Praha 1 trpí - petice proti uzavírání Smetanova nábřeží


Nepřihlášený uživatel

#76

2013-10-02 07:58

"ona modra zóna je taky pekna zvrhlost, měla by smysl přes noc pro rezidenty co se vrací domu" To jako vážně? Cílem modré zóny je, aby se lidé do centra dopravovali pokud možno jinak než autem, a to se nedaří kvůli tomu, že neexistuje kvóta na počet abonentů s parkovací kartou. Ve Vídni např. dostane kartu jen živnostník se sídlem v centru, který prokáže, že se nemůže do centra města dopravit jinak než autem nebo že auto k podnikání nutně potřebuje. Je zveřejněno, kdo má takovou výjimku. V Praze není počet abonentů shora omezen, stačí plnit kritéria. Výsledek jsou denní kolony v centru plné dojížděčů, rezidenti nemají kvůli abonentům kde zaparkovat a musí kvůli nim stát v kolonách. Regulace parkování v centru je nutná, kdo sem chce a nebydlí tady ať si zaplatí garáž, je jich tu dost a jsou poloprázdné, nebo využije jednorázovou parkovací kartu v zóně. Ale čecháčkům v plechovkách se za parkování nechce platit a chtějí si dovést svoji prdel až do cíle cesty, chodit pěšky nepbo přestoupit na MHD je pro ně problém.

Nepřihlášený uživatel

#77 Re: Re: Re: Otevřený dopis primátorovi

2013-10-02 08:25

#67: - Re: Re: Otevřený dopis primátorovi

Pane nepřihlášený uživateli - nadhled klidu a trpělivosti. Protože jinak by jste si všichni vymýšleči a schvalovači těchto zhovadin za nemalé státní platy a neuvěřitelné dotace zasloužili napřesdržku!

Mrk
Nepřihlášený uživatel

#78 Re:

2013-10-02 08:38

#36: sysel -

Z centra města se stává skanzen ve kterém už nebydlí tolik lidí jako kdysi.

Někteří si myslí, že když omezí přísun aut tak z centra bude krásné sluníčkové místo pro procházky, ale kdo se tam bude procházet ? To si jako z okraje města dojdeme do centra na procházku ? Pokud tam bude bydlet čím dál méně lidí, tak čím dál méně obchodníků bude schopno platit čím dál větší nájmy až do bodu kdy tam budou jen herny a bordely pro turisty.

Vy nadáváte na parkování "cizáků" ale uvědomte si, že i oni udržují centrum města při životě. Vyženete je a sice budete moci parkovat, ale pro rohlíky si budete jezdit na okraj Prahy. Už teď je obyčejný nákup v centru nic moc zábava.

Tahle petice je ale o uzavřeném Smetanově nábřeží, což je hloupost. A zásahy tohoto typu bez dobudovaného vnitřního i vnějšího okruhu jsou cestou do pekel.

hruucoon.cz

#79 Re:

2013-10-02 10:31

#13: -

To si děláte legraci ? Praha se ubránila před povodní, protože nedlouho před ní na trůn nastoupil "odborný" primátor ? Kterej v prvním rozhovoru pro Respekt vyjádřil svůj odbornej názor, že Praha není dobrý místo k životu ?

Je mi jedno odkud je pan primátor, ale navrhovat zavření nábřeží u Karlova mostu (popřípadě cyklostezku na magistrále) může jenom šílenec, kterej viděl Prahu akorát na pohlednici. Testovat podobný změny netřeba lidem s dostatečným IQ netřeba - prostě když se ucpe nábřeží, doprava ucpe všechno okolo... - taky netestujeme, že kyanid draselný není vhodnou součástí jídelníčku, ne?

Prostě Vám a Vám podobným hysterickým svazákům - budovatelům světlých zítřků musí někdo sice mírově, ale jasně vysvětlit, že tudy vlak nejede, peníze na snadný živobytí  už nejsou a nebudou a holt je třeba něco doopravdy dělat - ne se věnovat rozkulačování statků a budování JZD.

V kterých "prosperujících zahraničních metropolích" mimochodem podporují to Vaše bolševický "dopravní zklidnění" ?? V řadě z nich jsem pobýval a nevšimnul jsem si nějakých automatčíků...


Nepřihlášený uživatel

#80

2013-10-02 10:34

Komentar by byl na nekolik stranek, proto ho zestrucnim na dotaz PROČ ? Proc sikanovat vetsinu zanedbatelnou a bezohlednou mensinou, ktera umi akorat hlasiteji kricet e vice se zviditelnit protoze ma cas lestit ty spravne kliky aby prosadila sve???!! O prisati se techto "neziskovek" na verejne prostredky ani nemluve...
david

#81 Re:

2013-10-02 12:55

#60: -

Ano polookruh je třeba "okolo" Líbeznice. Okolo Mnichova, Berlína nebo Washingtonu D.C. je celý okruh. Já jsem ale kritizoval chování jednotlivých ekologistických nátlakových, nikým nevolených a nikomu se nezodpovídajících skupin. Jedna skupina říká "jezděte okolo", a druhá skupina to "okolo" již mnoho let docela úspěšně blokuje.Jednodušší člověk by si řekl, že ekologisti jsou chaoti a vlastně nevědí co chtějí. A ti míň jednodušší vědí, že cílem ekologistů je vyhladit většinu lidstva z povrchu země viz Římský Klub a jejich "bible" Meze růstu.

Politicko historická odbočka a souvislost: Existence nikým nevolených nátlakových skupin je důsledkem "nepolitické politiky" jednoho z našich bývalých prezidentů (který se přestože byl členem se k Římskému Klubu nehlásil), ke kterému se hlásí i K. Schwarzenberg proto stávající primátor je k ekologistům tak vstřícný.

jam

#82 Re:

2013-10-02 13:07

#13: - Copak už všichni zapomněli, jak současný vedení města úspěšně a aktivně zachraňovalo Prahu před povodní? Díky odbornosti primátora se Praha dobře ubránila a dopadla výrazně líp než v roce 2002

Ja mam ponekdu jine informace.

1, v roce 2002 se nakoupilo a nesledne otestovalo mraky protipovodnovych zabran - po povodni v 2002, ne pred temi povodnemi.

2,  letosni povodne byl pan primator cely vikend nedostupny (prece si nebude kazit volno) a diky tomu prace (ktere by skody jeste umensily) zacali prilis pozde. situaci zacal resit az v pondeli - to uz jen hasil problemy kterym mohl predejit, kdyby zvednul krizovy telefon a odpovedel "ano, souhlasim, vyhlasuji krizovou situaci, zabezpecte Prahu proti povodnim - krizovy vybor zasedne v pondeli, ted nemam cas".


Nepřihlášený uživatel

#83

2013-10-02 13:16

Automat je skupinka sluníčkových extremistů, kteří se starají jen o své zviditelnění...

Nepřihlášený uživatel

#84

2013-10-02 14:17

Nulová informovanost o objízdných trasách, zdivočelí chodci, kteří si pak i ve zbytku centra myslí, že jsou na pěší zóně.
Lifter

#85 Neni to zdaleka jen tato akce

2013-10-02 14:37

Podobně jsem proti akcím, jako ta co se konala minulý víkend na Praze 14, kdy byla téměř půl dne zavřená Českobrodská kvůli běhu. Sám jsem sportovně založený a respektuji, že mají lidé potřebu pohybu. Ale běhat se dá v parcích, na stadionech a bežeckých drahách. Není žádný důvod uzavírat dopravní tepnu typu Českobrodské. Je to velice sobecké a neohleduplné k většině obyvatel P14!
jam

#86 Re:

2013-10-02 14:51

#41: sysel - K čemu jsou místním obyvatelům kolony v pracovních dnech, ve kterých musí stát s auty s poznávacími značkami ze středočeského kraje?

v tech autech cestuji pracujici, kteri bud tvori hodnoty, nebo poskytuji sluzby - jako treba zajisteni vody, energii, odpadu atp, na ktere jste si tech par let tak zvykl ze je povazujete za samozrejme. tito lide chteji take sve pohodli a kdyz jim ho nedate, tak bud zvednou svou cenu, nebo se na Vas vybodnou a pro cerstve rohliky budete muset Vy cestovat do stredoceskeho kraje.

tak k tomu Vam jsou ty kolony.

ps: ten student fifa z ceskych budejovic haji prvni barikady, stejne jako jsme to delali vzdy v historii, kdyz Praha zadala (napriklad rozhlasem) o pomoc. protoze kdyz padne Praha, tak je jen otazkou casu kdy se mor rozleze vsude.

jam

#87 Re:

2013-10-02 15:29

#60: - ve spoustě měst na světě funguje polookruh, není potřeba plný okruh. Objízdné trasy dávno existují, teď už jen motivovat řidiče, aby se vyhýbali centru

to neumite pocitat, nebo nemate spetku predstavivosti? nebo jste tak omezeny ze vidite jen svuj bezprostredni zajem?

kdyz prodlouzite trasu Vasemu dodavateli cerstveho uzeneho, tak

1, spali vic pohonnych hmot (uz to je fuj fuj neekologicke) - zvysi se cena uzenek (nebo zhorsi kvalita, nebo oboji)

2, stravi vic casu na cestach - tim bude na cestach mimo jine dele prekazet - zvysi se cena...

3, Vas trafikant bude zrat horsi/drazsi/obji uzenky, sam se bude do prace plahocit delsi trasou a tak i on zvyssi cenu

4, nakonec vsichni kdo vytvareji hodnoty zjisti ze se bez dopravne omezene Prahy obejdou a mesto se postupne umrtvi.

5, sysel a jemu podobni se zacnou zajimat proc nefunguje kanalizace.

6, sysel a jemu podobni prodaji pod cenou nebo zcela pusti sve byty.

... nechci domyslet. nejake spekulace jiz byly naznaceny.


Nepřihlášený uživatel

#88

2013-10-02 20:00

Á tady je opět dojemná péče o obyvatele Prahy 1, bez aut dojížděčů se prý ani nanají a přestane jim téct teplá voda...
Takže ty kolony co jsou každý pracovní den na Smetanově nábřeží táhnoucí se po celém břehu Vltavy, ve Valdštejnské, Letenské, Karmelitské až na Újezd, to je vlastně daň za civilizaci, abych se já najedl a fungovala kanalizace na Praze 1.
Trochu rozumu do hrsti, Praha je extrémně centralizovaná, většina lidí pracuje v centru. A pokud chceme, aby auta používali ve městech jen ti kteří musí, pak cesta vede ve změně systému parkování - omezení míst abonentů, investice do P+R a MHD a uvolnění místa pro bezmotorovou dopravu. Pokud někdo něco potřebuje odvést autem, beze všeho, ale ať zaplatí tržní cenu za parkování. Ne že jako prase to hodí na chodník případně do druhé/třetí řady a zapne trojúhelník.

Ano, objížďka je delší, přibližní pí krát než cesta středem. Ovšem je plynulejší a vede mimo zastavěné území v tunelu, takže škodí mnohem méně. Od toho ty tunely jsou...

Polokruh mají třeba ve Vídni nebo v Curychu. V Praze je dostatek kapacitních komunikací a výstavba dalších nic neřeší. Blanka se staví v podstatě proto, aby se humanizovala magistrála, ideálně aby se zrušila a Praha 2 zase vypadal normálně.

Problém Prahy 1 je, že tu žije méně než 3% obyvatel Prahyí, ale celá Praha a dokonce delegace z ČR nám chtějí diktovat, jak si tu máme organizovat dopravu a parkování. Tohle ale není demokracie, nýbrž válcování.

Tento příspěvek byl odstraněn autorem petice (Zobrazit podrobnosti)

2013-10-02 20:42



Nepřihlášený uživatel

#90 Trpí tím i Praha 2

2013-10-02 20:58

Prapodivným experimentem uzavírání Smetanova nábřeží trpí i další městské části - Praha 2 určitě. Dochází k rušení průjezdných tras bez náhrady, které se logicky projevuje zvýšeným provozem na zbývajících ulicích. Naštěstí zatím jen pár sobot a pevně doufám, že tento experiment nebude bez celkové koncepce pokračovat. Všimli jste si, jak již třetí sobotu po sobě nefunguje návaznost tramvají, které nabírají zpoždění buď při průjezdu Smetanovým nábřežím, nebo v Karmelitské. Když jsem se druhou sobotu nemohl spolehnout na jízdní řád, udělal jsem tu třetí to, co asi nebylo cílem. Jel jsem autem. A protože jsem byl zvědavý jaká že to akce přináší zmatky do širšího okruhu Prahy, šel jsem se na nábřeží podívat. Organizace žádná, stánky slušně řečeno prapodivné. Nepochopil jsem, proč bych měl chodit a sedět na silnici či přímo polehávat na chodníku, když v dosahu pěšky je Žofín, Slovanský ostrov, Kampa, náplavka, Letenské sady a spousta dalších přirozených míst pro tyto účely. Dodnes jsem si myslel, že se chodí po chodníku, sedí na lavičkách, popíjí na k tomu určených a hojných zahrádkách restaurací, děti si hrají na hřišti a na trávníku a ne na koberci či silnici. Asi jsem trochu nechápavý, ale co je vlastně účelem této prapodivné akce a pro koho se nábřeží uzavírá?


Nepřihlášený uživatel

#91 Re: Trpí tím i Praha 2

2013-10-02 21:15

#90: - Trpí tím i Praha 2

Magistrát tvrdí - Společným cílem je prověřit jak lze řešit problémy dopravně přetíženého nábřeží a protilehlého malostranského břehu. Vytvořením otevřeného debatního prostoru se zaměřením na otázky rozvoje Prahy a zlepšování správy města se také rozbíhá projekt Ladíme Prahu. Jeho snahou je zlepšit vztah Pražanů k veřejnému prostoru – naučit obyvatele veřejný prostor nejen užívat a sdílet, ale také se o něj starat.

Nechápu to naprosto stejně:

  • prověřit jak řešit dopravu uzavřením páteřní komunikace bez náhrady. Co třeba uzavřít D1, když tam jsou v pátek a neděli kolony
  • otevřít debatní prostor - koho s kým? kdo nehledal, o žádné debatě nevěděl a na ní bylo spousty statistů z jednoho sdružení
  • naučit pražany veřejný prostor užívat - koupit si párek na nábřeží, lehnout si na chodník
  • a také se o něj starat - ?????

Skutečný cíl? To vědí jen pánové z AutoMatu a provozovatelé těch stánků.


Nepřihlášený uživatel

#92

2013-10-03 07:45

Skutečný cíl je vysávání a zneužívání státních peněz a dotací, které jsou na to posvěceny primátorem. Pár mladých jedinců z toho docela dobře žije a ještě bez hanby a studu vyhlašují veřejné sbírky na tyto nesmyslné umělé uzavírky, které lidem komplikují život.

Nepřihlášený uživatel

#93 Re:

2013-10-03 08:14

#23: -

V Praze celkem běžně... Třeba na Andělu... A ano, je to hloupost...

jam

#94 Re: Re: Re: Otevřený dopis primátorovi

2013-10-03 11:26

#67: - Re: Re: Otevřený dopis primátorovi Nadhled je relativní pojem - mě naopak připadá, že tomu nadhled právě úplně chybí a že ten dopis lze chápat jen jako jeden z tisíce možných úhlů pohledu na věc. Ten dopis je spíš omezenější zaujatej jednostrannej podrobnej popis, jedna z mnoha možných interpretací... Rozhodně to ale není napsaný s nadhledem.

clanek jsem prave docetl a z Vasi reakce usuzuji, ze nechapete vyznam slova 'nadhled'. rozhodne to neznamena ze stejneho uhlu pohledu jako je ten Vas.

nadhled znamena posuzovat urcite tema v kontextu a s ohledem na okolni skutecnosti. to je trochu slozita definice, tak zkusime priklad. kdyz budete posuzovat jadernou elektrarnu z pohledu krovaka, ktery za svuj zivot nespotrebuje ani watt elektricke energie, tak je samozdrejme spatna (aaaano), ale kdyz ji budete posuzovat s ohledem na to ze vetsina civilizovanych lidi el. vyuziva a v kontextu alternativnich zdroju (uhelna - moc cmoudu; vetrna - nestabilni a vyroba vetraku spotrebuje vic enegrie nez co vygeneruje za celou svou zivotnost; solarni - to same co vetrna) tak zas tak spatna neni.


Nepřihlášený uživatel

#95

2013-10-03 11:35

Zavře se nějaké nábřeží a za chvíli si banda alternativních, hloupých idiotů bude chtít bezdůvodně zavírat ulice i jinde. Nic takového!

Nepřihlášený uživatel

#96

2013-10-03 15:35

Nesouhlasím s omezováním osobní dopravy tímto nedomyšleným způsobem
obyvatel

#97 Cui bono?

2013-10-03 15:50

Docela by mě zajímalo, co stojí v pozadí těchto akcí a co je jejich cílem. Možná co nejvíc znepříjemnit život a vyhnat z Prahy 1 co nejvíc obyvatel a uvolněné domy využít pro luxusní kanceláře nebo nějaké obchody a apartmány pro cizince. Možná záměr nějakých developerů propojených s radnicí. Kdoví. Co vím jistě, že pro ideje nějakých usoplených neomarxistů z Auto*Matu se to určitě neděje, ti v tom figurují jako užiteční idioti, po kterých by jinak ani pes neštěkl.

Nepřihlášený uživatel

#98

2013-10-03 20:11

Jsem šťastná, že i mnozí jiní mají ten názor, že město Praha žije svým životem, který nelze zlepšit tím, že omezíme nebo zavřeme dopravu v některých ulicích, aniž by byly plnohodnotné dopravní alternativy, které nebudou obtěžovat občany jiných částí Prahy. Začalo to nesmyslným "zklidněním" magistrály na Praze 2, má se otřesně "zklidnit" i magistrála na Praze 4, teď zavřeli nábřeží. Jsou vypracované studie, které jasně dokazují, že omezení dopravy na magistrále v Praze 2 jednoznačně vedlo k nárůstu dopravy v Praze 4, na objízdných trasách. Jen idiot si může myslet, že se ta auta vypaří. Nechci se nikoho dotknout, ale nemohu si pak myslet cokoli jiného o všech těch lidech plkajících o zklidnění a očistě města, která podle nich nastane, když se zaškrtí nebo zavřou dopravní tepny, aniž by byly ekologicky šetrné jiné dopravní trasy. Považuji toto celé za nebezpečný ekoterorismus a je více než smutné a ostudné, že to vedení Prahy podporuje. Všichni ti bycikloví plkaři by si také měli uvědomit, že srovnávat cyklodopravu v Praze a Berlíně nebo jiných placatých městech je demagogie. Ještě nikdy jsem od žádného z nich neslyšela, že by srovnával cyklodopravu v Praze s cyklodopravou jiného srovnatelně velkého a hornatého města. Držím vám petičnímu výboru palce a taky nám všem, kdo myslí hlavou a myslí to s Prahou skutečně dobře.

Nepřihlášený uživatel

#99 Re: Neni to zdaleka jen tato akce

2013-10-03 20:20

#85: Lifter - Neni to zdaleka jen tato akce

Mluvíte mi z duše! Hurá! Jsem jednoznačně pro sport, nechť lidé běhají do sytosti, ale od čeho pak máme stadiony a parky? To někdo pouští auta, aby jezdila po stadionu nebo po parku? Ne, všem by to připadalo dost divně a hlavně, stadiony ani parky nebyly postaveny a určeny k tomu, aby po nich jezdila auta. Ale všem připadá normální, aby lidi běhali po ulici, která byla postavena a určena dopravě. Kromě vás a mně tedy. Připadám si jak mezi mimozemšťany.


Nepřihlášený uživatel

#100 Má komunikace se združením AUTO-MAT

2013-10-04 13:35

Dobrý den. Narodil jsem se a žiju v Praze 1 celý život. Na kole jezdím skoro každý den (nebo pěšky). Nicméně to, co provozujete na Smetanově nábřeží každou sobotu je absolutní výkřik do tmy a kardinální blbost. Celé je to nekoncepční, až hysterické. Jenom přesouváte problém z jednoho místa na druhé a tleskáte si při tom. Centrum je takové jaké je a dokud nebude vybudován ucelený městský okruh, nemají takovéto akci jinou hodnotu, než nátlakovou. Neustále tady někdo srovnává Dánsky model a model Nizozemský s Prahou, ale Praha není v Dánsku, ani v Holandsku a nikdy nebude. V Nizozemsku jsem byl x-krát, nicméně historicky, geograficky a urbanisticky se jedná a zcela jiné země. Co se týče "pohodově" strávené soboty na ulici plné "buřtstánků" a projíždějících tramvají (mám na mysli Smetonovo nábř.), tak zde pár tipů pro mimoobčany Prahy 1. Máme tu Střelecký ostrov, Žofín, Štvanici, Petřín, Letnou, Cindu. Na náplavkách je taky pěkně. Nebo si dejte od nás z centra výlet podél vody do Klecan a zpátky po druhém břehu. Doporučuji. Tak pěkný den a zdravému rozumu zdar.
A ještě taková drobnost. Opakující se téma, že doprava v tomto úseku ruší nás, občany Prahy 1. Vždyť od Národního divadla, kolem FAMU, proluky se zelení, Klementina, taneční konzervatuře, UMPRUM, FFUK, Rudolfina, dalších třech škol, knihovny, až po Intercontinental je absolutní minimum rezidenčních domů. Narozdíl od Malé Strany. Pak je nemocnice František, ministerstvo a pak už nic. Bohužel mám pocit, že opravdu jde jen o populismus bez konceptu. Tak Praze zdar a ať se dočká opravdu rozumných, systematických řešení.
Aby to nevyznělo špatně - chtěl jsem říct, že mě tato trasa ruší minimálně.
DOSTAL JSEM ODPOVĚĎ: Díky za názor. Sám jste vyjmenoval celou řadu institucí, jejichž zaměstnanci na nábřeží tráví většinu svého času, jejichž návštěvníci/frekventanti do nich v drtivé většině případů autem nejezdí a kterým kolony aut denně obtěžují život. Podobně jako na Malé Straně. Koncepčnost akcí Nábřeží žije spočívá mj. v tom, že jsme vyvrátili předchozí názor třeba eprimátora, že instituce a podniky u SN zde chtějí jezdit autem a žádné zklidnění si nepřejí. To není pravda. Nedošlo ani k závažnějšímu omezení rezidentů (byť tyto soboty nejsou cílový stav, o který by kdo dlouhodobě usiloval - spíš impulz k diskuzi, prověřování možností a vyvracení mýtů. Spočívá mj. v tom, že akce Nábřeží žije poprvé v historii desítek dopravních omezení v centru nenahnaly objízdnou trasou auta bezmyšlenkovitě na Malou Stranu. Spočívá mj. v tom, že se teď už snad všichni shodnou v tom, jakou zátěž pro obyvatele MS vnitroměstský tranzit představuje, že se s tím najednou snažíme společně něco dělat a ruku v ruce s tím jde i Smetanovo nábřeží, jehož pár sobotních proměn v debatní platformu a kulturní korzo poskytlo impulz k takto rozsáhlé diskuzi/experimentu/hledání řešení pro ba břehy. S pozdravem Auto*MAt
ODPOVĚDEL JSEM:
To Auto-Mat - děkuji za reakci. Určitě, až bude čas, rád podrobně odpovím... Zde jenom pro inspiraci z opačné strany barikády reakce místních. Budu rád, když necháme debatu na akademické úrovni a vyhneme se osobním útokům. Děkuji a odkaz zde: http://www.petice24.com/forum/67613/start/0
A JEŠTĚ JSME ODPOVĚDEL:
Dovolte mi tedy reagovat. Po úvaze o Vaší odpovědi jsem nabyl přesvědčení, že odpovídáte sice rozsáhle, nicméně s minimem informací a argumentů. A teď k jednotlivým bodům:
1. Co se týče S. nábřeží jako takového. Vzhledem k poloze, řeka a prostor za ní, na rozdíl od ostatních ulic hluk spíše rozmělňuje, než odráží, tzn. v této lokalitě není enormní zátěž co hluku týče se. Posaďte se do kavárny Slávia a uvidíte sám. Teď jsem mluvil s profesorem z FAMU a sám mi potvrdil, že hluk uvnitř budovy je minimální. Ostatní budovy jsou konstrukčně podobné, tedy i hladina zvuku bude podobná. V akademii věd i v ostatních budovách to znám osobně. To znamená, že hluk v této lokalitě je menší, než v jiných částech města. Nemáte tedy pravdu, kolony na nábřeží zatěžují místní méně, než v jiných částech Prahy, uzavřením NS zvýšíte tak již větší hluk v jiných částech města. A to, že tam nebydlím, neznamená, že mě to nezajímá. Někdo na FB vtipně komentoval, že u něj v horní dolní také jezdí auta a jestli mu nepomůžete zavřít celou ulici. Že má děti a psa Možná, že jeho ulice není pro vás v tak atraktivní lokalitě, nepomůžete mu :-))))
2. Vyvracet názor (ex-primátora), že cituji: podniky a instituce (pravděpodobně lidé v nich pracující) chtějí jezdit autem a žádné zklidnění si nepřejí. Toto tvrzení jsme naší akcí vyvrátili. Konec citace. Proč proboha používáte takto primitivní a populistický argumenty, zcela zřejmě vytržené z kontextu. Každý v Praze chce klidnější dopravu, neříkáte vůbec nic nového. Někdo z osobního důvodu preferuje přepravu automobilem, někdo ne. V demokracii na to máme naštěstí zatím ještě právo.
3. U vaší akce mám pocit (jistotu), že si berete za rukojmí, nás občany P1, aniž by jsme se o to prosili. Nepoužívejte nás tedy prosím ve vaší nesmyslné akci. Děkuji.
4. Každý občan v Praze 1 je pro zlepšení dopravní situace. Nicméně pevně doufám, že většina obyvatel zde žijících jsou demokraté, uvědomují si tedy, že přesunutím problému k sousedům se problém neřeší. Takto to funguje v totalitních režimech a ne v demokracii. Narážím na vaše malůvky na začátku webu, kdy máte hrdě zvýrazněné objízdné trasy místo SN. Jak humorné....
5. Takže: Praha má nějakou dopravní kapacitu. Vaše argumenty, že si řidiči přes centrum zkracují trasu není úplně pravdivá. Praha 1 často bývá cílem cesty (nemyslím jen auta), což je dobře. V některých případech to opravdu nejde jinak, než autem (matka s dětmi, babičkou, nákupem, etc.) Člověk jakožto bytost myslící se snaží přesunout z bodu A do bodu B (neřešme, proč se nechce přepravovat na kole, noční tramvají, nebo tramvají plnou smradu v letních měsících). Jede tedy přirozeně pro něj nejlepší cestou. Pokud jsou „rychlé trasy“ mimo centrum již v zácpě, řidič volí průjezd centrem, či naopak. Vtip je v tom, že v dopravních špičkách jsou ucpané VEŠKERÉ SILNICE ve městě. Tudíž zavřením SN vytvoříte SUPER zácpu někde jinde. Problémy rostou s mocninou, budete tedy vaší „snahou“ negativně ovlivňovat X krát více lidí, než na „Vašem“ nábřeží! Působíte jako nátlakové hnutí bez konceptu a opravdových argumentů. Nemám nic proti uzavírání části města na dobu určitou z důvodu kulturně-společenské akce (maraton, karneval, film, etc...). Moderní žijící město potřebuje akce tohoto typu. Při každé takovéto akci se najde někdo, komu akce vadí a komu ne. To je úplně normální, je nás tu hodně na malém prostoru a musíme se domluvit všichni. Ještě, že máme demokracii. Zatím.... I vaše akce by mi nevadila, pokud by se jednalo o jednorázovou akci – happening. ALE CO TU PROVOZUJETE KAŽDOU SOBOTU V ZÁŘÍ A ŘÍJNU JE ŠIKANA, NÁS OBYVATEL PRAHA 1. PŘIPADÁM SI JAKO POKUSNÝ KRÁLÍK
6. Píšete, že sobotní akce neomezuje rezidenty. To si ze mě pane děláte srandu Jste vůbec z Prahy 1? Běžte se podívat do přilehlých ulic a na druhou stranu řeky, abyste viděl co je to neomezování obyvatel :-))))))) A to se bavíme o sobotě. Představte si tuto uzavírku celý týden.
7. Znovu opakuji, že jako obyvatel Praha 1 si samozřejmě přeji zklidnění dopravní situace nejen u „mě“ v ulici, ale v celé Praze. Jako občan Prahy se snažím dívat na věci až za hranici „mé“ zahrádky. PROTO JSEM ZÁSADNĚ PROTI JAKÉMŮKOLIV ŘEŠENÍ, KTERÉ ULEHČÍ DOPRAVĚ JEN A POUZE MĚ OSOBNĚ A PÁR VYVOLENÝM. DOKUD TEDY NEBUDE DOBUDOVÁNA INFRASTRUKTURA MĚSTA A VYPRACOVÁN PROFESIONÁLNÍ PLÁN ŘEŠENÍ, JSEM ZÁSADNĚ PROTI UZAVŘENÍ SN.
8. Cituji: „ spíš impulz k diskuzi, prověřování možností a vyvracení mýtů. Spočívá mj. v tom, že akce Nábřeží žije poprvé v historii desítek dopravních omezení v centru nenahnaly objízdnou trasou auta bezmyšlenkovitě na Malou Stranu. Spočívá mj. v tom, že se teď už snad všichni shodnou v tom, jakou zátěž pro obyvatele MS vnitroměstský tranzit představuje, že se s tím najednou snažíme společně něco dělat a ruku v ruce s tím jde i Smetanovo nábřeží“ Konec citátu. TOTO je totální lež. Nahnaly jste auta na Malou Stranu! Jděte se tam zítra podívat ! Tedy jestli si z té velké slávy co provozujete na NS uděláte chvilku čas (na nás lokální).Pro NS je zátěž pro vnitro-městský tranzit menší, než v ulicích Malé Strany. Zatím neexistuje jiná možnost tranzitu, při niž by nezkolabovala doprava v jiné části Prahy !!!!
9. Pro jistotu ještě přikládám můj první příspěvek: Dobrý den. Narodil jsem se a žiju v Praze 1 celý život. Na kole jezdím skoro každý den (nebo pěšky). Nicméně to, co provozujete na Smetanově nábřeží každou sobotu je absolutní výkřik do tmy a kardinální blbost. Celé je to nekoncepční, až hysterické. Jenom přesouváte problém z jednoho místa na druhé a tleskáte si při tom. Centrum je takové jaké je a dokud nebude vybudován ucelený městský okruh, nemají takovéto akci jinou hodnotu, než nátlakovou. Neustále tady někdo srovnává Dánsky model a model Nizozemský s Prahou, ale Praha není v Dánsku, ani v Holandsku a nikdy nebude. V Nizozemsku jsem byl x-krát, nicméně historicky, geograficky a urbanisticky se jedná a zcela jiné země. Co se týče "pohodově" strávené soboty na ulici plné "buřtstánků" a projíždějících tramvají (mám na mysli Smetanovo nábř.), tak zde pár tipů pro mimo-občany Prahy 1. Máme tu Střelecký ostrov, Žofín, Štvanici, Petřín, Letnou, Cindu. Na náplavkách je taky pěkně. Nebo si dejte od nás z centra výlet podél vody do Klecan a zpátky po druhém břehu. Doporučuji. Tak pěkný den a zdravému rozumu zdar. A ještě taková drobnost. Opakující se téma, že doprava v tomto úseku ruší nás, občany Prahy 1. Vždyť od Národního divadla, kolem FAMU, proluky se zelení, Klementina, taneční konzervatoře, UMPRUM, FFUK, Rudolfina, dalších třech škol, knihovny, až po Intercontinental je absolutní minimum rezidenčních domů. Narozdíl od Malé Strany. Pak je nemocnice František, ministerstvo a pak už nic. Bohužel mám pocit, že opravdu jde jen o populismus bez konceptu. Tak Praze zdar a ať se dočká opravdu rozumných, systematických řešení. Aby to nevyznělo špatně - chtěl jsem říct, že mě tato trasa ruší minimálně.
10. Na závěr musím za sebe řící, že na mě působíte jako parta totálních amatérů s myšlením průměrného adolescenta. Opravdu se těším, až ten váš pionýrský tábor skončí a příště si ho udělejte třeba v Brně. Pěkný den, Robert Jandera, Týn 2, Praha 1.