Proti Transformaci příležitostné osobní dopravy na taxislužbu


Nepřihlášený uživatel

#26

2013-04-19 18:40

Asociace už ted moc nepomůže, na to se mělo myslet dřív.

Nepřihlášený uživatel

#27

2013-04-19 19:40

je zločinecké aby si "někdo" zaplatil schválení zákona v souladu se vzrůstajícími obraty své soukromé firmy.Tohle se může fakt stát jen v ČR..))
Pavel

#28 Paskvil, z kterého je mi smutno...

2013-04-19 20:07

Rád bych zmínil, že nenám nic proti taxikářům - většina je jich slušných, bohužel kvůli menšině musíme trpět. Jsem smluvním dopravcem z Brna. Mezi mé hlavní destinace patří letiště Vídeň a letiště Praha. Vídeň, vztahující se k meznárodní přepravě, se zněmny netýkají - přesto je zvláštní, že od 1.5. existuje pouze jedna živnost (přeprava do 9 osob), tedy není možné získat koncesi samostaně na mezinárodní přepravu. Mohu přeskousnout, že absolvuji všechny zkoušky a získám průkaz řidiče taxislužby pro Brno. Nesmířím se ale s tím, že při nakládce v Praze (ať už na letišti či ve měste) bych měl mít také místopis Prahy (či jiného města)!!! Ať si laskavě pánové nahoře uvědomí, že díky předchozí objednávce zákazníka (na základě které jezdím) znám destinaci předem a nejsem analfabet, abych si příjezd k dané destinaci předem nepřipravil. O letišti ani nemluvě, když tam jezdím stále!! Taxikář neví předem kam pojede, narozdíl odemě... Chápu, že boj proti nepoctivcům je na místě... ale nám dejte pokoj a nechte nás laskavě podnikat a platit daně dál. Vzhledem k znechucenosti jsem už také zvažoval přesun místa podnikání do Rakouska (a tedy i placení daní tam, když si to pánové přejí)...
Michal Popluhár
Autor této petice

#29 Re: Re:

2013-04-19 23:20

#19: - Re:

Určitě i vytvoření asociace je další ze smyslů této "petice" Už teď si myslím, že se tím podařilo spojit tolik lidí z branže, jako možná ještě nikdy. Otázkou je, co z nás jako smluvní dopravy od 1.5. zbyde a jako co se budeme moci případně sdružit. Samotná petice v elektronické podobě samozřejmě nemá až takový význam, psaná má mnohem větší váhu, ale to už jsem psal na začátku této diskuze.

Důležité je, že text petice byl odeslán prezidentovi Hospodářské komory panu Kuželovi a na podnět jednoho kolegy z našich řad o text jako vysvětlení problému, požádalo i Ministerstvo průmyslu a obchodu, kde mají zájem o schůzku.

Méně významná schůzka proběhla v pondělí 15.4 s redaktorem MF Dnes panem Burešem, který byl autorem nesmyslného článku z 11.4.  Článkem vnesl mezi lidi jen další nepodložené lži a chaos o tom jak a co bude v rámci novely jinak. Stál si za tím, že článek byla jeho vlastní iniciativa a že vše co napsal, prověřoval na Magistrátu a místech k tomu zmocněných.

http://praha.idnes.cz/taxisluzby-s-cenou-bez-limitu-konci-zastavil-ji-zakon-pfy-/praha-zpravy.aspx?c=A130411_1915730_praha-zpravy_eb

(Pevně věřím, že to tak není, protože zmiňované body co bude jinak jsou fakt nesmysl) Myslím, že jsme mu otevřeli oči vtom co vlastně smluvka  je a co dělá a věřím, že další podobný článek už bude obsahovat i pohled ze strany seriózních lidí, kterých se do teď nikdo na nic neptal.

Toť vše k významu toho co jsem stvořil.


Nepřihlášený uživatel

#30

2013-04-20 05:07

Asociace je dobrý krok vpřed, už jen proto, že může podávat návrhy, požadvky a poukazovat na nemravnosti. Dám sem jen prozatím dva případy, první, co je to vlastně dispečink? Pokud dlouhodobě, opakovaně a stále někdo někomu zprostředkovává práci, tak se podle mého némůže jednat o zprostředkovatelskou činnost, ale o trvalý pracovní poměr, z toho je jasné, že v dnešním podání se jedná o švarcsystém, který je v naší zemi oficielně zakázán !!!!!!!!!! A za další, když metr, tak na všechny stejný, na letišti Praha dnes není konkurence, jelikož spol.111 a AAA stojí střídavě a odjíždějí za stejné ceny a vrací se zpět za 50% to je za 200 až 300 Kč!!!!
Tak já bych to nastavil jinak, magistráte chceme též na letišti budku s pevnou cenou do centra za 300, prostě jen na náklady a stání tam nepotřebujeme, tu pajsku jim klidně zaplatíme, to by asi pan Kvasnička koukal. Je potřeba poukazovat na to, že není vše tak perfektní, jak si na magistrátě a ministerstvu myslí a je potřeba začít kousat, protože oni už se na nás vyřádily dost!

Nepřihlášený uživatel

#31

2013-04-20 08:17

Je hanba, že naši politici hází všechny řidiče podnikatele do značky PODVODNÍK. Poctivý podnikatelé, kteří se zabývají jinou dopravou než TAXI, by měli zazvonit klíči před vládou. Stát by se měl o nepodstivé taxíkáře postarat a ne to házet na podnikatele, nebou někdo bude udělovat výjimky, aby se mohli na Magistrátě kapsovat?


Nepřihlášený uživatel

#32

2013-04-20 10:58

Koukněte na tohle http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistrat/tiskovy_servis/tiskove_zpravy/praha_rozsiri_dopravu_pro_handicapovane.html
Budou i řidči takové přepravy nuceni dělat taxikářské zkoušky nebo někdo pochopí, že zákon je paskvil ?
Michal Popluhár
Autor této petice

#33 Re:

2013-04-20 14:58

#32: -

Zákon je paskvil a i na zmiňovanou přepravu je potřeba taxikářský průkaz. Všechno bude jasné snad během příštího týdne, kdy by měl být zákon veřejně přístupný.


Nepřihlášený uživatel

#34

2013-04-20 17:17

S uvedenou peticí se plně ztotožňuji. V případném komentáři bych uvedl stejné důvody, které obsahuje.
Leo

#35

2013-04-20 20:00

Tímto zdravím všechny kolegy a plně chápu jejich rozhočení. Petici jsem podepsal a děkuji Michalovi za jeho snahu. Odesílám odkaz na tuto petici všem dopravcům a agenturám s kterými spolupracuji. Jelikož jsem kdysi po revoluci provozoval autopučovnu a občas vlajkovou loď pujčoval i s řidičem, je tady pořád ještě jedna cesta jak tuto nesmyslnou diskriminaci řešit.
Vozidlo pojistit jako autopujčovna, pořídit si ž. list na autopujčovnu a pronajímat vozidlo z řidičem. Je to zatím běžné praxe kterou nabízí většina autopujčoven. Tak se vyhneme milionovým pokutám, kterými nám magistrát bude hrozit, když dál budem psát faktury na dopravu osob. To je zatím zřejmě jediné řešení jak se nesnížit k něčemu co si magistrát představuje jako utajené taxi. Podpořím jakoukoliv rozumnou iniciativu. (Z kamarádů dopravců jak jsem na skoušku pár obvolal nikdo neví o změně zákona natož o nějakém odporu). A za 10.dní to má platit. Leoš
Petříček Praha - Líbeznice

Nepřihlášený uživatel

#36 Re:

2013-04-20 20:36

#35: Leo -  

 

j. prý to jako autopůjčovna nejde,někdo říká to.či ono,jak se tedy postupuje při kontrole úředníka a řídí řidič(zaměstnanec) autopůjčovny,poraď

Nepřihlášený uživatel

#37 Re:

2013-04-20 21:07

#35: Leo -  

 

autopujcovna jako zivnost uz neexistuje, je pronajem veci movitych a jestlize pujcite auto s ridicem, povinosti ridice je vlastnit prukaz ridice taxisluzby a jste tam kde jsme vsichni a jeste k tomu musi byt s Vami v zakladnim pracovne pravnim vztahu

Nepřihlášený uživatel

#38

2013-04-21 04:46

když se něco nelíbí zemědělcům,vyjedou s traktorama,tak jim ukážeme.že jsme taky silní a sjedeme autama před ten prohnilej parlament,anebo co příjezd k letišti,neříká si už delší dobu o zablokovalní??

Nepřihlášený uživatel

#39

2013-04-21 06:51

RE 37
Vlastním živnostenský list pronájem věcí movitých( ůřad ho takto změnil už před haldou let, jak se jmenoval původně už nevim). Znám i hodně lidí co mají autopujčovny celý život a žádný jejich řidič neměl nikdy žádné taxikářské zkoušky. Jestli to platí od 1.5.2013 kde to najdu, ať je tu ten odkaz i pro ostatní. Díky Leo


Nepřihlášený uživatel

#40

2013-04-21 06:58

Absolutne nepromysleny navrh,ktery uskodi poctivym dopravcum a ti, kteri "zakon" nerespektuji budou pusobit skodu dale.
Michal Popluhár
Autor této petice

#41 Re:

2013-04-21 07:11


Nepřihlášený uživatel

#42

2013-04-21 08:27

Bude velmi poucne sledovat jak si pan Jiri Bartoska poradi s dopravou na Karlovarskem festivalu.Chtel bych videt kdo mu da ty vyjimky ktere urcite bude potrebovat.A vubec se to tyka vsech akci viz Prazske jaro atd.
Vybrat přezdívku

#43 Předmět

2013-04-21 10:14

To je likvidace dopravců cestovek a ... Jediná šance je blokace letiště. Jinak z nás udělají bezdomovce!!!

Nepřihlášený uživatel

#44

2013-04-21 11:11

tak kdy a kde??? ať řekne Michal a jdeme do toho,jinak se asi ničeho nedovoláme,chce to medializaci,ať si soudruzi uvědomí,kde udělali chybu!!
Češi do ulic

#45

2013-04-21 19:19

Konečně, pojďme na to..už jednou jsem před lety dostal na ulici, tak že se nebojím, ale akorát jsem netušil, že z toho bude jen "sametová" revoluce,bohužel.. dokud se nevěší na lampy tak si nikdy národ a lid neudělá do budoucna respekt..nojo,no my Češi a ještě nám bejvali komousi a stbaci dělaj zákony a určuji co a jak..podívejte na naše sousedy,ČEZ tam napalil ceny a lidi vyšli do ulic a padla vláda...

Nepřihlášený uživatel

#46

2013-04-21 19:26

Část 1.Prostudoval jsem tedy pro jistotu celé znění zákona o silniční dopravě po novele z roku 2012
http://www.fulsoft.cz/?lawlink=111%2F1994%20Sb.#ctx=full
pak novelu která je ve sněmovním tisku z 2013 co nám poslanci odhlasovali a na základě které se zákon z 2012 bude novelizovat
http://www.psp.cz/sqw/historie.sqw?o=6&t=823
A tam nic o konci osobní dopravy do 9os. není!
Pokračování část 2.

Nepřihlášený uživatel

#47

2013-04-21 19:26

Část 2. Z toho někdo, kdo se pod Doporučení nedokázal podepsat( asi je rozumný a bojí se davu)a zkrývá se někde na ministerstvu dopravy v odboru veřejné dopravy, vypracoval tento blábol
který nás děsí http://www.mdcr.cz/cs/verejna-doprava/taxisluzba/
Jelikož nemám žádných škol, ptám se davu ví někdo o co se toto doporučení tedy opírá? Na ministerstvu píší, že se opírá o novelu, ale tam to není! To by musela vzniknout nějaká vyhláška která bude v rozporu se zákonem? Leo

Nepřihlášený uživatel

#48

2013-04-21 20:12

prostě 1.5. bych bloknul se 100 kárama letiště a je to,ať už se kurňa něco děje,stačilo by tak 30 minut,v Německu pořád někdo stávkuje,co říkáte,myslím že většina je pro!!!

Nepřihlášený uživatel

#49 Re:

2013-04-21 20:42

#48: -

Spíš než nesmyslně pálit palivo je třeba nejdřív bomardovat ministerstvo telefonáty podle kterého paragrfu a odstavce  je doporučení sepsáno 21.3.2013 a jak je to možné, kdo to sepsal a jestli je to pravda? Prezident podepsal novelu až 9.4.2013. To teda zřejmě na ministerstvu vědí co podepíše prezident dopředu. Telefon máte všichni a ministerstvo dopravy odbor veřejné dopravy 225131259 JUDR.Ondřej Michalčík, ředitel odboru. Zavolejte mu prosím zítra všichni když budete mít volnou chvilku. Děkuji. Leo

Mára

#50 Re:

2013-04-21 21:19

#3: -

Já myslím, že neznalost trhu neomouvá a my nejsme a nikdy nebudeme taxikáři to by se mělo v zákoně přesně specifikovat. Na druhou stranu nás uráží když nás někdo spojuje s provozovateli taxi služeb jelikož my se o své klienty staráme a dbáme o jejich maximální spokojenost. Myslím, že kdo jednou využil námi nabízených služeb, ví o čem mluvím a vidí rozdíl který je nepřehlídnutelný.

 

K novele zákona jak tomu říkají lidé co tuhle šílenost spáchali:

 

Jak máme provozovat naši podnikatelskou činnost když nám to touhle nesplnitelnou novelou v podstatě zakážete.

Naše činnost je v souladu se všemi zákony fungujícími v celé evropě a náš dlouze zaužívaný systém funguje a tahle novela je doslova likvidační pro naše podnikání. Uvědomte si my nabízíme službu na úrovni a našim klienti jsou předem informováni o ceně za námi nabízenou službu. My neúčtujeme ceny za km ale ceny za dannou službu v našem případě (přeprava z bodu A do bodu B a je v naši režii zda li je povezeme 15km nebo 100Km cena se nemění).

 

Je fakt smutné, že se pod tuhle novelu podepsali i nejvyšší vládní představitelé (ještě jednou neznalost trhu neomlouvá ale taky neznalost základních lidských práv a svobod)

 

pár bodů:

-  omezování svobodného podnikání

-  zásah do základních lidských práv a svobod

-  diskriminace cizích státních příslušníků (tímto se jím absolútně zamezí možnost buď to pracovat nebo podnikat v tomhle odvětví na území ČR)

 

 

 

K čemu nám je místopis - my nenabíráme na ulicích na mávnutí? My máme smluvně podložen vztah který uzavíráme z našimi klienty předem buď to domluvou nebo jinak specifikovaným spůsobem(e-mail, elektronická objednávka,....) Naši řidiči jsou profesionálové a vždy striktně dodržujou pravidla, často mluví i několika jazyky a znají výborně destinace. Na druhou stranu my nejsme lokální služba jakou nabízí provozovatelé taxi (my nabízíme všestranné přepravní služby a předem specifikované)

K čemu nám jsou tzv. tripmetry - my přepravujeme za předem přesne určenných podmínek a klient ví předem přesne kolik zaplatí takže nesmysl

 

K čemu jsou nám taxikářské evidenčné kartičky - my nejsme taxikáři a nikdy nebudeme nepleťte si nás a budeme rádi když nás nebudete házet do jednoho pytle

 

Vlastní vozidla? - mnoho z nás má vozidla pořízené formou leasingu nebo i formou jinou a nejsme tedy majiteli - Nesplnitelné a pro nás likvidační (pitomost) Sami si zodpovedáme jak za své zaměstnance tak i klienty a jsme pojištěni.

 

Je mezi námi mnoho dopravců kteří nejsou občany ČR a nemají ani trvalý pobyt nebo máme mnoho zamětnanců kteří taky sem spadají jak mají buď to podnikat na území ČR nebo jen pracovat v tomto oboru? (Diskriminace cizích státních příslušníků)

 

Budu rád když se k tomu někdo vyjadří snad mnozí se mnou souhlasí