Požadujeme navýšení rozpočtu Slezského divadla v Opavě


Nepřihlášený uživatel

#126

2012-03-05 00:36

Napsala jsem delší komentář, ale nevím, jestli se mi podařilo jej odeslat.
Uvažovala jsem v něm o prioritách života vůbec a také o prioritách národa v globalisovaném prostředí. Co může být pro člověka cennějšího než zdravé životní prostředí, školy, rozvoj vědy, zařízení jako jsou musea, knihovny, divadla? Naši předkové by se museli v hrobě obracet, kdyby viděli, jak se usiluje o zánik kdysi tak pracně - v tehdy německém prostředí - vybojované české instituce! Naši sousedi Poláci, kterých je navíc mnohem víc, jsou jistě mnohem hrdějším národem a takové zrady na vlastních lidech by se nedopustili!
Milada Vorlová
Zdeněk

#127 Re: Ubohost

2012-03-05 18:53

#120: -

Vy tohoho ředitele musíte nenávidět. Když dělal hercům co jim na očích viděl, tak ho vychvalovali, že mají toho nejlepšího ředitele. Teď když už nedokáže dělat zázraky, klidně ho potopíte a chcete krev. Kolik ředitelů jste už tak zničili ? A šéfů ? Prostě kdo vám někdo  na ruku - pryč s ním. Chcete zpátky vedení divadla,které bylo před několika lety - možná ho s takovou budete mít. A zase budete nespokojeni jako tenkrát. Město ani stávající ředitel nezničí divadlo - vy si ho umělci zničíte sami. Bohužel asi 10 lidí to dokáže. A jestli jsou mezi vámi opravdu umělci - o tom by se dalo hodně polemizovat. Ať tak nebo tak - čas ukáže, kdo se bude stydět.


Nepřihlášený uživatel

#128 Re: Re: Ubohost

2012-03-06 11:09

#127: Zdeněk - Re: Ubohost

Vážený Zdeňku, stydět by jste se měl především vy! O situaci v divadle zjevně nevíte vůbec nic. Je pravda, že jsme za ředitelem všichni stáli a vážili jsme si ho. Do poslední chvíle jsme mu věřili, že dělá pro nás a pro divadlo jen to nejlepší. Jak on sám řekl, fungovali jsme jako jedna velká rodina. Až do chvíle, kdy dal výpověď 15 členům opery. Přitom ušetřit se určitě dalo jiným způsobem. Byli jsme ( všichni zaměstnanci), připraveni na snížení platů, ale ředitel rozhodl jinak. Jak řekl na jednání zastupitelstva pan dirigent Snítil, je to, jako by fotbalový tým hrál v sedmi lidech a ostatní si najímal před zápasem a byl odkázaný na to, jestli někdo bude mít čas. Tímto krokem opravdu ohrozil fungování opery jako celku a začíná se pomalu ukazovat, že ruce pryč od něho dávají i  představitelé města (viz článek v Deníku 2.3. 2012). A jestli jsme umělci, za to mluví jasně naše výsledky. A jestli o nich vy nevíte, tak se  asi o divadlo vůbec nezajímáte.

Martin Schubert, člen orchestru


Nepřihlášený uživatel

#129 Re: Re: Re: Ubohost

2012-03-06 20:58

#128: - Re: Re: Ubohost

Vážený pane kolego. Ano souhlasím skoro se vším, co jste napsal. Bohužel nemohu souhlasit s větou, že jsme byli všichni připraveni na možnost snížení platů. Možná si  tuto variantu někdo přál, ale rozhodně si ji nepřáli všichni...Není to nic proti vám...:-) Mně osobně je  líto kolegů, kteří dostali výpověď. Jsou mezi nimi tací, kteří si výpověď nezasloužili z mnoha důvodů, které, my zaměstnanci, dobře známe...Nebudu se dále rozepisovat. S úctou Ilona Kaplová


Nepřihlášený uživatel

#130 Re: Re: Re: Re: Ubohost

2012-03-07 09:04

#129: - Re: Re: Re: Ubohost

taky nemohu nereagovat. Řešení a  myslím, že i spoustu nápadů k zlepšení vnitřně hodně napjaté situace v divadle, již několik let, mnozí z nás / nejenom sólistů/ přinášeli. Stále se vše točilo kolem nefungujícího  a neprosperujícího marketingu, který jako jediná složka, /kromě orchestru v divadle, taky prošel výraznou designovou rekonstrukcí. Moc jim to nepomohlo. Bohužel všichni v divadle moc dobře víme jak zlé to je. Myslím, že by pan ředitel mohl aspoň raz veřejně ocenit  třeba to, že jsme jej neobcházeli a nechodili na magistrát stěžovat se k zřizovateli, ale snažili se nechat jej  vypracovat nějakou koncepci managmentu, jak fungovat se stávajícím marketingovým oddělením, nebo jak změnit stratégii marketingu. I péřes žádosti umělecké rady, se tak nestalo. Marketing  nás svoji nekoncepčností a nechutí prodávat operní a baletní soubor tlačí jednoznačně ke dnu. Všichni v divadle to víme, upozorňujeme na to veřejně i neveřejně, nefunguje normální divadelní plánování,. Jako příklad uvedu, že v březnu, byť je doma celý operní soubor, orchestr, i dirigenti nehrajeme jenom 7x. Proč???????Zeptejte se na marketingu???? Máme titul, ve kterém není divadelní sbor / který je 10 dní na Maltě/ a tak by se  titul Perníková chaloupka klidně mohl hrát jak pro předplatitele, tak pro děti, nebo na mimo pro diváky Opavy a okolíí. Píšu o tom pro to, že pomalu našim propuštěným zaměstnancům, kteří účinkují v této opeře končí pracovní poměr v divadle a tak po 1.dubnu 2012 jej nezahrajeme ani pro skupiny předplatitelské. Tím si znovu uděláme z diváků blázny. Ne my sólisté, ale náš divadelní marketing a vedení divadla. Osobně jsem dne 27.2.2012 na to pana ředitele upozornila. Nic se nestalo!!!!!!!!!!!! Tak takhle to u nás funguje. Všichni jsme již unavení, znechucení a vyčerpaní. Nebo možná je nějaký jiný důvod,proč i v tomto měsíci opera nehraje. Jen nevíme jaký a nikdy se to nedovíme.......To prý není naše věc!!!!!!!!!!

A ktým sníženým platům....jsou mezi zaměstnanci divadla mnozí, kteří mají několik zaměstnání, takže jim by to zřejmě až tak nevadilo.....Bohužel ti, kteří to mají jako jediný pracovní poměr a tento plat jako jediný zdroj příjmu, nikdy nebudou souhlasit, aby za míň peněz, dělali víc práce. Již několik jsme ve všech souborech hrubě pod stav a děláme tak práci za ty, kteří tady nejsou, protože se nedoplňují soubory. Pokaždé je nám jen ústně slíbeno...."vydržte, vdržte nějak to zvládneme"  tak to máme za to, že jsme vydrželi.................Nezbývá mi jen se ironicky poděkovat všem členům marketingu, kterí  námi /operní a baletní soubor/   jen dlouhodobě pohrdjí a když nenabízí naše opery, tak na telefonické dotazy našich diváků, kteří se ptají kdy se bude to nebo ono hrát,  je posíljí do blízkého Moravskoslezského divadla Ostrava.  Z tohoto nám je všem na zvracení..... Toto by měl pan ředitel řešit.........!!!!!!!! Tak jsme to dopracovali protože jsme byli sice zticha a všichni jsme se krásně na sebe usmívali a mysleli si své.........................Katy Jorda

 


Nepřihlášený uživatel

#131

2012-03-07 17:51

Opava je moje srdeční záležitost! Bylo to moje druhé angažmá a dodnes tam má řadu přátele, nejen mezi umělci, ale i mezi diváky.

Nepřihlášený uživatel

#132

2012-03-08 09:44

Pánové nahoře, nejste NAŠIMI pány, jste zvoleni do služby pro tuto zemi! A tato země by měla zůstat kulturní a vzdělaná, a to nebude, pokud se budou z finančních důvodů rušit divadla, zatímco vy si z veřejných prostředků budete stavět a zařizovat přepychové kanceláře a vozit si zadky v luxusních autech!

Nepřihlášený uživatel

#133 Re: Re: Ubohost

2012-03-08 17:36

#127: Zdeněk - Re: Ubohost

Právě. Vše ukáže čas.  Nevím co viděl na očích hercům, ale měl  je všechny  zrušit hned jak nastoupil.    Jestli pro ně tolik dělá, tak jsou to  obyčejné svině.  Možná proto je teď pár vyhodil. Pro výstrahu, ne?  Došla mu trpělivost zdá se . Aspoň si zavřou huby.


Nepřihlášený uživatel

#134 Re: Re: Re: Ubohost

2012-03-08 17:52

#128: - Re: Re: Ubohost

Mělo by se udělat referendum, jestli lidi chtějí divadlo v Opavě, nebo ne.  Jestli jo, ať ,město akceptuje jeho potřeby. Jestli ne , ať jej zruší.  Je to trápné, ne?  Oni se o něco snaží  a všichni na nich tady kydají hnůj.

Elena Tirpáková


Nepřihlášený uživatel

#135 Re: Re: Re: Ubohost

2012-03-08 21:19

#133: - Re: Re: Ubohost

Zdeňku i Vy anonyme 8. 3. 2012 17:36!!! Tato petice a komentáře by měly sloužit k PODPOŘE a ZACHOVÁNÍ opery v Opavě a divadla jako takového vůbec! Nechte si prosím své zlostné poznámky, urážky a výlevy do jiných diskuzí anebo nám to přijďte říci osobně!

Náměty ke zlepšení chodu divadla jsme jako zaměstnanci vznášeli přes své zástupce (umělecká rada apod.) často, škoda, že jejich řešení se odkládalo. To, že máme jen základní tabulkový plat se bere jako samozřejmost (bez ohledu na to jak obtížné party se učíme, podstatná většina z nás nemá žádné osobní ohodnocení, my už si totiž "opasky" utahujeme podstatně delší dobu než trvá finanční  krize), že velmi často hrajeme bez alternací se bere jako dočasné řešení ("vydržte, vydržte, snad se to v příští sezoně zlepší" - nejsou peníze), že nejsme spokojeni se samotnou propagací, prodejem atd. JSME DLOUHODOBĚ SNÁŠELI bez toho aniž bychom to nějak zvlášť ventilovali. Nikdo, pokud vím nechce žádnou krev (jak píše Zdeněk), ale takové řešení, které nenaruší provoz. Náš pan ředitel sklízí kritiku ze strany zaměstnanců proto, že jako manažer nehledal jiná východiska než propouštění nebo snížení už tak prachbídných platů. A vybral tu nejhorší možnou variantu jak pro nás divadelníky, tak pro vás diváky!

Mimochodem... v naší republice spousta věcí nefunguje jak by měla, ale naštěstí se už nevyhazuje jen tak "pro výstrahu", nebo proto, že by někomu došla trpělivost.  A jestli si myslíte, že nám tato situace "zavře huby" jak neomaleně píšete tak to se šeredně mýlíte!!!! Právě naopak, budeme bojovat za divadlo, jeho  zaměstnance, inscenace i spokojené diváky!!!!!! A doufáme, že právě ti diváci, kteří plní naše hlediště a jsou na své divadlo pyšní, nás v našem boji podpoří!!!

Šárka Hrbáčková


Nepřihlášený uživatel

#136 Re: Re: Re: SDO

2012-03-09 16:00

#108: - Re: Re: SDO 

 To není marketingem,je to tím,že si umělci cestují do zahraničí,z čehož divadlo nemá vůbec nic a taky tím,že si umělci  ve volném čase dělají soukromé akce a pak na vlastní práci jim nezbývá síla.Které jiné povolání si může dovolit tolik aktivit a být stále placen magistrátem??? Umělci,tam kde berete stálý plat a máte smlouvu,tam pracujte.Budete mít dost síly a času na dobře placenou práci!!!

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2012-03-09 18:54



Nepřihlášený uživatel

#138 Re: Re: Re: Re: SDO

2012-03-09 19:04

#136: - Re: Re: Re: SDO 

 Přesně tak!!! Je třeba mít zaměstnavalate, který zaplatí sociální a zdravotní pojištění a pak hurá na kšefty!


Nepřihlášený uživatel

#139 Re: Re: Re: Re: SDO

2012-03-10 11:58

#136: - Re: Re: Re: SDO

Ano to jste napsal, milý anonyme, velmi správně....DOBŘE PLACENOU PRÁCI.....:-D Kdyby naše práce byla tak dobře placená, nehledali by jsme práci, ve SVÉM VOLNÉM ČASE, jinde. Máte vůbec tušení, kolik bere takový umělec v divadle??? Ale to je jedno...nebuďte prosím zlý. A co jste myslel tím, že divadlo nemá nic z toho, že jezdíme do zahraničí? To by mě moc zajímalo a určitě nejen mě... Každý máme právo vyjádřit svůj názor, ale nám jde úplně o jinou věc...chceme zachovat nejen SDO, ale i jiná divadla v ČR. O nic víc tady nejde. Mám pocit, že to někteří nepochopili do dnes.

Ilona Kaplová

Svatava Liberdová

#140

2012-03-10 14:06

Drazí anonymové,nevím proč zde píšete,když vůbec nevíte,oč se vlastně jedná,a už vůbec nechápu,jak si do vašich úst můžete brát osobní životy umělců,kteří dřou pro radost jiným lidem!!!!Možná kdybyste se podepsali,a napsali něco užitečného,tak jsou vaše komentáře hodnotné,ale jestli si tady stěžujete na petici,která vznikla pro ZÁCHRANU divadla,jsou vaše komentáře jen k urážce a petici tím nepomůžou!Opakuji se,ale raději ještě jednou: JDE O ZÁCHRANU,NÉ O DALŠÍ ŠPINĚNÍ DIVADLA!!!!

Nepřihlášený uživatel

#141 Re:

2012-03-10 14:32

#140: Svatava Liberdová -

Paní Liberdová,

z informací, které tady nacházím a samozřejmě také v tisku...je vidět , že váš  ředitel neumí  číst.  Vy se snažíte  peticí pomoci divadlu , najít za pomoci občanů podporu pro chybějící peníze,  ale on říká, že to je nesmysl a divadlo nepotřebuje ani vaši podporu, ani samotné peníze. To je pro veřejnost dost matoucí........  co to tam žijete za absurdní komedie? Tak potřebujete ty peníze vlastně?    E. Tirpáková

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2012-03-10 17:43


Svatava Liberdová

#143 Re: Re: E. Tirpáková

2012-03-10 17:45

#141: - Re:

K tomu se nebudu vyjadřovat,jelikož jsem 17letá dcera ženy pracující v divadle.Píši zde jen svůj názor za mladou generaci,které také není osud divadla lhostejný!!!


Nepřihlášený uživatel

#144 Re: Re: Re: E. Tirpáková

2012-03-10 21:09

#143: Svatava Liberdová - Re: Re: E. Tirpáková

Takových mladých by mělo být mnohem víc. Na vašem příkladě je vidět, že mladí vychovaní v kulturním prostředí jej umí i bránit. Fandím mladým.

E.Tirpáková


Nepřihlášený uživatel

#145

2012-03-11 00:44

Jako Japonka, která miluje českou zemi, Opavu a Slezské divadlo, s přáním, aby zdejší divadelní operní soubor dále hrál kvalitní, zábavné krásné inscenace, podporuji tuto petici.
Zítra v 14 hodin 46 minut (v Čechách 6 hodin 46 minut) tomu bude rok, kdy postihla Japonsko obrovská přírodní katastrofa. Při ní zahynulo přes 15 tisíc a zranilo se přes 3 tisíce lidí a hodně měst bylo zničeno. Byli jsme všichni ohromení silou přírody. Dostali jsme podporu z celého světa a začalo obnovování postižených oblastí. Od Čechů přišlo také hodně srdečné podpory. A to od opavských občanů taky. Moc jsem za to vděčná.
V létě 2011 pozůstalí, kterým zemřeli synové, dcery, muži, ženy, bratři a sestry, přátelé, učitelé nebo žáci a občané, pořádali v postižených městech plných trosek své tradiční festivaly jako obvykle. Dělali je v slzách duševně spojeni se zemřelými. Jejich síla, jak si mezi sebou pomáhají a podporují se k obnovení svých měst, jejich síla k životu naopak i nás posiluje.

Slezské divadlo je sice nejmenším divadlem v tomto státě, jeho operní soubor je však pro svou kvalitu přirovnáván k „Popelce české opery“ a je symbolem opavského města. Kdyby tu nebylo divadlo, my Japonci bychom se nemohli ani s Opavou seznámit. Když jsem rozeslala informaci o této petici, hodně japonských známých sbíralo a poslalo mi podpisy nebo se podepsalo na této stránce. Vidím v podpisech také hodně významných jmen (např. předsedu Japonsko-české společnosti, předsedkyni Společnosti japonsko-českého přátelství nebo bývalého japonského velvyslance v ČR). Také mě překvapil podpis paní Yuriko Kuronuma, která žije v Mexiku a uvedla tam v roce 2005 inscenaci opery Yuzuru v japonském originále s cizími zpěváky poprvé na světě. (Děkuji, paní Kuronuma!). Právě Slezské divadlo provedlo stejně obdivuhodný čin v roce 2007 podruhé na světě a poprvé v Evropě. Opavská inscenace Yuzuru se líbila opavským občanům a měla velký úspěch v Praze i v Japonsku. Přes toto divadlo se Opavě otevřela cesta do světa: takto myslíme Japonci. Má orchestr s čistou harmonií, velmi kvalitní sbor, sólisty, kteří dokážou vnímat podstatu hudebního díla a interpretovat je... Je to nádherný operní soubor. Také na Festivalu hudebního divadla získal různé ceny třeba za inscenaci Dialogy karmelitek nebo Loupežníci a tím dokázal svou vysokou kvalitu. Nedávno uváděl nádherné Lisztovo oratorium Christus: zazněl překrásný nebeský tón. Pravá hudba dokáže spasit duše. Právě proto je nutno zachovat a chránit uměleckou kulturu.

Jestli opavské město a jeho občané budou nadále chránit a pečovat o toto nádherné divadlo, věřím, že v budoucnu Opavu napadne ještě něco krásnějšího. Snad tato petice s podpisy dokazuje tu podporu lidí, kteří to právě také tak myslí. Není tomu tak?

Dozvěděla jsem, že se vydal grant 91,000,000 korun z Evropské Unie pro rekonstrukci Slezského divadla. A považuji za absurdní, že divadlo, které v dalším roce po rekonstrukci dostalo rozpočet 68,000,000 korun, kvůli nedostatku pouhých 2,500,000 korun propustilo hodně hudebníků. V nich jsou sólisti, které občané milovali a kteří dostali cenu opavské Thálie, a také členové sboru, kteří milovali své divadlo a pro ně hrávali a zpívali na jevišti v nenápadných rolích. Proč se nemohl najít jiný způsob, jak si vzájemně pomáhat a podporovat se pro prospěch svého divadla? Samozřejmě je někdy nutné se bránit: ale věřím, že když všichni budou přemýšlet o ostatních a nešetřit své síly a podporu pro řešení, jak to dělají lidé postižených měst v Japonsku, zvýší se tím kvalita divadla a i prospěch opavského města. Z tohoto ohledu vysoce cením tuto petici (podpisování). Opavští přátelé a všichni milovníci hudby na světě, jen tak dál!
Masako Nakajima

Nepřihlášený uživatel

#146 Re: Re: Re: Re: SDO

2012-03-12 16:20

#136: - Re: Re: Re: SDO

Vážený anonyme, zapomněl jste na jednu velikou devizu cest souboru do zahraničí a to je přinejmenším dobré jméno, bohužel ve světě vážného umění se za dobrou značku neplatí penězi. K dalším připomínkám - ke kšeftům umělců - mám jen tuto poznámku, pokuď budeme dobře zaplaceni v trvalém pracovním poměru, nebudeme mít potřebu jezdit na "kšefty". Já za sebe musím říct, že na "kšefty" jezdím hlavně proto, abych mohl dojíždět do zaměstnání a ještě alespoň důstojně žít. Pokud budu odkázán pouze na příjem z divadla budu muset toto zaměstnání ukončit, protože mi na dojíždění nezbudou peníze. Michal Pavel Vojta

Tento příspěvek byl odstraněn jeho autorem (Zobrazit podrobnosti)

2012-03-12 17:09


František

#148

2012-03-12 17:14

Vážený pane Vojto, souhlasím s Vámi, nicměně dokázal by jste přesně kvantifikovat finanční částku, která by znamenala "budeme dobře zaplaceni" ? Tato věta se objevuje v této diskuzi velmi často, ale nikdy není kvantifikována. Stačí, když napíšete ccaxxxxxKč hrubého. Děkuji.

Nepřihlášený uživatel

#149 Re:

2012-03-12 17:43

#148: František -

Vážený pane Františku,

to je právě velice diskutabilní co komu stačí? Lékařům, například, zdá se je 50000 měsičně málo. Já vám napíši co mě nestačí, v 46 letech a s 25 letou praxi prvního tenoristy mi nestačí cca 17 500 čistého, vím, že je v této republice hodně lidí, kteří pracují za mnohem méně, ale vzhledem k tomu, že na cesty do zaměstnání - na které nemohu uplatnit odpočtv, protože jsem v trvalém pracovním poměru - vydám měsíčně 9000 a více. Jistě uznáte, že cca 8500 na žití je opravdu málo. Samožřejmě, tato situace je velice individuální, něko má měnší náklady - tím pádem menší potřeby i když by měl větší přání. A chtěl bych připomenout, že toto je plat předního sólisty, kolik berou garderobiérky, vlásenkářky a mnozí další ---- 8? - 10? tisíc?

Bohužel mnoho lidí v české společnosti si myslí, že umělci v divadle jsou honorováni 50 - 100 tisícovými částkami, věřte, takových je české republice tolik, že bychom je na prstech spočítali. Je zajímavé, že se nikdo nepozastaví na tím, že třeba Lucie Bílá s panem Maláskem mají za koncert 300 - 400 tisícový honorář, u takových lidí se to bere, že je to v pořádku, vždyť je to Česká slavice, paní Kramolišová je Česká Thalie a Libuška a kdyby si řekla za velkou roli 100 tisíc, tak by se jí ve většině divadel vysmáli. Taková je smutná skutečnost.

Michal Pavel Vojta


Nepřihlášený uživatel

#150 Re: Re:

2012-03-12 18:08

#149: - Re:

Michale děkuji ti  za tento příspěvek. Já bych s dovolením doplnila, že můj plat je 15000 Kč čistého...jen pro představu, protože patřím mezi "kšeftaře"....Ilona Kaplová