 62lete pani. Asi je fakt ten ze pokud starym lidem organyzator hodi do schranky jen nejaky letak tak lze spise cekat ze si jej neprecou nebo pripadne treba nepochopi. A pak jde onen stary clovek pracovat na svoji zahradu a pak se stane nestesti. a pokud poradatel nejde prave za onimi starymi lidmi a neinformuje je primo osobne tak je vina na poradateli a tyto veci by se meli zmenit.
Podpora

#221 http://www.narallysrozumem.cz/

2012-11-18 00:23

Prosíme autory petice, aby do jejího popisu vložili i web: http://www.narallysrozumem.cz/ - také podporujeme!
kacer

#222 denně

2012-11-18 10:06

Na obycejnych silnicnich komunikacich denne umiraji nevinni lide jak ridici spolujezdci ciklisti a chodci! mezi "vrahy" jsou dost casto ty co se posilni pred jizdou alkoholem!
Tak zruste silnice! zruste alkohol! zruste drogy! zruste auta!
ZXSNOOK

#223 Re:

2012-11-18 22:55

#19: johny -

Přesně tak.. nějaká bezbečnost se tam dodržovat musí.. a lidi by za chvili stáli skoro na silnici, ale lidé tam chodí na vlastné nebezpečí a nikdo nikoho nenutí tam chodit..

bob

#224 Re:

2012-11-18 23:22

#84: JohnyS -

neomezujte nám osobní svobodu uzavírkami a uveďte do původního stavu vše co zničíte včetně silnic které okupujete a pak nebudu mít proti vaši snobské zábavě námitek jinak musím podepsat petici PRO ZRUŠENÍ RELY V ČR


Nepřihlášený uživatel

#225 Re: Re:

2012-11-19 00:37

#224: bob - Re:

Chlape, víte kolik silnic bylo opraveno jen kvůli tomu, že se po nich proháněla rally auta? Nebýt rally, tak na mnohých cestách jezdete a vyhýbáte dírám jako na slalomu.