petice proti 7.výzvě OPPA, která znemožnila spravedlivé posouzení

Quoted post

Ondřej Bárta

#1 nové skutečnosti v kauze OPPA

2014-11-06 12:52

Během 5. a 6.11.2014 se ozývají organizace a informují mne především o tom, jak přicházeli o data během dne 29.11.2014 díky problémům s aplikací Benefit. V emailové korespondenci, kterou dostávám, je potvrzeno, že se jednalo o "masívní" výpadek. Přesto byly hned 1. den odevzdávání zaregistrovány a předloženy projekty za 240 000 000.

Zjistili jsme, již 1.10., že na MMR, kam spadá správa aplikace Benefit 7, nebyla plánována ani hlášena odstávka ani jiné problémy. Problém tedy byl a je nadále přímo v gesci MHMP.

Vedoucí oddělení EF MHMP Romana Paulíková dnes ráno, 6.11.2014, přislíbila vyjádření po ověření informací.

Na vyjádření MHMP vyčkávám a zvažuji podání trestního oznámení na Polici ČR, jak doporučil Nadační fond proti korupci.

Budu rád za jakékoli další informace nebo překážky, které jste měli vy nebo další žadatelé při předkládání projektu do 7.výzvy OPPA.

Děkuji za spolupráci,

Ondřej Bárta

 

Odpovědi


Nepřihlášený uživatel

#5 Re: nové skutečnosti v kauze OPPA

2014-11-07 15:25:02

#1: Ondřej Bárta - nové skutečnosti v kauze OPPA 

Vážený pane, to, že nebyla na Benefitu hlášena odstávka, neznamená, že Benefit fungoval tak, jak měl. Chyba je primárně na straně Benefitu, potažmo na jeho provozovatelích. Zodpovědnost za systém, který MHMP používat na pokyn MMR musí a který není zcela funkční, není na straně MHMP.

Tomáš Hauser

#11 Re: nové skutečnosti v kauze OPPA

2014-11-18 17:55:11

#1: Ondřej Bárta - nové skutečnosti v kauze OPPA 

Vážený pane Bárto, vážení signatáři petice.
Systémem výběru "160%" jsem byl nepříjemně překvapen a pracovně jsem ho nazýval videostop.

Nicméně píši Vám z pohledu třech organizací, které se do 160% alokace dostali. Pro 2 z nich jsem projekt psal, pro jednu z nich celý zadával do benefitu osobně.
Jedná se o organizace, které pomáhají lidem s postižením. Neměli jsme žádné heslo, ani jiné nadstandartní informace z MHMP.
Projekt, který jsem zadával do Benefitu jsem finalizoval cca 15 minut po oživení Benefitu po asi 2 hodinovém odpoledním výpadku. Měl jsem po celou dobu problémy s rychlostí i s výpadky.
Náš projekt byl poměrně rozsáhlý, vč. rozpočtu. Připojení i PC jsem měl spíše méně výkonné. Projekt jsem zadával sám, bez pomoci kolegů. Další ze zmíněných organizací finalizovala ještě cca 2 hodiny po mě.
Benefit a včasná finalizace tedy nakonec nebyly nedostupné běžným organizacím (s přihlédnutím k včasnému avízu ze strany MHMP).

Jak jsem psal výše - rozumím Vašemu rozhořčení. Ale vzhledem k velké časové tísni musel MHMP přikročit k selekci žádostí, měla-li být zbývající částka využita. Těžko soudit, za měl použít jiný způsob selekce a případně jaký (nevím o žádném reálném, který by řešil časovou tíseň).

Výsledkem 7. výzvy je, že bude suma rozdělena ve prospěch našich společných cílových skupin.

Pokud Vaše petice uspěje, bude muset ČR vrátit celou částku do EU.

Prosím, zvažte ještě Vaše aktivity směřující ke zrušení 7. výzvy.

Děkuji Vám
S pozdravem a v úctě
Tomáš Hauser, 728 375 074

Kateřina Ošancová, CIC Praha

#20 Re: nové skutečnosti v kauze OPPA

2014-11-26 15:11:05

#1: Ondřej Bárta - nové skutečnosti v kauze OPPA 

Dobrý den, jen jsem chtěla přidat též naši zkušenost z podávání projektu do 7. výzvy za Centrum pro integraci cizinců. Do výběru jsme se též dostali, určitě to nebylo žádným podvodem. O tom, že by bylo nějaké zvláštní heslo pro vybrané jedince do této výzvy nevím a myslím, že je to omyl - v benefitu opravdu byla výzva OPPA s heslem už dlouho před otevřením té naší 7. výzvy, jednalo se ale o nějaké individuální projekty nebo co - i mě to zmátlo a myslela jsem si, že je tam výzva už založená, nicméně ta naše správná se opravdu objevila až 29.9.2014 jako druhá pod tou s heslem. To, že výzvu otevřeli trochu před devátou je jiná věc.

Benefit běžel rychostí jeden klik za cca 5 minut, důvod, proč jsme se do výběru dostali byl pouze ten, že jsem měla projekt připravený do posledního znaku a jen jsem kopírovala hotové texty. Pracovat se opravdu ten den v benefitu vůbec nedalo. Projekt jsme finalizovali tuším ve 13,07, tj. před tím, než to spadlo celé a úplně až do večera.

Ad benefit - to že spadne až se tam naloguje naráz několi set žadatelů, muselo být asi jasné všem, kdo s tímto systémem mají nějaké zkušenosti a ví, jak funguje "ve špičce". My jsme s kolegy jen uzavírali sázky, jak rychle to bude a vlastně mě spíše překvapilo, že to bylo až odpoledne. To je věc, kterou opravdu mohl řídící orgán předpokládat, i když se k tomu teď nechce hlásit. Zároveň ale ty příšerné podmínky práce - tj. jednou kliknout a pak 5 minut čekat až systém zareaguje měli opravdu všichni, takže v tomhle jsme byli alespoň všichni znevýhodnění stejně.

Závěr - o tom, že to celé bylo nastavené nespravedlivě asi není pochyb. Mě to tedy stálo opravdu extrémní nervy a dva víkendy práce nad pracovní dobu, které jsem tomu projektu věnovala aniž bych měla sebemenší jistotu, že se vůbec dostaneme "do soutěže". Vzhledem k tomu, že teď už je to ale jen o tom, zda se finanční  prostředky nerozdělí vůbec nebo rozdělí mezi ty projekty, které prošly formálním hodnocením, tak bych (i v případě, že by naše organizace byla mezi těmi, které neprošly) stejně hlasovala pro to, ať se raději rozdělí a jsou podpořeny alespoň nějaké projekty. Mimochodem, tohle není první výzva, která měla tato pravidla, nevím, která to byla dle pořadí, ale už jednou jsme se přesně z téhož důvodu ani nestihli přihlásit.

S pozdravem Kateřina Ošancová, Centrum pro integraci cizinců


Nepřihlášený uživatel

#30 Re: nové skutečnosti v kauze OPPA

2014-11-27 11:00:07

#1: Ondřej Bárta - nové skutečnosti v kauze OPPA 

 Kdo s programy Benefit a jinými pracuje ví, že nahrání projektu v době přetížení není možné. Proto mě zarazilo, že ve chvíli spuštění se během několika hodin podařilo nahrát stovky projektů a tím došlo k naplnění výzvy a ukončení přijímání žádostí. To je pěkný nesmysl. My jsme to označili jako velice podivné jednání a víme i z různých zdrojů, že s operačními programy se stále různě kouzlí.